Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#316 Bericht door wanadee » woensdag 25 maart 2020, 02:10

RuudThai schreef: dinsdag 24 maart 2020, 19:49 Wanadee: "Allemaal onzin. Er zijn niet significant meer branden, droogtes of wolkbreuken dan in het verleden. mensen moeten eens ophouden achter die schreeuwers aan te lopen en zelf de feiten checken. En nederlandse instututen zijn echt niet zaligmakend wat dat betreft. "

Ach ja, er zijn nog hele volksstammen die geloven dat:
- de holocaust nooit heeft plaatsgevonden;
- de aarde plat is;
- 9-11 door de CIA is opgezet;
- de landing op de maan nooit heeft plaatsgevonden maar een studio-opname is.
En nog meer van die complottheorieën en hoaxes.
Tot die categorie schijn jij dus ook te behoren want je kunt mijn feiten gerust factchecken, ze zijn op grond van wetenschappelijke onderzoekingen gedaan.

Dit is even buiten het onderwerp maar ik mag dit niet over mijn kant laten gaan want anders worden ook mijn bijdragen over het coronavirus in twijfel getrokken.
Met dit soort onzin komt jouw soort mensen altijd aanzetten, mensen met een andere mening wegzetten als halve idioten en Holocaust ontkenners. walgelijk om dit soort vergelijkingen te trekken omdat iemand een andere mening heeft dan jij. Maar kennelijk is dat de enige manier waarop mensen als jij kunnen communiceren met andersdenkenden, niet op de bal maar direct op de man spelen. Minderwaardig vind ik dat.
Maar geeft niet hoor Ruud, loop jij maar lekker achter greta en klasgenootjes aan en sinterklaas bestaat echt. :crazy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#317 Bericht door wanadee » woensdag 25 maart 2020, 02:19

Hopelijk kunnen we weer on topic blijven en gezeik over politici, klimaat, fijnstof, pak en al die andere waanzin ergens anders neerpennen!

Ik heb het nog niet zelf gelezen maar mijn meisje vertelde net dat vanaf vandaag in Korat verplicht is mondkapjes te dragen in de openbare ruimte op straffe van....??
Ik ga zo naar de Makro, was toch al van plan om dat te dragen om me aannte passen aan de thai. Helpen doet het niet.
Mijn meisje maakt gebak en cake op bestelling en heeft heel veel van die plastic weggooi handschoentjes. Die ga ik wel dragen want je weet maar nooit wie die kar de laatste dagen heeft gebruikt enndat virus kan op rvs en hard plastic 3 dagen overleven.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#318 Bericht door ron » woensdag 25 maart 2020, 04:17

Vergelijkingen met de holocaust is een tijdje niet aan de orde geweest,
dus zal de term bruinhemden e.d. wederom ook zijn intrede snel gaan nemen.
Misschien een andere uitlaatklep gaan zoeken,ergens waar gelijkgestemden dit soort shit neerpennen.
Tijdje niet gehoord/gelezen op TF,ging de goede kant op...........
:neus:

Wat Greta betreft.....

Greta Thunberg is al langere tijd ziek en blijft sinds twee weken thuis.
De jonge activiste denkt besmet te zijn met het coronavirus, laat ze op Instagram weten.
De 17-jarige zegt dat ze last kreeg van vermoeidheid, rillingen, keelpijn en hoest.
Haar vader reisde met haar mee vanuit Brussel en zou op hetzelfde moment ziek zijn geworden.
“Mijn vader had dezelfde symptomen, maar die waren veel intenser en hij kreeg ook koorts.”
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#319 Bericht door ron » woensdag 25 maart 2020, 04:44

Burgemeester Italiaanse corona-brandhaard: Nederland, ga nu in totale lockdown

“Als kinderen buiten nog samen mogen spelen, maakt Nederland - met alle respect - een grote fout", zegt Giorgio Gori.
“De enige manier om deze epidemie te stoppen, is een totale lockdown.”


