Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#391 Bericht door wanadee » vrijdag 27 maart 2020, 11:39

RuudThai schreef: vrijdag 27 maart 2020, 11:36 Ach, minister De Jonge zal al die verwarring wel oplossen in een verhelderend poldermodelgesprek met Roche.... 😁
Maar het lullige in dit soort dingen Ruud is dat het een eigen leven gaat leiden en dat Roche tot in lengte van dagen bij veel mensen bekend zal staan als de “saboteur” die alleen om de centen denkt. Onterevht volgens mij.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#392 Bericht door serpay » vrijdag 27 maart 2020, 12:01

erik-kuijpers schreef: vrijdag 27 maart 2020, 07:31 Wereldwijd is er verschil van aanpak en dat komt door de cultuur van het land. Er zijn nu eenmaal strikte en losse culturen.

Doen wat wordt gezegd: totale afsluiting of de knoet,
of de wat lossere Rutte-aanpak,
of de Italiaanse/Amerikaanse aanpak (totale wanorde).

De opinie van Peter van Nuijsenburg, publicist.
https://www.trefpuntazie.com/strikte-cu ... -culturen/

ook ik vind de aanpak in Nederland goed.
Maar en nu komt het er zijn zeer veel Nederlanders die zich er niet echt aan houden.
In vergelijking met Duitsland waar ik woon past wel iedereen zich aan en dat is de Duitse mentaliteit.
vandaar dat er ook veel minder doden zijn op een bevolking van 68 miljoen!!!
de aanpak en de uitvoering werkt. Alleen in Nederland niet zo helaas.
Alfisti rebeli

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#393 Bericht door ron » vrijdag 27 maart 2020, 12:54

Aanpak is wel goed te noemen hier in Nederland,maar de uitgevoerde stappen hadden
allemaal 2 weken (op z,n minst 1 week) eerder moeten gebeuren.
Als je terug leest in dit topic heb ik al eerder mijn vraagtekens gezet bij het open houden van de scholen destijds,
waar natuurlijk ook heel veel ouders elkaar ontmoeten bij het brengen en ophalen van hun kroost.

Ook het feit dat kinderen NU nog met elkaar op straat mogen spelen lijkt mij niet serieus over te komen bij het grote publiek
en denkt men ook "nou als dat geen kwaad kan,dan....."

Wij houden de kinderen resoluut binnen,al is dat voor iedereen in dit huis geen pretje te noemen,en had ik met Kevin (14) in het begin
nog wel eens een aanvaring op dat gebied,als er weer eens een vriendje voor de deur stond.
Nu lijkt hij het te begrijpen gelukkig en doen we hier bordspelletjes voor zover mogelijk is met die valsspelers,
en zitten onze twee boys vaak achter hun PS4 spelletjes te spelen.Af en toe gaan we naar het Amsterdamse Bos
om wat uit te waaien,en hebben we daar echt de ruimte om ons heen.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#394 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 27 maart 2020, 14:09

Bij mij op het schoolplein wordt nog steeds buiten gespeeld door de jeugd van zeg 10 tot 15 jaar. Hier is een wijkagent maar die zie je nooit doch het schoolpersoneel (de conciërge werkt iedere dag nog) zegt er ook niks van. Kinderen worden niet zo snel ziek maar kunnen wel mensen besmetten. Ik hou de deur potdicht behalve voor bezorgers en post en zet dan mijn mondlap op (die toch niet werkt....).

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#395 Bericht door ron » vrijdag 27 maart 2020, 14:13

Er liggen niet veel kinderen in het ziekenhuis vanwege het coronavirus.
In de afgelopen weken werden er 1836 Nederlanders opgenomen.
In slechts 15 gevallen ging het daarbij om kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 14 jaar.

https://bit.ly/2UkxJYl
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#396 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 28 maart 2020, 02:38

ron schreef: vrijdag 27 maart 2020, 12:54 Aanpak is wel goed te noemen hier in Nederland,maar de uitgevoerde stappen hadden
allemaal 2 weken (op z,n minst 1 week) eerder moeten gebeuren.
Dat ben ik volledig eens met jou, Ron. Het aanvankelijke idee van het creëren van een groepsimmuniteit is natuurlijk te gek voor woorden.

Ook het ruime pakket aan maatregelen van de overheid ter ondersteuning van het bedrijfsleven en daarmee ook van de werknemers, vind ik een goede zaak. Ik ben echter bang dat een bepaalde groep van ZZP-ers buiten de boot valt, nl de groep van zakkenrollers. Want hoe kun je nog dit beroep uitoefenen als je ten opzichte van je "klant" een afstand van anderhalve meter in acht moet nemen? Ik voorspel het je: met name deze beroepsgroep komt in grote problemen! :cheesy:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#397 Bericht door wanadee » zaterdag 28 maart 2020, 03:28

Men heeft besloten om een ziekenhuis in de buurt te gebruiken voor corona patienten, ziekenhuis ligt net buiten de stad. Coronapatienten uit het grote overheidsziekenhuis in de stad worden hier naar toe over geplaatst. Er liggen al een paar corona patienten en zoals gebruikelijk worden die van eten voorzien door familieleden, ik snap hier helemaal niks van.
Bedrijven in de buurt, waar oa de broer van mijn vrouw werkt, hebben hun personeel verboden om nog in de buurt inkopen te doen omdat daar de familie van de corona patienten ook komen. Dan praten we over een tankstation, een 7, een markt en diverse kleine winkeltjes.
Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#398 Bericht door wanadee » zaterdag 28 maart 2020, 03:48

