Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1006 Bericht door Herbergier » woensdag 06 mei 2020, 10:53

Ik hou er wel van om een keer per week ergens te zitten waar mensen plezier maken, lachen, dansen, met een lekker hapje en een gezellig praatje, een drankje en live muziek, werken doe ik al lang niet meer, de government werkt op halve kracht dus de vrouw zit nu ook veel thuis of gaat naar haar kleindochter in een dorpje hier vlakbij, ik geef niets om motor- of autorijden, trouwens we mogen niet zomaar voor plezier de provinciegrens over, dus je bent verplicht binnen de provinciegrenzen te blijven, ik ga wel graag overdag een paar uur wandelen door de stad, dan pak ik ergens een bakje koffie of stap even bij vrienden binnen, maar nu is het hier veel te stil op straat, vrijwel alle winkels zijn dicht en om te gaan wandelen met een mondkapje op zie ik ook niet zo zitten met die hitte op het ogenblik, 40 gr. is hier nu geen uitzondering, deze mondkapjes zijn trouwens ook op de motor of in de auto verplicht, alleen in huis hoef je ze niet op.

Na tien uur 's avonds tot vier uur in de morgen mogen we hier niet meer op straat komen, dus om na het avondeten nog even gezellig bij vrienden op bezoek te gaan om wat bij te kletsen zit er ook al niet meer in, want je woont hier al gauw een half uur rijden van elkaar vandaan, nu gaan we samen nog eenmaal in de twee weken, voor de hoognodige levensbehoeften, in het begin van de avond shoppen bij de Big C en de Makro hier, daar moet ik bij de deur de gezondheidssticker in mijn paspoort kunnen tonen, mijn temperatuur wordt gecontroleerd, ik moet mijn handen af doen met gel of alcohol en er worden niet teveel mensen in een keer toegelaten, alle kleine winkeltjes in en om deze supermarkten zijn dicht en deze supermarkten zijn nu maar tot acht uur open, zodat wij altijd weer voor tien uur thuis kunnen zijn.

Veel restaurants zijn hier in de provincie Buriram nog gesloten, zonder alcohol heeft het ook bijna geen nut om open te zijn, zeker als je veel Thaise klanten hebt en of de kroegen en alcoholverkooppunten hier per 1 juni weer open gaan moeten we nog afwachten, wij hebben hier een nogal streng provinciebestuur.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1007 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 06 mei 2020, 21:55

Nieuws vandaag over collega. Uit mijn messenger van vanavond.

'... is vandaag overgebracht naar het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Dit omdat hij nog een lange tijd op de ic heeft te gaan. Het ontwennen aan de beademingsmachine is topsport heeft de arts in Enschede gezegd. Hij is bij maar kan niet praten en bewegen door spierzwakte. Ook heeft hij nog nierdialyse nodig. Bloedverdunner is verminderd vanwege bloedingen, maar is ook weer nodig ivm longembolieën. Hij heeft nog een lange weg voor zich. Groetjes...'

Dus hij is er nog lang niet. Het uitschakelen van het lichaam heeft dus zware gevolgen, lees ik.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1008 Bericht door wanadee » donderdag 07 mei 2020, 01:21

erik-kuijpers schreef: woensdag 06 mei 2020, 21:55 Nieuws vandaag over collega. Uit mijn messenger van vanavond.

'... is vandaag overgebracht naar het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Dit omdat hij nog een lange tijd op de ic heeft te gaan. Het ontwennen aan de beademingsmachine is topsport heeft de arts in Enschede gezegd. Hij is bij maar kan niet praten en bewegen door spierzwakte. Ook heeft hij nog nierdialyse nodig. Bloedverdunner is verminderd vanwege bloedingen, maar is ook weer nodig ivm longembolieën. Hij heeft nog een lange weg voor zich. Groetjes...'

Dus hij is er nog lang niet. Het uitschakelen van het lichaam heeft dus zware gevolgen, lees ik.
Dat is wel duidelijk. Dit soort mensen hebben minstens een jaar nodig om weer de oude te worden als dat al gebeurd. Helaas blijven velen ook met blijvend letsel zitten als gevolg van de behandeling daar krijgt je lichaam een behoorlijke opdonder van.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1009 Bericht door godzilla » donderdag 07 mei 2020, 05:43

Vandaag naar kapper geweest, die is sinds 4 dagen terug open.
Max 1 persoon naar binnen, handen buiten ontsmetten, binnen je naam en je gsm nummer opschrijven, als ook het uur van binnenkomen.
Mondmasker ophouden, ook de kapster hield mondmasker op, als ook een gezichtsscherm.
Dus scheren zat er deze keer niet in.
Al bij al, gaf het toch een leuk gevoel, ze doen wel hun best, ook al zijn er in thailand zeer weinig gevallen, 55 doden, en niet over 3000 corona gevallen.