24 maart 2020, 15:59

Gori is de burgemeester van Bergamo, de grootste bandhaard van Italië, vlabij Milaan.
Hij raadt Nederland aan om nú over te gaan op een volledige platlegging à la Italië.

De burgemeester weet waar hij het over heeft: in de provincie Bergamo, met een miljoen inwoners,
zijn ruim duizend mensen met het virus gestorven; het stadscrematorium kan de toestroom niet aan.

Tijdens een persconferentie met buitenlandse journalisten via Facebook, dinsdag, roept hij Nederland op om de paar dagen voorsprong,
die het op Italië heeft als het gaat om de explosie van Covid-19, goed te gebruiken. “Ook wij hebben de epidemie eerst onderschat.
Wij zijn stap voor stap tot een totale lockdown gekomen.
Nederland zou zijn voordeel moeten doen met onze ervaring als meest getroffen land van de westerse wereld,
en die beslissing in een eerder stadium nemen dan wij hebben gedaan.”

In Bergamo lijkt de groei van het aantal besmettingen en doden de afgelopen twee dagen af te nemen. Dat biedt een glimpje hoop.
Maar Gori blijft voorzichtig: "Ik hoop dat die vertraging er werkelijk is en wij het resultaat van onze twee weken lockdown gaan zien.”

De burgemeester zou nu graag over tests beschikken waarmee kan worden aangetoond welke mensen met het virus besmet zijn geweest.
"Die hebben dan immuniteit en kunnen hun leven weer oppakken, terwijl alle kwetsbare bejaarden worden beschermd."
Dat zou kunnen door ze te verplichten binnen te blijven, zoals in Servië gebeurt, zei Gori.


https://bit.ly/2QK78Sf
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10294
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#320 Bericht door RuudThai » woensdag 25 maart 2020, 04:54

ron schreef: woensdag 25 maart 2020, 04:17 Vergelijkingen met de holocaust is een tijdje niet aan de orde geweest,
dus zal de term bruinhemden e.d. wederom ook zijn intrede snel gaan nemen.
Misschien een andere uitlaatklep gaan zoeken,ergens waar gelijkgestemden dit soort shit neerpennen.
Tijdje niet gehoord/gelezen op TF,ging de goede kant op...........
:neus:
Een vergelijking van Wanadee met de holocaust heb ik niet gedaan, ik heb het slechts als 1 van de voorbeelden genoemd van de nonsens waar sommige mensen in geloven. Dus goed lezen!
Overigens is een vruchtbare discussie onmogelijk als er eentje alleen maar roeptoetert dat de klimaatverandering "onzin" en "waanzin" is zonder daarvoor geldige argumenten aan te dragen. En dat terwijl er wel wetenschappelijk aangetoonde feiten zijn dat die klimaatverandering al een aantal jaren bezig is en doorgaat als wij er niets aan doen. En dat sommige natuurrampen daarmee verband houden.

Maar goed, dit is inderdaad niet de plek om daarover dieper in te gaan, I rest my case. En misschien moet Wanadee maar eens Schiphol bellen, daar is behalve een klachtenlijn voor te laag overvliegende of te lawaaiige vliegtuigen ook een uitstekende meteo-afdeling waar ze hem alles objectief over het veranderende weer en het klimaat kunnen bijpraten.

Gisteren was ik in de Robinson en het was ontluisterend om te zien. 3 van de 4 ingangen waren dicht en naast die open was is de Tops. Die was open evenals de daar tegenover gelegen Watsons maar de rest was afgesloten. Wel kon je aan tafeltjes in de hal je bestelling doen voor bijv. de Pizza Company, KFC, Swensen, MK enz.
En natuurlijk temperatuurcontrole bij de ingang, mondkapjes op en desinfecterende gel op je handen.
Morgen nog strengere maatregelen dus zal het wel erg stil op straat worden.... 🙄

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#321 Bericht door wanadee » woensdag 25 maart 2020, 05:16

