Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1951 Bericht door erik-kuijpers » zondag 01 augustus 2021, 06:55

Jumbo, 'TAX residency is iets heel anders als immigrant status dat kunnen Lammert en Mazars je wel uitleggen. Tuurlijk is het altijd een uitdaging, maar daar leven we voor', daar heb ik zelf zat verstand van want kom uit dat vak. Maar 'kiezen', jouw opmerking, daar is geen sprake van.

Als straks jouw Thais salaris stopt en er Thais pensioen voor in de plaats komt dan ontstaat er een inkomen waar jij, denk ik, niet van kunt leven. Dan is het niet moeilijk te raden waar de rest vandaan komt. Dus neem tijdig maatregelen, zou ik zeggen.

Als in TH ooit koppeling plaatsvindt tussen Immigration en fiscus dan komen de opgegeven inkomens (voor het stempeltje) op tafel en kunnen er lastige vragen worden gesteld. Die kun je voor blijven.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1952 Bericht door jumbo » zondag 01 augustus 2021, 07:53

erik-kuijpers schreef: zondag 01 augustus 2021, 06:55 Jumbo, 'TAX residency is iets heel anders als immigrant status dat kunnen Lammert en Mazars je wel uitleggen. Tuurlijk is het altijd een uitdaging, maar daar leven we voor', daar heb ik zelf zat verstand van want kom uit dat vak. Maar 'kiezen', jouw opmerking, daar is geen sprake van.

Als straks jouw Thais salaris stopt en er Thais pensioen voor in de plaats komt dan ontstaat er een inkomen waar jij, denk ik, niet van kunt leven. Dan is het niet moeilijk te raden waar de rest vandaan komt. Dus neem tijdig maatregelen, zou ik zeggen.

Als in TH ooit koppeling plaatsvindt tussen Immigration en fiscus dan komen de opgegeven inkomens (voor het stempeltje) op tafel en kunnen er lastige vragen worden gesteld. Die kun je voor blijven.
Het kan je vak zijn, maar waarom dan Lammert en Mazars vragen??? Als je je inkomen in NL laat staat en daar belast en 1 keer per jaar overmaakt dan heft Thailand niet. Je kan het ook gewoon maandelijks naar TH laten overmaken dan heft Thailand. Ik noem dat een keuze

Mijn pensioen fondsen komen niet uit Thailand en voor een minimaal deel uit NL vandaan, AOW en wat opgebouwd pensioen in NL. maar komt 'off shore'...

Maar we dwalen af en nogmaals tax residentie heeft niets met je immigratie status te maken en dus kan je op die basis geen rechten ontlenen zoals een (gratis) prik
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1953 Bericht door erik-kuijpers » zondag 01 augustus 2021, 08:51

Maar we dwalen af en nogmaals tax residentie heeft niets met je immigratie status te maken en dus kan je op die basis geen rechten ontlenen zoals een (gratis) prik

Nou, we zijn het eindelijk eens ergens over eens.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1954 Bericht door De Beweerder » zondag 01 augustus 2021, 09:01

https://expatvac.consular.go.th/?fbclid ... t8_xA-avKE

(bijna) Alle NL ers kunnen stoppen met piepen en zich hier aanmelden voor een prikje.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1955 Bericht door De Beweerder » zondag 01 augustus 2021, 09:14

Morgen, 2 Augustus is er ook een walk-in voor een prikje in central plaza in Korat. je moet wel een paarse Id kaart hebben dan en nog aan wat zaken voldoen:


#Morgen kan Korat ingeënt worden. #Geen registratie vereist Servicemelding op 2 augustus 2021 door opening inloop injectieservice zonder registratie in een groep met de volgende eigenschappen:
.
1. Leeftijd 70 jaar en ouder (vanaf 1951), vanaf 10.00 uur.
2. Lichaamsgewicht meer dan 100 kg, vanaf 13:00 uur.
3. Meer dan 12 weken zwangerschap, vanaf 14.00 uur
.
en moet een persoon zijn met een ID-kaart in Nakhon Ratchasima
Het zal Sinovac 1e naald en AstraZeneca 2e naald injecteren.
Bij het vaccinservicepunt, Korat Hall, 4e verdieping, Centraal Korat.

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1956 Bericht door erik-kuijpers » zondag 01 augustus 2021, 09:16

Je bent me net voor. Hier staat een toelichting. Maar je zult XXXX in blog moeten wijzigen...

https://www.thailandXXXX.nl/nieuws-uit- ... en-worden/

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1957 Bericht door wpdl » zondag 01 augustus 2021, 10:45

De Walk-in gaat hem niet worden voor mij.
Voldoe niet aan de gestelde eisen.
Ben niet zwanger weeg lang geen honderd kilo en ben redelijk gezond voor mijn 66 lentes.
Paarse ID cart is ook nooit enige verplichting in geweest dus afwezig.



Je link vermelding van TB zou kunnen denk ik voor een minderheid hoewel de reacties daar [TB] bedroevend zijn over afwijzingen.

Denk dat ik helaas maar moet wachten op mijn inmiddels al ruime in tijd geleden aanmelding en betaling van Moderna.

Zal het overwegen de link.

Voor de rest zie ik je mening over het Thaise beleid door buitenlanders niet echt als 'piepen'.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1958 Bericht door De Beweerder » zondag 01 augustus 2021, 10:50

Mijn link vermelding komt niet van TB. (dan moet je bij kuipers zijn, ik heb elders aandelen.)

