Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#61 Bericht door printen44 » woensdag 08 april 2015, 07:46

Yandre, Thaise ziektekostenverzekeringen zijn vaak gekoppeld aan een levensverzekering. Plus dat ze redelijk onbetrouwbaar zijn en dat er vaak een maximumleeftijd aan verbonden is. Ik weet dat uit ervaringen van andere Nederlanders, die dachten dat ze goed verzekerd waren, maar van een koude kermis thuis kwamen.

Dus zullen buitenlandse, dus geen Thaise verzekeringsmaatschappijen in principe de voorkeur blijven houden.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#62 Bericht door hutspot » woensdag 08 april 2015, 09:06

printen44 schreef:Yandre, Thaise ziektekostenverzekeringen zijn vaak gekoppeld aan een levensverzekering. Plus dat ze redelijk onbetrouwbaar zijn en dat er vaak een maximumleeftijd aan verbonden is. Ik weet dat uit ervaringen van andere Nederlanders, die dachten dat ze goed verzekerd waren, maar van een koude kermis thuis kwamen.

Dus zullen buitenlandse, dus geen Thaise verzekeringsmaatschappijen in principe de voorkeur blijven houden.
deze ziet er anders aardig compleet uit, alleen moet je voor 65 zijn ingetreden en daar zal het probleem (voor de meesten) wel liggen
http://www.thaihealth.co.th/2012/produc ... hy_eng.php

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#63 Bericht door Hua Thale » woensdag 08 april 2015, 09:59

waar wij op zoek zijn nat alternatieven.
Mogelijkheden genoeg die al bestaan printen.
Vooral jij heb de verhouding betaling en wat wil men er voor doen nogal onderstreept.
Meeste mensen snijden zichzelf vaak in hun handen al dan niet bewust of onbewust door regels te negeren.

Vaak wil men dat je tien jaar verzekerd ben bij die maatschappij om tot de dood daar te kunnen blijven.
Leeftijd ligt zowiezo gevoelig en begrijpelijk.
Problemen die luid en duidelijk aanwezig zijn uitsluiten lijk mij niet meer als logisch.
Zoals al omschreven zo heel eigenlijk betaal je nog steeds te weinig in veel gevallen als oudevandagen.
Wil jij en meerdere andere die groep nog in een voorkeur positie gaan plaatsen.

Bytheway je voorbeeld slaat nergens op met De Heer Edison zo ongeveer iedere vorm van verlichting verzekering is te vinden maar ja alle waar naar zijn geld.
Dat zijn ze in gedeeltes van Europa 'vergeten' daar denk men inmiddels dat het normaal is om met een klein premie bedrag jaar op jaar alles te kunnen permiteren.

Heb mij in het verleden ook wel eens goed in de handen gesneden met ziekehuis verblijf helaas en zou het graag ook anders zien maar het is niet zo.
Stap een door de staat Thailand zou al iets verlichting kunnen geven.
Een ieder dient verplicht verzekerd te zijn die hier op een visa is maarja kom er weer op terug dan zijn er nogal wat die dat niet nodig vinden tot er een probleem is dat met een sara [pijnstiller] niet meer gaat.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#64 Bericht door printen44 » woensdag 08 april 2015, 10:53

Hua Thale, wat jij schrijft zal allemaal wel kloppen. Maar dan op individuele basis. Nou, en daar wijken wij dan vanaf. Een collectief. Dan kan met een "Onderlinge"of collectief verzekeren. Dus voor een redelijk aantal mensen dezelfde verzekering met dezelfde voorwaarden.

Ik ga ervan uit dat, als je bij een (buitenlandse) verzekeraar, een verzekering af wilt sluiten met een redelijk aantal mensen tegelijk, dus collectief, je bepaalde eisen kan stellen wat premies en uitsluitingen betreft. Alleen het aantal mensen moet genoeg zijn. Zeker geen tiental of twintigtal.

Ik schreef niet voor niets: "Thinking outside the box". Denk eens buiten de gebaande wegen. Misschien lukt het, misschien lukt het niet. Zit je maar voor je uit te staren en klagen dat je niet verzekerd kan worden of dat de premies zo hoog zijn, dan gebeurt niets. In het schijven van Matthieu, zijn er zeker aanknopingspunten te vinden.

Maar je moet niet de weg bewandelen van een eenling die verzekerd wil worden. Want dan betaal je altijd de hoofdprijs.

