Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1036 Bericht door wanadee » donderdag 14 mei 2020, 14:37

godzilla schreef: donderdag 14 mei 2020, 14:31
erik-kuijpers schreef: donderdag 14 mei 2020, 14:18 Heer Ruudthai, Schiphol terug, ja, maar komt er niet een luchthaven in de polder bij? En vergeet Twente niet.

Ik verzeker je, na corona gaat alles door zoals het was met af en toe een lockdown want er komen nog naschokken van deze corona EN denk er aan, er komen nieuwe corona's aan want we zijn met veel te veel en komen veel te dicht aan het virusvolle dierenrijk. Is er niet net vandaag een studie gepubliceerd (meen van Oxford) dat er in de huidige corona nog minstens 8 lockdowns gaan komen? Ik zal eens kijken waar de link is.
In één ding ben ik het niet met je eens, en eigenlijk spreek je jezelf tegen.
Na de corona crisis alles terug als vanouds?
Ik geloof het niet.
Mensen beseffen nu hoeveel geld ze kunnen uitsparen door thuis te blijven, thuis te werken (meer voor de bedrijven)
Bedrijven moeten bezuinigen, en nu hebben ze de ideale kans.
Waar ontslagen vallen door de crisis, het zal nooit meer zijn als vroeger.
Waar je jezelf tegenspreekt, is dat ze nog virusaanvallen verwachten, met dus weer lockdowns tot gevolg.
Dan kan je er moeilijk van uitgaan dat het weer een leven als vroeger zal zijn.
IMO
Ik denk ook dat het weer als vroeger wordt godzilla, we zijn nu eenmaal sociale beesten. Zou me verbazen als we niet nog een paar uitbraken krijgen en nog wat kleine of grote lockdowns. Maar op een gegeven moment is daar het vaccin en wordt alles weer als vroeger. In onderstaande docu wordt behalve de klimaatonzin ook gesproken over de overbevolking als een belangrijke oorzaak van vervuiling ed.


https://youtu.be/Zk11vI-7czE
Laatst gewijzigd door wanadee op donderdag 14 mei 2020, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1037 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 14 mei 2020, 14:42

Godzilla, ik heb het over Ruuds idee over de economie en welk systeem er moet heersen. Niet over wat de eerste reactie op de huidige situatie zal zijn. Ik voorzie dat er niets gaat wijzigen in het systeem als de eerste schrik voorbij is.

De link gevonden. 'Bij uitblijven vaccin' staat er, dat was ik even vergeten.....

https://www.dvhn.nl/extra/Studie-Harvar ... gle.com%2F

Laten we over een jaar nog maar eens kijken hoe de wereld er voor staat. Ik ben niet van dat paniekerige (en dat zal de leeftijd wel zijn.....).

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1038 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 14 mei 2020, 14:53

Collega ligt vanaf 28 maart met corona. Zeven weken dus en nog steeds op de IC, nu in Eindhoven. Kan nog steeds niet zelfstandig ademhalen en niet spreken.

Dit virus sloopt veel meer dan een gewone griep en kan de grote organen in de buik aantasten maar dat weten jullie ook al. Waarom de een dood of heel lang ziek en anderen genezen? Tja, we zijn geen robotjes en hebben allemaal een uniek eigen DNA. Het blijft dus oppassen geblazen.

Ik mijd zoveel mogelijk alle contact; zie slechts de postbode met een pakje of de bezorger van het eten en we houden glas tussen ons in. Zaterdag moet ik weer mijn leven riskeren: dan komt forumlid Printen44 bij mij haring lunchen.... :giggle2:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1039 Bericht door wanadee » donderdag 14 mei 2020, 14:58

erik-kuijpers schreef: donderdag 14 mei 2020, 14:53 Collega ligt vanaf 28 maart met corona. Zeven weken dus en nog steeds op de IC, nu in Eindhoven. Kan nog steeds niet zelfstandig ademhalen en niet spreken.

Dit virus sloopt veel meer dan een gewone griep en kan de grote organen in de buik aantasten maar dat weten jullie ook al. Waarom de een dood of heel lang ziek en anderen genezen? Tja, we zijn geen robotjes en hebben allemaal een uniek eigen DNA. Het blijft dus oppassen geblazen.

Ik mijd zoveel mogelijk alle contact; zie slechts de postbode met een pakje of de bezorger van het eten en we houden glas tussen ons in. Zaterdag moet ik weer mijn leven riskeren: dan komt forumlid Printen44 bij mij haring lunchen.... :giggle2:
Hij kan toch in de tuin gaan zitten aan de andere kant van het raam? :crazy:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1040 Bericht door printen44 » donderdag 14 mei 2020, 20:53

erik-kuijpers schreef: donderdag 14 mei 2020, 14:53 Collega ligt vanaf 28 maart met corona. Zeven weken dus en nog steeds op de IC, nu in Eindhoven. Kan nog steeds niet zelfstandig ademhalen en niet spreken.

