Basisverzekering overwinteraars

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Basisverzekering overwinteraars

#1 Bericht door han wouters » donderdag 01 augustus 2013, 06:48

Dag mensen,
Slecht nieuws voor degenen die regelmatig in Thailand verblijven. Minister Schippers is bezig om de basisverzekering niet meer voor landen buiten de EU te laten gelden. Binnenkort gaat ze plannen hieromtrent bekend maken. Dat levert een besparing op van 60 miljoen, of anders gezegd, die rekening wordt voortaan bij de vakantieganger/overwinteraar neer gelegd. Kennelijk wordt er jaarlijks voor 60 miljoen buiten de EU geclaimd. Ik zou me voor kunnen stellen dat dit voornamelijk uit landen als Turkije, Marokko en Suriname gaat want daar gaan jaarlijks natuurlijk hordes "expats" op vakantie met de hele familie.
Ben benieuwd of als ik eerdaags een paar maanden naar Thailand ga en me daar apart voor moet verzekeren, ik in die periode geen basisverzekering hoef te betalen maar dat zal wel niet zo werken. Hopelijk gaat het niet door.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Basisverzekering overwinteraars

#2 Bericht door prajak » donderdag 01 augustus 2013, 07:01

"...Ben benieuwd of als ik eerdaags een paar maanden naar Thailand ga en me daar apart voor moet verzekeren, ik in die periode geen basisverzekering hoef te betalen maar dat zal wel niet zo werken. Hopelijk gaat het niet door...."

Een gat in de markt voor de verzekeringswereld dus reken maar dat er een reisverzekering PLUS komt als je naar landen reist die buiten het basispakket vallen. Of jouw zorgaanbieder biedt je een extra module voor landen buiten de EU.

Het basispakket lijkt me een jaarpakket en een korting zit er denk ik niet in want er moet veel geld bij de zorg.

Maar wat het ook wordt: BBB ! Bert Burger Betaalt !

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Basisverzekering overwinteraars

#3 Bericht door dutch » donderdag 01 augustus 2013, 08:01

Ik denk niet dat dit het haalt,zeker indien iemand op grond van discriminatie een en ander aanvecht.
Zeker als ook nog eens aangetoond wordt ,dat de effectieve kosten minder zijn als die in het Nederland.
Zover ik me kan herinneren is het al eens eerder geprobeerd?

Mocht zoiets doorgaan,dan zal er wel weer een uitzondering komen voor Marokko ;)

sorry,nog vergeten!! Natuurlijk horen de Turken hier ook bij en daarmede heb je 80% al te pakken.Die overblijvende 20% zal wel veel zoden aan de dijk zetten.
( Verkeerde toon ??????????? :cheesy: )
Laatst gewijzigd door dutch op vrijdag 02 augustus 2013, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Basisverzekering overwinteraars

#4 Bericht door elst99 » donderdag 01 augustus 2013, 08:17

Bij veel reisverzekeringen is al een tijdslimiet van 3 of 6 maanden! Buiten je standaardverzekering is het altijd verstandig om een reisverzekering af te sluiten. Wat de een niet vergoed, vergoed de ander!
Er zijn er ook die 365 dagen buiten Nederland vergoeden o.a. Centraal Beheer.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Basisverzekering overwinteraars

#5 Bericht door Ben » donderdag 01 augustus 2013, 08:50

dutch schreef:Ik denk niet dat dit het haalt,zeker indien iemand op grond van discriminatie een en ander aanvecht.
Zeker als ook nog eens aangetoond wordt ,dat de effectieve kosten minder zijn als die in het Nederland.
Zover ik me kan herinneren is het al eens eerder geprobeerd?

Mocht zoiets doorgaan,dan zal er wel weer een uitzondering komen voor Marokko ;)
Ik denk niet dat dit het haalt,zeker indien iemand op grond van discriminatie een en ander aanvecht.

En terecht is in strijd met de grondwet!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Basisverzekering overwinteraars

#6 Bericht door RuudThai » donderdag 01 augustus 2013, 09:22

Volgens mij was het vroeger (en dat vroeger is in mijn beleving een jaar of 40 geleden) heel gewoon dat je ziekenfondsverzekering niet in het buitenland gold. En dat je dus altijd een reisverzekering moest afsluiten waar ziekte- of ongevalskosten bij inbegrepen waren.
Ze gaan dus nu weer terug naar de oude tijd.
Kan er dan worden gesproken van discriminatie of schending van de grondwet? Naar mijn mening niet, het is gewoon weer de zoveelste schraperige bezuiniging van dit incompetente kabinet.
En dat domme gezwets dat Marokko dan wel weer een uitzondering zou worden is pas echte discriminatie! :evil:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Basisverzekering overwinteraars

#7 Bericht door dutch » donderdag 01 augustus 2013, 10:05

RuudThai schreef: En dat domme gezwets dat Marokko dan wel weer een uitzondering zou worden is pas echte discriminatie! :evil:
Verklaar je.
Een echte linkse hollander.Te hooi en te gras met het woord "discriminatie" smijten. :|
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Basisverzekering overwinteraars

