Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1576 Bericht door driver » maandag 12 april 2021, 17:08

erik-kuijpers schreef: maandag 12 april 2021, 14:07 AVP.. Ga nog even nadenken wat ik er financieel het beste uitslepen kan

Niks, Driver, want 225 lieden gingen je al voor, de poet is verdeeld en het pluche ook!

De pharma lacht zich een aap want dat vaccin verkoopt wereldwijd als een gek. We kunnen ons wel druk maken maar iets te vertellen hebben wij gewone lui toch niks. Het wordt voor ons beslist, of ie nu Rutte heet of Prayuth...
AVP.. Weer te laat begonnen dus. Dan houdt het op.
Pharma.. Daar lopen er een aantal financieel binnen ja en het hele circus eromheen ook.
Beveilig bij de vaccinatie plekken, GGD ect..
Druk maken doe ik me niet helpt toch niks.
Denk de laatste tijd wel wat na wat ik nog wil in de toekomst als we zo in de tang worden gehouden zeg maar zoals momenteel.
Denk zodra het kan eerst een poosje met de motor weg daar wordt ik wslijk weer wat positiever van.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1577 Bericht door jumbo » dinsdag 13 april 2021, 01:57

driver schreef: maandag 12 april 2021, 12:46 Thailand ging hermetisch dicht. Niks erin en niks eruit 🔒 . Vlgs mij heb ik eerder al eens gemeld dat ik niet geloofde dat er zo weinig Covid besmetting was daar.
Vlak bij China plus ➕ overal links en rechts grens overschrijving illegaal hoe wil je Covid dan buiten houden?Denk het dus niet dat Thailand alles onder controle zou hebben is nog steeds mijn mening.
De social media houdt de score echt wel bij, dit soort zaken vallen niet of nauwelijks meer in de doofpot te stoppen, zie Myanmar, Brazilie, UK, US en ga zo maar door
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1578 Bericht door De Beweerder » dinsdag 13 april 2021, 02:31

https://www.youtube.com/watch?v=nRsMgHOslBU

Hoogste tijd voor weer het liedje van Henny[emoji2]
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1579 Bericht door driver » dinsdag 13 april 2021, 07:21

jumbo schreef: dinsdag 13 april 2021, 01:57
driver schreef: maandag 12 april 2021, 12:46 Thailand ging hermetisch dicht. Niks erin en niks eruit 🔒 . Vlgs mij heb ik eerder al eens gemeld dat ik niet geloofde dat er zo weinig Covid besmetting was daar.
Vlak bij China plus ➕ overal links en rechts grens overschrijving illegaal hoe wil je Covid dan buiten houden?Denk het dus niet dat Thailand alles onder controle zou hebben is nog steeds mijn mening.
De social media houdt de score echt wel bij, dit soort zaken vallen niet of nauwelijks meer in de doofpot te stoppen, zie Myanmar, Brazilie, UK, US en ga zo maar door
Doofpot bedoel ik niet eigenlijk. Wel de correcte aantallen zeg maar. Dat valt mijns inziens niet te controleren. In Nederland ook niet echt vlgs mij.
Griepdoden lees ik amper iets over worden die nu bij corona geteld?.
In Thailand zijn zoveel amper te controleren gebieden waar ik ook geweest ben, Kleine gemeenschappen in een dal bijvoorbeeld waar ze hutje mutje bij elkaar wonen als daar corona zou zijn wie controleert dat daar?Zal ongerept een dokterspost oid in de buurt zijn maar of alles ook genoteerd of gemeldt wordt? Ben er doorgereden of weer omgedraaid bij einde weg. Daar komt echt niemand merkte ik ook toen we er stopte. Verbaasde blikken en heel verrast dat er farang stonden. Plus het feit dat er heel veel mensen wonen in Thailand dus ik denk dat het gewoon moeilijk is daar om goed in te schatten wat betreft corona aantallen en doden.
Maar dat denk ik hé.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1580 Bericht door driver » dinsdag 13 april 2021, 08:24

Denk ervan wat je wilt. Wel of geen betrouwbaar onderzoek. Feit is dat Adrie en ik niet de enigste zijn die Astra niet zo zien zitten.
Ben toch wel wat benieuwd wat er alsnog aangeboden wordt aan diegenen die Astra nu even weigeren.

