Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#376 Bericht door driver » vrijdag 27 maart 2020, 07:09

wanadee schreef: vrijdag 27 maart 2020, 05:43
RuudThai schreef: vrijdag 27 maart 2020, 05:41 Wanadee, je hebt gelijk, sorry dus.
Ik heb het debat wel gevolgd maar op dat cruciale moment was het net even lawaaiig om me heen (dat moet geen excuus zijn, maar toch) en hrb ik de verkeerde conclusies getrokken. Vooral ook omdat Baudet vaak afwezig is zowel in de Kamer als bij allerlei overleggen dacht ik dat nu ook klopte.

Dus laten we nu maar stoppen met die ongein.
Helemaal mee eens :thumbsup:
Zit ik bijna gelijktijdig een berichtje te posten zie ik deze staan ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#377 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 27 maart 2020, 07:31

Wereldwijd is er verschil van aanpak en dat komt door de cultuur van het land. Er zijn nu eenmaal strikte en losse culturen.

Doen wat wordt gezegd: totale afsluiting of de knoet,
of de wat lossere Rutte-aanpak,
of de Italiaanse/Amerikaanse aanpak (totale wanorde).

De opinie van Peter van Nuijsenburg, publicist.
https://www.trefpuntazie.com/strikte-cu ... -culturen/

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#378 Bericht door ron » vrijdag 27 maart 2020, 09:58

Interview van Jinek/Esther de Rooij, ceo van Roche Diagnostics Nederland,gisteravond

Esther de Rooij, ceo van Roche Diagnostics Nederland, is zwaar bekritiseerd door PvdA-leider Lodewijk Asscher in de talkshow Jinek.
Vooral het feit dat Roche het recept voor de Corona-tests in deze crisis voor concurrenten achterhoudt, is heel slecht gevallen bij de politiek.
Volgens Van Rooij is het recept openbaar en wordt de productie opgevoerd.
Asscher zei dat hij er weinig vertrouwen heeft in Roche en hij steunt minister De Jonge die van de Kamer dwang moet gaan toepassen.

https://bit.ly/2vRnPnC

Een van de grote onderwerpen tijdens het debat van gisteren was het tekort aan corona-testen.
Met name medicijn-fabrikant Roche lag daarbij onder vuur.
Het bedrijf levert de machines en de spullen waarmee laboratoria corona-tests kunnen uitvoeren.
Maar ze kunnen de grote, wereldwijde vraag naar de tests niet aan.
Dat tekort zouden ze voor een deel kunnen oplossen door het recept prijs te geven van een vloeistof die je nodig hebt voor het testen.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#379 Bericht door wanadee » vrijdag 27 maart 2020, 10:09

ron schreef: vrijdag 27 maart 2020, 09:58 Interview van Jinek/Esther de Rooij, ceo van Roche Diagnostics Nederland,gisteravond

Esther de Rooij, ceo van Roche Diagnostics Nederland, is zwaar bekritiseerd door PvdA-leider Lodewijk Asscher in de talkshow Jinek.
Vooral het feit dat Roche het recept voor de Corona-tests in deze crisis voor concurrenten achterhoudt, is heel slecht gevallen bij de politiek.
Volgens Van Rooij is het recept openbaar en wordt de productie opgevoerd.
Asscher zei dat hij er weinig vertrouwen heeft in Roche en hij steunt minister De Jonge die van de Kamer dwang moet gaan toepassen.

https://bit.ly/2vRnPnC

Een van de grote onderwerpen tijdens het debat van gisteren was het tekort aan corona-testen.
Met name medicijn-fabrikant Roche lag daarbij onder vuur.
Het bedrijf levert de machines en de spullen waarmee laboratoria corona-tests kunnen uitvoeren.
Maar ze kunnen de grote, wereldwijde vraag naar de tests niet aan.
Dat tekort zouden ze voor een deel kunnen oplossen door het recept prijs te geven van een vloeistof die je nodig hebt voor het testen.
Nu snap ik het niet meer.
Zij zeggen dat het recept openbaar is dat het op internet staat, waar krijgen ze dan commentaar op?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#380 Bericht door RuudThai » vrijdag 27 maart 2020, 10:22

Ik kom net uit de stad waar we boodschappen hebben gedaan bij de Makro en de dierenwinkel. Ik heb mij erover verbaasd dat er nog zoveel winkels open zijn die geen eerste levensbehoeften verkopen en volgens mij onder de verplichte sluiting vallen.
Kledingwinkels, schoonheidssalon, een winkel die alleen motorhelmen verkoopt, een lijstenmakerij, een kapperszaak, een bouwmaterialenshop enz., gewoon open!
Is de controle nou zo soepel (of helemaal niet) of is er iets afgesproken met het stadsbestuur of is er sprake van tea-money? Of gewoon TIT: proberen en kijken waar het schip strandt!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#381 Bericht door wanadee » vrijdag 27 maart 2020, 10:24

