Het forum leeft weer op

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Het forum leeft weer op

#1 Bericht door printen44 » dinsdag 08 januari 2019, 10:38

In de afgelopen weken hebben zich weer schrijvers uit het verleden aangemeld om weer berichten te schrijven. Ik ben daar blij mee. Diversiteit in berichtgeving in dit forum is te verwelkomen en de "oude" leden en schrijvers van dit forum hebben een vracht van ervaring bij zich. Dat hebben ze in het verleden wel laten zien.

Goede informatie en persoonlijke ervaringen zijn broodnodig voor de Nederlanders die woonachtig zijn in Thailand. Van ex-pats tot gepensioneerden. Zowel in Thailand als in Nederland veranderen veel zaken die hun treft. En goede voorlichting is dan zeker op zijn plaats.


Ik hoop dat in de komende tijd de "oude" tijden weer herleven toen dit forum een van de meest informatieve forums was over Thailand in al zijn diversiteit.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het forum leeft weer op

#2 Bericht door driver » dinsdag 08 januari 2019, 10:56

Ben het met je eens dat nuttige info hier welkom is. Ook met je eens dat een aantal nu teruggekomen mensen dat ook kunnen en doen.
Als iedereen hier aanwezig dan ook normaal blijft doen tegen elkaar kan het forum inderdaadt weer wat opleven.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het forum leeft weer op

#3 Bericht door godzilla » dinsdag 08 januari 2019, 14:16

driver schreef: dinsdag 08 januari 2019, 10:56 Ben het met je eens dat nuttige info hier welkom is. Ook met je eens dat een aantal nu teruggekomen mensen dat ook kunnen en doen.
Als iedereen hier aanwezig dan ook normaal blijft doen tegen elkaar kan het forum inderdaadt weer wat opleven.
Ik zal als immigrant uit belgie ook mijn best doen [8)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het forum leeft weer op

#4 Bericht door wpdl » dinsdag 08 januari 2019, 14:34

Als iedereen hier aanwezig dan ook normaal blijft doen tegen elkaar kan het forum inderdaadt weer wat opleven.
Zo is dat 'driver' zie jezelf als iemand die actuele informatie verstrekt en laten wij vooral begrijpen dat geen enkel lid de waarheid en niks meer als de waarheid vermeldt.
Persoonlijke ervaringen zijn vaak al in no time out of date.

Deze kreet
toen dit forum een van de meest informatieve forums was over Thailand
zou al wat meer waarde kunnen hebben als ik maar ook andere leden niet giga veel hyperlinken naar andere Thailand gerelateerde sites onder onderwerpen/berichten ziet.
Persoonlijk belang zo her en der of ontgaat de moderatie dit even in goed Nederlands noem je dit pronken met de veren van een ander site misschien is het streepje niet terecht trouwens.
Allemaal welkom uiteraard ook de al bestaande leden die het toetsenbord weer ter hand nemen.
En wij zullen maar met die 'oude' kreet eindigen 'In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst'
Mis tante Elst nog denk dat die wel voor het weekeind wat van zich laat horen :Whistle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het forum leeft weer op

#5 Bericht door driver » dinsdag 08 januari 2019, 15:52

godzilla schreef: dinsdag 08 januari 2019, 14:16
driver schreef: dinsdag 08 januari 2019, 10:56 Ben het met je eens dat nuttige info hier welkom is. Ook met je eens dat een aantal nu teruggekomen mensen dat ook kunnen en doen.
Als iedereen hier aanwezig dan ook normaal blijft doen tegen elkaar kan het forum inderdaadt weer wat opleven.
Ik zal als immigrant uit belgie ook mijn best doen [8)
Dat deedt je al toch. ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het forum leeft weer op

