AOW , Pensioen en de belastingen.

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#16 Bericht door prajak » zaterdag 23 april 2016, 09:40

Ik kan nog niet bijspringen, de brief is nog niet bij mij.

Maar als men daar een fout in heeft gemaakt zoals jij beschrijft dat kan hopelijk ook deze staatssecretaris van geldzaken zijn biezen pakken net als mr drs Frans Weekers die stond te stuntelen dat ie de gegevens 'dagdagelijks' even niet bij zich had.....

Dus wacht even af svp.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#17 Bericht door stille » zaterdag 23 april 2016, 10:12

Prajak
Het gaat mij niet om wie de fout heeft gemaakt,
Maar meer waar de fout zit.
Heb gewoon ingelogd met mijn belastingdienst.nl met digid.
En kreeg dat als aangifte.
Heb het indevuld maar nog niet ondertekend wel op geslagen.
Maar n.a.v.de vele dicusie,s wi ik het toch weten.
En als ik in nederland ben 04-06 maar eerst mijn dingetjes doen ga ikmet mijn laptop naar het belastingkantoor maar eerst naar de balasting
consulet (kost mij toch niets)en vraag waar zit hier de fout.
Zou best kunnen bij mij, dan heb ik ieder geval geleerd.
Stille

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#18 Bericht door Thaimax » zaterdag 23 april 2016, 10:55

Ik heb mijn inkomsten belasting digitaal geheel ingevuld en het was toch vrij simpel ik hoop dat alles correct is ingevuld, nu wachten op de aanslag en inderdaad dit is een maandinkomen want afschrijven kunnen we NIETS en ook toeslagen voor ziektekosten , huur enzovoorts krijgen we ook NIET maar ja daarom wonen en leven we hier. :clap:

Als de aanslag binnen komt zal er toch wel een mogelijkheid zijn om dit in termijnen te betalen want ik heb geen zin om het ineens te betalen ( laten we duidelijk zijn ik kan het WEL ineens betalen ) ik neem aan dat dit ook digitaal geregeld kan worden ?????????????
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#19 Bericht door printen44 » zaterdag 23 april 2016, 11:08

Thaimax, ik betaal al jaren mijn belasting in termijnen. Als je de aanslag krijgt, stuur je een brief naar de Belastingdienst in Heerlen, waar je verzoekt om de belastingschuld in termijnen te betalen.

Je geeft zelf aan hoeveel je elke maand kan betalen, als het maar binnen 1 jaar de belastingschuld voldaan is. Elke maand krijg je een overzicht wat je betaald hebt en wat je nog moet betalen.

Zowel in Nederland als hier in Thailand kreeg ik elke keer de gelegenheid om in termijnen te betalen. Je mag geen maand overslaan, want dan vervalt die termijn regeling.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#20 Bericht door Thaimax » zaterdag 23 april 2016, 11:13

printen44 schreef:Thaimax, ik betaal al jaren mijn belasting in termijnen. Als je de aanslag krijgt, stuur je een brief naar de Belastingdienst in Heerlen, waar je verzoekt om de belastingschuld in termijnen te betalen.

Je geeft zelf aan hoeveel je elke maand kan betalen, als het maar binnen 1 jaar de belastingschuld voldaan is. Elke maand krijg je een overzicht wat je betaald hebt en wat je nog moet betalen.

Zowel in Nederland als hier in Thailand kreeg ik elke keer de gelegenheid om in termijnen te betalen. Je mag geen maand overslaan, want dan vervalt die termijn regeling.

Ik kan die betaling via mijn bank in NL maandelijks automatisch overmaken, valt dit allemaal onder Heerlen?

Max
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#21 Bericht door stille » zaterdag 23 april 2016, 11:56

Vraagje aan Thaimax
Heb jij wel de heffingskorting gekregen. zo ja dan klop die van mij wel.
Dat andere toeslagen voor ziektekosten , huur enzovoorts krijgen we ook NIET maar ja daarom wonen en leven we hier.Dit klop haar fijn wat je zegt
Dit vraag n.a.v. verschillende discusie dat we geen heffingskorting meer krijgen.
En bij mij zie het wel staan.:
Volgens onze gegevens had .......echt op:
algemene heffingskorting
- alleenstaandeouderenkorting

Premie volksverzekeringen
0

Heffingskortingen
1.131
Totaal inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
415
Als ik dat moet bijbetalen ben ik er blij mee.
Stille