Heb het stukje even bekeken en ik heb toch evht het idee dat Jinek weer de zwarte Piet bij Roche wil leggen, helemaal onterecht volgens mij. Het enige dat Roche zegt is dat als anderen het maken Roche niet voor de kwaliteit en betrouwbaarheid op hun machines kunnen instaan.
Riooljournalistiek noemen ze dat, als er niks mis is bedenken we wel wat. :neus:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#382 Bericht door wanadee » vrijdag 27 maart 2020, 10:27

RuudThai schreef: vrijdag 27 maart 2020, 10:22 Ik kom net uit de stad waar we boodschappen hebben gedaan bij de Makro en de dierenwinkel. Ik heb mij erover verbaasd dat er nog zoveel winkels open zijn die geen eerste levensbehoeften verkopen en volgens mij onder de verplichte sluiting vallen.
Kledingwinkels, schoonheidssalon, een winkel die alleen motorhelmen verkoopt, een lijstenmakerij, een kapperszaak, een bouwmaterialenshop enz., gewoon open!
Is de controle nou zo soepel (of helemaal niet) of is er iets afgesproken met het stadsbestuur of is er sprake van tea-money? Of gewoon TIT: proberen en kijken waar het schip strandt!
Hier ook. Het enige is dat bij de kapper er maar 1 persoon in de zaak mag zijn, de rest moet buiten aan het tafeltje zitten. Nu heb ik er nooit meer dan twee klanten gezien, en als er 1 wacht zat hij al buiten want binnen is weinig plek.
Maar ik heb een tondeuse gekocht, vandaag binnen gekregen. Lijkt me verstandig om de kapper voorlopig maar even over te slaan.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#383 Bericht door ron » vrijdag 27 maart 2020, 11:03

wanadee schreef: vrijdag 27 maart 2020, 10:24 Heb het stukje even bekeken en ik heb toch evht het idee dat Jinek weer de zwarte Piet bij Roche wil leggen, helemaal onterecht volgens mij.
Het enige dat Roche zegt is dat als anderen het maken Roche niet voor de kwaliteit en betrouwbaarheid op hun machines kunnen instaan.
Riooljournalistiek noemen ze dat, als er niks mis is bedenken we wel wat. :neus:
Was ook mijn indruk Han,toen ik het zag.
Of de dame in kwestie was ooit de beste op de toneelschool,of men is er op uit om iemand de welbekende Zwarte Piet toe te spelen.
De tijd zal het leren of Roche moedwillig de capaciteit van de tests niet nog meer kan/wil verhogen of openheid van zaken geeft,
zodat het product ook in andere laboratoria geproduceerd kan worden,en dan weliswaar wereldwijd.
Zou ongetwijfeld veel doden en zieken kunnen voorkomen als iedereen getest zou kunnen worden.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#384 Bericht door RuudThai » vrijdag 27 maart 2020, 11:07

wanadee schreef: vrijdag 27 maart 2020, 10:24 Heb het stukje even bekeken en ik heb toch evht het idee dat Jinek weer de zwarte Piet bij Roche wil leggen, helemaal onterecht volgens mij. Het enige dat Roche zegt is dat als anderen het maken Roche niet voor de kwaliteit en betrouwbaarheid op hun machines kunnen instaan.
Riooljournalistiek noemen ze dat, als er niks mis is bedenken we wel wat. :neus:
Als ik de berichtgeving bij NU. nl lees dan staat volgens Roche het recept voor die vloeistof op een internetsite. Volgens de ziekenhuizen echter is dat niet het speciaal voor de coronatest recept, maar voor een algemene virustest. En die schijnt niet goed te werken in de coronatestset. En Roche weigert het recept voor die coronaset prijs te geven onder het mom dat ze dan de kwaliteit niet kunnen garanderen als andere laboratoria het maken.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#385 Bericht door ron » vrijdag 27 maart 2020, 11:09

Afbeelding

Acteur Mark Blum, bekend van films als Crocodile Dundee en Desperately Seeking Susan,
is op 69-jarige leeftijd overleden aan de complicaties van een besmetting met het coronavirus.
Dat heeft Screen Actors Guild bekendgemaakt, schrijft CNN.


https://cnn.it/3bq1FYE
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#386 Bericht door printen44 » vrijdag 27 maart 2020, 11:15

driver schreef: vrijdag 27 maart 2020, 07:04 Lekker belangrijk allemaal waar eventuel vooraf fouten gemaakt zijn.
Op dit moment werken tig mensen zich een slag in de rondte om mensen of gezond te houden of om ze te helpen en ook een aantal politici doen dat. En wat krijg je hier te lezen.. Politieke voorkeur meningen en hoe het aangepakt had of moeten worden.
Ik heb me hier bewust afzijdig gehouden omdat ik op voorhand al dacht dat het deze kant op zou gaan. En ik heb weinig zin om overal maar weer dat corona gedoe mee te krijgen eigenlijk.
Altijd weer meningen her en der en er zelf geen moer aan doen of kunnen doen.

