Vliegticket en voorwaarden

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Vliegticket en voorwaarden

#1 Bericht door Harm » woensdag 06 mei 2020, 13:51

Het hierna staande ook op een ander blog gevraagd maar daar kwamen niet zoveel reacties op.
Ook de Thaise ambassade een mail gestuurd met het verzoek om info, maar die vonden het voldoende om naar de web site te verwijzen welke overigens maar tot 31 mei loopt Het verzoek van mij om evt maatregelen die ik moet nemen om aan de eisen te voldoen waren niet eens bespreekbaar er werd gewoon niet op ingegaan

Ik heb een vliegticket voor 16 mei 2020 bij Eva
Eva heeft deze gecanceld ivm het corana virus
Allemaal heel begrijpelijk en te verwachten
Ik kan nu op 16 juni 2020 alsnog naar BKK vliegen als de Thaise regering niet wederom roet in het eten gooit.
Dat ik bij aankomst in quarantaine moet is mij duidelijk alleen, waar.
Graag zou ik in quarantaine gaan in mijn eigen huis, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Maar nu hoor ik van kennissen (zonder dat die een bron kunnen noemen) dat de Thaise regering er voor heeft gekozen dat men 14 dagen op eigen kosten in een hotel dient te verblijven, en dat die hotelkamer gedeeld kan gaan worden met andere (totaal vreemde ) personen uit het zelfde vliegtuig. Ben je dus zelf heel voorzichtig ivm Corona dan kun je het alsnog oplopen door die vreemden die ook op “”jouw”” kamer verblijven.
Is voorstaand waar? Kan iemand dat bevestigen? Graag met bronvermelding
Als dit namelijk waar is dan pas ik ervoor om op 16 juni 2020 te gaan vliegen zonder Corona te hebben en vervolgens besmet te raken in een hotelkamer in Thailand waar ik niet om heb gevraagd en waar ik ook geen mogelijkheid heb om besmetting uit te sluiten.
In Thailand heb ik eigen vervoer ik hoef dus niet met openbaar vervoer. En loop als zodanig dus geen risico om alsnog besmet te geraken door anderen die minder of geheel niet voorzichtig zijn
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Vliegticket en voorwaarden

#2 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 06 mei 2020, 21:52

Harm, in quarantaine samen met ... heb ik ook gelezen maar waar weet ik niet meer. Kan Tblog zijn maar ook Facebook. Maar ik lees ook van mensen die gewoon naar huis kunnen reizen. This is Thailand en garanties zijn tot de deur.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vliegticket en voorwaarden

#3 Bericht door wpdl » donderdag 07 mei 2020, 00:39

Deze site bied informatie.
Eind van deze maand zullen er wel veranderingen aangekondigd worden.
Ook door je vliegmaatschappij.
Ook hier stap voor stap in Thailand logisch en vijf A zes weken vooruit denken is dat niet met veel zaken.
Zou over een week of drie eens gaan informeren en je besluit nemen.
14 dagen quarantaine thuis en eventueel een bewijs dat je covid-19 vrij was in Nederland zou ik maar van uit gaan.
Vast inlezen kan altijd natuurlijk.

Succes

https://www.who.int/thailand/emergencie ... 9-outbreak

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”