https://www.ioresearch.nl/actueel/vier- ... trazeneca/

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1581 Bericht door Adrie » dinsdag 13 april 2021, 17:01

driver schreef: dinsdag 13 april 2021, 08:24 Denk ervan wat je wilt. Wel of geen betrouwbaar onderzoek. Feit is dat Adrie en ik niet de enigste zijn die Astra niet zo zien zitten.
Ben toch wel wat benieuwd wat er alsnog aangeboden wordt aan diegenen die Astra nu even weigeren.

https://www.ioresearch.nl/actueel/vier- ... trazeneca/
Blijf bij mijn besluit driver [|)

En ze kunnen wel zeggen dat je meer kan heb op een vette prijs in de staatsloterij, maar die heb ik nog nooit gehad,

Zul je zien met Astra gelijk hoofdprijs, en dan heb ik als die jaren voor jan met de korte achternaam pensioen opgebouwd :mrgreen:

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1582 Bericht door Adrie » dinsdag 13 april 2021, 17:09

Oow ja en Janssen komt er ook niet in, lees net dat er ook iets mis mee is.

We lijken *** wel een stel proefkonijnen

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1583 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 13 april 2021, 22:21

Onverwacht allemaal, dat Astra en Janssen vaccin en ik kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt. Bij Ome Sam staat Janssen nu ook verdacht.

Ieder vaccin geeft problemen bij die ene enkeling maar ja, wil je je opofferen?

Wat heb ik in mijn jonge (74) leven allemaal gehad? Pokken in mijn bil is heel lang zichtbaar geweest alsof ik door een wesp was gestoken. Mantou krasjes en was dat niet voor polio? Toen reizen naar ... en paludrine/nivaquine tegen malaria, en later lariam, vivotif berna tegen buiktyphus, twinrix tegen hepa A en B, en nog zo wat meer. Ze hebben me lens geprikt maar ik had er goed baat bij.

Enfin, nu ben ik oud en versleten, ik heb rotte gewrichten in de voeten en ik las op internet dat dat komt doordat ik als 'getuige' langs de deuren ben gegaan, voor wat het l@l verhaal waard is. Vaste lezers hier weten wel beter.....

Ik hoop nog steeds dat door vaccinatie dat C19 langzaam verdwijnt achter de horizon zodat we fris en monter C20 kunnen verwelkomen. Want DAT we er nog een bij krijgen staat voor mij vast.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1584 Bericht door printen44 » woensdag 14 april 2021, 10:07

Ik vraag me af waarom mensen zich niet willen vaccineren. Elk vaccin kan bijwerkingen hebben. Of dat nu een reeds lang bestaande vaccin is of een Anti-Corona vaccin. Omdat deze vaccins erg snel zijn ontwikkeld, worden de bijwerking extra uitgelicht.

Mijn mening is dat mensen die een vaccin weigeren, de kans op een Corona griep accepteren. Die kans is vele malen groter dat zij Corona krijgen, dan een behoorlijke bijwerkeng van elk vaccin. Buiten het feit dat zij die Corana accepteren, bestaat de kans dat zij ook andere besmetten, die wachten op een prik.

In de vijftiger jaren weigerde de zwaar Gereformeerden de polioprik voor hun kinderen. hele gezinnen werden uit elkaar gerukt, omdat de kinderen de ouders de schuld gaven dat zij verlamd door het leven moesten, terwijl een prik dat hun bespaard was gebleven.

Mijn mening is dat de weigeraars van een Corona vaccin zichzelf, maar ook anderen bloot stellen aan een aandoening, die te voorkomen zou zijn geweest, als ze een vaccinatie hadden gehad.

Welk leven is 100% veilig? Graag zou ik dat willen weten.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1585 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 14 april 2021, 10:47

Ieder zo zijn mening. Mijn zus (69) is streng veganiste, haar man en zoon ook, en ze rijdt nu rond met op haar auto 'Wie dieren eet krijgt corona'. In het Engels want de familie woont in Canada. Nee, die nemen het vaccin niet want dat is een 'complot van de rijksten'.

Er zijn meer groepen die zaken afwijzen die wij normaal vinden. Getuigen van jehova inzake bloedtransfusie en echtscheiding; je wordt uit de familieregisters geschrapt: je hebt gewoon nooit bestaan.... Bepaalde groepen christenen doen dat ook en in Pakistan weigeren groepen moslims de polioprikken want 'daar zit Biden achter die ze wil steriliseren'... Het idee!

