Belasting betalen in Thailand.

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Belasting betalen in Thailand.

#46 Bericht door prajak » vrijdag 25 september 2015, 09:55

Bert2, heb je de sommetjes gemaakt zoals ik je adviseerde? Wat is de uitkomst, die hoef ik niet te weten, maar voor jezelf. Wat is de uitkomst bij de lagere koers van de laatste jaren?

Maar je weet die uitkomst denk ik en vraagt wat te doen.

Zoek eerst een Thaise belastingdeskundige. Zal niet meevallen, wellicht weet de advocatuur raad of raadpleeg de Bangkok Post of The Nation waar advertenties in staan. Hoe deskundig die zijn? Geen idee.

Laat hem/haar je adviseren en kijk dan verder. Wat je sowieso meeneemt naar het Thaise belastingkantoor zijn de Nederlandse aanslagen van de afgelopen jaren. "Kijk, ik betaal al in Nederland" kan wel eens verhelderend werken als men zelf al twijfelt....

Succes.

sirc
kenner
kenner
Berichten: 104
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:39

Re: Belasting betalen in Thailand.

#47 Bericht door sirc » maandag 23 november 2015, 07:44

bert2 schreef:.... Moet ik hier vrijwillig een Tax ID vragen .....
Hoeft niet. Maar je weet maar nooit.
Een kennis heeft een tax ID aangevraagd, middels een Time Deposit Passbook.
Dus een bedrag op gezet en de ingehouden belasting terug gevraagd.

Hij heeft tegen mij gezegd, dat waarschijnlijk de banken in verband met de informatie-uitwisseling de tax id nr van het woonland willen weten, omdat vanaf 2017/8 de banken informatie(Automatic Exchange of Information) uit zullen delen.

Mijn pensioenen uit D en NL, Aow uit NL, Rente uit D vinden al de belastingaangiften ook niet leuk. Dus niets met ...leuker kunnen wij het niet maken. .....

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”