Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1531 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 03 april 2021, 14:23

Vandaag in Trouw:

De kans op het krijgen van een bloedstolsel na vaccinatie met het vaccin van AstraZeneca is volgens onderzoek maar 0,02 procent. 'Zit tussen kans op overlijden door een aanval door een hond en kans op overlijden door bliksem in.'

Er is nog hoop, Garden..... :giggle:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1532 Bericht door jomel17 » zaterdag 03 april 2021, 14:32

THAILANDThailand News Today | Monk dies after C-19 vaccine
Net gelezen in de Thaiger een monnik van 70 overleden kort na de vaccinatie, 4 andere monks met klachten opgenomen in hospital
หลงรัก

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1533 Bericht door Joep » zaterdag 03 april 2021, 14:58

driver schreef: zaterdag 03 april 2021, 14:15 Als( veel) mensen Astra weigeren kan dat idd mooi naar anderen die dan wslijk eerder aan de beurt zijn. Tegen de tijd dat ik weer zou kunnen mag ik misschien wel datgene wat ik wil ipv iets opgedrongen krijgen wat ik liever niet wil momenteel.
En zo helpen de Astra weigeraars momenteel weer anderen begrijp ik en hoorde ik ook van een kennis die opgeroepen was door zijn huisarts om te vaccineren ivm vaccinatie over omdat mensen nee gezegd hadden dus eigenlijk ben ik best goed bezig geweest vorige week met afzeggen :mrgreen:
Je bent te goed voor deze wereld Driver :clap: :clap:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1534 Bericht door driver » zaterdag 03 april 2021, 15:15

Joep schreef: zaterdag 03 april 2021, 14:58
driver schreef: zaterdag 03 april 2021, 14:15 Als( veel) mensen Astra weigeren kan dat idd mooi naar anderen die dan wslijk eerder aan de beurt zijn. Tegen de tijd dat ik weer zou kunnen mag ik misschien wel datgene wat ik wil ipv iets opgedrongen krijgen wat ik liever niet wil momenteel.
En zo helpen de Astra weigeraars momenteel weer anderen begrijp ik en hoorde ik ook van een kennis die opgeroepen was door zijn huisarts om te vaccineren ivm vaccinatie over omdat mensen nee gezegd hadden dus eigenlijk ben ik best goed bezig geweest vorige week met afzeggen :mrgreen:
Je bent te goed voor deze wereld Driver :clap: :clap:
Soms ben ik ook aardig of meedenkend ;) maar iemand uit een motor groep kreeg vorige week onverwacht een telefoontje van zijn huisarts of hij soms al vaccinatie wilde hebben. Zoja binnen 15 minuten komen omdat iemand niet kwam of afgezegd had blijkbaar . Als dat iedere keer zo gaat gaan er geen vaccins overstuur en kunnen ze die blijven gebruiken.
Hij wou ook graag dus ook blij ermee zei hij.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1535 Bericht door godzilla » zaterdag 03 april 2021, 15:25

Het was te verwachten dat er bijwerkingen zouden zijn, al of niet door het virus.
Ze beginnen met de ouderen, en behoeftigen, die een niet al te beste gezondheid hebben.
Is het dan verwonderlijk?
Mss hadden ze bij de jeugd moeten beginnen, zij die het meeste? moeten missen, zoals school vriendenkring enz.
Maar om zoiets op te lossen ben ik niet slim genoeg, daarom hebben we ook een hele meute leiders die het moeten doen.
Doen ze het goed?
Dat zal de tijd uitwijzen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1536 Bericht door Joep » zaterdag 03 april 2021, 16:43

godzilla schreef: zaterdag 03 april 2021, 15:25 Het was te verwachten dat er bijwerkingen zouden zijn, al of niet door het virus.
Ze beginnen met de ouderen, en behoeftigen, die een niet al te beste gezondheid hebben.
Is het dan verwonderlijk?
Mss hadden ze bij de jeugd moeten beginnen, zij die het meeste? moeten missen, zoals school vriendenkring enz.
Maar om zoiets op te lossen ben ik niet slim genoeg, daarom hebben we ook een hele meute leiders die het moeten doen.
Doen ze het goed?
Dat zal de tijd uitwijzen.
Hoe de regering het ook doet, ze doen het nooit goed.
Er is altijd wel een groep of belangvereniging die van mening is dat juist zij of hun leden als eerste aan de beurt is.
En wie moet het meeste missen, de jeugd die niet naar school of vereniging kan of de opa die zijn kleinkind of achterkleinkind niet mag/kan zien. Dit is ook een discussie zonder eind. De één zegt de jeugd, die hebben het nodig, de ander zegt de ouderen, die hebben niet meer zo lang. Iemandmoet de knoop doorhakken (ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen) en wat ie ook beslist commentaar zal er zijn.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1537 Bericht door jumbo » maandag 05 april 2021, 00:29

