Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1771 Bericht door wpdl » maandag 31 mei 2021, 08:13

Hij doet mij aan een andere Amerikaan denken zeker geen Nederlander.


Biografie

Heinecke verhuisde in 1963 op 14-jarige leeftijd met zijn gezin naar Bangkok, nadat hij eerder in Japan, Hong Kong en Maleisië had gewoond. Heinecke's vader bracht 25 jaar door in het Amerikaanse leger, waar hij diende in de Tweede Wereldoorlog en de Koreaanse oorlog. Toen hij met pensioen ging, trad hij toe tot de buitenlandse dienst. Zijn moeder was een Azië-correspondent voor het tijdschrift Time. Heinecke studeerde aan de International School Bangkok en haalde de redacteur van de inmiddels ter ziele gegane Bangkok World over om hem een ​​wekelijkse column te laten schrijven over karten. In ruil daarvoor kreeg hij er advertentieruimte naast.

Op 17-jarige leeftijd nam Heinecke het stokje over van de reclamemanager van Bangkok World. Een jaar later richtte hij Inter-Asian Enterprise op om schoonmaakdiensten voor kantoren te leveren, en Inter-Asian Publicity, een radioreclame-bedrijf, met een lening van $ 1.200 die hij had geleend. Later verkocht hij Inter-Asia Publicity aan Ogilvy & Mather. In 1967 richtte hij Minor Holdings op, dat in de komende vier decennia zou uitgroeien tot The Minor Group, met meer dan 30 bedrijven.

Heinecke had zijn eerste hotelonderneming in 1978, het Royal Garden Resort in Pattaya. Zijn zakelijke ondernemingen omvatten reclamebureaus en andere hotels in Bangkok, Hua Hin, Phuket, Chiang Mai, Chiang Rai en buiten Thailand. Hij introduceerde ook fastfood in Amerikaanse stijl in Thailand in de late jaren '70 en '80 - merken als Mister Donut, The Pizza Company en Burger King. [Nodig citaat] Heinecke werd genaturaliseerd als Thais staatsburger in 1991 en deed daarbij afstand van het Amerikaanse staatsburgerschap. Hij was de president van de Amerikaanse Kamer van Koophandel in Thailand en zat in de Adviesraad voor buitenlandse investeringen van de premier. Hij is een aanhanger van het Thai Elephant Conservation Center, en auteur van The Entrepreneur, dat in een aantal talen is vertaald.


wikipedia

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1772 Bericht door erik-kuijpers » maandag 31 mei 2021, 08:43

Interessante loopbaan!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1773 Bericht door wpdl » maandag 31 mei 2021, 09:19


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1774 Bericht door jumbo » maandag 31 mei 2021, 10:06

erik-kuijpers schreef: maandag 31 mei 2021, 07:24 Een advies aan Prayuth over Covid. Lezenswaardig. Dat de schrijver Heinecke heet doet NL roots vermoeden. Grappig.

https://www.pattayamail.com/latestnews/ ... pcl-357559
Duitse afkomst
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1775 Bericht door wpdl » maandag 31 mei 2021, 10:21

Zoals ik al zij hij doet mij aan een andere Amerikaan denken.
Gelukkig is het een 'Thai' inmiddels.

https://www.myheritage.com/names/willia ... ke?lang=TH

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1776 Bericht door erik-kuijpers » maandag 31 mei 2021, 13:37

Dat wordt lachen, wpdl Willem. Komen onze Freddy's straks ook nog uit Pruussia.....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1777 Bericht door driver » maandag 31 mei 2021, 17:27

In tegenstelling tot de Beweerder die om zinloze discussie? te voorkomen niet zegt waarmee hij gevaccineerd is meldt ik dat wel net als iedereen hier vlgs mij die mee posten of vergis ik me nu?. Astra Zeneca vandaag toch gedaan na lang wikken en wegen. En de hoofdreden is puur en alleen omdat ik hopelijk wat makkelijker kan reizen binnenkort.
Dat ik daarmee blijkbaar ook een pandemie bestrijdt zal zo zijn maar was echt de hoofdreden niet.
Over 11 weken dus medio Augustus stond de tweede prik gepland. Dat is nu 12 July geworden.
Over het hoe en waarom het nu blijkbaar wel kan de kortere periode weet ik niet. Politiek spel om mensen toch ervan te overtuigen wel te vaccineren zodat ze eerder op vakantie kunnen oid? 🤔.
Dwang dus geen vrije keuze zit er sowieso achter vindt ik. Niet vaccineren dan moeilijker op vakantie ect. Maar dat is ook weer een ja of nee discussie punt wslijk dus la ma zittuh dan. Ben benieuwd hoe het vlgd jaar rond deze tijd is. Wat betreft test ect om ergens binnen te komen zonder vaccinatie.

Sukanya mag morgen opdraven voor slechts 1 vaccinatie.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1778 Bericht door Jim » maandag 31 mei 2021, 19:37

Bestaat er zoiets als vrije keuze?

Ik krijg morgen ook m'n Janssen.
Wat er ook gebeurt, ik ben zeker van corona af :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1779 Bericht door driver » maandag 31 mei 2021, 20:28

Jim schreef: maandag 31 mei 2021, 19:37 Bestaat er zoiets als vrije keuze?

