Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1786 Bericht door driver » dinsdag 01 juni 2021, 12:40

Jim schreef: dinsdag 01 juni 2021, 09:14
driver schreef: dinsdag 01 juni 2021, 05:25Blijkbaar veel mensen die Astra weigerden dus om ze toch mee te krijgen kunnen andere vaccins nu in eens wel.
Volgens mij is er niet veel veranderd.
Er werd gezegd dat, als je AZ zou weigeren, je achter in de rij moest aansluiten.
De rij is bijna opgelost.

Btw, ik leef nog :mrgreen:
Er werdt ook mij gezegd achteraan sluiten dan was ik nu nog niet aan de beurt geweest vlgs de huisarts maar nog wat later. Geen garantie op ander vaccin omdat boven de 60 Astra het was en niks anders. Na mijn schrijven aan de huisarts en telefonisch overleg ben ik weer op de lijst gezet en daarom kon ik gisteren weer. Alleen jammer dat het niet iets later was dan had ik voor gisteren weer afgemeld.

Je leeft nog das mooi.. Ik na gisteren ook nog. Wel gisteren wat gevoelige linkerarm en hand en af en toe warm. Vandaag geen last zeg maar.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1787 Bericht door Jim » dinsdag 01 juni 2021, 14:51

Ik voel eigenlijk helemaal niets.
Geen stijve arm of pijnlijke schouder.

Misschien heeft ze wel misgeprikt.. De pleister zat ook op m'n t-shirt ipv op m'n schouder :?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1788 Bericht door driver » dinsdag 01 juni 2021, 15:04

Jim schreef: dinsdag 01 juni 2021, 14:51 Ik voel eigenlijk helemaal niets.
Geen stijve arm of pijnlijke schouder.

Misschien heeft ze wel misgeprikt.. De pleister zat ook op m'n t-shirt ipv op m'n schouder :?
:mrgreen:.. Suk ging alleen naar binnen vanochtend. Ze was wat bang voor de prik had ze daar gezegd en tussen het praten door was het klaar. Ze had niks gevoeld dus :thumbsup:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1789 Bericht door jumbo » woensdag 02 juni 2021, 00:51

https://www.nederlandersbuitennederland ... er-1-juni/

Urgente extra nieuwsbrief: update corona-reisregels vanaf vandaag/gister
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1790 Bericht door De Beweerder » zaterdag 05 juni 2021, 09:46

Thailand specifies requirements for reopening to foreign tourists on July 1
June 4, 2021 ,


The Centre for Economic Situation Administration (CESA) meeting today (Friday) chaired by Thai Prime Minister Prayut Chan-o-cha, has resolved to specify requirements for fully vaccinated foreign tourists to enter the kingdom without a quarantine requirement from July 1st under the highly-anticipated “Phuket Sandbox” tourism scheme.

The proposed requirements – to be approved by the Cabinet – are as followed:

Foreign tourists wishing to travel to Phuket must be fully vaccinated for more than 14 days but no more than one year. They must be from low and medium risk countries, according to the Public Health Ministry’s listings.
Children aged under 6 can enter with their fully vaccinated parents. Those aged 6-18 are required to undergo a COVID-19 test on arrival.
The tourist must present a vaccination certificate from their departing countries. The vaccine must be approved by Thailand’s Food and Drug Administration (Sinovac, Sinopharm, AstraZeneca, Johnson & Johnson, Moderna) or approved for emergency use by the World Health Organization (WHO) (BioNTech-Pfizer, Moderna, AstraZeneca and Johnson & Johnson, Sinopharm, Sinovac)
Install an application for the local authorities to track health conditions
Stay in hotels certified by Amazing Thailand Safety and Health Administration (SHA+) for 14 nights, after which travel to other parts of Thailand will be allowed
Update their health on the app and undergo further COVID-19 tests as required by the Public Health Ministry. Tourist activities under DMHTTA (Distancing, Mask wearing, Hand washing, Temperature, Testing, Application) are recommended.
The plan aims to attract tourists from Europe and the United States first, with the target of welcoming 129,000 tourists. As for tourists from nearby countries, the reopening will depend on each country’s vaccination and travel policy and the Tourism Authority of Thailand will review the situation monthly.

Bangkok, Krabi, Phang Nga, Surat Thani, Chiang Mai, Chonburi, Buriram, Phetchaburi and Prachuap Khiri Khan, are scheduled to welcome tourists in October, all following the Phuket Sandbox model.

During the recent parliamentary debate on the budget Bill, Minister of Tourism and Sports Phiphat Ratchakitprakarn said that he is confident that 70% of the people in the 10 provinces will be inoculated this month.

The ministry also plans to launch the “Tour Tiew Thai” project, to boost the domestic tourism sector and to encourage people to travel during weekdays. It is expected to generate revenues of up to 61 billion baht, along with existing schemes, such as “Rao Tiew Duay Kan” (We Travel Together) and the “Kam Lang Jai” scheme.