En zover ik lees, zijn de critici alleen maar bezig met individueel te verzekeren. En als je dat blijft denken, ja, dan wordt er geen enkele oplossing gevonden.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#65 Bericht door Hua Thale » woensdag 08 april 2015, 11:23

Uitsluitingen zal je met een aan 100% grenzende waarschijnlijkheid niet kunnen ontlopen.
Je op jongere leeftijd verzekeren en daar als het even kan bijblijven kan verlichting geven.

Collectief heb het in Nederland gehad bedrijf van mijn vrouw had dat en ik mocht als getrouwd met daar van meegenieten.
Dacht iets van 6% dat het was.

Denk weet het wel zeker dat dit een onbegonnen strijd is tegen beter weten in dus.
De denkwijze zal hier om moeten.
Meer verplicht zoals sommige al aangeven.
Dan nog heb je keuze genoeg in gradatie eerste tweede derde klas of hoger zoals mijn platina card bijvoorbeeld of was het goud nog steeds beperkingen genoeg of klinkt keuze beter.
Zal allemaal niet echt gaan gebeuren aangezien de invloed op die bedrijven aanzienlijk anders is als in Nederland.

Mijn advies verzeker je zo goed als je het aankan en probeer een spaarpot[je] apart te houden of een duidelijk plan B en dan nog kan het grandioos mis gaan maar die voorbeelden zal ik hier niet vermelden.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#66 Bericht door prajak » woensdag 08 april 2015, 11:36

Ik neem nog geen beslissing.
Laatst gewijzigd door prajak op woensdag 08 april 2015, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#67 Bericht door elst99 » woensdag 08 april 2015, 14:22

Dan moet je het ook voor jezelf houden en het hier niet vermelden, heeft geen of totaal geen meerwaarde!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#68 Bericht door RuudThai » woensdag 08 april 2015, 14:26

Nee, inderdaad, vermeld dan niks want dit roept slechts vraagtekens op. En je maakt iedereen knap nieuwsgierig!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#69 Bericht door printen44 » woensdag 08 april 2015, 14:32

Hua Thale schreef:Uitsluitingen zal je met een aan 100% grenzende waarschijnlijkheid niet kunnen ontlopen.
Je op jongere leeftijd verzekeren en daar als het even kan bijblijven kan verlichting geven.

Collectief heb het in Nederland gehad bedrijf van mijn vrouw had dat en ik mocht als getrouwd met daar van meegenieten.
Dacht iets van 6% dat het was.

Denk weet het wel zeker dat dit een onbegonnen strijd is tegen beter weten in dus.
De denkwijze zal hier om moeten.
Meer verplicht zoals sommige al aangeven.
Dan nog heb je keuze genoeg in gradatie eerste tweede derde klas of hoger zoals mijn platina card bijvoorbeeld of was het goud nog steeds beperkingen genoeg of klinkt keuze beter.
Zal allemaal niet echt gaan gebeuren aangezien de invloed op die bedrijven aanzienlijk anders is als in Nederland.

Mijn advies verzeker je zo goed als je het aankan en probeer een spaarpot[je] apart te houden of een duidelijk plan B en dan nog kan het grandioos mis gaan maar die voorbeelden zal ik hier niet vermelden.
Doe ik al een tijdje, een spaarpot aanleggen.

Maar wij, ik niet alleen, proberen een wijze van verzekeren te vinden waarop de premiedruk niet zo hoog is. En als het niet lukt, kunnen we altijd zeggen we hebben het geprobeerd. Zoals eerder vermeld, niet geschoten, altijd mis.

Ik leg me nooit bij een bestaande situatie neer, als er misschien nog mogelijkheden zijn. Er zijn wat lijnen uitgezet. Ik wacht daar de resultaten van af.

Maar Hua Thale, jij hebt het volste recht om een mening hier over te geven. Ik heb er geen probleem mee. Anderen geven weer andere geluiden. En daarom is dit een discussiestuk.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#70 Bericht door prajak » woensdag 08 april 2015, 15:17

elst99 schreef:Dan moet je het ook voor jezelf houden en het hier niet vermelden, heeft geen of totaal geen meerwaarde!
Is al aangepast.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#71 Bericht door elst99 » woensdag 08 april 2015, 15:46

Ok!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#72 Bericht door serpay » woensdag 08 april 2015, 16:22

printen44 schreef:Ik plaatste het schrijven van Matthieu, een deskundige op het gebied van verzekeringen, en wacht op de reactis. Net zoals Prajak schrijf, het is een discussiestuk, waar wij op zoek zijn nat alternatieven. Of zoals men ook al zegt: "looking outside the box".