Ik krijg morgen ook m'n Janssen.
Wat er ook gebeurt, ik ben zeker van corona af :mrgreen:
Hoef je ook maar 1 keer. Ben je gelijk klaar.
Van corona af denk ik niet ondanks Janssen. Je kunt altijd nog corona krijgen toch alleen minder heftig ect.
Vrije keuze.....Jawel.. Wel of niet vaccineren maar met beide keuzes was ik niet vrij om mijn eigen keuze te maken ;)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1780 Bericht door wpdl » dinsdag 01 juni 2021, 00:41

Net een dagje te kort je adem ingehouden Driver Arie

AstraZeneca-weigeraars kunnen binnenkort ander vaccin krijgen
Minister Hugo de Jonge zal dinsdag in een Kamerbrief bekendmaken dat mensen die het AstraZeneca-vaccin weigeren, binnenkort worden opgeroepen voor een ander vaccin. Dat bevestigt de minister aan Nieuwsuur. Een deel van de 60-plussers (mensen onder de zestig krijgen sinds april geen AstraZeneca meer vanwege zeldzame bijwerkingen) die via hun huisarts AstraZeneca konden krijgen, wilden dit vaccin niet. Zij kunnen zich binnenkort laten prikken bij de GGD wat betekent dat ze Pfizer, Moderna of Janssen krijgen. Tot nu toe konden mensen niet kiezen welk vaccin zij toegediend krijgen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1781 Bericht door driver » dinsdag 01 juni 2021, 05:25

wpdl schreef: dinsdag 01 juni 2021, 00:41 Net een dagje te kort je adem ingehouden Driver Arie

AstraZeneca-weigeraars kunnen binnenkort ander vaccin krijgen
Minister Hugo de Jonge zal dinsdag in een Kamerbrief bekendmaken dat mensen die het AstraZeneca-vaccin weigeren, binnenkort worden opgeroepen voor een ander vaccin. Dat bevestigt de minister aan Nieuwsuur. Een deel van de 60-plussers (mensen onder de zestig krijgen sinds april geen AstraZeneca meer vanwege zeldzame bijwerkingen) die via hun huisarts AstraZeneca konden krijgen, wilden dit vaccin niet. Zij kunnen zich binnenkort laten prikken bij de GGD wat betekent dat ze Pfizer, Moderna of Janssen krijgen. Tot nu toe konden mensen niet kiezen welk vaccin zij toegediend krijgen.
Ik heb meestal wel geluk :mrgreen:
Wat eerst echt niet kon kan binnenkort blijkbaar wel. Stelletje draaikonten en eerste klas oplichters daar in het beslis team van het vaccinatie kamp der Nederlanden.Blijkbaar veel mensen die Astra weigerden dus om ze toch mee te krijgen kunnen andere vaccins nu in eens wel.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1782 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 01 juni 2021, 06:16

Draaikonten ja, oplichters vind ik van niet want wie is er opgelicht? Jij Driver in ieder geval niet. Maar wat doen ze met die AZ vaccins? Net als vroeger met de DDT dumpen in Afrika? DAT zou pas erg zijn. :mrgreen:

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1783 Bericht door sunbird » dinsdag 01 juni 2021, 06:19

Vandaag naar gouvernement ziekenhuis in Mahasarakham ( waar ik niet ingeschreven was)
Dus eerst ingeschreven en daarna naar de Covid 19 afdeling om een afspraak te maken.
( ik gebruikte mijn orange id kaart)
Binnen 5 min had ik een afspraak voor 1 juli.
Vaccinatie met AstraZenica, kosten Zero .
Ik kan allen maar zeggen dat ik erg tevreden ben met de service van het hospital
Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1784 Bericht door driver » dinsdag 01 juni 2021, 06:26

erik-kuijpers schreef: dinsdag 01 juni 2021, 06:16 Draaikonten ja, oplichters vind ik van niet want wie is er opgelicht? Jij Driver in ieder geval niet. Maar wat doen ze met die AZ vaccins? Net als vroeger met de DDT dumpen in Afrika? DAT zou pas erg zijn. :mrgreen:
Goedeochtend, Ik ben min of meer opgelicht vindt ik nu omdat ik twee keer gevraagd heb om iets anders. Dat was niet mogelijk en nu blijkbaar wel.
Wat overblijft zal ongetwijfeld naar elders gaan denk ik mits dat kan.
Denk dat ik dat Astra er maar uit laat halen :mrgreen:.
Nou ja.. Zo meteen met Sukanya naar Tiel voor haar eenmalige vaccinatie.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1785 Bericht door Jim » dinsdag 01 juni 2021, 09:14

driver schreef: dinsdag 01 juni 2021, 05:25Blijkbaar veel mensen die Astra weigerden dus om ze toch mee te krijgen kunnen andere vaccins nu in eens wel.
Volgens mij is er niet veel veranderd.
Er werd gezegd dat, als je AZ zou weigeren, je achter in de rij moest aansluiten.
De rij is bijna opgelost.

Btw, ik leef nog :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”