Joep schreef: zaterdag 03 april 2021, 16:43
godzilla schreef: zaterdag 03 april 2021, 15:25 Het was te verwachten dat er bijwerkingen zouden zijn, al of niet door het virus.
Ze beginnen met de ouderen, en behoeftigen, die een niet al te beste gezondheid hebben.
Is het dan verwonderlijk?
Mss hadden ze bij de jeugd moeten beginnen, zij die het meeste? moeten missen, zoals school vriendenkring enz.
Maar om zoiets op te lossen ben ik niet slim genoeg, daarom hebben we ook een hele meute leiders die het moeten doen.
Doen ze het goed?
Dat zal de tijd uitwijzen.
Hoe de regering het ook doet, ze doen het nooit goed.
Er is altijd wel een groep of belangvereniging die van mening is dat juist zij of hun leden als eerste aan de beurt is.
En wie moet het meeste missen, de jeugd die niet naar school of vereniging kan of de opa die zijn kleinkind of achterkleinkind niet mag/kan zien. Dit is ook een discussie zonder eind. De één zegt de jeugd, die hebben het nodig, de ander zegt de ouderen, die hebben niet meer zo lang. Iemandmoet de knoop doorhakken (ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen) en wat ie ook beslist commentaar zal er zijn.
Als opa in Thailand van een kleinkind in Nederland snap ik dat gedoe om 'kleinkinderen missen' niet zo heel goed. Kan ook nooit een reden zijn om eerder een vaccinatie te krijgen
Wat wel een reden is dat ouderen niet zo sterk/resistent meer zijn, en dat is een uitstekende reden om ze eerder te behandelen en zeker afgaand op foto's uit iedere windstreek die circuleren
op het internet waar ouderen altijd/vaak een masker voor hebben en jongeren niet of nauwelijks (behalve in Trump land uiteraard want die volgen de leider)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2897
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1538 Bericht door wpdl » maandag 05 april 2021, 02:56

Lees dit stukje eens even in de De Volkskrant eens even Joep.
Het is al helemaal van de zotte dat een opgewaardeerde schoolmeester op basis van zijn eigenbelang het eindbesluit neemt.
Iets wat vaak op basis van geldverslindende adviezen gebeurd en niet altijd bij de juiste instanties.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1539 Bericht door robin33 » maandag 05 april 2021, 07:00

wpdl schreef:Lees dit stukje eens even in de De Volkskrant eens even Joep.
Het is al helemaal van de zotte dat een opgewaardeerde schoolmeester op basis van zijn eigenbelang het eindbesluit neemt.
Iets wat vaak op basis van geldverslindende adviezen gebeurd en niet altijd bij de juiste instanties.
Krijg het idee dat je niet begrijpt hoe politiek werk.en welke verantwoordelijk men heeft en wat er allemaal een beslissing kan beïnvloeden.


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1540 Bericht door erik-kuijpers » maandag 05 april 2021, 07:09

Het stoppen van Astra begrijp ik best. Als straks meer mensen lijden aan stolsels of er aan dood gaan dan komen er giga claims en de enigen die dan lachen zijn de advocaten. Aan de andere kant snap ik best dat de stolsel-experts zich nu gepasseerd voelen. Wat is wijsheid en wat is de juiste middenweg?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2897
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1541 Bericht door wpdl » maandag 05 april 2021, 07:50

Krijg het idee dat je niet begrijpt hoe politiek werk.en welke verantwoordelijk men heeft en wat er allemaal een beslissing kan beïnvloeden.
Het politieke kleurtje heeft met beslissingen te maken en hoe bij vele 'de politiek' werkt is wel duidelijk geworden de laatste tijd.

Een zeer terechte opmerking in het intervieuw oftewel de juiste middenweg.
Waarom niet de Europese rekensom afgewacht, vragen de trombose-experts zich af. ‘Pas als de EMA zegt dat er wat aan de hand is, moet je maatregelen nemen’, zegt Rosendaal.
‘Als woensdag het sein op groen gaat, hoe kunnen artsen dan nog uitleggen dat het vaccin tóch veilig is?’, vraagt Kamphuisen zich af.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1542 Bericht door Adrie » maandag 05 april 2021, 09:27

Astra kan men beter opdoeken, word niets meer.


Jaren geleden het zelfde met de vissticks van iglo>>>> indien giftig langzaam opeten was toen de spreuk [|)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2897
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1543 Bericht door wpdl » maandag 05 april 2021, 10:40

Om zeep geholpen niet omdat het vaccin zwaar onder de maat is want het is goedgekeurd maar omdat de politiek er een knoeiboel van maakt.

Klopt Adrie.

Kan altijd nog met winst aan Afrika verkocht worden :Whistle:

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1544 Bericht door Adrie » maandag 05 april 2021, 11:24

wpdl schreef: maandag 05 april 2021, 10:40 Om zeep geholpen niet omdat het vaccin zwaar onder de maat is want het is goedgekeurd maar omdat de politiek er een knoeiboel van maakt.
Ben het met deze stelling niet eens.

Onder druk moest er snel een vaccin komen, waar men normaal veel langer over doet om iets te maken.
Dus in de aanloop kunnen ook fouten zijn gemaakt,
Maaja Nederland een land met 17000000 mensen en 17000000 meningen [|)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1545 Bericht door erik-kuijpers » maandag 05 april 2021, 22:04

De weergoden hadden het wel op mij gemunt vandaag! De hele dag zware wind en koud en sneeuw en hagel. Maar om 19 u stond de taxi voor de deur en ik kon droog instappen . Daarna barstte het los op de A7. Ik was ruim op tijd op de priklokatie in Sneek, een oude bedrijfshal van een autodealer, en zag 13 mensen. Een arts en twee verpleegkundigen van de GGD en 10 vrijwilligers van het Rode Kruis.

Eerst de papieren en toen de prik. Dat ging in twee tellen en ik vroeg 'is het al klaar?' en ja, het was klaar. Niks van gemerkt. De wond wordt 2 minuten dichtgedrukt maar als je een zware bloedverdunner slikt binnen 6 uur voor de prik dan moeten ze 6 minuten drukken. Nu slik ik dat maar bij het ontbijt en mijn prik was 19.40 uur.

Dan een kwartier zitten om te kijken of er bijwerkingen zijn en dan is het klaar. De taxi was om 2015 u al aanwezig en ik was voor 2100 uur thuis. Geen last gehad.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”