Belastingaangifte 2019

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Belastingaangifte 2019

#16 Bericht door Lammert de Haan » zondag 01 maart 2020, 13:12

johnny013 schreef: zondag 01 maart 2020, 12:15 Hallo Lammert... Ik heb je een email gestuurd...
Heb ik gezien, Johnny. Zelfs al enkele eerdere berichten. Ik ben er echter even tussenuit geweest en kreeg na terugkeer problemen met het beantwoorden van e-mails. Via Outlook Express komen ze wel binnen maar ik kan ze daar niet meer beantwoorden/verzenden. M'n provider heeft nu een oplossing bedacht, maar voor het beantwoorden moet ik naar de website van Ziggo (Ziggomail), daar het binnengekomen bericht plaatsen en beantwoorden. En dan met een kopie aan mijzelf om ze in Outlook in een map op te kunnen slaan. Erg omslachtig dus maar na wat oefenen heb ik inmiddels de slag te pakken.

Ook enkele andere leden hebben me een email gestuurd. Ik hoop vandaag of morgen iedereen te kunnen antwoorden. Dus nog even geduld.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Belastingaangifte 2019

#17 Bericht door pjotter » zondag 01 maart 2020, 16:56

Klopt. Staat ook al even op teletekst. Tja, voordeeltje (als je geld terugkrijgt teminste) als je in Thailand woont en op je gemakkie rond 08:00-09:00u inlogt. Er zijn er, maar toch heel weinig die om 02:00u 's nachts gaan invullen :lol:
erik-kuijpers schreef: zondag 01 maart 2020, 12:19 De site is overbelast, 'niet bereikbaar' staat er. Lekker druk dus.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Belastingaangifte 2019

#18 Bericht door erik-kuijpers » zondag 01 maart 2020, 23:05

En na het foebal kunnen inloggen en de aangifte is klaar en verzonden. Krijg 824 euro terug (ik kwam zelf op 820) en dat dus tegen 1 juli. Heb 108 euro teveel zorgtoeslag gehad dus die moet ik er af trekken. Ben een tevreden mens, ook omdat in de eredivisie de spanning nu mooi weer terug is....

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Belastingaangifte 2019

#19 Bericht door Lammert de Haan » zondag 01 maart 2020, 23:11

erik-kuijpers schreef: zondag 01 maart 2020, 23:05 En na het foebal kunnen inloggen en de aangifte is klaar en verzonden.
Ook tijdens "Boer zoekt vrouw" kon je goed inloggen. :giggle2: Ik heb eerst nog een paar minuten gekeken en zag dat het gelukkig bij enkele boeren wel werd ondertiteld. :clap:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Wuppie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 31 december 2019, 08:15

Re: Belastingaangifte 2019

#20 Bericht door Wuppie » maandag 02 maart 2020, 04:15

Als je in het buitenland woont en geen bank hebt in Nederland mag je dan een eventuele teruggaaf op je kind zijn/haar bankrekening laten storten door de belastingdienst?

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Belastingaangifte 2019

#21 Bericht door Lammert de Haan » maandag 02 maart 2020, 04:26

Wuppie schreef: maandag 02 maart 2020, 04:15 Als je in het buitenland woont en geen bank hebt in Nederland mag je dan een eventuele teruggaaf op je kind zijn/haar bankrekening laten storten door de belastingdienst?
Dat is geen enkel probleem, Wuppie.

Maar geef dan wel het rekeningnummer door aan de Belastingdienst via:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... doet-u-dat

Ik zie trouwens dat dit jouw eerste bericht is in Thailand Forum. Van harte welkom dus. Heb je een vraag over belastingaangelegenheden, stel hem gerust en ik zal je daarop antwoorden. Voor wat betreft bijv. de Thaise keuken hoef je van mij geen bijdrage te verwachten. Mijn enige "keukenactiviteit" is het koken (met een waterkoker) van koffiewater (in de hoop dat het geen theewater is) om een kop poederkoffie te zetten, maar daar houdt het dan ook wel op!

