Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1021 Bericht door johnny013 » zaterdag 09 mei 2020, 04:47

Heb begrepen dat het landelijk per 17 mei een aantal zaken waaronder Malls and Chatuchak weer opengaan... wellicht heeft hier per provincie de Gouverneur ook hierin het laatste woord...
Het is zoals het is...

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1022 Bericht door driver » zaterdag 09 mei 2020, 06:37

wanadee schreef: vrijdag 08 mei 2020, 01:28
driver schreef: donderdag 07 mei 2020, 15:48 Wanadee.. Jomel.. Lees nu jullie reacties pas. Cashgeld raak ik als het echt moet wel kwijt aan Sukanya en anders wel aan mijn motoren :mrgreen:
Beloofd is beloofd :neus:
:mrgreen:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1023 Bericht door jomel17 » zaterdag 09 mei 2020, 10:46

driver schreef: zaterdag 09 mei 2020, 06:37
wanadee schreef: vrijdag 08 mei 2020, 01:28
driver schreef: donderdag 07 mei 2020, 15:48 Wanadee.. Jomel.. Lees nu jullie reacties pas. Cashgeld raak ik als het echt moet wel kwijt aan Sukanya en anders wel aan mijn motoren :mrgreen:
Beloofd is beloofd :neus:
:mrgreen:
Suk zal misschien wel eens om geld vragen maar je motoren echt niet !!!!
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1024 Bericht door driver » zaterdag 09 mei 2020, 15:13

jomel17 schreef: zaterdag 09 mei 2020, 10:46
driver schreef: zaterdag 09 mei 2020, 06:37
wanadee schreef: vrijdag 08 mei 2020, 01:28

Beloofd is beloofd :neus:
:mrgreen:
Suk zal misschien wel eens om geld vragen maar je motoren echt niet !!!!
heejj.. Die motoren vragen heel sneaky om onderhoud of banden of kettingsetjes. Haal ik ze weer op laten ze me eerst wat eurootjes aftikken ter plekke :mrgreen:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1025 Bericht door godzilla » dinsdag 12 mei 2020, 14:15

Corona wereldwijd, er vallen doden...
Nu proberen hackers bedrijfsgegevens te stelen over vorderingen in andere landen.
Schandalig?
Ik vind het eerder schandalig dat men met zo een pandemie niet wereldwijd samenwerkt.
Maar het geld gaat voor, de winnaar zal rijk worden, en hoe meer ze inzetten hoe meer kans ze maken.
Ondertussen verliezen we véél tijd.
Het zal die moneymakers worst wezen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1026 Bericht door RuudThai » dinsdag 12 mei 2020, 17:05

godzilla schreef: dinsdag 12 mei 2020, 14:15 Corona wereldwijd, er vallen doden...
Nu proberen hackers bedrijfsgegevens te stelen over vorderingen in andere landen.
Schandalig?
Ik vind het eerder schandalig dat men met zo een pandemie niet wereldwijd samenwerkt.
Maar het geld gaat voor, de winnaar zal rijk worden, en hoe meer ze inzetten hoe meer kans ze maken.
Ondertussen verliezen we véél tijd.
Het zal die moneymakers worst wezen.
Dat is nou eenmaal het conservatief liberaal - kapitalistische stelsel....
Misschien komt daar na deze pandemie wat wijziging in want men ziet nu wel in dat de vrijemarkteconomie niet zaligmakend is en dat de overheid weer net als vroeger een grotere, meer dirigerende rol moet gaan spelen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1027 Bericht door wanadee » woensdag 13 mei 2020, 01:49

RuudThai schreef: dinsdag 12 mei 2020, 17:05
godzilla schreef: dinsdag 12 mei 2020, 14:15 Corona wereldwijd, er vallen doden...
Nu proberen hackers bedrijfsgegevens te stelen over vorderingen in andere landen.
Schandalig?
Ik vind het eerder schandalig dat men met zo een pandemie niet wereldwijd samenwerkt.
Maar het geld gaat voor, de winnaar zal rijk worden, en hoe meer ze inzetten hoe meer kans ze maken.
Ondertussen verliezen we véél tijd.
Het zal die moneymakers worst wezen.
Dat is nou eenmaal het conservatief liberaal - kapitalistische stelsel....
Misschien komt daar na deze pandemie wat wijziging in want men ziet nu wel in dat de vrijemarkteconomie niet zaligmakend is en dat de overheid weer net als vroeger een grotere, meer dirigerende rol moet gaan spelen.
Zoals in Rusland, china, iran, saoedie arabie en noord korea :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1028 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 13 mei 2020, 06:48

Ach wat! Geld speelt overal een rol, welke politieke kleur een regering ook heeft.