#8 Bericht door RuudThai » donderdag 01 augustus 2013, 10:11

dutch schreef:
RuudThai schreef: En dat domme gezwets dat Marokko dan wel weer een uitzondering zou worden is pas echte discriminatie! :evil:
Verklaar je.
Een echte linkse hollander.Te hooi en te gras met het woord "discriminatie" smijten. :|
Het is een tendentieuze opmerking gericht tegen een Nederlands volksdeel dat afkomstig is uit dit land, derhalve discriminerend. En dat heeft niks met links of rechts te maken, het is gewoon een niet ter zake doende opmerking. Hou je gewoon bij het onderwerp, dit hoeft niet.
Er zitten hier al racisten genoeg die denigrerende opmerkingen over Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse, Surinaamse medelanders maken.
Doe jij daar nou maar niet aan mee.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Basisverzekering overwinteraars

#9 Bericht door prajak » donderdag 01 augustus 2013, 10:13

Ik moet mensen met twijfels gelijk geven, het 'kopje' op de AOW is terug nadat men is gaan procederen. Maar de politiek is heel bekwaam in het verzinnen van listen....

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Basisverzekering overwinteraars

#10 Bericht door han wouters » vrijdag 02 augustus 2013, 07:36

Ik hoop niet dat ik als racist weg gezet wordt maar helaas gaat Dutch gelijk krijgen. Voor Marokko en Turkije schijnen in het verleden verdragen te zijn gemaakt waardoor ze buiten deze regeling vallen. Schippers wil dat "terugonderhandelen" maar ik denk dat dat niet gaat lukken. Is denk ik een beetje te vergelijken met de verplichte inburgeringscursus die voor Turken, op basis van verdragen uit het verleden, niet geld. Daar hebben toendertijd Verdonk en anderen vergeefs geprobeerd een einde aan te maken, is ook niet gelukt.
Ik heb begrepen dat deze nieuwe regeling al in 2015 in moet gaan.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Basisverzekering overwinteraars

#11 Bericht door nbreeker » vrijdag 02 augustus 2013, 07:56

RuudThai schreef:
dutch schreef:
RuudThai schreef: En dat domme gezwets dat Marokko dan wel weer een uitzondering zou worden is pas echte discriminatie! :evil:
Verklaar je.
Een echte linkse hollander.Te hooi en te gras met het woord "discriminatie" smijten. :|
Het is een tendentieuze opmerking gericht tegen een Nederlands volksdeel dat afkomstig is uit dit land, derhalve discriminerend. En dat heeft niks met links of rechts te maken, het is gewoon een niet ter zake doende opmerking. Hou je gewoon bij het onderwerp, dit hoeft niet.
Er zitten hier al racisten genoeg die denigrerende opmerkingen over Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse, Surinaamse medelanders maken.
Doe jij daar nou maar niet aan mee.
Je bent zeker vergeten al die denigrerende opmerkingen die jij regelmatig maak aan het adres van de PM van Thailand,het land wat jou als gast onderdak verleend.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Basisverzekering overwinteraars

#12 Bericht door Pieter » vrijdag 02 augustus 2013, 08:01

en als je nu bedenkt dat de meeste Nederlanders waarvoor dat geldt gewoon buiten europa aan het werk zijn
dat betekent dat gewoon een werkgever extra kosten krijgt of niet meer buiten europa gaat

net zoals "bezuinigen" op zoiets zou best wel eens meer kosten dan opleveren

(en tjonge jonge wat heb ik als linkse meneer een bloedhekel aan die Asscher, alleen die onbetrouwbare blik alleen al,wat een nep figuur)

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Basisverzekering overwinteraars

#13 Bericht door Jeanette » vrijdag 02 augustus 2013, 08:29

Ik heb zojuist 'Zorg & Zekerheid' gebeld en men weet nog van niks op de werkvloer.

Mijn stelling/vraag was; "Als ik geen declaraties mag indienen hoef ik dan ook die 2 maanden geen premie te betalen?"

De dame aan de telefoon had geen idee, zette me even in de wacht, en kwam toen met het antwoord dat de 2de Kamer nog geen beslissing had genomen en dat dus de vraag nog niet relevant was.
"Dan stel ik hem later nog eens", was mijn antwoord.
De telefoon gesprekken worden opgenomen dus misschien wordt deze vraag nu hogerop ook gesteld.

:idea:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Basisverzekering overwinteraars

#14 Bericht door Hua Thale » vrijdag 02 augustus 2013, 08:36

Nou dat antwoord kan ik je als leek wel geven.
Je sluit een contract voor een jaar af met de nodige afspraken en regels.
Als jullie je daar aan onttrekken is dat jullie probleem dus ja je moet betalen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Basisverzekering overwinteraars

#15 Bericht door Jeanette » vrijdag 02 augustus 2013, 08:42

Zal best, maar ik mag de discussie toch wel vast aanzwengelen?

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”