Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1231 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 07 augustus 2020, 15:37

Dat weet ik Serpay, om te wonen niet maar dat ben ik ook niet meer van plan. Maar als mijn pleegzoon straks de universiteit afmaakt wil ik er wel naar toe, bij leven en welzijn. Dus nog 4 jaartjes in leven blijven en virusvrij.........

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1232 Bericht door erik-kuijpers » zondag 09 augustus 2020, 16:00

Het is hier stil maar corona is er nog hoor! Vandaag berichten uit Laos dat in lockdown gaat aan de grens met Vietnam want daar is de tweede (?) golf uitgebroken. En het heeft direct invloed in Thailand; in Nongkhai zitten coronaverdachte mensen in quarantaine en elders is de grens tussen Thailand en Vietnam maar een heel smal stukje Laos...

Lees mee. https://www.rfa.org/english/news/laos/b ... 83519.html

En ik? Heb de rollator binnen, een 77 cm breed monstertje van staal van 15 kilo waar een stoeltje op zit en je iemand van 300 kg kunt laten zitten. Zo zwaar ben ik nog lang niet en ... ik ben aan het afvallen! Printen44 is ook aan het afvallen geslagen en we hebben dat gisteren vrolijk gevierd met ieder een moorkop uit Friesland. Een tweetal dikke 'negerzoenen' van de Poiesz! Ja ja, it giet oan...... :giggle:

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1233 Bericht door jennifer » maandag 10 augustus 2020, 02:08

jennifer schreef: donderdag 06 augustus 2020, 13:59
jennifer schreef: zondag 02 augustus 2020, 03:52
jennifer schreef: donderdag 30 juli 2020, 02:42

30 juli... 17.177149 en 669.847
02 aug... 18.011.866 en 688.683
06 aug... 19.011.064 en 711.948
10 aug... 20.016.534 en 733.607
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1234 Bericht door jennifer » maandag 10 augustus 2020, 02:15

Toch nog elke vier dagen een miljoen besmettingen en ruim 20.000 doden... Ik vind het veel.
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 917
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1235 Bericht door jodokus » maandag 10 augustus 2020, 02:25

erik-kuijpers schreef: zondag 09 augustus 2020, 16:00 Het is hier stil maar corona is er nog hoor! Vandaag berichten uit Laos dat in lockdown gaat aan de grens met Vietnam want daar is de tweede (?) golf uitgebroken. En het heeft direct invloed in Thailand; in Nongkhai zitten coronaverdachte mensen in quarantaine en elders is de grens tussen Thailand en Vietnam maar een heel smal stukje Laos...

Toch niet te stil, laatste 24 uur meer dan 500 besmettingen erbij in NL
In Vietnam moet denk ik de eerste golf nog komen, tot nu toe een totaal aantal besmettingen van 841 en 11 doden... en in Laos slechts 20 besmettingen en 0 doden.
Je grens dichtgooien als de buren meer besmettingen hebben dan jij, is alleen maar toe te juichen.
Toch wel...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1236 Bericht door erik-kuijpers » maandag 10 augustus 2020, 06:52

Het is hier stil maar corona is er nog hoor!

Goed bedoeld, Jodokus, maar met 'hier' bedoel ik het forum. Vakantietijd zeker want het was erg stil een paar dagen. De besmettingen in NL gaan trouwens wel aan Friesland voorbij en vraag me niet waar dat aan ligt, mogelijk aan het aantal mensen per km2. Of aan de Berenburg en kruidkoek... :giggle:

Dat geldt ook voor Laos; een dunbevolkt land waarvan meer dan de helft van de bevolking buiten het land woont sinds de Vietnamoorlog. Nu is het toerisme daar gestopt en zelfs de werkploegen Chinezen die aan de HSL daar werken zijn nog in eigen land. De grens met 'Nam heet potdicht maar met andere buurlanden zoals China, Thailand, Cambodja en Myanmar? Die grenzen daar kun je niet eens afsluiten; eeuwenlang verkeer via beboste gebieden hou je niet tegen.

