Basisverzekering overwinteraars

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Basisverzekering overwinteraars

#31 Bericht door ron » zaterdag 03 augustus 2013, 02:23

dutch schreef:
Jos Flachs schreef:De gegeven reden 'om misbruik te voorkomen' is een dom doorzichtig smoesje, want juist de landen waar het meeste misbruik plaatsvind liggen buiten Europa (Marokko, Turkije en Suriname) maar zijn verdragsmatig gelijkgesteld aan Europa. Het is dus ordinair graaien.
Oei,oei, kijk uit dat mag je niet schrijven hoor.Dan wordt ruudthai boos :cheesy:
Oefffffffff Dutch.................. :Whistle:

Afbeelding

Zo,en nu maar eerst een kopje thee.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Basisverzekering overwinteraars

#32 Bericht door prajak » zaterdag 03 augustus 2013, 03:44

Kwak ! Het is ook in Nederland voorgekomen dat mensen zich met de zorgkaart van een familielid lieten behandelen. Tot iemand een blindedarm liet weghalen die er volgens de boeken al uit was..... :mrgreen: Fraude zit overal en is niet gebonden aan huidskleur of religie.

Hendrik
kenner
kenner
Berichten: 94
Lid geworden op: zondag 23 september 2007, 20:59

Re: Basisverzekering overwinteraars

#33 Bericht door Hendrik » zaterdag 03 augustus 2013, 06:33

Om maar te zwijgen over fraude door zorginstellingen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Basisverzekering overwinteraars

#34 Bericht door Ben » zaterdag 03 augustus 2013, 08:19

Ik geef een leuk voorbeeld .

patient 1
Heeft in Nederland keelpijn je loopt naar de drogist en koopt een snoepje
het zou over kunnen gaan maar die snoepjes zijn best wel duur in Nederland.
Niet te declareren!

patient 2
Heeft keelpijn in Nederland maar wil niet voor de snoepjes bij de drogist betalen.
Die gaat naar de dokter en krijgt daar een pilletje dat kost al snel 50 tot 75 €
Het kost hem niets!
Maar de kosten van de dokter worden wel gedeclareerd!

Patient 3
Heeft keelpijn in Nederland maar wil niet betalen voor het snoepje en ook niet naar de dokter.Dan houdt het op in Nederland.

In Thailand kun je naar de drugstore en bv vragen heb je wat voor mijn keelpijn
dan kun je kiezen voor een snoepje en zelfs voor een pilletje dat normaal in Nederland alleen een dokter mag voorschrijven.
Maar hier kan je het gewoon kopen .alsof alleen een dokter weet dat bv amoxcille daar voor helpt vaak na 1 a 2 dagen al.
Stel dat dat in Nederland ook kon en je het zelfs bij je zorgverzekeraar kan declareren .
En dan ook nog eens hier kost zo'n stripje met 12 casules +/-2.50 € in Ned het 4 voudige of meer.
En zo zijn er tal van dingen die zo opgelost konden worden
en zou je als je werkelijk iets mankeert zo aan de beurt zijn omdat de wachtkamer van de dokter 60 % minder gevuld zal zijn.

Volgens mij bespaar je dan geen millioenen maar miljarden.

Maar helaas dat gaat daar niet lukken!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Basisverzekering overwinteraars

#35 Bericht door Jeanette » zaterdag 03 augustus 2013, 08:51

Je vergeet erbij te zeggen dat dat snoepje dan misschien wel gratis is maar voor datzelfde bedrag krijg je een tijdje later toch een rekening want medicijnen vallen onder de eigen bijdrage. :mrgreen:

En de huisarts krijgt - dacht ik - een bedrag per jaar per patiënt en ook ziekenhuizen vallen niet onder de eigen bijdrage.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Basisverzekering overwinteraars

#36 Bericht door prajak » zaterdag 03 augustus 2013, 10:03

Ben, juist wat dat pilletje kost maakt de zorg duur. Dat pilletje kost te veel en in Thailand hebben ze daar wat op gevonden: namaken. In Nederland zal dat niet lukken want daar ligt de 'farma' te lekker in bed met de beleidsmakers....

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Basisverzekering overwinteraars

#37 Bericht door han wouters » zaterdag 03 augustus 2013, 10:10

Huisarts krijgt volgens mij een vast bedrag per jaar per patiënt en daar bovenop een bedrag per bezoek.
Ziekenhuizen vallen wel onder eigen bijdrage. Als ik hier naar het ziekenhuis ga zijn de eerste 350 euro voor eigen rekening. In januari heb ik een dag in een ziekenhuis in Kanchanaburi gelegen, totaal kosten ( inclusief luxe kamer met balkon met uitzicht op de bergen, goedgevulde koelkast tegen redelijke prijzen, zithoek met bankstel, grote badkamer, keuken, uiteraard extra bed zodat mijn vriendin daar kon blijven slapen , verpleegsters met maatkleding, medicijnen, dokter, rontgenfotos, cardiogram, medicijnen enz), 233 euro. Moet ik wel zelf betalsn want valt ook onder eigen bijdrage.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Basisverzekering overwinteraars