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#22 Bericht door Thaimax » zaterdag 23 april 2016, 12:11

stille schreef:Vraagje aan Thaimax
Heb jij wel de heffingskorting gekregen. zo ja dan klop die van mij wel.
Dat andere toeslagen voor ziektekosten , huur enzovoorts krijgen we ook NIET maar ja daarom wonen en leven we hier.Dit klop haar fijn wat je zegt
Dit vraag n.a.v. verschillende discusie dat we geen heffingskorting meer krijgen.
En bij mij zie het wel staan.:
Volgens onze gegevens had .......echt op:
algemene heffingskorting
- alleenstaandeouderenkorting

Premie volksverzekeringen
0

Heffingskortingen
1.131
Totaal inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
415
Als ik dat moet bijbetalen ben ik er blij mee.
Stille
Geen heffings korting wel inkomsten belasting maar dit was een minimaal bedrag 95 euro
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#23 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 23 april 2016, 12:41

stille schreef:Vraagje aan Thaimax
Heb jij wel de heffingskorting gekregen. zo ja dan klop die van mij wel.
Dat andere toeslagen voor ziektekosten , huur enzovoorts krijgen we ook NIET maar ja daarom wonen en leven we hier.Dit klop haar fijn wat je zegt
Dit vraag n.a.v. verschillende discusie dat we geen heffingskorting meer krijgen.
En bij mij zie het wel staan.:
Volgens onze gegevens had .......echt op:
algemene heffingskorting
- alleenstaandeouderenkorting

Premie volksverzekeringen
0

Heffingskortingen
1.131
Totaal inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
415
Als ik dat moet bijbetalen ben ik er blij mee.
Stille
Stille, ik had me voorgenomen geen enkel bericht meer te plaatsen in Thailand Forum. Maar omdat jij het bent en gelet op de discussie die wij hierover gevoerd hebben, kom ik nog één keer terug.

Jij hebt wéér de verkeerde aangifte ingevuld. En eigenlijk is dat niet eens zo vreemd. Jij hebt geklikt op 'Aangifte inkomstenbelasting doen". Maar dan kom je in het gedeelte van een aangifte voor binnenlandse belastingplichtigen.

Je had moeten klikken op "Meer". Daar kun je kiezen voor het doen van aangifte als buitenlandse belastingplichtige.

De slogan van de Belastingdienst is: "Gemakkelijker kunnen we het niet maken". En dat is inderdaad waar. Daarvoor moet je nl. beschikken over bepaalde capaciteiten, welke echter bij de Belastingdienst ontbreken!

Hoe je als buitenlandse belastingplichtige aangifte doet heb ik 'elders' als volgt uitgelegd:

"Sinds enkele dagen ‘mag’ je weer aangifte voor de inkomstenbelasting over 2015 doen als je buitenlands belastingplichtige bent.
Ga hiervoor naar de website van de Belastingdienst
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... /home/home

Links boven in het scherm zie je: Ik wil aangifte doen > Inloggen op Mijn Belastingdienst
Je volgt de inlogprocedure met je eigen DigiD of met de gebruikersnaam en wachtwoord welke je misschien al van de Belastingdienst hebt gekregen en krijgt het Welkom-scherm te zien met je eigen naam. Voordat je werkelijk inlogt krijg je nog wel de vraag of je een account wilt activeren: gewoon weg klikken of op ‘Niet nu’ klikken als je dat niet van plan bent.

In de menubalk klik je op ‘Inkomstenbelasting’. In het nieuwe scherm klik je vervolgens op het jaar dat je wilt openen (nu dus 2015).
Dan krijg je de vraag wat je wilt., zoals:
> Aangifte inkomstenbelasting doen en
> Meer

Je klikt hier op ‘Meer’ en kiest vervolgens voor het doen van aangifte als buitenlandse belastingplichtige.
Klik je toch op ‘Aangifte inkomstenbelastingplichtige doen” (en dat zou eigenlijk logisch zijn!), dan kom je nl. in het gedeelte voor aangifte als binnenlandse belastingplichtige.

Anders dan bij een aangifte voor binnenlandse belastingplichtige tref je géén vooraf ingevulde gegevens aan. Hou dus je jaaropgaven bij de hand.

Als je er niet zeker van bent of je alle jaaropgaven nog wel hebt, dan kun je natuurlijk ook eerst gaan naar het gedeelte voor aangifte als binnenlandse belastingplichtige. Daarin treft je nl. wel de vooraf ingevulde gegevens aan. Die kun je kopiëren, in een Word-document plakken en opslaan of printen. Verwijder later wel even deze niet verzonden aangifte uit Mijn Belastingdienst. Dat staat wel zo netjes."


