Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1246 Bericht door driver » dinsdag 11 augustus 2020, 11:17

KhunSugar schreef: dinsdag 11 augustus 2020, 11:07
jennifer schreef:
erik-kuijpers schreef: maandag 10 augustus 2020, 21:59

Suiker, ik kan niks horen want het plaatje loopt niet..... Maar dat onze PM dat soort woorden in de mond neemt kan niet want ook hij vindt roken slecht. En van pijpfitters heeft hij geen verstand; hoogstens weet hij iets van een pijp kaneel..... :giggle: Belangrijkste is dat Rutte en jij en ik geen corona hebben en dat we dat zo houden.....
Plaatje hoeft niet te lopen.... de gebaren tolk is toch duidelijk genoeg denk ik?

Denk overigens dat Mister Sugar het gewoon grappig bedoeld... misschien was je nog niet wakker?
Het gebaar van de tolk kwam voor mij alvast grappig over. Ik hoopte dat men in Holland niet preuts was. Alvast excuses als ik iemand schoffeerde.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Ik vondt het wel grappig dus mij schoffeerde je er niet mee.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1247 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 11 augustus 2020, 11:27

Heb 40 jaar pijp gerookt, Suiker, dus ik zag er geen kwaad in, vooral omdat ik Rutte niet durf te vergelijken met Bill Clinton..... :giggle2:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1248 Bericht door KhunSugar » dinsdag 11 augustus 2020, 11:33

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1249 Bericht door serpay » dinsdag 11 augustus 2020, 16:37

"BERGEN OP ZOOM" QUOTE (VAN EEN ANDER FORUMLID) VERWIJDERD DOOR MODERATIE

ik hoor morgen of ik corona heb. lig plat in ziekenhuis met virus in (R) evenw orgaan. ben dus even afw hier.
vandaar mijn super braak nijgingen aandacht en wat te zeggen hebben.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1250 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 11 augustus 2020, 19:48

Terugkomend op de lage coronacijfers van Noord-Nederland. Ik heb nu thuiszorg want mag na de 'schemering' in mijn evenwicht niet meer alleen douchen. Men weet natuurlijk dat ik coronavrij ben.

Dus komt op di-do-za-dag om 19 uur een dame mij onder de douche zetten. Die dames (want je hebt niet snel dezelfde) komen binnen zonder mondlap, ik hoef geen mondlap op, ook niet in de douche en bij het afdrogen in mijn slaapkamer, en pas bij het smeren met uiercrème (voeten) gaan bij haar de plastic handschoenen aan maar geen mondlap. Maar een hand geven mag niet....

Ik heb gevraagd naar de reden want iemand zo dichtbij, binnen 50 cm, is eigenlijk vragen om besmetting maar het is opdracht van boven en dit gedrag zag ik ook zowel in het ziekenhuis als het verpleeghuis. Maar in de taxi moet de lap weer wel.... Het is beleid waar ik de ballen van snap nu ik er bovenop gezet word.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1251 Bericht door driver » dinsdag 11 augustus 2020, 21:35

Serpay eventueel corona is minder leuk natuurlijk.
Maar mocht het zo zijn dan is ook in Duitsland ondanks de blijkbaar betere aanpak dan in Nederland het Corona duiveltje dichterbij dan je misschien denkt.
Zit eigenlijk wel op een reactie van Jennifer te wachten hoe ze aan haar aantal wekelijkse overledenen komt in de provincies.
Heb al redelijk wat gegoogeld maar vindt er echt niks over.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1252 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 11 augustus 2020, 21:51

Driver, laten we hopen dat Serpay snel uit het ziekenhuis is. Ik heb een week gelegen met die ellende maar nu begint het te slijten.

