Belasting en SVB

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Belasting en SVB

#1 Bericht door sunbird » donderdag 22 maart 2018, 03:19

Na ontvangen van een aanslag Belasting dienst merk ik dat ik een dagje ouder wordt (80+)
Je wordt vergeetachtig en concentratie is niet wat het wezen moet.
Ok ,dat gebeurd met veel van ons ,dus niet geklaagd

Even maand geleden kreeg ik een pittige aanslag over 2015 (onmiddellijk uitstel gevraagd en betalingsregeling)
Wat blijkt nu , dat SVB nog steeds Heffingskortingen gebruikt,

En ik zie dat ook het keuzerecht niet meer bestaat.
Nu Kwalificatie maar niet voor ons in Thailand.

Zou SVB hier niet mee rekening kunnen houden ? Gaan zij hiermede niet in de fout om het jaren te laten bestaan?
Ik hoor , dat ik het had moeten melden, hmmm goed en wel maar hoe weet ik dat ,zoals gezegd je wordt een dagje ouder.

Mijn verzamelinkomen was dusdanig laag om geen aanslag te krijgen , dit door aftrek medicijnen ( levenslang gebruik)(zorgkosten )
Ziekenhuis kosten , vervoer, , en deze kosten worden met de leeftijd alleen maar meer.

Maar al dit is dus nu onmogelijk , vreemde zaak, inwoners EU kunnen wel Kwalificatie gebruiken.

Daarbij komt dat belasting dienst een oud adres gebruikt ( Ik woon 10 jaar in Thailand ).
Zodoende kreeg ik de aanslag 2015 , 5 weken later.
Op de aanslagen die ik altijd kreeg staat het goede post adres.
Nu gebruiken ze een vervallen adres, ik heb hierover gebeld, na 1 uur wachten kreeg ik een oproepkracht , die ook van niets wist, en moet navragen, HMMM meer wachten.
Toen na nog een half uur wachten kwam zij met het antwoord, het goede adres was verwijderd , op het waarom geen antwoord.
Ze zou het goede adres weer invoeren, helaas nog steeds niet gebeurd. (Alsnog een aangetekende brief verstuurd, met het goede post adres)

Er zullen zover ik heb begrepen weinig mogelijkheden zijn, maar wat te doen met SVB?
Is ombudsman een oplossing ?
En wanneer heeft de belasting dienst haar zaken op orde., dus ook adressen en niet verwijderen zonder kennis of toestemming

I hoor graag uw mening,

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Belasting en SVB

#2 Bericht door Kees » donderdag 22 maart 2018, 07:15

Voor het doorgeven van adreswijziging in buitenland moet je naar RNI.
Die zorgen er voor dat alle instanties daarvan op de hoogte worden gebracht.
https://www.rotterdam.nl/loket/adreswij ... nland-rni/

Organisaties die uw persoonsgegevens krijgen
Enkele organisaties zijn wettelijk bevoegd uw gegevens te krijgen en te gebruiken. Dit zijn bijvoorbeeld:
gemeenten;
UWV;
Belastingdienst;
SVB;
ziekenhuizen;
pensioenfondsen;
onderwijsorganisaties.

Organisaties die gegevens uit de BRP krijgen, bewaken uw privacy. Zij gebruiken uw gegevens alleen om hun taken uit te voeren. U kunt bij uw gemeente navragen welke instanties uw gegevens uit de BRP ontvangen.

Wat betreft de belasting kan ik je niet helpen, maar daar zal ongetwijfeld wel iemand anders mee willen helpen.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Belasting en SVB

#3 Bericht door sunbird » donderdag 22 maart 2018, 08:15

Tja bedankt
Maar alle instanties weten mijn goede postadress ...ook belasting!

Er zal wel een ambtelijke medewerker hebben zitten slapen ( netjes gezegd)belasting heeft ook het juiste adres vele malen gebruikt,
Echter niet voor deze aanslag en vervolg.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”