ziektekostenverzekering in Thailand

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#16 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 24 oktober 2012, 08:34

SiamTon schreef:
Matthieu Hua Hin schreef:@Greenthaiway: Doordat je ouder bent dan 66 kom je dus helaas in een iets duurder plan. Voor alleen inpatient is de premie van 66-70 jaar 1932 euro (oftewel ongeveer 82,400 baht). Overigens is het bij dit plan al inpatient op het moment dat de arts je een bed toewijst, ook als dat van korte duur is. Er hoeft dus geen sprake te zijn van een overnachting. Ook is kankerbehandeling (ook als het outpatient is) gewoon gedekt.

@Edje: Ja, is bekend. Gelukkig kon je nog goed terecht bij ONVZ.
Vreemd genoeg lijken de aannamecriteria soepeler te zijn geworden v.w.b. hoge bloeddruk. Sinds begin dit jaar wordt eigenlijk iedereen die hiermee bekend is gewoon geaccepteerd bij de maatschappij waar we het hier over hebben.
Grootste probleem is nu Diabetes II. Steeds meer mensen hebben dit, maar helaas resulteert dit bij vrijwel alle maatschappijen in een minder prettige uitsluiting. Mijn collega Andre is overigens wel bezig met een maatschappij die, als alles doorgaat, mensen met Diabetes wil accepteren tegen een hogere premie.
Daarom voor iedereen die nog niet is uitgescheven in Nederland: Zorg eerst dat je een goede verzekering hebt, mocht dat niet lukken zonder acceptabele uitsluitingen, dan is er nog altijd de mogelijkheid zoals hierboven beschreven.
Ik ben volledig onwetend wat betreft deze materie. Wat betekent: 'inpatient' en 'outpatient'?

Inpatient betekent opname in een ziekenhuis en outpatient is als je thuis behandeld wordt.
Live your dream, don't dream your life.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#17 Bericht door SiamTon » woensdag 24 oktober 2012, 08:41

Wouter_Udon schreef:
SiamTon schreef:
Matthieu Hua Hin schreef:@Greenthaiway: Doordat je ouder bent dan 66 kom je dus helaas in een iets duurder plan. Voor alleen inpatient is de premie van 66-70 jaar 1932 euro (oftewel ongeveer 82,400 baht). Overigens is het bij dit plan al inpatient op het moment dat de arts je een bed toewijst, ook als dat van korte duur is. Er hoeft dus geen sprake te zijn van een overnachting. Ook is kankerbehandeling (ook als het outpatient is) gewoon gedekt.

@Edje: Ja, is bekend. Gelukkig kon je nog goed terecht bij ONVZ.
Vreemd genoeg lijken de aannamecriteria soepeler te zijn geworden v.w.b. hoge bloeddruk. Sinds begin dit jaar wordt eigenlijk iedereen die hiermee bekend is gewoon geaccepteerd bij de maatschappij waar we het hier over hebben.
Grootste probleem is nu Diabetes II. Steeds meer mensen hebben dit, maar helaas resulteert dit bij vrijwel alle maatschappijen in een minder prettige uitsluiting. Mijn collega Andre is overigens wel bezig met een maatschappij die, als alles doorgaat, mensen met Diabetes wil accepteren tegen een hogere premie.
Daarom voor iedereen die nog niet is uitgescheven in Nederland: Zorg eerst dat je een goede verzekering hebt, mocht dat niet lukken zonder acceptabele uitsluitingen, dan is er nog altijd de mogelijkheid zoals hierboven beschreven.
Ik ben volledig onwetend wat betreft deze materie. Wat betekent: 'inpatient' en 'outpatient'?

Inpatient betekent opname in een ziekenhuis en outpatient is als je thuis behandeld wordt.
Bedankt.
Maakt dit uit bij sommige verzekeringen?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#18 Bericht door prajak » woensdag 24 oktober 2012, 09:39

"Klinisch" en "poliklinisch" heet dat volgens mij. Siamton, ik heb je net een pb gestuurd.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#19 Bericht door greenthaiway » woensdag 24 oktober 2012, 09:39

Matthieu Hua Hin schreef:@Greenthaiway: Doordat je ouder bent dan 66 kom je dus helaas in een iets duurder plan. Voor alleen inpatient is de premie van 66-70 jaar 1932 euro (oftewel ongeveer 82,400 baht). Overigens is het bij dit plan al inpatient op het moment dat de arts je een bed toewijst, ook als dat van korte duur is. Er hoeft dus geen sprake te zijn van een overnachting. Ook is kankerbehandeling (ook als het outpatient is) gewoon gedekt.
Hmmm,
Ben nog steeds gezond, woon nu ruim 4 jaar en 7 maanden in Thailand zonder ziektekostenverzekering.
Is dat ff lekker op verzekeringskosten besparen, 55 maanden x 6,866 THB per maand = 377,66 THB besparing :mrgreen:

OK, nu ff serieus, een ziektekostenverzekering van 6,866 THB per maand is nog niet eens zo gek.
Heb je een link naar de uitgebreide voorwaarden of kun je mij deze in gedigitaliseerde, liefst via .pdf format, doen toekomen?
Matthieu, mijn dank is, bij voorbaat, groot.
Update: Leeftijd nu 69 jaar, gezond van lijf en leden.
Vegetarier, rook-en drink niet :mrgreen:
Succes met de toko.
Laatst gewijzigd door greenthaiway op woensdag 24 oktober 2012, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#20 Bericht door prajak » woensdag 24 oktober 2012, 09:41

Greenthaiway, als je toch doktert, laat gelijk jouw zakjap eens nakijken, OK ?

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#21 Bericht door greenthaiway » woensdag 24 oktober 2012, 09:47

prajak schreef:Greenthaiway, als je toch doktert, laat gelijk jouw zakjap eens nakijken, OK ?
Doe ik iets verkeerd, weet dat je een Betaman bent, je zal gelijk hebben, waar ligt de vergipsing?
Ah...
Het zal 377,630.00 THB zijn...
Daar koop je, uit de losse pols berekend zo'n 6 van die mooie brommerts voor prajak.
Wat een sloot met geld...

Schandalig dat de kosten van ziekenzorg wereldwijd zo hoog zijn.
Maar enfin, daar moet de politiek zich maar tegenaan bemoeien of anders "doordrukstrip"
Grapje hoor Elst99, zal de laatste keer zijn dat ik die nickname, wel een leuke vind ik zelf, opschrijf.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#22 Bericht door greenthaiway » woensdag 24 oktober 2012, 13:18

Matthieu, mijn dank, ook hier gemeld, voor de toegestuurde informatie.
Kan eenieder aanraden informatie aan te vragen.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”