#6 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 08 januari 2019, 15:54

wpdelange schreef: dinsdag 08 januari 2019, 14:34 .... als ik maar ook andere leden niet giga veel hyperlinken naar andere Thailand gerelateerde sites onder onderwerpen/berichten ziet. Persoonlijk belang zo her en der of ontgaat de moderatie dit even in goed Nederlands noem je dit pronken met de veren van een ander ....
Tja, Willem, dan bedoel je jou en mij waarschijnlijk want er was een tijd dat wij beiden dagelijks de BKK Post en The Nation linkten hier voor het verse nieuws. En dat had/heeft alles te maken met copyright want zomaar in een blok nemen en hier zetten mag nu eenmaal niet tenzij er een c.c. licentie op de andere site staat. Maar om je gerust te stellen, als ik hier een link plaats als deze (https://www.trefpuntazie.com/thailand-o ... invaliden/) dan zijn het mijn eigen veren.......... :) En in het kader van de hoognodige informatieverstrekking waar een forum als dit op leeft ga ik daar mee door zolang Chang het niet verbiedt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het forum leeft weer op

#7 Bericht door driver » dinsdag 08 januari 2019, 15:58

wpdelange schreef: dinsdag 08 januari 2019, 14:34
Als iedereen hier aanwezig dan ook normaal blijft doen tegen elkaar kan het forum inderdaadt weer wat opleven.
Zo is dat 'driver' zie jezelf als iemand die actuele informatie verstrekt en laten wij vooral begrijpen dat geen enkel lid de waarheid en niks meer als de waarheid vermeldt.
Persoonlijke ervaringen zijn vaak al in no time out of date.

Deze kreet
toen dit forum een van de meest informatieve forums was over Thailand
zou al wat meer waarde kunnen hebben als ik maar ook andere leden niet giga veel hyperlinken naar andere Thailand gerelateerde sites onder onderwerpen/berichten ziet.
Persoonlijk belang zo her en der of ontgaat de moderatie dit even in goed Nederlands noem je dit pronken met de veren van een ander site misschien is het streepje niet terecht trouwens.
Allemaal welkom uiteraard ook de al bestaande leden die het toetsenbord weer ter hand nemen.
En wij zullen maar met die 'oude' kreet eindigen 'In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst'
Mis tante Elst nog denk dat die wel voor het weekeind wat van zich laat horen :Whistle:
Wat mijn inbreng hier betreft is het puur wat ik af en toe meemaak in Europa zeg maar of tijdens vakanties in Thailand. Uiteraard alles op persoonlijke ervaring of mening ;)
Links ect plaats ik eigenlijk nooit vlgs mij en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook minder bezig ben met Thailand gerelateerde onderwerpen. We wonen tenslotte in Nederland en daar maken we ook niet zo veel mee eigenlijk.
Maar ik vertoef hier al 8 jaar denk ik. Dus blijf er gewoon bij hangen :thumbsup:

Elst.. K, weet niet of die ook weer terugkomt. We gaa het vanzelf zien.. Of niet.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Het forum leeft weer op

#8 Bericht door Adrie » dinsdag 08 januari 2019, 20:42

printen44 schreef: dinsdag 08 januari 2019, 10:38 In de afgelopen weken hebben zich weer schrijvers uit het verleden aangemeld om weer berichten te schrijven. Ik ben daar blij mee.


Ik ben er niet blij mee want s,avonds ff bij lezen is er niet meer bij, dus sla maar een hoop over :mrgreen:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het forum leeft weer op

#9 Bericht door wpdl » woensdag 09 januari 2019, 01:25

Ja het sloeg op jou hyperlinken met de door jouw genoemden URl Erik.
Internet kranten vallen daar niet onder in mijn ogen dat is nieuws vergaring.
Interessante berichten komische of totale onzin was ooit een interesse van mij klopt maar kreeg via PB te horen van diverse leden dat ze dat zelf wel konden succes dan maar Olleke bolleke draait er prima mee gemiste kans ............................
Er was een tijd dat zelfs de automatische controle in je berichten dat al veranderde [Thailand gerelateerde sites in het Nederlands] mag nu alleen niet in je onderschrift.
Dus maar doorklik berichten plaatsen het mag het kan dus doen.
Een aantal zijn er van 'jezelf' kopie cute pasta zou van meer fatsoen getuigen.