En Serpay, als Thoma Edison dacht, al voor hij begon aan de elektrische lamp, dat het niks zou worden, zaten we nu nog met een olielampje. Bij wijze van spreken. Iets de grond in boren is veel makkelijker dan een opbouwende bijdrage leveren.
het is niet de grond in stampen maar hoe het is meer niet.
en als jullie met duizend gepensioeneerde komen zal men nog niet instemmen.
kijk hier in duitsland betaal ik nu ook 1000,- euro per maand voor ons 2
kan misschien goedkoper maar als er iets gebeurd wil ik niet hoeven nadenken is het wel verzekerd.
ook toen ik nog in thailand woonde heb ik altijd een ziektekosten verzekering gehad. en ja deze kost geld
maar niet zo veel als ik nu betalen moet.
maar jullie kunnen het proberen natuurlijk maar de kans is nihil helaas
Alfisti rebeli

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#73 Bericht door prajak » woensdag 08 april 2015, 16:33

Serpay, in EU landen met hogere belastingdruk dan in Thailand (hier max 35%) behoort 'zorg' tot de fatsoenlijke zorg van de overheid, net als scholing en veiligheid en zoveel meer. Dat krijg je niet of niet in die mate en kwaliteit in de rest van de wereld.

Jij woont net als mensen in NL in het zorgparadijs.

Dus probeer gezond te blijven en als je dat geluk hebt kun je na pensionering in Thailand wonen met een relatief goedkope EU-polis of een betaalbare Thaise of internationale zorgpolis.

Maar word je een medische kneus dan zit emigratie naar Thailand er niet in of je moet alle risico zelf dragen (en dan heb je een vette spaarpot nodig) of je blijft in de EU wonen en maakt een lange vakantie in Thailand. In Nederland is die vakantie max 8 maanden maar ik ben heel actief aan het zoeken naar max 11 maanden.....

Zo simpel is het. Niet dat zoeken, dat is een akelige puzzel.

Maar velen van ons hier zijn in 2006 door maatregelen in NL uit de polis gegooid en ga dan maar terug naar NL en laat alles achter wat je al hebt. Dat is/was een brug te ver, althans voor mij.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#74 Bericht door printen44 » woensdag 08 april 2015, 17:52

Serpay, in ons bedrijf hadden we een collectieve verzekering.. Vrijwillig, want verplichten konden we het niet. Van de 274 mensen die in het bedrijf werkte, deden 230 mensen in het collectief mee. We kregen korting op de premie en op de aanvullende verzekeringen. En voorrang bij de wachtlijst.

Uiteraard waren het allemaal mensen van 60 jaar en veel jonger. Het collectief dat wij voor ogen hebben bestaat uit mensen van 60 jaar en ouder. Een ander verhaal. En als wij, voordat je nog maar net de discussie hebben opgestart, gaat zeggen de kan is "nihil", dan gebeurt er niets.

En Serpay, nogmaals, jij schrijft over je persoonlijke belevenis. Niet over een collectief. Ik zou graag een discussie over een collectief willen hebben, en niet wat iemand van zijn persoonlijke ervaringen met of zonder verzekering meldt.

Is een collectief haalbaar? Is het haalbaar met de "oudjes" in Thailand. Wat moeten de voorwaarden zijn, als het haalbaar zou kunnen zijn. Hoeveel mensen moeten minimaal in dat collectief.. En je moet denken aan onderdanen uit de EU-landen en niet alleen aan Nederlanders en Belgen. Kortom, om nu al te zeggen dat de haalbaarheid nihil is, is wel heel vlug de handdoek in de ring gooien.

Dus geef je mening over een collectief, samen staan je wel sterker, dacht ik zo.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#75 Bericht door brake034 » vrijdag 19 juni 2015, 15:54

En wat zijn de resultaten van de lijnen die uitgezet waren?

Was vandaag bezig met diverse offertes voor een ziektekosten verzekering.
Maar ik denk dat voor ons voorlopig een spaarpot nog steeds de beste oplossing is?!
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”