Overigens komt jouw naam me bekend voor. Ben jij ook lid van een ander forum? Er zijn overigens wel meer honden die pukkie (Wuppie) heten. :giggle2:
Als dat zo is laat het dan even weten. Ik zou jouw deelname aan Thailand Forum alleen maar meer toejuichen! :clap:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Wuppie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 31 december 2019, 08:15

Re: Belastingaangifte 2019

#22 Bericht door Wuppie » maandag 02 maart 2020, 10:28

Bedankt mijnheer de Haan..Top!!
:clap:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Belastingaangifte 2019

#23 Bericht door wanadee » maandag 02 maart 2020, 10:31

Lammert de Haan schreef: zondag 01 maart 2020, 11:57
erik-kuijpers schreef: zondag 01 maart 2020, 11:07 Of Lammert zit met zijn hele klantenbestand nu te werken...... :giggle:
Ik ben vannacht direct na 12 uur begonnen en heb de eerste 7 afgewerkt. Pas tegen de avond ga ik weer verder. En in de tussentijd kan ik mooi de rapporten en bijlagen samenstellen.

Zoals je ziet bied ik jou nu alle ruimte. :giggle:
Wanneer slaap jij Lammert of sla je dat over?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Belastingaangifte 2019

#24 Bericht door RuudThai » maandag 02 maart 2020, 11:25

Ik wacht altijd tot het laatste moment, 30 juni dus, om aangifte te doen want ik weet dat ik moet bijbetalen en dat stel ik zo lang mogelijk uit.
Tot 2015 kon ik behandeld worden alls binnenlands belastingplichtige en kreeg ik ongeveer € 1500 terug, € 1100 voor de aanrechtsubsidie van mijn vrouw en de rest via heffingskortingen van mij. Daarna was dat afgeschaft dus geen heffingskortingen meer en dat kost me € 600. Jaja, kabinet Rutte let op de kleintjes (en laat de groten buiten schot!).

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Belastingaangifte 2019

#25 Bericht door stille » maandag 02 maart 2020, 11:37

Vanochtend om 09.00 uur Th.T. met mijn computer ingelogd,kreeg gelijk de goede.
Ingevuld maar nog niet verzonden,wacht nog even,wil nog een keer bekijken.
Gisteren deed ik voor de eerste keer met mijn smartphone,omdat de side vol is.
Kreeg het direct,maar tot mijn verbazing zag ik dat mijn gegevens wel kloppen.
Maar achteraf toen ik keek en reeds verzonden heb,hebben ze me als inwoner van Nederland,kreeg ik 248 terug,terwijl ik nu als buitenlandse plichtigge 117 euro moet betalen,
Met de zelfde jaar inkomen en de reeds betaalde voorheffing die met mijn smartphone door hun reeds ingevuld is.
Met mijn computer moest ik het zelf invullen.
Doe het nooit meer met mijn smartphone,heb het verwijderd.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Belastingaangifte 2019

#26 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 03 maart 2020, 02:08

wanadee schreef: maandag 02 maart 2020, 10:31

Wanneer slaap jij Lammert of sla je dat over?
Dat schiet er elk jaar in de eerste weken van maart wel eens bij in, Wanadee. In de nacht van zaterdag op zondag ben ik om twaalf uur al begonnen met het doen van aangifte en in de nacht van zondag op maandag was ik om half vijf nog bezig en ook nu nog. Maar niemand kan mij ervan weerhouden om vanavond wel Veronica Inside te hebben gezien. Er was een Nederlandse klant die mij dringend vanavond wou bezoeken maar dat ging dus niet. Hem heb ik gezet op dinsdag om 2 uur (eerst uitslapen).