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1253 Bericht door jennifer » woensdag 12 augustus 2020, 01:37

erik-kuijpers schreef: dinsdag 11 augustus 2020, 06:36 Jennifer, dan heb je andere bronnen dan de GGD. En ik geloof de GGD meer dan sensatiebronnen die jij overigens niet vermeldt.

https://www.ggdfryslan.nl/coronavirus/a ... sl%C3%A2n/
Jeetje, en ik ben niet eens blond, maar zat wel goed fout.
Het is zeker geen sensatie website waar ik de info vandaan haalde, maar van het CBS, Centraal Buro voor de statistiek, die op haar beurt weer in nauw contact staan met RIVM e.d.
Ik heb te snel gekeken en conclusies getrokken, nu ik het vanochtend uitgeslapen terug las kan het natuurlijk ook niet.

Twee fouten komen zeker voor mijn rekening, het ene is het aantal doden per provincie, wat overigens wel klopt, maar het ging niet over Corona alleen maar het totaal aantal doden in NL of provincie, ik had die keuzemogelijkheid over het hoofd gezien.

Het tweede was het aantal slachtoffers per week in dit jaar, ik bekeek het afzonderlijk per week en dat was fout, want de cijfers van deze week is de som van die van vorige week plus eventuele nieuwe... als je dat zoals ik niet op tijd ziet dan krijg je een hele scheve voorstelling van zaken, waarvoor mijn excuses. Hieronder de zeer uitgebreide link van het CBS waar ik het uitgehaald heb...


https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1254 Bericht door driver » woensdag 12 augustus 2020, 06:29

Jennifer, Dan is alles nu weer duidelijk ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1255 Bericht door driver » woensdag 12 augustus 2020, 06:32

erik-kuijpers schreef: dinsdag 11 augustus 2020, 21:51 Driver, laten we hopen dat Serpay snel uit het ziekenhuis is. Ik heb een week gelegen met die ellende maar nu begint het te slijten.
Uiteraard hoop ik dat ook dat ie daar snel en zonder corona weg is.
Dus beterschap toe gewenst lijkt me.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1256 Bericht door serpay » woensdag 12 augustus 2020, 08:40

driver schreef: dinsdag 11 augustus 2020, 21:35 Serpay eventueel corona is minder leuk natuurlijk.
Maar mocht het zo zijn dan is ook in Duitsland ondanks de blijkbaar betere aanpak dan in Nederland het Corona duiveltje dichterbij dan je misschien denkt.
Zit eigenlijk wel op een reactie van Jennifer te wachten hoe ze aan haar aantal wekelijkse overledenen komt in de provincies.
Heb al redelijk wat gegoogeld maar vindt er echt niks over.
weet niet wat de moderatie gedaan heeft maar wat er nog te lezen is heb IK niet geschreven.
ze moesten natuurlijk weer wat wegstrepen omdat men hier niet de waarheid mag schrijven.
en ja ik heb corona gehad en enkele weken in het ziekenhuis doorgebracht ,
maar alles is nu weer normaal.
en dat omdat een vrouw haar werk belangrijker vond als thuis te blijven. zodat ze meer dan 30 mensen besmet heeft
wij waren bij haar voor het werk en samen met mijn 3 collega zijn we in het ziekenhuis beland.
ze zit nu in voorlopige hechtenis tot de uitspraak die in september is.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1257 Bericht door sunbird » woensdag 12 augustus 2020, 08:54

Is natuurlijk leuk om te weten, maar wat moet je met al die getallen ?
Corona wordt er niet minder om.
Nederland wordt langzaam een vrijgevochten bende , eigen verantwoording ?
Lijkt meer op een joke, zie Scheveningen en de drugslab , de face mask , de 1 en half meter ,
Handen wassen ?? Ik geloof er niets van.
Laat men gewoon zeggen verplicht de face-mask, geen gezeur, het is bewezen dat het wel helpt, de kans dat het uit de hand loopt is niet ver weg, zeker na de zomer.
Men moet toch toegeven dat Thailand het goed aanpakt, nummer een....de gezondheid.