Alles wat positiever benaderen en inzien dat wat er nu gebeurt in ieder geval een poging is om ons land te redden zeg maar ipv iedere keer elkaar afschieten lijkt me veel handiger.
Denk dat op dit moment iedereen in Nederland zich aardig aanpast, Mensen worden creatief en behulpzaam ect post daar eens over ipv dat politieke discussie gezemel ;)
Perfect geschreven. :clap: :clap: :clap: :clap:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#387 Bericht door ron » vrijdag 27 maart 2020, 11:27

Vestiging van farmaciebedrijf Roche in Almere beklad

Afbeelding

Een vestiging van het farmaciebedrijf Roche in Almere is beklad met de woorden 'Hoeveel doden?'
Aan de gevel was een bord bevestigd met het opschrift 'Fuck Roche winst'.
Hiermee hebben anonieme activisten vermoedelijk uiting willen geven aan hun ongenoegen over de rol die Roche zou hebben gespeeld
bij de schaarste aan de vloeistof waarmee coronatests kunnen worden uitgevoerd.

Roche zou het recept van die vloeistof niet met andere producenten willen delen - wat Esther de Rooij,
de CEO van de Nederlandse vestiging van Roche overigens ontkent.
Verschillende Kamerleden pleitten er donderdag voor Roche desnoods tot beschikbaarstelling van de vloeistof te dwingen.


https://bit.ly/2JlpEMG
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#388 Bericht door wanadee » vrijdag 27 maart 2020, 11:28

RuudThai schreef: vrijdag 27 maart 2020, 11:07
wanadee schreef: vrijdag 27 maart 2020, 10:24 Heb het stukje even bekeken en ik heb toch evht het idee dat Jinek weer de zwarte Piet bij Roche wil leggen, helemaal onterecht volgens mij. Het enige dat Roche zegt is dat als anderen het maken Roche niet voor de kwaliteit en betrouwbaarheid op hun machines kunnen instaan.
Riooljournalistiek noemen ze dat, als er niks mis is bedenken we wel wat. :neus:
Als ik de berichtgeving bij NU. nl lees dan staat volgens Roche het recept voor die vloeistof op een internetsite. Volgens de ziekenhuizen echter is dat niet het speciaal voor de coronatest recept, maar voor een algemene virustest. En die schijnt niet goed te werken in de coronatestset. En Roche weigert het recept voor die coronaset prijs te geven onder het mom dat ze dan de kwaliteit niet kunnen garanderen als andere laboratoria het maken.
Maar als ik luister naar dat stukje op jinek zegt de dame diverse maken dat het recept op internet staat, dat elke microbioloog het kan maken maar dat Roche niet voor de kwaliteit kan instaan als anderen het maken.
Ze zegt ook dat ze zelf de productiecapaciteit al opgevoerd hebben dus mi hebben ze er alles aan gedaan. Ik geloof dan toch eerder dezedame, kan me niet voorstellen dat ze daar keihard aan het liegen is.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#389 Bericht door wanadee » vrijdag 27 maart 2020, 11:29

ron schreef: vrijdag 27 maart 2020, 11:27 Vestiging van farmaciebedrijf Roche in Almere beklad

Afbeelding

Een vestiging van het farmaciebedrijf Roche in Almere is beklad met de woorden 'Hoeveel doden?'
Aan de gevel was een bord bevestigd met het opschrift 'Fuck Roche winst'.
Hiermee hebben anonieme activisten vermoedelijk uiting willen geven aan hun ongenoegen over de rol die Roche zou hebben gespeeld
bij de schaarste aan de vloeistof waarmee coronatests kunnen worden uitgevoerd.

Roche zou het recept van die vloeistof niet met andere producenten willen delen - wat Esther de Rooij,
de CEO van de Nederlandse vestiging van Roche overigens ontkent.
Verschillende Kamerleden pleitten er donderdag voor Roche desnoods tot beschikbaarstelling van de vloeistof te dwingen.


https://bit.ly/2JlpEMG
Zo zie je maar weer wat die foute meldingen teweeg brengen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#390 Bericht door RuudThai » vrijdag 27 maart 2020, 11:36

Ach, minister De Jonge zal al die verwarring wel oplossen in een verhelderend poldermodelgesprek met Roche.... 😁

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”