RuudThai schreef: woensdag 25 maart 2020, 04:54
ron schreef: woensdag 25 maart 2020, 04:17 Vergelijkingen met de holocaust is een tijdje niet aan de orde geweest,
dus zal de term bruinhemden e.d. wederom ook zijn intrede snel gaan nemen.
Misschien een andere uitlaatklep gaan zoeken,ergens waar gelijkgestemden dit soort shit neerpennen.
Tijdje niet gehoord/gelezen op TF,ging de goede kant op...........
:neus:
Een vergelijking van Wanadee met de holocaust heb ik niet gedaan, ik heb het slechts als 1 van de voorbeelden genoemd van de nonsens waar sommige mensen in geloven. Dus goed lezen!
Overigens is een vruchtbare discussie onmogelijk als er eentje alleen maar roeptoetert dat de klimaatverandering "onzin" en "waanzin" is zonder daarvoor geldige argumenten aan te dragen. En dat terwijl er wel wetenschappelijk aangetoonde feiten zijn dat die klimaatverandering al een aantal jaren bezig is en doorgaat als wij er niets aan doen. En dat sommige natuurrampen daarmee verband houden.

Maar goed, dit is inderdaad niet de plek om daarover dieper in te gaan, I rest my case. En misschien moet Wanadee maar eens Schiphol bellen, daar is behalve een klachtenlijn voor te laag overvliegende of te lawaaiige vliegtuigen ook een uitstekende meteo-afdeling waar ze hem alles objectief over het veranderende weer en het klimaat kunnen bijpraten.

Gisteren was ik in de Robinson en het was ontluisterend om te zien. 3 van de 4 ingangen waren dicht en naast die open was is de Tops. Die was open evenals de daar tegenover gelegen Watsons maar de rest was afgesloten. Wel kon je aan tafeltjes in de hal je bestelling doen voor bijv. de Pizza Company, KFC, Swensen, MK enz.
En natuurlijk temperatuurcontrole bij de ingang, mondkapjes op en desinfecterende gel op je handen.
Morgen nog strengere maatregelen dus zal het wel erg stil op straat worden.... 🙄
Jij mag de langst hebben hoor Ruud, anders komen we nooit van dit gez..k af.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#322 Bericht door wanadee » woensdag 25 maart 2020, 05:31

ron schreef: woensdag 25 maart 2020, 04:17 Vergelijkingen met de holocaust is een tijdje niet aan de orde geweest,
dus zal de term bruinhemden e.d. wederom ook zijn intrede snel gaan nemen.
Misschien een andere uitlaatklep gaan zoeken,ergens waar gelijkgestemden dit soort shit neerpennen.
Tijdje niet gehoord/gelezen op TF,ging de goede kant op...........
:neus:

Wat Greta betreft.....

Greta Thunberg is al langere tijd ziek en blijft sinds twee weken thuis.
De jonge activiste denkt besmet te zijn met het coronavirus, laat ze op Instagram weten.
De 17-jarige zegt dat ze last kreeg van vermoeidheid, rillingen, keelpijn en hoest.
Haar vader reisde met haar mee vanuit Brussel en zou op hetzelfde moment ziek zijn geworden.
“Mijn vader had dezelfde symptomen, maar die waren veel intenser en hij kreeg ook koorts.”
Helaas, we hebben inderdaad een tijd lang “vrede” gehad hier. Maar als er extremisten mee gaan doen is het spel bij voorbaat al verloren. Oud worden we vanzelf, volwassen worden is een keuze.

De nederlandse regering en zijn gedoogpartners lopen steeds achter de feiten aan. Ik heb al diverse virologen en andere deskundigen horen zeggen dat 4 weken lock down beter is dan maanden maar aansappelen en dat is natuurlijk ook zo. We hebben de voorbeelden om ons heen maar dit regeringsclubje is te laf om doortastende maatregelen te nemen. Dat laten ze keer op keer weer zien. Zij en hun hulpjes zijn er verantwoordelijk voor dat er zoveel slachtoffers vallen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Overigens vanmorgen in de Makro had iedereen een masker voor.
Op een gegeven moment kwam er een hele grote rij aan die in twee grote ovalen om ons heen kwamen staan. Zeker 100/150 man. Ik wist eerst niet wat er gebeurde maar later zag ik dat ze gezichtsmadkers verkochten tegen afbraakprijzen. 5 voor 10 baht. Men moest ook zijn ID tonen, nummer kwam in de compi dus ik denk dat het gesubsidieerd wordt door de overheid. Wij hebben voor dezelfde maskers 15 cent per stuk betaald via internet.
Zelf draag ik een wat beter masker PN 95 meen ik die kosten 95 baht per stuk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11582
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#323 Bericht door jumbo » woensdag 25 maart 2020, 08:42