Nu ook de twijfels of Rusland een goed vaccin heeft.
Als er een goed vaccin Is barst de travel los, dat wordt een explosie van tourist en hoe houd je dat onder control. Dat wordt ook een probleem.

Tja don't worry to much , Be happy
Ik schreef in mijn topic Isaan is saai maar heeft zo zijn voordeel 😉😀

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1258 Bericht door driver » woensdag 12 augustus 2020, 09:19

serpay schreef: woensdag 12 augustus 2020, 08:40
driver schreef: dinsdag 11 augustus 2020, 21:35 Serpay eventueel corona is minder leuk natuurlijk.
Maar mocht het zo zijn dan is ook in Duitsland ondanks de blijkbaar betere aanpak dan in Nederland het Corona duiveltje dichterbij dan je misschien denkt.
Zit eigenlijk wel op een reactie van Jennifer te wachten hoe ze aan haar aantal wekelijkse overledenen komt in de provincies.
Heb al redelijk wat gegoogeld maar vindt er echt niks over.
weet niet wat de moderatie gedaan heeft maar wat er nog te lezen is heb IK niet geschreven.
ze moesten natuurlijk weer wat wegstrepen omdat men hier niet de waarheid mag schrijven.
en ja ik heb corona gehad en enkele weken in het ziekenhuis doorgebracht ,
maar alles is nu weer normaal.
en dat omdat een vrouw haar werk belangrijker vond als thuis te blijven. zodat ze meer dan 30 mensen besmet heeft
wij waren bij haar voor het werk en samen met mijn 3 collega zijn we in het ziekenhuis beland.
ze zit nu in voorlopige hechtenis tot de uitspraak die in september is.
Wat er weggehaald is in jou bericht ging vlgs mij niet over corona. Wat er is blijven staan stond er gisteren toch echt in jouw bericht over corona dat je dat misschien hebt. Daar hebben Erik en ik ook op gereageerd later.
Wat je nu schrijft over die vrouw en je collega's ect is nieuw.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1259 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 12 augustus 2020, 10:01

Driver, wat Serpay schreef over corona, ziekenhuis en braken was een quote van MIJN tekst toen ik hier schreef dat ik wegens een storing aan het evenwichtsorgaan in het verpleeghuis lag. Hij noemde dat, voor de tweede keer al, aandacht vragen van mijn kant en de eerste keer is dat door de moderatie weggehaald. En nu, als je kijkt wat hij schrijft, staat er een bericht van de moderatie: een quote is verwijderd. Daardoor lijkt het nu dat Serpay zelf heeft gemeld dat ie corona heeft gehad.

Maar nu geeft hij toe dat hij corona heeft gehad en ik hoop voor hem en voor iedere andere coronalijder dat ie er snel vanaf is.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1260 Bericht door driver » woensdag 12 augustus 2020, 11:16

erik-kuijpers schreef: woensdag 12 augustus 2020, 10:01 Driver, wat Serpay schreef over corona, ziekenhuis en braken was een quote van MIJN tekst toen ik hier schreef dat ik wegens een storing aan het evenwichtsorgaan in het verpleeghuis lag. Hij noemde dat, voor de tweede keer al, aandacht vragen van mijn kant en de eerste keer is dat door de moderatie weggehaald. En nu, als je kijkt wat hij schrijft, staat er een bericht van de moderatie: een quote is verwijderd. Daardoor lijkt het nu dat Serpay zelf heeft gemeld dat ie corona heeft gehad.

Maar nu geeft hij toe dat hij corona heeft gehad en ik hoop voor hem en voor iedere andere coronalijder dat ie er snel vanaf is.
Jouw tekst.
Bericht van 30 July was dat nu ik terugzoek.
Dacht dat Serpay gisteren iets over corona poste ook voordat een deel van zijn bericht weggehaald werdt.
Zat ik dus niet op te letten blijkbaar sorry daarvoor.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”