#38 Bericht door Ben » zaterdag 03 augustus 2013, 11:30


Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Basisverzekering overwinteraars

#39 Bericht door Ben » zaterdag 03 augustus 2013, 11:45

Jeanette schreef:Je vergeet erbij te zeggen dat dat snoepje dan misschien wel gratis is maar voor datzelfde bedrag krijg je een tijdje later toch een rekening want medicijnen vallen onder de eigen bijdrage. :mrgreen:

En de huisarts krijgt - dacht ik - een bedrag per jaar per patiënt en ook ziekenhuizen vallen niet onder de eigen bijdrage.
Als ze juist die simpele medicijnen eens vrijgeven zijn die dure consulten niet nodig en hoeven dus ook niet inrekening gebracht te worden .
Dan kan de eigen bijdrage van de medicijnen eraf en gewoon vergoed worden.
De dokter zie je af en toen medicijnen bij velen je hele leven.

Maar het is idd zo als prajak zegt er wordt aardig wat afgedekt :giggle2:

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Basisverzekering overwinteraars

#40 Bericht door v@go » zaterdag 03 augustus 2013, 16:39

in Nederland krijgt de huisdokter een maandelijkse bijdrage per patiënt of deze zich laat xien of niet
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Basisverzekering overwinteraars

#41 Bericht door stevenl » zondag 04 augustus 2013, 04:25

Bij iedere ziekenhuisopname verplicht naar Thailand sturen ipv in Nederland behandelen, dat zou betere kwaliteit oplveren en een forse besparing. Afspraken maken met de ziekenhuizen hier en een paar luchtvaartmaatschappijen, klaar is kees.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Basisverzekering overwinteraars

#42 Bericht door dutch » zondag 04 augustus 2013, 04:50

stevenl schreef:Bij iedere ziekenhuisopname verplicht naar Thailand sturen ipv in Nederland behandelen, dat zou betere kwaliteit oplveren en een forse besparing. Afspraken maken met de ziekenhuizen hier en een paar luchtvaartmaatschappijen, klaar is kees.
Niets nieuws onder de horizon hoor.
Het was een van mijn ergernissen toen ik begin 2006 uit de Nederlandse verzekering werd gesmeten.
Kwam in 2005 Nederlanders tegen in ziekenhuis in Bangkok,die gestuurd en betaald door hun Nederlandse verzekering,aldaar operaties ondergingen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Basisverzekering overwinteraars

#43 Bericht door Hua Thale » zondag 04 augustus 2013, 06:07

Wat een humor toch weer.
Onderwerp is een hele kleine aanpassing in de zorgverzekering.
Vervolgens zijn we bij verplicht naar Thailand sturen en 'belangrijke' mensen eerst. :cheesy: :cheesy:

Het eerste is medisch toerisme en het tweede als het in het zelfde ziekenhuis gedaan wordt is bewust onderscheid maken en dus discriminatie in de BV.nl.

Heb in Thailand twee keer op de tafel gelegen..
Eerste keer kon ik het met veel moeite tot de volgende dag tegen houden terwijl het een totaal risicoloos probleem was.
Tweede keer kwam men excuus brengen omdat het spul wat ze in die wervel moesten spuiten uit Duitsland moest komen en dat twee dagen nodig had.

Komt misschien door het feit dat men in Thailand wel verschillende klasse hebben officieel dan.
Iets wat men in Nederland ook eens zou moeten onderzoeken wedden dat er een heleboel zaken ineens wel kunnen
Zoals goedkopere medicijnen met de zelfde werking snellere afhandeling et cetera.

Simpele single A verzekering
Middenweg double AA verzekering
En natuurlijk de welbekende Triple AAA

Behandelingen naar premie afdracht en nee dit is geen discriminatie een ieder heeft een verzekering en als je meer wil in de vorm van beter sneller of totaal onzinnge behandelingen /zaken om je heen tijdens ziekbed betaal je extra.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Basisverzekering overwinteraars

#44 Bericht door elst99 » zondag 04 augustus 2013, 08:59

Waar ik moeite mee heb is de grote hoeveelheid antibiotica die je te pas en te onpas krijgt voor geschreven, de laatste keer in Thailand kreeg ik 2x 1000 Mgr. p.d. Ik had achteraf een steriele ontsteking in mijn oog, dus niet een virus of bacteriële en daar helpt het niet voor, dus als het de eerste keer niet aanslaat dan nog maar een kuur er achteraan.
De arts in Nederland was daar absoluut niet blij mee!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Basisverzekering overwinteraars

#45 Bericht door Hua Thale » zondag 04 augustus 2013, 09:30

Het gemak waarmee je hier in Thailand zonder recept medicijnen kan kopen is schrikken voor een Europeaan.
Net als de dosis men heeft nog al snel de neiging om een 'overdosis' te gebruiken of voor te schrijven.
Ja hoe was die ook al weer ieder voordeel heeft zijn nadeel.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”