Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2890
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#406 Bericht door wpdl » zondag 29 maart 2020, 05:20

DIT medicijn heeft effect zegt men maar is eigenlijk voor iets anders,
Zo zijn er nog meer medicijnen die virus onderdrukkend zijn [Ebola/HIV etcetera]
Het is geen vaccin maar symptoom bestrijding en dus misschien levensreddend.
Preventief is het dus niet.
Denk trouwens dat dat langdurige testen normaal gesproken duidelijk mogen zijn maar in een pandemie als deze toch wel ietsje meer risico genomen mag worden en er voldoende mensen zullen zijn die zich daar voor aanbieden zogauw men een bepaalt niveau van veiligheid bereikt heeft.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#407 Bericht door godzilla » zondag 29 maart 2020, 06:33

wpdelange schreef: zondag 29 maart 2020, 05:20 DIT medicijn heeft effect zegt men maar is eigenlijk voor iets anders,
Zo zijn er nog meer medicijnen die virus onderdrukkend zijn [Ebola/HIV etcetera]
Het is geen vaccin maar symptoom bestrijding en dus misschien levensreddend.
Preventief is het dus niet.
Denk trouwens dat dat langdurige testen normaal gesproken duidelijk mogen zijn maar in een pandemie als deze toch wel ietsje meer risico genomen mag worden en er voldoende mensen zullen zijn die zich daar voor aanbieden zogauw men een bepaalt niveau van veiligheid bereikt heeft.
Correct wp.
Bedankt voor de link, Ik wilde het middel niet noemen, ik heb ook een andere naam ervoor, maar ik wilde geen 'mss' fake news vertellen, aan ieder om zelf uit te zoeken wat ze geloven of niet.
Een vaccin zal idd lang duren, een hulpmiddel daarentegen kan snel levens redden.
[|)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#408 Bericht door ron » zondag 29 maart 2020, 08:16

Twee weken terug postte ik ook zoiets-------

viewtopic.php?f=2118&t=827551&p=8320880 ... e#p8320880
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#409 Bericht door Adrie » zondag 29 maart 2020, 10:37

wanadee schreef: zondag 29 maart 2020, 00:42 Nederland stuurt mondmaskers terug naar china en de filipijnen sturen testkits terug ook naar china. De kits gefen het tegenovergestelde resultaat weer. Mooie puinhoop.

Je zou haast gaan denken> wat hebben die Chinezen geflikt.

Daar is het ergste geweest, en in de rest van de wereld nog lang nie

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2890
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#410 Bericht door wpdl » zondag 29 maart 2020, 11:28

Ik denk weinig Adrie de 'hele wereld' loopt met die blauwe kapjes die maar beperkt werken en ja Nederland stuurt ze terug NIET GOEDGEKEURD
Je kan je afvragen wie de bureaucraten zijn de rest van de benaming zal ik maar achterwegen laten.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#411 Bericht door erik-kuijpers » zondag 29 maart 2020, 12:05

Heeft China gelogen over het aantal doden? Er komen nu berichten naar buiten die er niet om liegen. Maar naar ik vrees blijft de waarheid net zo geheim als het aantal hondendrollen in Wuhan.

https://www.rfa.org/english/news/china/ ... 82846.html

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2890
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#412 Bericht door wpdl » zondag 29 maart 2020, 12:17

Die hebben ze niet in Wuhan [hondendrollen] ;)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#413 Bericht door wanadee » maandag 30 maart 2020, 06:04

Onderstaand is typerend voor het falende nederlandse beleid. Waarom sluiten ze de grenzen niet of wordt er in elk geval gecontroleerd en quarantaine toegepast op nederlanders die uit risico gebieden terug komen?

“Dit is erg en wat een blunder van de autoriteiten.

Passagiers die via KLM op Schiphol landen en uit New York komen, mogen gewoon zonder controle Nederland in.

En dat terwijl bekend is dat de Corona besmetting in New York gigantisch is. En er zo veel mensen sterven dat de lichamen zelfs tijdelijk in een Schaatshal worden neergelegd

Ongelooflijk en doodeng dat er mensen die een grote kans op besmetting hebben ten eerste bij elkaar in een vliegtuig zitten En dan zo Nederland in kunnen wandelen. Zonder controle of quarantaine En wat vreselijk dom dat er niemand in Nederland aktie onderneemt. Ook groot risico voor het KLM personeel en hun familie.