Vaak zijn grenzen niet eens afgepaald of anderszins gemarkeerd. Ik wil je maar herinneren aan de smokkelroutes tussen NL en BE eeuwenlang en de vluchtelingen uit BE in WO1. En er zijn er meer die kunnen meepraten over pogingen mensen buiten de grenzen te houden......

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1237 Bericht door KhunSugar » maandag 10 augustus 2020, 11:49

Klopt het dat Rutten zegt dat er voortaan opnieuw mag gepijpt worden ?
Toch een miserie als je niet goed hoort pfff

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1238 Bericht door serpay » maandag 10 augustus 2020, 16:01

erik-kuijpers schreef: maandag 10 augustus 2020, 06:52 Het is hier stil maar corona is er nog hoor!

Goed bedoeld, Jodokus, maar met 'hier' bedoel ik het forum. Vakantietijd zeker want het was erg stil een paar dagen. De besmettingen in NL gaan trouwens wel aan Friesland voorbij en vraag me niet waar dat aan ligt, mogelijk aan het aantal mensen per km2. Of aan de Berenburg en kruidkoek... :giggle:

Dat geldt ook voor Laos; een dunbevolkt land waarvan meer dan de helft van de bevolking buiten het land woont sinds de Vietnamoorlog. Nu is het toerisme daar gestopt en zelfs de werkploegen Chinezen die aan de HSL daar werken zijn nog in eigen land. De grens met 'Nam heet potdicht maar met andere buurlanden zoals China, Thailand, Cambodja en Myanmar? Die grenzen daar kun je niet eens afsluiten; eeuwenlang verkeer via beboste gebieden hou je niet tegen.

Vaak zijn grenzen niet eens afgepaald of anderszins gemarkeerd. Ik wil je maar herinneren aan de smokkelroutes tussen NL en BE eeuwenlang en de vluchtelingen uit BE in WO1. En er zijn er meer die kunnen meepraten over pogingen mensen buiten de grenzen te houden......

ja maar jij riep corona voordat je zelfs getest was . jammer maar dat viel bij mij verkeerd.
doe dat aub niet meer ............te dom voor woorden
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1239 Bericht door erik-kuijpers » maandag 10 augustus 2020, 21:59

KhunSugar schreef: maandag 10 augustus 2020, 11:49 Klopt het dat Rutten zegt dat er voortaan opnieuw mag gepijpt worden ?
Toch een miserie als je niet goed hoort pfff
Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Suiker, ik kan niks horen want het plaatje loopt niet..... Maar dat onze PM dat soort woorden in de mond neemt kan niet want ook hij vindt roken slecht. En van pijpfitters heeft hij geen verstand; hoogstens weet hij iets van een pijp kaneel..... :giggle: Belangrijkste is dat Rutte en jij en ik geen corona hebben en dat we dat zo houden.....

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1240 Bericht door jennifer » dinsdag 11 augustus 2020, 03:40

erik-kuijpers schreef: maandag 10 augustus 2020, 21:59
KhunSugar schreef: maandag 10 augustus 2020, 11:49 Klopt het dat Rutten zegt dat er voortaan opnieuw mag gepijpt worden ?
Toch een miserie als je niet goed hoort pfff
Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Suiker, ik kan niks horen want het plaatje loopt niet..... Maar dat onze PM dat soort woorden in de mond neemt kan niet want ook hij vindt roken slecht. En van pijpfitters heeft hij geen verstand; hoogstens weet hij iets van een pijp kaneel..... :giggle: Belangrijkste is dat Rutte en jij en ik geen corona hebben en dat we dat zo houden.....
Plaatje hoeft niet te lopen.... de gebaren tolk is toch duidelijk genoeg denk ik?

Denk overigens dat Mister Sugar het gewoon grappig bedoeld... misschien was je nog niet wakker?
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1241 Bericht door jennifer » dinsdag 11 augustus 2020, 03:46

erik-kuijpers schreef: maandag 10 augustus 2020, 06:52 Het is hier stil maar corona is er nog hoor!