Ik haal mijn tweede Pfizer prikje volgende maand. De thuiszorgdames die mij douchen hebben wel Astra gehad en krijgen in juni de tweede. En ze zijn er allemaal nog....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1586 Bericht door wpdl » woensdag 14 april 2021, 11:29

Afbeelding

Had een mooi oefenmoment geweest Erik [voor het plaatje plaatsen]

Of kan je nog zonder stoel.

Afbeelding

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1587 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 14 april 2021, 13:26

Met stoel, wpdl Willem, als ik onder de douche gezet word. Mijn voeten zijn zo slecht dat ik zonder schoeisel op mijn plaat val... Wassen/scheren in de morgen kan ik zelf want dat is op een droge vloer.

Drie keer p.w. komt de thuiszorg en dan is het douchetijd. Dat betaalt de zorgpolis allemaal.

Er zijn mensen die ze 4 keer per dag moeten bezoeken voor medische hulp. Eten koken en boodschappen doen wordt dan gedaan door mantelzorgers en dat is familie, buren of vrienden of iemand in het kader van WMO-hulp en dat komt uit de gemeentekas. Vroeger was dat de AWBZ maar die heet in uitgeklede vorm nu de WLZ.

In Nederland is het streven zo lang mogelijk zelfstandig te blijven wonen en dat kan ik nog dankzij de bezorgservice van winkels, magnetron en airfryer en wasmachine. Maar op een natte vloer staan in de douche mag ik niet meer. Tja, je wordt oud..... Maar ik mag niet klagen; er zijn mensen die met 40 al dement worden of kampen met de gevolgen van hart/hersenschade.

Af en toe moet ik toch naar buiten en in de zomer ga ik op de snorfiets lekker de zon in dus ik laat me prikken voor corona. Ik slik extra vitamine D3 en ben voorzichtig. Tot nu toe heb ik C19 buiten kunnen houden...

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1588 Bericht door jomel17 » woensdag 14 april 2021, 14:31

erik-kuijpers schreef: woensdag 14 april 2021, 13:26 Met stoel, wpdl Willem, als ik onder de douche gezet word. Mijn voeten zijn zo slecht dat ik zonder schoeisel op mijn plaat val... Wassen/scheren in de morgen kan ik zelf want dat is op een droge vloer.

Drie keer p.w. komt de thuiszorg en dan is het douchetijd. Dat betaalt de zorgpolis allemaal.

Er zijn mensen die ze 4 keer per dag moeten bezoeken voor medische hulp. Eten koken en boodschappen doen wordt dan gedaan door mantelzorgers en dat is familie, buren of vrienden of iemand in het kader van WMO-hulp en dat komt uit de gemeentekas. Vroeger was dat de AWBZ maar die heet in uitgeklede vorm nu de WLZ.

In Nederland is het streven zo lang mogelijk zelfstandig te blijven wonen en dat kan ik nog dankzij de bezorgservice van winkels, magnetron en airfryer en wasmachine. Maar op een natte vloer staan in de douche mag ik niet meer. Tja, je wordt oud..... Maar ik mag niet klagen; er zijn mensen die met 40 al dement worden of kampen met de gevolgen van hart/hersenschade.

Af en toe moet ik toch naar buiten en in de zomer ga ik op de snorfiets lekker de zon in dus ik laat me prikken voor corona. Ik slik extra vitamine D3 en ben voorzichtig. Tot nu toe heb ik C19 buiten kunnen houden...
Erik, als je zoveel hulp nodig hebt kan ik het begrijpen dat je bent terug gegaan naar NL.
Goed dat dit allemaal geregeld wordt voor je.
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1589 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 14 april 2021, 14:38

Erik, als je zoveel hulp nodig hebt kan ik het begrijpen dat je bent terug gegaan naar NL.
Goed dat dit allemaal geregeld wordt voor je.


:clap:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1590 Bericht door Joep » woensdag 14 april 2021, 15:26

Inderdaad een goede beslissing Erik, zal wel enige pijn gekost hebben om die te nemen maar voor jou eigen welzijn een goede beslissing.

Vandaag toevallig een interessante link tegengekomen op het beruchte blog over Thailand.

https://bit.ly/3gbrAJw

ps
Andere mogen ook kijken als ze willen

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”