Meanwhile, seven airlines will resume direct flights to and from Phuket early next month, namely Thai Airways, Emirates, Singapore Airlines, Qatar Airways, El Al, British Airways, and Air France.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1791 Bericht door godzilla » zaterdag 05 juni 2021, 12:23

Even nieuws uit cha am.
Ze zijn begonnen met het registreren voor een astra zenica 'jab' made in thailand, voor farang min 60j oud.
Dit gebeurt in het cha am hospitaal, waar je dan een volgnummer toegewezen krijgt.
Indien er dosissen beschikbaar komen wordt je opgebeld.
Voor mij pech, ik ben er 59...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1792 Bericht door wpdl » zaterdag 05 juni 2021, 12:47

Ze vroegen bij mij de leeftijd in Boeddhisme jaartelling voor mijn Moderna-inschrijving jaartje erbij Godzille heeft geen mens door :angel:
Leeftijd is bij mijn actie onbelangrijk trouwens hoewel ze het wel willen weten.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1793 Bericht door jumbo » zaterdag 05 juni 2021, 23:39

De Beweerder schreef: zaterdag 05 juni 2021, 09:46 Thailand specifies requirements for reopening to foreign tourists on July 1
June 4, 2021 ,


The Centre for Economic Situation Administration (CESA) meeting today (Friday) chaired by Thai Prime Minister Prayut Chan-o-cha, has resolved to specify requirements for fully vaccinated foreign tourists to enter the kingdom without a quarantine requirement from July 1st under the highly-anticipated “Phuket Sandbox” tourism scheme.

The proposed requirements – to be approved by the Cabinet – are as followed:

Foreign tourists wishing to travel to Phuket must be fully vaccinated for more than 14 days but no more than one year. They must be from low and medium risk countries, according to the Public Health Ministry’s listings.
Children aged under 6 can enter with their fully vaccinated parents. Those aged 6-18 are required to undergo a COVID-19 test on arrival.
The tourist must present a vaccination certificate from their departing countries. The vaccine must be approved by Thailand’s Food and Drug Administration (Sinovac, Sinopharm, AstraZeneca, Johnson & Johnson, Moderna) or approved for emergency use by the World Health Organization (WHO) (BioNTech-Pfizer, Moderna, AstraZeneca and Johnson & Johnson, Sinopharm, Sinovac)
Install an application for the local authorities to track health conditions
Stay in hotels certified by Amazing Thailand Safety and Health Administration (SHA+) for 14 nights, after which travel to other parts of Thailand will be allowed
Update their health on the app and undergo further COVID-19 tests as required by the Public Health Ministry. Tourist activities under DMHTTA (Distancing, Mask wearing, Hand washing, Temperature, Testing, Application) are recommended.
The plan aims to attract tourists from Europe and the United States first, with the target of welcoming 129,000 tourists. As for tourists from nearby countries, the reopening will depend on each country’s vaccination and travel policy and the Tourism Authority of Thailand will review the situation monthly.

Bangkok, Krabi, Phang Nga, Surat Thani, Chiang Mai, Chonburi, Buriram, Phetchaburi and Prachuap Khiri Khan, are scheduled to welcome tourists in October, all following the Phuket Sandbox model.

During the recent parliamentary debate on the budget Bill, Minister of Tourism and Sports Phiphat Ratchakitprakarn said that he is confident that 70% of the people in the 10 provinces will be inoculated this month.

The ministry also plans to launch the “Tour Tiew Thai” project, to boost the domestic tourism sector and to encourage people to travel during weekdays. It is expected to generate revenues of up to 61 billion baht, along with existing schemes, such as “Rao Tiew Duay Kan” (We Travel Together) and the “Kam Lang Jai” scheme.

Meanwhile, seven airlines will resume direct flights to and from Phuket early next month, namely Thai Airways, Emirates, Singapore Airlines, Qatar Airways, El Al, British Airways, and Air France.
Uiteraard gaat op 1 oktober eea door mits er goede berichten, lees geen toegevoegde C19 gevallen, uit Phuket komen
Hou mijn reeds te vette hart vast
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1794 Bericht door wpdl » zondag 06 juni 2021, 04:55


Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1795 Bericht door sunbird » zondag 06 juni 2021, 09:41

Dit is wat dr.Maarten schrijft, en ik begin nu te twijfelen of het waar is dat een vaccinatie niet zou helpen
Waarom dan alle injecties in Bv.Nederland,waarmee iedereen naar de “vrijheid “ toegaat..?
En wat bij het reizen naar het buitenland?
—-|——————-
Overigens is het maar zeer de vraag of al die injecties wel helpen. Die 95% effectieve risicoreductie is een statisch handigheidje, De absolute risicoreductie ligt rond de 0,8% en de NNTV (Number Needed to Vaccinate) rond de 200. Dat wil zeggen dat er 200 mensen gevaccineerd moeten worden, om 1 besmetting te voorkomen. Bij een IFR (Infection Fatality Rate= het percentage dat sterft met of door covid) van 0,15% moet je 130.000 mensen inenten, om één sterfgeval met of door Covid te voorkomen, hetgeen me absurd lijkt, ook al omdat er dan veel meer mensen sterven door de injectie dan dat er gered worden.
——————
Gaarne uw reacties hierop.

Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1796 Bericht door erik-kuijpers » zondag 06 juni 2021, 11:55

Sunbird, niemand weet het echt. Het is zoals voetbal: EEN persoon moet beslissen maar er kijken er 17 miljoen op zijn vingers.

C19 is een politieke zaak geworden en o wee als je als overheid niks doet: vallen er doden dan is het JOUW schuld. Vallen er geen doden dan heb JIJ dat toch maar mooi geregeld. Het politieke spel. Ik ken Maartens visie, die heeft breeduit in het blog gestaan, maar er zijn er ook veel die anders denken. Nou, zeg het maar. Daar komt nog bij dat wij allemaal op een andere manier in elkaar gestoken zijn dus als bij jou de prik werkt kan dat bij mij anders zijn....

Dus ik weet het ook niet. Tenminste wat C19 betreft. Ik ken wel de juiste opstelling van Oranje om 18 uur vandaag tegen de wereldgigant Georgië. Het wordt, na het fiasco tegen Schotland-B, een 8-1-1- opstelling. :giggle:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1797 Bericht door Jim » zondag 06 juni 2021, 15:56

sunbird schreef: zondag 06 juni 2021, 09:41 Dit is wat dr.Maarten schrijft,
——————
Gaarne uw reacties hierop.

Groetjes
Aan het woord is prof. dr. Maarten Kleinhans, een tijdje terug sprak hij in het Wetenschapshuis. Maarten is aardwetenschapper, verbonden aan de Universiteit Utrecht. Hij bestudeert patronen van zand, modder en vegetatie in rivieren, delta’s en langs kusten. Kleurrijke, energetische, levende patronen die belangrijk zijn voor onze samenleving. Hij probeert te begrijpen hoe die patronen zich vormen en veranderen, door ze na te doen in een grote zandbak en in computermodellen.
Hij zit een beetje buiten zijn expertisegebied.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1798 Bericht door jumbo » maandag 07 juni 2021, 00:44

Jim schreef: zondag 06 juni 2021, 15:56
sunbird schreef: zondag 06 juni 2021, 09:41 Dit is wat dr.Maarten schrijft,
——————
Gaarne uw reacties hierop.

Groetjes
Aan het woord is prof. dr. Maarten Kleinhans, een tijdje terug sprak hij in het Wetenschapshuis. Maarten is aardwetenschapper, verbonden aan de Universiteit Utrecht. Hij bestudeert patronen van zand, modder en vegetatie in rivieren, delta’s en langs kusten. Kleurrijke, energetische, levende patronen die belangrijk zijn voor onze samenleving. Hij probeert te begrijpen hoe die patronen zich vormen en veranderen, door ze na te doen in een grote zandbak en in computermodellen.
Hij zit een beetje buiten zijn expertisegebied.
Plus dat de vaccinatie resultaten met minder gevallen in gebieden waar gevaccineerd wordt in de US anders aantonen
Zie de Rep staten, vaak zuidelijke staten, waar de gevallen hoger zijn als de Dem staten waar de vaccinatie wil hoger is
Beter kan je het niet zien...

Dat er tegenvallers gaan komen zal onder meer liggen aan a) mensen die niet gevaccineerd willen zijn maar ook niet gemaskerd en social distancing aanhouden b) staten/landen waar de regering kompleet de mist in is gegaan door onderschatting (ZO Azie) c) varianten

En het ligt ook buiten mijn expertisegebied dus mijn mening is minstens net zoveel waard als dr. Maarten... oh ja, een huisarts heeft geen titel als dr.

Wat is het verschil tussen doctor en dokter?
Een doctor is iemand die aan een universiteit is gepromoveerd. Een dokter is een arts.

Doctor
Een doctor heeft een proefschrift geschreven en heeft dat aan de universiteit met succes verdedigd; hij of zij is gepromoveerd tot doctor. Dat is dus een academische graad. Traditioneel hoort daar de afgekorte titel dr. bij. Sinds 2002 is de titel officieel D (achter de naam in plaats van ervoor), maar vaak wordt voor het internationaal gebruikelijke PhD gekozen óf nog steeds voor dr.: dr. A. van Vliet, A. van Vliet D, A. van Vliet PhD.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1799 Bericht door wpdl » maandag 07 juni 2021, 05:42

Afbeelding

Credits Linda Polman

Ja ja wat om over na te denken :Whistle:

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1800 Bericht door sunbird » maandag 07 juni 2021, 05:44

Ik denk dar er een misverstand is, niet dr Kleinhans maar,

Dr.Maarten Vasbinder woont in de Isaan. Zijn beroep is huisarts, een vak dat hij grotendeels heeft uitgeoefend in Spanje. Op thailandforum beantwoordt hij vragen van lezers die in Thailand wonen.😞?

Maar tja dan kan hij toch niet verklaren dat injecties geen zin hebben, hij brengt lezers op het verkeerde been, met zijn idee( nepnews )
Het zou verboden moeten worden.
In een eerder bericht raad hij af Rosuvastatin te gebruiken, het was alleen maar om geld te verdienen en helpt niet,
Ik gebruik het al een lange tijd ( cholesterol verlagend ) en helpt uitstekend.
Groetjes
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”