Zowel bij onderwerpen als laatste berichten hier zit je als persoon op 25 tot 50 % van alles wat geplaatst wordt noem je geen hoognodige informatieverstrekking maar plempen dumpen storten et cetera.
Reacties staan bij vele trouwens ook sinds lange tijd weer op NUL.
Wederom mag kan schijnbaar, dus ga je gang.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Het forum leeft weer op

#10 Bericht door stevenl » woensdag 09 januari 2019, 02:53

wpdelange schreef: woensdag 09 januari 2019, 01:25 Ja het sloeg op jou hyperlinken met de door jouw genoemden URl Erik.
Internet kranten vallen daar niet onder in mijn ogen dat is nieuws vergaring.
Interessante berichten komische of totale onzin was ooit een interesse van mij klopt maar kreeg via PB te horen van diverse leden dat ze dat zelf wel konden succes dan maar Olleke bolleke draait er prima mee gemiste kans ............................
Er was een tijd dat zelfs de automatische controle in je berichten dat al veranderde [Thailand gerelateerde sites in het Nederlands] mag nu alleen niet in je onderschrift.
Dus maar doorklik berichten plaatsen het mag het kan dus doen.
Een aantal zijn er van 'jezelf' kopie cute pasta zou van meer fatsoen getuigen.

Zowel bij onderwerpen als laatste berichten hier zit je als persoon op 25 tot 50 % van alles wat geplaatst wordt noem je geen hoognodige informatieverstrekking maar plempen dumpen storten et cetera.
Reacties staan bij vele trouwens ook sinds lange tijd weer op NUL.
Wederom mag kan schijnbaar, dus ga je gang.
Als het je niet bevalt dan lees je het niet. Heel eenvoudig.
Iemand is blij dat het forum weer tot leven komt, laten we daar allemaal blij mee zijn.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het forum leeft weer op

#11 Bericht door wanadee » woensdag 09 januari 2019, 08:22

stevenl schreef: woensdag 09 januari 2019, 02:53
wpdelange schreef: woensdag 09 januari 2019, 01:25 Ja het sloeg op jou hyperlinken met de door jouw genoemden URl Erik.
Internet kranten vallen daar niet onder in mijn ogen dat is nieuws vergaring.
Interessante berichten komische of totale onzin was ooit een interesse van mij klopt maar kreeg via PB te horen van diverse leden dat ze dat zelf wel konden succes dan maar Olleke bolleke draait er prima mee gemiste kans ............................
Er was een tijd dat zelfs de automatische controle in je berichten dat al veranderde [Thailand gerelateerde sites in het Nederlands] mag nu alleen niet in je onderschrift.
Dus maar doorklik berichten plaatsen het mag het kan dus doen.
Een aantal zijn er van 'jezelf' kopie cute pasta zou van meer fatsoen getuigen.

Zowel bij onderwerpen als laatste berichten hier zit je als persoon op 25 tot 50 % van alles wat geplaatst wordt noem je geen hoognodige informatieverstrekking maar plempen dumpen storten et cetera.
Reacties staan bij vele trouwens ook sinds lange tijd weer op NUL.
Wederom mag kan schijnbaar, dus ga je gang.
Als het je niet bevalt dan lees je het niet. Heel eenvoudig.
Iemand is blij dat het forum weer tot leven komt, laten we daar allemaal blij mee zijn.
Tja steven, wat zal ik nou eens zeggen. Ik heb ook een tijdje geprobeerd om dit forum wat levendig te houden en kreeg diverse maken commentaar van jou als ik een bericht ergens vandaan kopieerde. Kopieren en plakken kon iedereen als ik niks beters had.... Om nog maar niet over het gez..knte praten als ik een keer vergat waar ik het vandaan kopieerde. Maar misschien wordt ook jij wat milder met de jaren :angel:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het forum leeft weer op

