belasting

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

belasting

#1 Bericht door stille » woensdag 22 februari 2017, 13:12

Vandaag bericht van de belastingdienst via digid
Betreft: Aangifte doen voor de inkomstenbelasting
Geachte heer/mevrouw,
U krijgt deze brief omdat u aangifte inkomstenbelasting over 2016 moet doen.
Het gaat om de aangifte inkomstenbelasting voor buitenlandse belastingplichtigen.
Vanaf wanneer kan ik aangifte doen?
U kunt vanaf 1 maart 2017 online aangifte doen.
Tot wanneer kan ik aangifte doen?
Zorg ervoor dat uw aangifte voor 1 juli 2017 bij ons binnen is.
Meer informatie
Kijk op belastingdienst.nl/internationaal voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
de inspecteur [|)

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: belasting

#2 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 22 februari 2017, 13:48

stille schreef:Vandaag bericht van de belastingdienst via digid
Betreft: Aangifte doen voor de inkomstenbelasting
Geachte heer/mevrouw,
U krijgt deze brief omdat u aangifte inkomstenbelasting over 2016 moet doen.
Het gaat om de aangifte inkomstenbelasting voor buitenlandse belastingplichtigen.
Vanaf wanneer kan ik aangifte doen?
U kunt vanaf 1 maart 2017 online aangifte doen.
Tot wanneer kan ik aangifte doen?
Zorg ervoor dat uw aangifte voor 1 juli 2017 bij ons binnen is.
Meer informatie
Kijk op belastingdienst.nl/internationaal voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
de inspecteur [|)
Dat bericht klopt, Stille. Zo zie je maar weer dat de BV Nederland je niet zo snel vergeet, ook al woon je helemaal in het verre Thailand.

Je hebt nu zelfs bijna 2 maanden langer de tijd om aangifte te doen vorig jaar over 2015. Toen was het belastingprogramma voor buitenlandse belastingplichtigen pas eind april beschikbaar. Daarnaast heb je vorig jaar al "even" geoefend en dus zal het je nu vast een stuk gemakkelijker afgaan. :giggle3:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: belasting

#3 Bericht door stille » woensdag 22 februari 2017, 14:32

Klopt Lammert
Vorig jaar moest ik op uitstel vragen.
Omdat ze niet nog niet wisten of ik de aanslag via Digid krijgt of nog op papier.
Omdat ik dan in Nederland was en kon het niet risceren dat ze me op dat moment de aanslag sturen.
En niet op tijd kan betalen
Dit jaar pas versturen eind Juni ben 1e week van Aug weer terug , reken er op dat ze de aanslag als ze het per post sturen dat ik weer in Thailand ben.
Doen ze het per Digid dan is er geen probleem dan kan ik het in Nederland gewoon zien en afhandelen
Heb het trouwens vorig jaar per Digid en per post ontvangen

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: belasting

#4 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 22 februari 2017, 15:02

stille schreef:Klopt Lammert
Vorig jaar moest ik op uitstel vragen.
Omdat ze niet nog niet wisten of ik de aanslag via Digid krijgt of nog op papier.
Omdat ik dan in Nederland was en kon het niet risceren dat ze me op dat moment de aanslag sturen.
En niet op tijd kan betalen
Dit jaar pas versturen eind Juni ben 1e week van Aug weer terug , reken er op dat ze de aanslag als ze het per post sturen dat ik weer in Thailand ben.
Doen ze het per Digid dan is er geen probleem dan kan ik het in Nederland gewoon zien en afhandelen
Heb het trouwens vorig jaar per Digid en per post ontvangen
Je aanslag kun je altijd digitaal inzien en uitprinten als pdf-bestand via de website 'Mijn overheid'. Als je daar op geabonneerd bent dan krijg je ook nog een email als er weer een nieuw bericht voor jou is.

Voor het doen van aangifte kun je ook nog uitstel aanvragen. Dat doe je via de website van de Belastingdienst in 'Mijn Belastingdienst'. Uitstel wordt daarbij automatisch verleend tot 1 september.