Ik draag al een tijdje een masker en zeker op vliegvelden, markten en malls

Op kantoor/fabriek is het nu ook gebruik, iedereen wordt temperatuur afgenomen bij binnenkomst en alles gaat de database in
Er is gel voorhanden voor iedereen, kapjes worden door bedrijf voorzien.

We wachten even het decree van de PM af, hij heeft nu alleenzegsrecht, en dan gaan we gedeeltelijk dicht.
Niet direct vanwege covid, maar indirect weer wel, omdat wereldwijd onze winkels dicht zijn of gaan
We sluiten voor periodes van 2 weken en dan herzien... tot de boel weer oppakt

Curfew wordt afgekondigd, even afwachten wat dat voor impact heeft op woon- en werkverkeer voor de werknemers
Goed idee de curfew, want de meeste Thai zijn als NL-ers en lappen de boel aan hun laars, hier vooral de jongeren want
'sanuk' moet doorgaan en we are invincible.......

In Cambodia en Vietnam zelfde maatregelen.....

Met een week of 6 moet het weer kunnen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11582
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#324 Bericht door jumbo » woensdag 25 maart 2020, 09:36

Niets nieuws aangekondigd door regering, da's jammer een curfew/lock down was een prima gedachte
China heeft bewezen dat het werkt...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#325 Bericht door ron » woensdag 25 maart 2020, 11:31

Hoe ietwat positief nieuws,gelijk de beurzen gunstig stemt....

Live: Snelle groei aantal nieuwe besmettingen in Nederland lijkt te zijn gestopt
Beurzen stijgen verder na records


https://bit.ly/3akgrjx
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#326 Bericht door printen44 » woensdag 25 maart 2020, 11:37

Sneek is een spookstad. Men houdt zich hier aan de regels, tenminste zo ervaar ik het. De super heeft een aparte periode waarin alleen de oudjes boodschappen mogen doen. Tussen zeven en acht uur in de ochtend. Niet verplicht, ik kan de hele dag door daar terecht.

Maar vanmorgen toch de stoute schoenen aangetrokken en als 75-jarige vroeg naar de super gegaan. Nou, het is een verademing. Toen ik er was waren er drie andere oudjes er ook, een zee van ruimte en volle schappen, want in de nacht zijn die weer aangevuld.

Dus van vandaag af, wat vroeger uit de veren, jas aan en op de bejaardenuurtje in de super. Bang dat je besmet zou raken, dat hoef niet meer. tenminste niet in de super. :clap: :clap: :clap: :clap: [$) [$) [$)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#327 Bericht door wanadee » woensdag 25 maart 2020, 11:47

printen44 schreef: woensdag 25 maart 2020, 11:37 Sneek is een spookstad. Men houdt zich hier aan de regels, tenminste zo ervaar ik het. De super heeft een aparte periode waarin alleen de oudjes boodschappen mogen doen. Tussen zeven en acht uur in de ochtend. Niet verplicht, ik kan de hele dag door daar terecht.

Maar vanmorgen toch de stoute schoenen aangetrokken en als 75-jarige vroeg naar de super gegaan. Nou, het is een verademing. Toen ik er was waren er drie andere oudjes er ook, een zee van ruimte en volle schappen, want in de nacht zijn die weer aangevuld.