Ik vraag me ondertussen wel af wat dit voor de EU gaat betekenen.
Diverse landen hebbennal hulp gehad van china, rusland en zelfs cuba. Diverse landen zijn dankbaar voor deze hulp maar spuiten tegelijkertijd hun ongenoegen over de gebrekkige daadkracht van de eu.
Daar komt nog bij dat diverse vooral wat zuidelijke landen, die het niet zo nauw namen met de hervormingen en de regels van de eu over begrotingstekorten, meer financiele steun van eu willen en de wat noordelijke landen die hun zaakjes wel op orde hebben gebracht dat juist niet willen. Er zijn regels gesteld wat de europese bank mag doen waar de zuidelijke landen aan willen tornen en de noordelijke juist niet.
Kortom, er liggen een boel conflicten te wachten.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#399 Bericht door ron » zaterdag 28 maart 2020, 16:11

POLITE ZUID-AFRIKA SCHIET OP BURGERS TIJDENS LOCKDOWN

Ook in Zuid-Afrika is er een lockdown afgekondigd vanwege het coronavirus.
Deze wordt alleen slecht nageleefd door de bevolking en dat leidt tot harde acties van bovenaf.

Afbeelding
Veel mensen in Zuid-Afrika gehoorzamen de maatregelen niet. Er zijn nog altijd veel groepen mensen die samenhopen,
zo ook bij een supermarkt in Johannesburg.
Doordat er zaterdagochtend 200 tot 300 mensen stonden te dringen voor de winkel, moest de politie hardhandig ingrijpen.


https://bit.ly/2WQhDas
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10294
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#400 Bericht door RuudThai » zaterdag 28 maart 2020, 19:32

wanadee schreef: vrijdag 27 maart 2020, 11:39
RuudThai schreef: vrijdag 27 maart 2020, 11:36 Ach, minister De Jonge zal al die verwarring wel oplossen in een verhelderend poldermodelgesprek met Roche.... 😁
Maar het lullige in dit soort dingen Ruud is dat het een eigen leven gaat leiden en dat Roche tot in lengte van dagen bij veel mensen bekend zal staan als de “saboteur” die alleen om de centen denkt. Onterevht volgens mij.
Nou heb ik niet zoveel medelijden met die harteloze miljarden verdienende medicijnmaffia maar in dit geval zou ik Roche nog geen saboteur willen noemen. Wel hebben ze de voortgang vertraagd door in 1e instantie niet het juiste recept te willen geven en dat pas na een week gedaan onder druk van de politiek en de publieke opinie.

Het recept dat volgens Roche allang op internet stond was volgens Follow The Money gepubliceerd in een wetenschappelijk artikel van 1990 waar het ergens op pagina vierhonderdzoveel stond. Daar stonden wel de ingrediënten in maar niet de verhoudingen. Bovendien was het niet aangepast aan de moderne apparatuur van Roche en niet specifiek gericht op griepvirussen.

Dus hadden laboratoria nog wekenlang moeten uitzoeken hoe dit aan te passen.
Gelukkig kunnen ze na het succesvolle overleg tussen Roche en de Nederlandse regering nu aan de slag.

En nu nog "even" de juiste medicijnen en een vaccin uitvinden.... 🙄

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11582
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#401 Bericht door jumbo » zaterdag 28 maart 2020, 23:03

RuudThai schreef: zaterdag 28 maart 2020, 19:32

En nu nog "even" de juiste medicijnen en een vaccin uitvinden.... 🙄
Dat zal niet het probleem zijn, maar de bureacratie en human testing duren dan nog 2 jaar voor het gebruikt mag worden

Kijk naar 'Pandemic' op Netflix voor een bevestinging van bovenstaande
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#402 Bericht door wanadee » zondag 29 maart 2020, 00:42

Nederland stuurt mondmaskers terug naar china en de filipijnen sturen testkits terug ook naar china. De kits gefen het tegenovergestelde resultaat weer. Mooie puinhoop.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2873
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#403 Bericht door wpdl » zondag 29 maart 2020, 02:21


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11582
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#404 Bericht door jumbo » zondag 29 maart 2020, 02:23

wanadee schreef: zondag 29 maart 2020, 00:42 Nederland stuurt mondmaskers terug naar china en de filipijnen sturen testkits terug ook naar china. De kits gefen het tegenovergestelde resultaat weer. Mooie puinhoop.
In Beijing zit een dependance van TNO, samples hadden daarheen gekund voor testen, maar helaas denkt niemand daar aan als het crisis is
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#405 Bericht door godzilla » zondag 29 maart 2020, 02:59

jumbo schreef: zaterdag 28 maart 2020, 23:03
RuudThai schreef: zaterdag 28 maart 2020, 19:32

En nu nog "even" de juiste medicijnen en een vaccin uitvinden.... 🙄
Dat zal niet het probleem zijn, maar de bureacratie en human testing duren dan nog 2 jaar voor het gebruikt mag worden

Kijk naar 'Pandemic' op Netflix voor een bevestinging van bovenstaande
Ik denk dat de medicijnen die helpen er al lang zijn, enkel zijn ze niet te verkrijgen.
Waarom denk ik dat?
Het is een oud medicijn dat al goedgekeurd was, dus als ze kunnen aantonen dat het echt helpt kan het snel gaan, indien ze kunnen produceren.
En daar zit volgens mij het probleem.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”