Wie weet dit van gmail?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Wie weet dit van gmail?

#1 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 01 januari 2021, 08:36

Je bent voorzichtig met je e-mailadres maar er vallen wel eens gaten zo links en rechts en er lekt wel eens wat en nu hebben diverse aanbieders van bitcoins mij gevonden. En ze hebben een zo agressieve benadering dat ik me afvraag of dit serieuze mensen zijn. Als ik in bitcoins wil dan weet ik zelf de weg wel.

Dus regelmatig een ding in de spamfolder want Gmail doet dat automatisch. Een e-mail van Piet financieel directeur, van Jan financieel directeur, van Klaas, Otto, Miep, Marja en nog meer financieel directeur en hoe blokkeer je dat? Ik heb geblokkeerd *financieel directeur.* maar dat werkt niet. Een vraag stellen aan Gmail is mogelijk maar antwoord? Misschien dit jaar nog?

Ik heb uiteraard het woord bitcoin en Bitcoin en met een s er achter allemaal geblokt en ze staan op verwijderen en toch floepen er nog een stel van die dingen naar de spamfolder waar ik ze het liefst verwijderd zie. Ik verwijder ze nu handmatig zonder ze te openen uiteraard.

Iemand svp?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Wie weet dit van gmail?

#2 Bericht door Joep » vrijdag 01 januari 2021, 11:51

Ik gebruik outlook als mailprovider en zelfs als je afzenders blokkeert krijg je nog die reclame in je spambox. Die lui hebben 1.000den emailadressen die ze gebruiken.
Ze doen hun best maar.

Als ik in een melige bui ben antwoord ik zelfs wel eens en hou hun een tijdje aan de lijn, maar velen gebruiken ook het zgn noreply.
Dat zegt vaak al genoeg.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wie weet dit van gmail?

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 01 januari 2021, 22:39

Clickbait

Als je er 1 keer op klikt dan krijg je er 2!!!! Enzovoort
Als onderwerp of afzender je onbekend voorkomen, dan hoppa, deleten... houd je inbox schoon

In outlook, kan je phising activeren... maar ze werken met mailbots en je krijgt hem terug met een veranderd nummer of letter in de afzender..
Lastig en (helemaal) in webmail niet te voorkomen..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Wie weet dit van gmail?

#4 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 01 januari 2021, 22:44

Gmail stuurt veel al zelf naar de spamfolder. En daar delete ik de rommel zonder aan te klikken want ik ken die click-ellende. Nu nog een manier zoeken om op trefwoord te deleten maar die lui veranderen EEN letter en het komt weer binnen...

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”