Ik wens je heel veel succes en plezier met het doen van de juiste aangifte. :happyno: :giggle:
Laatst gewijzigd door Lammert de Haan op zaterdag 23 april 2016, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#24 Bericht door Thaimax » zaterdag 23 april 2016, 12:50

Lammert de Haan schreef:
stille schreef:Vraagje aan Thaimax
Heb jij wel de heffingskorting gekregen. zo ja dan klop die van mij wel.
Dat andere toeslagen voor ziektekosten , huur enzovoorts krijgen we ook NIET maar ja daarom wonen en leven we hier.Dit klop haar fijn wat je zegt
Dit vraag n.a.v. verschillende discusie dat we geen heffingskorting meer krijgen.
En bij mij zie het wel staan.:
Volgens onze gegevens had .......echt op:
algemene heffingskorting
- alleenstaandeouderenkorting

Premie volksverzekeringen
0

Heffingskortingen
1.131
Totaal inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
415
Als ik dat moet bijbetalen ben ik er blij mee.
Stille
Stille, ik had me voorgenomen geen enkel bericht meer te plaatsen in Thailand Forum. Maar omdat jij het bent en gelet op de discussie die wij hierover gevoerd hebben, kom ik nog één keer terug.

Jij hebt wéér de verkeerde aangifte ingevuld. En eigenlijk is dat niet eens zo vreemd. Jij hebt geklikt op 'Aangifte inkomstenbelasting doen". Maar dan kom je in het gedeelte van een aangifte voor binnenlandse belastingplichtigen.

Je had moeten klikken op "Meer". Daar kun je kiezen voor het doen van aangifte als buitenlandse belastingplichtige.

De slogan van de Belastingdienst is: "Gemakkelijker kunnen we het niet maken". En dat is inderdaad waar. Daarvoor moet je nl. beschikken over bepaalde capaciteiten, welke echter bij de Belastingdienst ontbreken!

Hoe je als buitenlandse belastingplichtige aangifte doet heb ik 'elders' als volgt uitgelegd:

"Sinds enkele dagen ‘mag’ je weer aangifte voor de inkomstenbelasting over 2015 doen als je buitenlands belastingplichtige bent.
Ga hiervoor naar de website van de Belastingdienst
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... /home/home

Links boven in het scherm zie je: Ik wil aangifte doen > Inloggen op Mijn Belastingdienst
Je volgt de inlogprocedure met je eigen DigiD of met de gebruikersnaam en wachtwoord welke je misschien al van de Belastingdienst hebt gekregen en krijgt het Welkom-scherm te zien met je eigen naam. Voordat je werkelijk inlogt krijg je nog wel de vraag of je een account wilt activeren: gewoon weg klikken of op ‘Niet nu’ klikken als je dat niet van plan bent.

In de menubalk klik je op ‘Inkomstenbelasting’. In het nieuwe scherm klik je vervolgens op het jaar dat je wilt openen (nu dus 2015).
Dan krijg je de vraag wat je wilt., zoals:
> Aangifte inkomstenbelasting doen en
> Meer

Je klikt hier op ‘Meer’ en kiest vervolgens voor het doen van aangifte als buitenlandse belastingplichtige.
Klik je toch op ‘Aangifte inkomstenbelastingplichtige doen” (en dat zou eigenlijk logisch zijn!), dan kom je nl. in het gedeelte voor aangifte als binnenlandse belastingplichtige.

Anders dan bij een aangifte voor binnenlandse belastingplichtige tref je géén vooraf ingevulde gegevens aan. Hou dus je jaaropgaven bij de hand.

Als je er niet zeker van bent of je alle jaaropgaven nog wel hebt, dan kun je natuurlijk ook eerst gaan naar het gedeelte voor aangifte als binnenlandse belastingplichtige. Daarin treft je nl. wel de vooraf ingevulde gegevens aan. Die kun je kopiëren, in een Word-document plakken en opslaan of printen. Verwijder later wel even deze niet verzonden aangifte uit Mijn Belastingdienst. Dat staat wel zo netjes."


Ik wens je heel veel succes en plezier met het doen van de juiste aangifte. :happyno:
Correct! ik heb de aangifte als buitenlandse belastingplichtige ingevuld en inderdaad volgens de aanwijzingen op de site !