Goed bedoeld, Jodokus, maar met 'hier' bedoel ik het forum. Vakantietijd zeker want het was erg stil een paar dagen. De besmettingen in NL gaan trouwens wel aan Friesland voorbij en vraag me niet waar dat aan ligt, mogelijk aan het aantal mensen per km2. Of aan de Berenburg en kruidkoek... :giggle:
Toch nog gemiddeld zo'n 120 sterfgevallen per week in Friesland, en zo'n 200 in Limburg en over de 300 in Gelderland... Gelet op het aantal inwoners zal het procentueel niet al te veel schelen...
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1242 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 11 augustus 2020, 06:36

Jennifer, dan heb je andere bronnen dan de GGD. En ik geloof de GGD meer dan sensatiebronnen die jij overigens niet vermeldt.

https://www.ggdfryslan.nl/coronavirus/a ... sl%C3%A2n/

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1243 Bericht door driver » dinsdag 11 augustus 2020, 07:30

jennifer schreef: dinsdag 11 augustus 2020, 03:46
erik-kuijpers schreef: maandag 10 augustus 2020, 06:52 Het is hier stil maar corona is er nog hoor!

Goed bedoeld, Jodokus, maar met 'hier' bedoel ik het forum. Vakantietijd zeker want het was erg stil een paar dagen. De besmettingen in NL gaan trouwens wel aan Friesland voorbij en vraag me niet waar dat aan ligt, mogelijk aan het aantal mensen per km2. Of aan de Berenburg en kruidkoek... :giggle:
Toch nog gemiddeld zo'n 120 sterfgevallen per week in Friesland, en zo'n 200 in Limburg en over de 300 in Gelderland... Gelet op het aantal inwoners zal het procentueel niet al te veel schelen...
620 doden sterfgevallen per week in drie provincies?. Het westen zitten veel meer mensen dus daar zouden er dan bijvoorbeeld 400 per provincie overlijden per week dus snelle rekensom met alle provincies bij ekaar maakt 12 provincies vlgs mij x 250 overledenen gemiddeld =3000 mensen die door corona overlijden per week .

Ps :Waar haal jij je informatie vandaan.
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 11 augustus 2020, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1244 Bericht door driver » dinsdag 11 augustus 2020, 07:48

Als ik op Google intik :Corona doden Nederland kom ik uit bij een (soort) Corona App. Bron :Wikipedia.. Deze informatie plaatsen ze vlgs mij alleen maar. Maar waar vandaan?

Totaal aantal overleden mensen in Nederland 6157.vlgs Rivm (maar las ook iets van 8100 vlgs mij)
De werkelijke aantallen liggen 50 tot 100 %hoger lees ik ook.
Bij 100%dan 14000 /16000 overleden tot ik dacht 4 Augustus.

Wereldwijd 735 K +6210 dat laatste is dan denk ik de stijging tov een dag geleden.Maar dat 6210 met USA en Brazilië in mijn achterhoofd?

Corrigeer me aub even als ik dit nu verkeerd heb overgenomen.

Als het werkt hier een link van het Parool :

https://www.parool.nl/nederland/het-cor ... ~b0ff746f/
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 11 augustus 2020, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1245 Bericht door KhunSugar » dinsdag 11 augustus 2020, 11:07

jennifer schreef:
erik-kuijpers schreef: maandag 10 augustus 2020, 21:59
KhunSugar schreef: maandag 10 augustus 2020, 11:49 Klopt het dat Rutten zegt dat er voortaan opnieuw mag gepijpt worden ?
Toch een miserie als je niet goed hoort pfff
Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Suiker, ik kan niks horen want het plaatje loopt niet..... Maar dat onze PM dat soort woorden in de mond neemt kan niet want ook hij vindt roken slecht. En van pijpfitters heeft hij geen verstand; hoogstens weet hij iets van een pijp kaneel..... :giggle: Belangrijkste is dat Rutte en jij en ik geen corona hebben en dat we dat zo houden.....
Plaatje hoeft niet te lopen.... de gebaren tolk is toch duidelijk genoeg denk ik?

Denk overigens dat Mister Sugar het gewoon grappig bedoeld... misschien was je nog niet wakker?
Het gebaar van de tolk kwam voor mij alvast grappig over. Ik hoopte dat men in Holland niet preuts was. Alvast excuses als ik iemand schoffeerde.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”