Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1066 Bericht door wanadee » vrijdag 22 mei 2020, 15:18


wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1067 Bericht door wanadee » zaterdag 23 mei 2020, 02:46

Dit bericht van nos bevestigd het verhaal van Maurice dat buiten nauwklijks overdracht plaats vind.

https://nos.nl/l/2334767

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1068 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 23 mei 2020, 08:35

Voor de liefhebbers, 'Coronabeleid is inhumaan', een interview op beeld met een klinisch-ethicus van het Erasmus MC. Aan te bevelen leesvoer. Vandaag in het T-blog.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1069 Bericht door wpdl » zaterdag 23 mei 2020, 10:11

Bron stichtingvaccinvrij.nl

door Ellen Vader & Door Frankema | 21 mei 2020

Rechtstreeks YouTube

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

May 14, 2020

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1070 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 23 mei 2020, 14:42

Goed dat je 'm gevonden hebt; vanmorgen zag ik hem nog niet.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1071 Bericht door wpdl » zaterdag 23 mei 2020, 14:56

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/de-ges ... s-getuigen

Zou deze vast printen voor 'betere' tijden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1072 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 23 mei 2020, 15:19

Ik heb een bordje klaar voor straks. Midden op de deur.
.
IK BEN AL BEKEERD. IEDERE POGING IS ZINLOOS.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1073 Bericht door jomel17 » zaterdag 23 mei 2020, 15:39

Het gebeurt mij zelden dat ik een interview helemaal bekijk, dit keer wel gedaan want Erwin heeft gewoon gelijk.
Ik hoop eigenlijk nooit in een bejaardentehuis terecht te komen daarom heb ik ook besloten om op 68 jarige leeftijd in Thailand te gaan wonen, maar bijna alle oudjes in NL willen toch normaal contact met hun dierbaren?
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1074 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 23 mei 2020, 16:05

Nederland is niet het enige land met deze maatregelen. Quarantaine, verbod voor regionaal en internationaal verkeer, mondlapjes en thermometers, de 1,50 m maatregel en een avondklok zelfs. Ik vind het interview een eye-opener maar ik kan me niet voorstellen dat deze man uniek is in de wereld. Ieder land heeft deze kennis in huis.

Ik wil daarmee zeggen: de waarheid zal als altijd wel ergens in het midden liggen.

Wat mij betreft trekt de overheid op 1 juni de 1,50 al in en kunnen de zieken en ouwetjes weer bezoek krijgen. We zullen hoe dan ook dood gaan: dood en belasting zijn de enige zekerheden in het leven. Voor belasting hebben we Lammert en voor de dood straks een virus........

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1075 Bericht door godzilla » zondag 24 mei 2020, 16:38

Wat ik me afvraag:
het nieuws is nu vol van corona cijfers, in ons en andere landen.
Wat ik me afvraag, hoe zit het met de vluchtelingen , illegale immigranten die naar europa of engeland willen gaan?
Die cijfers mis ik ergens, beseffen ze het of niet?

Over het algemeen, nieuwsgaring is gewoon ondermaats, ik mis een krant die wereldwijd probeert up to date te zijn.
Het is moeilijk , dat besef ik; ik ben bereid veel te lezen, maar als iemand zo een krant kent, pls...
[|)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1076 Bericht door printen44 » zondag 24 mei 2020, 21:20

godzilla schreef: zondag 24 mei 2020, 16:38 Wat ik me afvraag:
het nieuws is nu vol van corona cijfers, in ons en andere landen.
Wat ik me afvraag, hoe zit het met de vluchtelingen , illegale immigranten die naar europa of engeland willen gaan?
Die cijfers mis ik ergens, beseffen ze het of niet?

Over het algemeen, nieuwsgaring is gewoon ondermaats, ik mis een krant die wereldwijd probeert up to date te zijn.
Het is moeilijk , dat besef ik; ik ben bereid veel te lezen, maar als iemand zo een krant kent, pls...
[|)
Je zal weinig ander nieuws in elke krant dan ook vinden. Corona is in de hele wereld, dus ook in de pers het hoofdmotief. Als ik schrijf "pers", bedoel ik de vrije pers in democratisch bestuurde landen met persvrijheid. Hier en daar zal er wel wat ander nieuws worden geschreven, maar dat valt in het niet bij de lawine aan persverhalen over de Corona en dat wereldwijd. Het gezegde is: "De vis wordt verpakt in de krant van gisteren" en dat geldt in principe voor elk nieuwsitem. Over een paar maanden zal een ander belangrijk nieuws het Corona nieuws overvleugelen. En illegale immigranten en vluchtelingen is "oud nieuws". Voor de nieuwsvoorziening niet belangrijk meer, totdat er een nieuwe crisis over het item is. Dan staan er weer ellenlange artikelen over dit item in de kranten.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1077 Bericht door wpdl » maandag 25 mei 2020, 01:00

Health chiefs eye human trials of vaccine this year

Bron bangkokpost

Goh zouden ze nu werkelijk andere landen voorbij lopen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1078 Bericht door Joep » maandag 25 mei 2020, 03:52

Wat ik mij (en natuurlijke ik niet alleen) afvraag hoe het met de sterftcijfers in TH is gesteld op dit moment in vergelijking met voorgaande jaren. In NL laten ze regelmatig weten dat die gemiddeld veel hoger liggen dan in andere jaren.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1079 Bericht door wanadee » vrijdag 29 mei 2020, 03:02

Ik heb al meer dan een maand geleden eennvideo van M de Hond hier geplaatst waarin hij vertelt dat we buiten nauwelijks risico lopen en dat slechte ventilatie binnenshuis een verhoogd risico geeft. Nu zie ik officiële kanalen die hetzelfde zeggen.
Waarom loopt de regering steeds achter de feiten aan? Waarom lopen leken, ook in de tweede kamer steeds voorop? WHO en RIVM lopen ook steeds achter de feiten aan. Ook over het verspreidingsrisico in het begin, het geklooi over mondkapjes, eerst niet toen wel maar uitsluitend “niet medische” in het openbaar vervoer. Ik snap echt niet waarom dat keer op keer gebeurd. Het is al lang duidelijk dat 1,5 meter binnen niet genoeg is, dat hangt helemaal af van de ventilatie.
Voor mij zijn het een stel gigantische knoeiers.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1080 Bericht door wanadee » vrijdag 29 mei 2020, 05:40

Maandag gaat mijn zwembad in The Mall weer open. Maar hij opent om 11 uur ipv 7 uur. Daarnaast kunnen er maar weinig mensen in omdat je ook in het water afstand moet bewaren, je reinste waanzin. Kennelijk weten ze hier nog steeds niet dat het virus buitenshuis en bij een hoge luchtvochtigheid praktisch niet verspreidt wordt.
Normaliter zwem ik daar rond half 8 tot 9 uur, dan is er genoeg plek om rustig baantjes te kunnen zwemmen. Als ik klaar ben rond 9 uur zijn de meesten al vertrokken en heb je het halve zwembad voor jezelf. 11 uur is het ook al behoorlijk warm dus ik moet mijn waterpret nog maar even uitstellen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”