Dank dat je toch reageerd ( met een t)

Max
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#25 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 23 april 2016, 13:05

Thaimax schreef:Correct! ik heb de aangifte als buitenlandse belastingplichtige ingevuld en inderdaad volgens de aanwijzingen op de site !

Dank dat je toch reageerd ( met een t)

Max
Graag gedaan Thaimax. Ik heb ook nog wel leuke contacten overgehouden aan mijn lidmaatschap van Thailand Forum.

Ik heb mijn bericht nog wel even aangepast met een 'lachebekje', zulks naast de al geplaatste 'nee'. Want, net als jij, zal ook Stille tot de ontdekking komen dat hij geen recht meer heeft op heffingskortingen en zal dat "veel plezier met het doen van de juiste aangifte" niet zo'n plezierige aangelegenheid blijken te zijn. De uitkomst die hij dan te zien krijgt moet hij maar eens vergelijken met de uitkomst die ik hem een tijdje geleden al eens heb voorgehouden. Die zullen gelijk zijn!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#26 Bericht door brake034 » zaterdag 23 april 2016, 13:58

Lammert de Haan schreef: Stille, ik had me voorgenomen geen enkel bericht meer te plaatsen in Thailand Forum. Maar omdat jij het bent en gelet op de discussie die wij hierover gevoerd hebben, kom ik nog één keer terug.
Nee, twee keer tot nu toe!
Marcel

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#27 Bericht door printen44 » zaterdag 23 april 2016, 14:28

Thaimax schreef:
printen44 schreef:Thaimax, ik betaal al jaren mijn belasting in termijnen. Als je de aanslag krijgt, stuur je een brief naar de Belastingdienst in Heerlen, waar je verzoekt om de belastingschuld in termijnen te betalen.

Je geeft zelf aan hoeveel je elke maand kan betalen, als het maar binnen 1 jaar de belastingschuld voldaan is. Elke maand krijg je een overzicht wat je betaald hebt en wat je nog moet betalen.

Zowel in Nederland als hier in Thailand kreeg ik elke keer de gelegenheid om in termijnen te betalen. Je mag geen maand overslaan, want dan vervalt die termijn regeling.

Ik kan die betaling via mijn bank in NL maandelijks automatisch overmaken, valt dit allemaal onder Heerlen?

Max
Buitenlandse belastingplichtigen vallen onder Heerlen.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#28 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 23 april 2016, 14:35

brake034 schreef:
Lammert de Haan schreef: Stille, ik had me voorgenomen geen enkel bericht meer te plaatsen in Thailand Forum. Maar omdat jij het bent en gelet op de discussie die wij hierover gevoerd hebben, kom ik nog één keer terug.
Nee, twee keer tot nu toe!
En dan nu zelfs drie keer. Maar ik denk dat we nog steeds in hetzelfde topic zitten of vergis ik me daarin?

Ik vind jouw bericht nu niet bepaald van het niveau van een voormalig (ik zou bijna een ander woord gebruiken) moderator. :mrgreen:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#29 Bericht door prajak » zaterdag 23 april 2016, 14:47

Maar nu zie je hoe moeilijk het is voor belastingambtenaren en hun automatiseerders om bij de hoofdoptie even 'binnenlands' te zetten en dan ga je als je woont in het buitenland vanzelf naar 'meer'.

De burger komt er niet wijs uit maar O WEE als ie 't fout doet, dan valt het woord fraude en komt men met pek en veren.

De website is niet gemaakt door gebruikers maar door ambtenaren; de website is er voor HUN gemak en wij MOGEN er gebruik van maken als we lief zijn maar doen we wat fout dan krijgen wij de boete. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#30 Bericht door Thaimax » zaterdag 23 april 2016, 14:52

prajak schreef:Maar nu zie je hoe moeilijk het is voor belastingambtenaren en hun automatiseerders om bij de hoofdoptie even 'binnenlands' te zetten en dan ga je als je woont in het buitenland vanzelf naar 'meer'.

De burger komt er niet wijs uit maar O WEE als ie 't fout doet, dan valt het woord fraude en komt men met pek en veren.

De website is niet gemaakt door gebruikers maar door ambtenaren; de website is er voor HUN gemak en wij MOGEN er gebruik van maken als we lief zijn maar doen we wat fout dan krijgen wij de boete. :mrgreen:

Juist daarom MEER ze willen MEER en MEER en MEER.............. :happyno: :happyno:
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”