Er zijn nog twee landen die best in dat rijtje passen: Laos en Vietnam. En waar gaat het geld in al die landen naar toe? Naar Jan met de Pet? Al die gezworen kameraden hebben grote kontzakken en denken alleen aan zichzelf.

Kijk Cambodja waar dictator Hun Sen zich als alleenheerser ontpopt. Het volk heeft niet te eten, de scholen blijven aan de laatste mem hangen, maar zijn familie heeft paspoorten van Cyprus en koopt 'bescheiden' optrekjes in NY en Londen. En de Thaise 'regering' bestaat uit de tien rijkste families, een hoop uniformen en een miljardair in Duitsland.....

Nee, geef me dan maar die 'liberaal-kapitalistische' vrije markt. Dan heeft de ondernemer een eerlijker kans om een paar centen te verdienen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1029 Bericht door RuudThai » donderdag 14 mei 2020, 12:32

Wanadee schreef :
Zoals in Rusland, china, iran, saoedie arabie en noord korea

quote=erik-kuijpers post_id=8322419 time=1589348903 user_id=7567]
Ach wat! Geld speelt overal een rol, welke politieke kleur een regering ook heeft.

Er zijn nog twee landen die best in dat rijtje passen: Laos en Vietnam. En waar gaat het geld in al die landen naar toe? Naar Jan met de Pet? Al die gezworen kameraden hebben grote kontzakken en denken alleen aan zichzelf.

Kijk Cambodja waar dictator Hun Sen zich als alleenheerser ontpopt. Het volk heeft niet te eten, de scholen blijven aan de laatste mem hangen, maar zijn familie heeft paspoorten van Cyprus en koopt 'bescheiden' optrekjes in NY en Londen. En de Thaise 'regering' bestaat uit de tien rijkste families, een hoop uniformen en een miljardair in Duitsland.....

Nee, geef me dan maar die 'liberaal-kapitalistische' vrije markt. Dan heeft de ondernemer een eerlijker kans om een paar centen te verdienen.
[/quote]

Hallo heren, overdrijven is ook een vak!
Gelijk refereren aan de meest ondemocratische landen op deze aardkloot terwijl uiteraard geen mens zoiets wil.
Hoewel, er is 1 Nederlandse politicus (naam: censuur) die nogal gecharmeerd lijkt van het fascistische Putin-Rusland.... 😵

Nee, bedoeld werd een meer sociaal beleid door de regering die daarvoor het initiatief moet nemen. Goede voorbeelden zijn te vinden in de Scandinavische landen.
Economen en andere deskundigen van diverse pluimage hebben al voorspeld dat na de coronacrisis de wereld er toch anders gaat uitzien. De economie moet voorrang geven aan de zorg en daar moet in worden geïnvesteerd want anders kan een volgend virus rampzalige gevolgen hebben.
Dus daarom zullen regeringen meer bevoegdheden naar zich toe moeten trekken en dus meer taken als overheidstaken bestempelen.

Toevallig vandaag al zo'n overheidsmaatregel: de groei van Schiphol wordt teruggedraaid. De eerder aangekondigde uitbreiding van 500.000 naar 540.000 vluchten per jaar gaat niet door en begint na de coronacrisis zelfs op een nog lager niveau.
En natuurlijk zal de in de laatste 10 jaar door bezuinigingen afgebroken zorg hoog op het prioriteitenlijstje komen te staan, verwacht ik. Dus meer aandacht voor de publieke sector.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1030 Bericht door wanadee » donderdag 14 mei 2020, 12:39

RuudThai schreef: donderdag 14 mei 2020, 12:32 Wanadee schreef :
Zoals in Rusland, china, iran, saoedie arabie en noord korea

quote=erik-kuijpers post_id=8322419 time=1589348903 user_id=7567]
Ach wat! Geld speelt overal een rol, welke politieke kleur een regering ook heeft.

Er zijn nog twee landen die best in dat rijtje passen: Laos en Vietnam. En waar gaat het geld in al die landen naar toe? Naar Jan met de Pet? Al die gezworen kameraden hebben grote kontzakken en denken alleen aan zichzelf.

Kijk Cambodja waar dictator Hun Sen zich als alleenheerser ontpopt. Het volk heeft niet te eten, de scholen blijven aan de laatste mem hangen, maar zijn familie heeft paspoorten van Cyprus en koopt 'bescheiden' optrekjes in NY en Londen. En de Thaise 'regering' bestaat uit de tien rijkste families, een hoop uniformen en een miljardair in Duitsland.....