Dus van vandaag af, wat vroeger uit de veren, jas aan en op de bejaardenuurtje in de super. Bang dat je besmet zou raken, dat hoef niet meer. tenminste niet in de super. :clap: :clap: :clap: :clap: [$) [$) [$)
Goed initiatief. :thumbsup:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#328 Bericht door Herbergier » woensdag 25 maart 2020, 11:48

Ik draag ook zo'n masker als ik naar een winkel moet, ook al weet ik dat ze het coronavirus niet tegen kunnen houden, maar de Thai hier geloven er in, dus worden ze niet ziek, zodra de Thai er niet meer in geloven is binnen de kortste tijd de helft ziek en staan er tot in tenten op het parkeerterrein van de ziekenhuizen, bedden met doodzieke Thai en met hele families er omheen, die ook ergens op het parkeerterrein slapen.

Thaise mensen zijn gek op ziekhuizen zijn en medicijnen, als je volgens mij aan een Thai vraagt, wat wil je een weekje Ko Chang, naar een markt, naar een shopping-center of een week naar het ziekenhuis, dan staat ziekenhuis op 1 en Ko Chang op 4.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#329 Bericht door Herbergier » woensdag 25 maart 2020, 11:55

Ik zag op de facebook site van Olleke B. een filmpje over Pattaya by night van gisteravond, maar Pattaya is op het ogenblik echt een spookstad geworden.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#330 Bericht door ron » woensdag 25 maart 2020, 12:46

Hoe New York het nieuwe Noord-Italië dreigt te worden

Afbeelding

Vandaag om 12:13
door Kristof Bohez

In New York verdubbelt het aantal doden door corona elke twee dagen.
Toch roept de federale overheid op om te blijven werken.


Kijk je naar een kaart met het aantal coronabesmettingen in de VS, dan is New York rechtsboven de grootste rode cluster:
alleen al de stad is goed voor meer dan een derde van alle Amerikaanse gevallen.
De gouverneur van de staat New York probeert ternauwernood te vermijden dat zijn regio het nieuwe Lombardije wordt.
Maar de president helpt hem daar niet echt bij.
Lombardije is de door corona zwaarst getroffen regio in Noord-Italië, met dinsdag 4.178 bevestigde doden.

Lombardije telt met zo’n 10 miljoen inwoners ongeveer een zesde van de Italiaanse bevolking.
Bijna evenveel mensen leven er in New York City samen, op een oppervlakte die meer dan 20 keer kleiner is: 8,5 miljoen mensen.
De dichtbevolktheid van miljoenenstad New York is één reden waarom het coronavirus er wild om zich heen grijpt.
De infectiegraad zou er tot 10 keer hoger liggen dan elders in het land.
In volgepakte metrostellen, in grote appartementsgebouwen en in drukbezochte parken zou het virus zich de voorbije weken sterk verspreid hebben.

Coronavirus Updates: COVID-19 in NY becomes 'bullet train,' with ominous peak just 2 weeks away

https://7ny.tv/2UBa1WH

Zoomen we uit naar de hele staat New York, waarvan de City slechts de multiculturele vaandeldrager is, dan kleurt het alarm niet veel minder rood.
Meer dan 26.000 bevestigde besmettingen inmiddels, goed voor vijf procent van alle bekende gevallen ter wereld.
De Verenigde Staten vormen na China en Italië de nieuwe broeihaard (met het derde meeste doden)
en New York lijkt het zwaarst te wegen op het zinkende schip. Dinsdag werden zo’n 210 overlijdens in de staat gelinkt aan het coronavirus.

Dat lijkt niet gek veel, maar ook in New York geldt de regel van exponentieel om zich heen grijpende besmettingen.
Dat het ergste er zit aan te komen, mag blijken uit een bericht dat gouverneur Andrew Cuomo dinsdag via Twitter verspreidde:
“We zijn niet bereid om 1 à 2 procent van de New Yorkers op te offeren.”
Als je weet dat in de hele staat New York bijna 19,5 miljoen mensen leven, weet je dat de gouverneur vreest voor de levens van minstens 195.000 Amerikanen.
En dat zijn plots véél meer slachtoffers dan in Lombardije of China.