Klanten die geld terug verwachten (en dat geldt voor de meeste buitenlandse klanten) werk ik ook direct af Als men moet betalen dan schuif ik dat (in overleg met de klant) door naar eind juni (en soms zelfs naar nog veel later na verkregen uitstel).
Laatst gewijzigd door Lammert de Haan op dinsdag 03 maart 2020, 02:31, 1 keer totaal gewijzigd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Belastingaangifte 2019

#27 Bericht door wanadee » dinsdag 03 maart 2020, 02:14

Lammert de Haan schreef: dinsdag 03 maart 2020, 02:08
wanadee schreef: maandag 02 maart 2020, 10:31

Wanneer slaap jij Lammert of sla je dat over?
Dat schiet er elk jaar in de eerste weken van maart wel eens bij in, Wanadee. In de nacht van zaterdag op zondag ben ik om twaalf uur al begonnen met het doen van aangifte en in de nacht van zondag op maandag was ik om half vijf nog bezig en ook nu nog. Maar niemand kan mij ervan weerhouden om vanavond wel Veronica Inside te hebben gezien. Er was een Nederlandse klant die mij dringend vanavond wou bezoeken maar dat ging dus niet. Hem heb ik gezet op dinsdag om 2 uur (eerst uitslapen).

Klanten die geld terug verwachten (en dat geldt voor de meeste buitenlandse klanten) werk ik ook direct af Als men moet betalen dan schuif ik dat (in overleg met de klant) door naar eind juni!
Toppie. Ik gruwel van cijfers moet er niet aan denken dat ik dat ook nog savonds zou moeten doen. Maar wijlen mijn vrouw was van origine boekhouder en die kon je geen groter plezier doen dan een puinhoop aan administratie inleveren en er iets moois van laten maken. Dan zat ze met een smile achter de computer om staatjes te maken ed. Brrr

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Belastingaangifte 2019

#28 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 03 maart 2020, 02:44

wanadee schreef: dinsdag 03 maart 2020, 02:14
Toppie. Ik gruwel van cijfers moet er niet aan denken dat ik dat ook nog savonds zou moeten doen. Maar wijlen mijn vrouw was van origine boekhouder en die kon je geen groter plezier doen dan een puinhoop aan administratie inleveren en er iets moois van laten maken. Dan zat ze met een smile achter de computer om staatjes te maken ed. Brrr
Ik kan me jouw helaas overleden vrouw heel goed voorstellen. Wat bij mij door ondernemers wordt afgeleverd om daar een deugdelijke administratie van samen te stellen loopt soms de spuigaten uit.

Maar zo heeft een ieder z'n eigen vak. Mijn vrouw zegt wel eens: "Had maar een vak geleerd. Dan hoefde je niet zo hard en zoveel te werken!" :giggle:

Als m'n auto geen zin heeft om te starten, dan ben ik maar wat blij dat ik m'n garage kan bellen en dat binnen de kortste keren een monteur voor de deur staat. En dat is maar goed ook, want heel Nederland vol met belastingadviseurs/administrateurs of automonteurs zou niet goed komen. We zijn allemaal afhankelijk van elkaar! Wat begin ik zonder automonteur, timmerman, bakker, slager en noem maar op? Totaal niets!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Wuppie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 31 december 2019, 08:15

Re: Belastingaangifte 2019

#29 Bericht door Wuppie » dinsdag 03 maart 2020, 23:14

Wannadee.

Wanneer slaap jij Lammert of sla je dat over?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lammert kan slapend beter belastingzaken regelen dan de belasting ambtenaren als ze wakker zijn......

:giggle:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Belastingaangifte 2019

#30 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 04 maart 2020, 01:18

Wuppie schreef: dinsdag 03 maart 2020, 23:14 Wannadee.

Wanneer slaap jij Lammert of sla je dat over?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lammert kan slapend beter belastingzaken regelen dan de belasting ambtenaren als ze wakker zijn......

:giggle:
:giggle: :cheesy: :giggle2: Maar dan vooral wat betreft kantoor Buitenland en waar ik helaas het meeste mee te maken heb.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”