Nee, geef me dan maar die 'liberaal-kapitalistische' vrije markt. Dan heeft de ondernemer een eerlijker kans om een paar centen te verdienen.
Hallo heren, overdrijven is ook een vak!
Gelijk refereren aan de meest ondemocratische landen op deze aardkloot terwijl uiteraard geen mens zoiets wil.
Hoewel, er is 1 Nederlandse politicus (naam: censuur) die nogal gecharmeerd lijkt van het fascistische Putin-Rusland.... 😵

Nee, bedoeld werd een meer sociaal beleid door de regering die daarvoor het initiatief moet nemen. Goede voorbeelden zijn te vinden in de Scandinavische landen.
Economen en andere deskundigen van diverse pluimage hebben al voorspeld dat na de coronacrisis de wereld er toch anders gaat uitzien. De economie moet voorrang geven aan de zorg en daar moet in worden geïnvesteerd want anders kan een volgend virus rampzalige gevolgen hebben.
Dus daarom zullen regeringen meer bevoegdheden naar zich toe moeten trekken en dus meer taken als overheidstaken bestempelen.

Toevallig vandaag al zo'n overheidsmaatregel: de groei van Schiphol wordt teruggedraaid. De eerder aangekondigde uitbreiding van 500.000 naar 540.000 vluchten per jaar gaat niet door en begint na de coronacrisis zelfs op een nog lager niveau.
En natuurlijk zal de in de laatste 10 jaar door bezuinigingen afgebroken zorg hoog op het prioriteitenlijstje komen te staan, verwacht ik. Dus meer aandacht voor de publieke sector.
[/quote]

Jij wil overal je mislukte communistische gedachtengoed verspreiden, dat is irritant. Als je over politiek wilt praten, open dan een apart topic. :angel:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1031 Bericht door RuudThai » donderdag 14 mei 2020, 12:46

Communistisch??? In geen velden of wegen is dit communisme, hoogstens sociaal-liberalisme.
En het was on-topic want het gaat over de toekomst na de coronacrisis.
Verder ga ik maar niet op deze onzinnige reactie in.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1032 Bericht door wanadee » donderdag 14 mei 2020, 13:00

RuudThai schreef: donderdag 14 mei 2020, 12:46 Communistisch??? In geen velden of wegen is dit communisme, hoogstens sociaal-liberalisme.
En het was on-topic want het gaat over de toekomst na de coronacrisis.
Verder ga ik maar niet op deze onzinnige reactie in.
Das een verstandige beslissing :thumbsup:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1033 Bericht door KhunSugar » donderdag 14 mei 2020, 13:39

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1034 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 14 mei 2020, 14:18

Heer Ruudthai, Schiphol terug, ja, maar komt er niet een luchthaven in de polder bij? En vergeet Twente niet.

Ik verzeker je, na corona gaat alles door zoals het was met af en toe een lockdown want er komen nog naschokken van deze corona EN denk er aan, er komen nieuwe corona's aan want we zijn met veel te veel en komen veel te dicht aan het virusvolle dierenrijk. Is er niet net vandaag een studie gepubliceerd (meen van Oxford) dat er in de huidige corona nog minstens 8 lockdowns gaan komen? Ik zal eens kijken waar de link is.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1035 Bericht door godzilla » donderdag 14 mei 2020, 14:31

erik-kuijpers schreef: donderdag 14 mei 2020, 14:18 Heer Ruudthai, Schiphol terug, ja, maar komt er niet een luchthaven in de polder bij? En vergeet Twente niet.

Ik verzeker je, na corona gaat alles door zoals het was met af en toe een lockdown want er komen nog naschokken van deze corona EN denk er aan, er komen nieuwe corona's aan want we zijn met veel te veel en komen veel te dicht aan het virusvolle dierenrijk. Is er niet net vandaag een studie gepubliceerd (meen van Oxford) dat er in de huidige corona nog minstens 8 lockdowns gaan komen? Ik zal eens kijken waar de link is.
In één ding ben ik het niet met je eens, en eigenlijk spreek je jezelf tegen.
Na de corona crisis alles terug als vanouds?
Ik geloof het niet.
Mensen beseffen nu hoeveel geld ze kunnen uitsparen door thuis te blijven, thuis te werken (meer voor de bedrijven)
Bedrijven moeten bezuinigen, en nu hebben ze de ideale kans.
Waar ontslagen vallen door de crisis, het zal nooit meer zijn als vroeger.
Waar je jezelf tegenspreekt, is dat ze nog virusaanvallen verwachten, met dus weer lockdowns tot gevolg.
Dan kan je er moeilijk van uitgaan dat het weer een leven als vroeger zal zijn.
IMO

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”