Succes.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: belasting

#5 Bericht door stille » woensdag 22 februari 2017, 15:20

mij bekend.
Maar vorig jaar heb ik belastingkantoor gebeld met de vraag of mijn aanslag over 2015 per post krijg of via mijn overheid Digid.
Wisten ze toen nog niet zeker zodoende om uitstel gevraagd voor de aangifte,voor de zekerheid
Dit jaar vraag ik geen uitstel aangifte want heb tot 01-07-2017 de tijd.
Vraag e niet waarom ik vorig jaar de aanslag over 2015 per Digid krijg en per post in Thailand
Doe alles digitaal via Digid veel gemakkelijker.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: belasting

#6 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 22 februari 2017, 15:51

stille schreef:mij bekend.
Maar vorig jaar heb ik belastingkantoor gebeld met de vraag of mijn aanslag over 2015 per post krijg of via mijn overheid Digid.
Wisten ze toen nog niet zeker zodoende om uitstel gevraagd voor de aangifte,voor de zekerheid
Dit jaar vraag ik geen uitstel aangifte want heb tot 01-07-2017 de tijd.
Vraag e niet waarom ik vorig jaar de aanslag over 2015 per Digid krijg en per post in Thailand
Doe alles digitaal via Digid veel gemakkelijker.
Via DigiD is inderdaad handiger. Zonder DigiD kun je trouwens niet inloggen bij 'Mijn overheid'.

Je aanslag krijg je van de Belastingdienst op papier. Je kunt hem digitaal inzien en uitprinten via Mijn overheid. Ik had jouw antwoord van de Belastingdienst vorig jaar wel gelezen en vond het maar een vreemde zaak dat zij jou daar geen antwoord op konden geven terwijl het antwoord toch wel erg simpel is.

Ik m'n eerdere bericht was ik vergeten erbij te vermelden dat je in 'Mijn overheid' wel een account moet aanmaken met opgave van de e-mailadres. Maar eigenlijk wijst de weg zich vanzelf wel als je eenmaal op de site van 'Mijn overheid' bent..
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: belasting

#7 Bericht door stille » woensdag 22 februari 2017, 16:45

Heb vanaf 2009 dat ik uitgeschreven was al een digid en bij alle oveheids instansie bekend.
Wat ik niet snap, heb zelf van de belangdienst apart een gebruikers naam en wachtwoordt gekregen maar doe er niets mee.
Krijgt van alle overheids instansie,s eerst een email dat in mijn mijn overheid een berichtenbox is gestuurd.
Zowel van de ABP, SVB roermond en Leiden.
Heb 1x gehad bij het begint dat mijn adres van de gemeente Leeuwarden verkeerd is bij de BRP.Foutje bij het Niet ingeschrevene in Nederland of zoiets
Heb ze eerst gebeld de gemeente Leeuwarden want daar heb ik mij laten uitschrijven.
Hoe ik het moet veranderen want alleen de gemeente waar je heb laten uitschrijven kan het alleen veranderen
Moest toen via Digid mijn overheid gemeente Leeuwarden met atach copie paspoort in PDF sturen.
Mag niet meer in word.
Trouwens veel instansie,s mag het alleen in PDF,(heb verschillende keren in word gedaan maar kreeg het terug moest in PDF) waarom weet ik het niet

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: belasting

#8 Bericht door Gardensafari » woensdag 22 februari 2017, 17:55

PDF, vooral met gebruik van de optie /a is veiliger.
Word-documenten kun je altijd wijzigen, PDF-jes kun je ook wijzigen, maar dat is heel moeilijk onopvallend te doen. Als je een PDF-je weer omzet naar Word om te bewerken, ziet het er anders uit, omdat veel extra informatie die in een Word-document zit verdwijnt.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: belasting

#9 Bericht door stille » woensdag 22 februari 2017, 18:20

Bedankt voor de uitslag wist het echt niet.
Verschillende mensen hebben mij hier om gevraagd zegt alleen zo willen zij het hebben zijnhun regels wilje iets gedaan hebben voor jou mij belangrijk

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”