Van zijn president krijgt gouverneur Cuomo - overigens zelf van Italiaanse komaf - maar weinig steun.
Donald Trump blijft er de jongste dagen immers voor pleiten om niet massaal thuis te blijven, en de economie draaiende te houden.
De remedie (een lockdown) is erger dan de kwaal (corona), luidt de logica van Trump, die ook zegt dat het aantal zelfdodingen
door een lockdown groter zou zijn dan het aantal doden door het virus. Waarop Trump zich baseert, is ook hier onduidelijk.

“Trump zet de levens van miljoenen op het spel om zichzelf te redden”, is columnist Dana Milbank bijzonder scherp in The Washington Post.
Hij stelt dat Trump goed beseft dat een goed draaiende economie nodig is om in november herverkozen te raken als president,
en dat Trump die economie belangrijker vindt dan de volksgezondheid. Tot spijt van wie nu lijdt, de staat New York op kop.

In elk geval blijft gouverneur Cuomo tegengas geven.
Via sociale media verspreidt hij filmpjes van bekende Amerikanen die oproepen om wél thuis te blijven.
Robert De Niro zegt het, Danny De Vito, Ben Stiller… Tussendoor schreeuwt Cuomo via Twitter om hulp van de federale overheid.
Die stuurde ondertussen een schip naar New York. Als drijvend hospitaal kan het een duizendtal patiënten opvangen,
maar tot nader order is het nog niet gebruiksklaar.

Afbeeldingth

Terwijl de tijd voor New York dringt. Hoewel New York City afgelopen weekend bars en restaurants sloot,
blijft het aantal coronabesmettingen onverminderd vermenigvuldigen.
In de staat New York verdubbelt het aantal coronadoden nu om de twee dagen, berekent The New York Times.
Ter vergelijking: in Italië gebeurde die verdubbeling in de afgelopen week om de drie dagen.

Daarbovenop komt dan nog eens het extra kwetsbare zorgsysteem in de VS - en dus ook in New York.
Een ziekteverzekering krijg je er niet van de overheid, maar door er privé een te betalen, of via de werkgever.
Als het werk wegvalt, valt ook die ziekteverzekering veelal weg. Zo kan corona dubbele slachtoffers maken: economische en medische.

Experts schatten dat er alleen al in New York City meer dan 100.000 bedden nodig zijn om alle hulpbehoevende coronapatiënten op te vangen.
Momenteel zijn er iets meer dan 50.000 bedden beschikbaar.
En dan hebben we het nog niet over de vele illegalen gehad die in New York (City) aan hun lot overgelaten worden.
Over die groep maken experts zich ook ernstig zorgen.

Slotsom? Met meer dan 200 doden zit New York nog niet aan het niveau van het aantal slachtoffers in Italië.
Maar het gaat erg snel, en de ingrediënten zijn er om met name in New York City een dodelijke cocktail te krijgen
die de hele staat bovenaan de zwarte lijst met door corona getroffen regio’s plaatst.

Akkoord over steunpakket van 2 biljoen dollar in VS

In de VS hebben het Witte Huis en zowel Democraten als Republikeinen in de Senaat een akkoord bereikt
over een steunpakket van bijna twee biljoen dollar.
Dat moet de Amerikaanse economie wapenen om de coronacrisis te doorstaan.

Het pakket bevat onder meer belastingvoordelen, hulp aan ziekenhuizen, bedrijven, staten en steden,
kredieten voor kmo’s en betere werkloosheidsuitkeringen.
Volgens de leider van de Republikeinen in het hogerhuis, Mitch McConnell, gaat het om een “historisch steunplan tegen deze epidemie”.

De Senaat zal woensdag al stemmen over het voorstel.
Vervolgens moet ook nog het Huis van Afgevaardigden het licht op groen zetten,
waarna president Donald Trump uiteindelijk zijn goedkeuring moet geven.
Eerder kwam het al twee keer tot een stemming over een steunpakket in de Senaat.
De Democraten weigerden het Republikeinse voorstel toen goed te keuren omdat ze vonden dat de plannen te veel focussen op bedrijven
en te weinig hulp bieden aan medisch personeel en ziekenhuizen.


https://bit.ly/33HNaNq
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”