Afbeelding


Met piepen doel ik erop dat er zat mogelijk is vandaag de dag.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1959 Bericht door wpdl » zondag 01 augustus 2021, 11:06

Het komt redelijk stevig over als sta niet te z*iken maar je ben niet de enige vandaag.

En natuurlijk kan je je inschrijven voor die combi van vaccin en afwachten totdat ze je bellen of dit inloopcentrum.

Klopt

Sinovac heb ik geen hoge pet van op en dat AstraZeneca uit Thailand willen ze in Europa nog een keer testen?????????????????

Was er in Feb. Maart al dik mee bezig en al tijden aangemeld en betaald en nog steeds frustreert 'Bangkok' dit zeer stevig.

Bedenkelijk dat ze die twee vaccins door je 'strot' heen willen duwen.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Coronavirus Wereldwijd

#1960 Bericht door De Beweerder » zondag 01 augustus 2021, 11:44

Mijn berichtgeving was/is hoofdzakelijk bedoeld voor mensen die moeite hebben zich ergens te registreren voor een vaccinatie.

Maar zoals trangerkuda eerder schreef:

Het merendeel van de door - over het algemeen telkenmale dezelfde leden - sporadisch geplaatste nieuwe (tussen aanhalingstekens) berichten, gaat over nieuws (wederom tussen aanhalingstekens), dat iedereen elders op internet of andere media zelf kan lezen.

Zo, wel weer een puntje erbij op de teller :worshippy:
Laatst gewijzigd door De Beweerder op zondag 01 augustus 2021, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1961 Bericht door wpdl » zondag 01 augustus 2021, 12:44

Als je van mening ben dat het om het maar kort toe te lichten dubbel op en makkelijk zelf te vinden is [trangerkuda motivatie] moet je lekker je aanwezigheid hier beëindigen.
In vrijwel iedere website die ik bekijk staat hetzelfde verhaal ook vaak in het Nederlands. Een enkeling [website] daargelaten voor zeer korte duur die iets nieuws brengt.
Dit forum is Thailand Nederlandstalig georiënteerd en ja dat komt vrijwel altijd van een andere website af.
De verhoudingen tussen schrijvende leden en lezers is dramatisch slecht klopt er zijn zelfs leden die totaal onbelangrijke onderwerpen levend houden die je echt overal en nergens kan vinden op ongeacht welk forum.
Blijf ik toch nog redelijk met mijn Thailand onderwerpen.

Maar goed COVID-19 was dit hoop dat de leden die er hun voordeel mee kunnen halen en dat ook krijgen.

Dagelijkse waan.

Vandaag heeft de volksgezondheidsafdeling nog eens 18.027 infecties en 133 Covid-gerelateerde sterfgevallen van de afgelopen 24 uur aangekondigd. 374 van de nieuwe gevallen werden gevonden in Thaise gevangenissen. 13.402 patiënten zijn ontslagen uit het ziekenhuis. Gisteren zijn er 18.912 nieuwe besmettingen bekend gemaakt, een record.

4.691 patiënten worden nog steeds verzorgd op de IC met 1.012 mensen aan de beademing.

Vaccins... Het aantal mensen dat vaccins heeft gekregen:
1 dosis: + 162.737 in de afgelopen 24 uur
2 doses: + 31.605 in de afgelopen 24 uur
TOTAAL: 17.685.974 - amber van mensen die ten minste één dosis hebben gekregen

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1962 Bericht door erik-kuijpers » zondag 01 augustus 2021, 12:57

Dubbel prikken? Ik zag 'elders' de mening van de arts en zijn link en daar wordt de mens niet vrolijk van.

Ik heb twee Pfizer prikjes maar lees gisteren dat er mogelijk een derde prik bij komt, ook van Pfizer. Uiteraard vindt Pfizer dat geweldig want de kassa rinkelt weer. Ik vraag me af hoe ze zo snel kunnen weten dat die prik maar beperkte tijd werkt. En komt na de derde ook de vierde? Of komt een melange van wat er nu op de coronamarkt is straks in de standaard griepprik voor ouwetjes?

We zijn er nog niet vanaf, helaas. Heb een link weggedrukt in mijn e-mail over de stand van prikken in Afrika en Z-Amerika. Daar wordt de mens ook niet vrolijk van... En weer ergens een mutatie ontdekt.....

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1963 Bericht door De Beweerder » zondag 01 augustus 2021, 13:04

Strak plan, ik beëindig mijn aanwezigheid in dit topic en ga ergens anders de wijsneus uithangen.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1964 Bericht door jomel17 » zondag 01 augustus 2021, 15:16

Ja Erik, ik heb dat artikel via de link van dr Maarten ook gelezen. Word je niet vrolijk van.
Inschrijven op die nieuwe site is niet gelukt, kwam niet verder dan paspoort uploaden nadat ik voor mijn geboortedatum Zon 70 jaar had terug geklikt.... TiT !!!!
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1965 Bericht door jumbo » maandag 02 augustus 2021, 01:32

jomel17 schreef: zondag 01 augustus 2021, 15:16 Ja Erik, ik heb dat artikel via de link van dr Maarten ook gelezen. Word je niet vrolijk van.
Inschrijven op die nieuwe site is niet gelukt, kwam niet verder dan paspoort uploaden nadat ik voor mijn geboortedatum Zon 70 jaar had terug geklikt.... TiT !!!!
Het lukte mij wel, net gedaan... 64 lentes jong
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”