Dit virus sloopt veel meer dan een gewone griep en kan de grote organen in de buik aantasten maar dat weten jullie ook al. Waarom de een dood of heel lang ziek en anderen genezen? Tja, we zijn geen robotjes en hebben allemaal een uniek eigen DNA. Het blijft dus oppassen geblazen.

Ik mijd zoveel mogelijk alle contact; zie slechts de postbode met een pakje of de bezorger van het eten en we houden glas tussen ons in. Zaterdag moet ik weer mijn leven riskeren: dan komt forumlid Printen44 bij mij haring lunchen.... :giggle2:

Ik hoop dat de haring vers is die ik meebreng.........[$) [$) [$) [$)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1041 Bericht door ron » vrijdag 15 mei 2020, 07:26

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1042 Bericht door RuudThai » vrijdag 15 mei 2020, 08:31

ron schreef: vrijdag 15 mei 2020, 07:26 Afbeelding
En bij sex? Ook zo'n verlengstuk??? 🤣🤣🤣😜

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1043 Bericht door De Beweerder » vrijdag 15 mei 2020, 09:20

erik-kuijpers schreef: donderdag 14 mei 2020, 14:42 Ik ben niet van dat paniekerige (en dat zal de leeftijd wel zijn.....).
erik-kuijpers schreef: donderdag 14 mei 2020, 14:53 Ik mijd zoveel mogelijk alle contact; zie slechts de postbode met een pakje of de bezorger van het eten en we houden glas tussen ons in. Zaterdag moet ik weer mijn leven riskeren: dan komt forumlid Printen44 bij mij haring lunchen.... :giggle2:
Volgens mij maak ik hier uit op dat je best een ietsepietsje paniekerig bent :?: :o
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1044 Bericht door ron » vrijdag 15 mei 2020, 09:43

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1045 Bericht door ron » vrijdag 15 mei 2020, 09:50

WHO waarschuwt: het is mogelijk dat corona nooit meer weggaat

https://bit.ly/2Z69Qq8
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1046 Bericht door wanadee » vrijdag 15 mei 2020, 10:34

ron schreef: vrijdag 15 mei 2020, 09:50 WHO waarschuwt: het is mogelijk dat corona nooit meer weggaat

https://bit.ly/2Z69Qq8
Zeiden ze een paar maanden geleden niet dat “het onwaarschijnlijk was dat het een pandemie zou worden”. :Whistle:

Knoeiers zijn het, veel te veel politiek ipv wetenschap.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1047 Bericht door wanadee » vrijdag 15 mei 2020, 11:47

Zondag mogen de grote winkelcentra weer open en ook de zwembaden. Hopelijk kan ik dus weer zwemmen volgende week want een uur op zon hometrainer zitten is saai. Behalve een groot zwembad hebben ze hier ook een “waterparadijs” met glijbanen ed, maar weet niet of dat onder “pretparken” valt want die mogen nog niet open.
De avondklok schuift ook een uur op naar 11 uur savonds.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1048 Bericht door KhunSugar » vrijdag 15 mei 2020, 11:50

Afbeelding

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1049 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 15 mei 2020, 14:43

WHO waarschuwt: het is mogelijk dat corona nooit meer weggaat

Nou, wat een geleerde taal! Er is maar EEN virus opgeruimd tot nu toe en dat is het pokkenvirus. Hebben die lui niks beters te doen?

Helaas blijkt dit virus ook sporen na te laten in onze zaadcellen en zou het best eens een ernstige soa kunnen worden. Naast mondkapjes dus ook rubbertjes verplicht stellen. Maar ja, dan beginnen die jurken in Rome weer te piepen.....

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1050 Bericht door wanadee » vrijdag 15 mei 2020, 15:16

erik-kuijpers schreef: vrijdag 15 mei 2020, 14:43 WHO waarschuwt: het is mogelijk dat corona nooit meer weggaat

Nou, wat een geleerde taal! Er is maar EEN virus opgeruimd tot nu toe en dat is het pokkenvirus. Hebben die lui niks beters te doen?

Helaas blijkt dit virus ook sporen na te laten in onze zaadcellen en zou het best eens een ernstige soa kunnen worden. Naast mondkapjes dus ook rubbertjes verplicht stellen. Maar ja, dan beginnen die jurken in Rome weer te piepen.....
Klopt, ze hebben niks beters te doen. Ze doen af en toe wat uitspraken en soms komen die uit. soms ook niet maar dat maakt niks uit. hun centen krijgen ze toch wel.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”