Dan doen ze dat in derde wereldlanden beter. Toen Hans en ik op 29 februari in Gambia aankwamen kregen we daar al een temperatuurcontrole op t vliegveld. En toen ik verkouden werd, werden we zelfs in in een Ebolatruck naar een quarantaine vervoerd. De deur ging op slot totdat de uitslag was dat het geen Corona was. Niet leuk voor ons. Maar n goede aktie.”
Laatst gewijzigd door wanadee op maandag 30 maart 2020, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#414 Bericht door jomel17 » maandag 30 maart 2020, 06:20

wanadee schreef: maandag 30 maart 2020, 06:04 Onderstaand is typerend voor het falende nederlandse beleid. Waarom sluiten ze de grenzen niet of wordt er in elk geval gecontroleerd en quarantaine toegepast op nederlanders die uit risico gebieden terug komen?

“Dit is erg en wat een blunder van de autoriteiten.

Passagiers die via KLM op Schiphol landen en uit New York komen, mogen gewoon zonder controle Nederland in.

En dat terwijl bekend is dat de Corona besmetting in New York gigantisch is. En er zo veel mensen sterven dat de lichamen zelfs tijdelijk in een Schaatshal worden neergelegd

Ongelooflijk en doodeng dat er mensen die een grote kans op besmetting hebben ten eerste bij elkaar in een vliegtuig zitten En dan zo Nederland in kunnen wandelen. Zonder controle of quarantaine En wat vreselijk dom dat er niemand in Nederland aktie onderneemt. Ook groot risico voor het KLM personeel en hun familie.

Dan doen ze dat in derde wereldlanden beter. Toen Hans en ik op 29 april in Gambia aankwamen kregen we daar al een temperatuurcontrole op t vliegveld. En toen ik verkouden werd, werden we zelfs in in een Ebolatruck naar een quarantaine vervoerd. De deur ging op slot totdat de uitslag was dat het geen Corona was. Niet leuk voor ons. Maar n goede aktie.”
29 april ????
หลงรัก

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#415 Bericht door wanadee » maandag 30 maart 2020, 06:40

Klopt Jomel, ik heb de schrijver al gevraagd wat ze bedoeld.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#416 Bericht door erik-kuijpers » maandag 30 maart 2020, 07:16

Van wie is dat verhaal over Schiphol? Er staat geen bron bij en geen datum. Ik heb gehoord dat er nu op NL luchthavens wel wordt gecontroleerd op temperatuur alsof dat alles zegt. Trouwens, als je niet aan alle grenzen controleert heeft enige controle geen zin.

De basistemperatuur van mensen ligt tussen 36 en 38 en is voor iedereen verschillend. Je zult nu 38 als basis hebben dan ben je mooi gepakt......

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2890
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#417 Bericht door wpdl » maandag 30 maart 2020, 07:34

38 als basis is kul Erik dan zou 38,5 een lichte verhoging zijn maar goed wat dan nog als je een twijfel gevalletje bent.
DE persoon is secondair hoewel dat slecht door wil dringen in het Europa.

Kan je het nog even nalezen.

https://www.gezondheidsnet.nl/griep-en- ... emperatuur

Nog zo.n domper [laat ik netjes blijven] bovenop het mondkapjes verhaal.

https://www.nu.nl/coronavirus/6041200/p ... raten.html

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#418 Bericht door wanadee » maandag 30 maart 2020, 07:47

erik-kuijpers schreef: maandag 30 maart 2020, 07:16 Van wie is dat verhaal over Schiphol? Er staat geen bron bij en geen datum. Ik heb gehoord dat er nu op NL luchthavens wel wordt gecontroleerd op temperatuur alsof dat alles zegt. Trouwens, als je niet aan alle grenzen controleert heeft enige controle geen zin.

De basistemperatuur van mensen ligt tussen 36 en 38 en is voor iedereen verschillend. Je zult nu 38 als basis hebben dan ben je mooi gepakt......
Van wie is dat verhaal dat er nu wel gecontroleerd wordt op schiphol, er staat geen datum bij, bron?

Boven de 37,5 kim je er niet meer in bij bedrijven hier, bron wanadee, datum vandaag🤪

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#419 Bericht door driver » maandag 30 maart 2020, 07:50

Alle eerdere fouten die gemaakt zijn worden de leermomenten voor later.
Vooruit kijken is beter dan die bekende koe achteraf....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#420 Bericht door erik-kuijpers » maandag 30 maart 2020, 08:43

38 als basis is kul Erik

Willem, bron: Maarten Vasbinder, huisarts, schrijvend in Tblog.

Ik zie dat Wanadee geen bron wil noemen . Jammer. Bron Schiphol: https://www.schiphol.nl/nl/pagina/coron ... de-vragen/
Er is controle, het staat er duidelijk, in overeenstemming met de landelijke richtlijnen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”