Vandaag werd er ook terug bier verkocht wat gisteren hier nog verboden was.
07/05/2020

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1010 Bericht door wanadee » donderdag 07 mei 2020, 06:01

Ben ook net geweest maar er waren 3 wachtenden voor me. Nog nooit vertoond hier, ben bijna altijd direct aan de beurt. Dus heb mijn vrouwtje het nog een keer laten doen, heb een hekel aan wachten,

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1011 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 07 mei 2020, 06:15

Da's nou het voordeel als je verdachte plekjes op je bol hebt; dan ben je kaal geknipt. Ik kan nog even wegblijven bij de kapper. Maar de teennagels groeien dapper door dus de pedicure kan me binnenkort wel verwachten.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1012 Bericht door wanadee » donderdag 07 mei 2020, 06:19

erik-kuijpers schreef: donderdag 07 mei 2020, 06:15 Da's nou het voordeel als je verdachte plekjes op je bol hebt; dan ben je kaal geknipt. Ik kan nog even wegblijven bij de kapper. Maar de teennagels groeien dapper door dus de pedicure kan me binnenkort wel verwachten.
Bij mij blijft er ook maximaal 2mm staan dus dat ontloopt elkaar niet veel. En mijn pedicure is inwonend bij mij :crazy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1013 Bericht door driver » donderdag 07 mei 2020, 06:40

wanadee schreef: donderdag 07 mei 2020, 06:01 Ben ook net geweest maar er waren 3 wachtenden voor me. Nog nooit vertoond hier, ben bijna altijd direct aan de beurt. Dus heb mijn vrouwtje het nog een keer laten doen, heb een hekel aan wachten,
Mijn idee ook Wanadee. Wachten is ook niet echt mijn ding. Ik heb al 15 jaar of langer een tondeuse in huis. Knip of scheer mijn haren dus zelf. Sukanya doet de nacontrole :mrgreen:.

Gisteren rondje motor gereden van 260 km met Sukanya. Diverse eettentjes, poffertjesrestaurant, ijssalons ect die open 🔓 waren. Niet gestopt geen zin om in de 1.5 meter rij aan te sluiten.
Sanitaire stops ouderwets dus in het bos ergens dus ook geen probleem. Handgel mee en drinken en wat te eten en mooi weer dus ook geen probleem.

Zag zelfs een karretje met schepijs staan. Ook hier een stuk of vijf mensen in de 1.5 meter rij.
Tanken en gewoon cash betaald ook geen probleem en ik heb dat al vaker gedaan elders de afgelopen periode.
Verhalen met name op feesboek waar ik vertoef die rondgaan en melden dat cash geld eruit gaat nu de corona crisis er is. De overheid grijpt dit dus aan om het cash geld definitief te bannen melden velen daar. Dus ik begin maar vast om mijn cash geld wat ik nog heb snel uit te geven ;)

Zo update uit Nederland weer klaar.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1014 Bericht door wanadee » donderdag 07 mei 2020, 07:39

Als je je cash geld noet meer kwijt kunt weet ik nog wel een goed doel in thailand :crazy:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1015 Bericht door jomel17 » donderdag 07 mei 2020, 13:18

wanadee schreef: donderdag 07 mei 2020, 07:39 Als je je cash geld noet meer kwijt kunt weet ik nog wel een goed doel in thailand :crazy:
meer dan 1...?
หลงรัก

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1016 Bericht door wanadee » donderdag 07 mei 2020, 14:25

jomel17 schreef: donderdag 07 mei 2020, 13:18
wanadee schreef: donderdag 07 mei 2020, 07:39 Als je je cash geld noet meer kwijt kunt weet ik nog wel een goed doel in thailand :crazy:
meer dan 1...?
Jawel, mijn meisje wil ook wel helpen :crazy:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1017 Bericht door jomel17 » donderdag 07 mei 2020, 14:54

Jaaaa, dat willen alle meisjes hier wel ...
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1018 Bericht door driver » donderdag 07 mei 2020, 15:48

Wanadee.. Jomel.. Lees nu jullie reacties pas. Cashgeld raak ik als het echt moet wel kwijt aan Sukanya en anders wel aan mijn motoren :mrgreen:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1019 Bericht door wanadee » vrijdag 08 mei 2020, 01:28

driver schreef: donderdag 07 mei 2020, 15:48 Wanadee.. Jomel.. Lees nu jullie reacties pas. Cashgeld raak ik als het echt moet wel kwijt aan Sukanya en anders wel aan mijn motoren :mrgreen:
Beloofd is beloofd :neus:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1020 Bericht door wanadee » zaterdag 09 mei 2020, 03:13

Ik las dat de Catuchak markt in bangkok weer open gaat dit weekend. Las ook dat grote winkelcentra 17-5 weer open mogen. Is me niet duidelijk of daar ook the Mall onder valt en of dat alleen in Korat is of heel thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”