#12 Bericht door jumbo » donderdag 10 januari 2019, 01:56

wanadee schreef: woensdag 09 januari 2019, 08:22
Tja steven, wat zal ik nou eens zeggen. Ik heb ook een tijdje geprobeerd om dit forum wat levendig te houden en kreeg diverse maken commentaar van jou als ik een bericht ergens vandaan kopieerde. Kopieren en plakken kon iedereen als ik niks beters had.... Om nog maar niet over het gez..knte praten als ik een keer vergat waar ik het vandaan kopieerde. Maar misschien wordt ook jij wat milder met de jaren :angel:
Ik vind net als Steven wellicht dat informatie wel degelijk te controleren moet zijn want maar al te vaak zijn er berichten die rechtstreeks uit de duim van de plaatser komen
Broninformatie is daarbij onontbeerlijk... kan natuurlijk altijd hearsay zijn wat je wilt plaatsen en dat zou dan ook zo vermeldt moeten worden om de anderen niet op een verkeerd spoor te zetten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het forum leeft weer op

#13 Bericht door Herbergier » donderdag 10 januari 2019, 02:44

jumbo schreef: donderdag 10 januari 2019, 01:56
wanadee schreef: woensdag 09 januari 2019, 08:22
Tja steven, wat zal ik nou eens zeggen. Ik heb ook een tijdje geprobeerd om dit forum wat levendig te houden en kreeg diverse maken commentaar van jou als ik een bericht ergens vandaan kopieerde. Kopieren en plakken kon iedereen als ik niks beters had.... Om nog maar niet over het gez..knte praten als ik een keer vergat waar ik het vandaan kopieerde. Maar misschien wordt ook jij wat milder met de jaren :angel:
Ik vind net als Steven wellicht dat informatie wel degelijk te controleren moet zijn want maar al te vaak zijn er berichten die rechtstreeks uit de duim van de plaatser komen
Broninformatie is daarbij onontbeerlijk... kan natuurlijk altijd hearsay zijn wat je wilt plaatsen en dat zou dan ook zo vermeldt moeten worden om de anderen niet op een verkeerd spoor te zetten
Misschien kunnen de beheerders een topic openen in 'Off Topic' onder "Ik heb horen zeggen dat ......". :angel:
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het forum leeft weer op

#14 Bericht door jumbo » donderdag 10 januari 2019, 02:46

Herbergier schreef: donderdag 10 januari 2019, 02:44
jumbo schreef: donderdag 10 januari 2019, 01:56
wanadee schreef: woensdag 09 januari 2019, 08:22
Tja steven, wat zal ik nou eens zeggen. Ik heb ook een tijdje geprobeerd om dit forum wat levendig te houden en kreeg diverse maken commentaar van jou als ik een bericht ergens vandaan kopieerde. Kopieren en plakken kon iedereen als ik niks beters had.... Om nog maar niet over het gez..knte praten als ik een keer vergat waar ik het vandaan kopieerde. Maar misschien wordt ook jij wat milder met de jaren :angel:
Ik vind net als Steven wellicht dat informatie wel degelijk te controleren moet zijn want maar al te vaak zijn er berichten die rechtstreeks uit de duim van de plaatser komen
Broninformatie is daarbij onontbeerlijk... kan natuurlijk altijd hearsay zijn wat je wilt plaatsen en dat zou dan ook zo vermeldt moeten worden om de anderen niet op een verkeerd spoor te zetten
Misschien kunnen de beheerders een topic openen in 'Off Topic' onder "Ik heb horen zeggen dat ......". :angel:
:thumbsup: :clap: :clap: :cheesy:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Het forum leeft weer op

#15 Bericht door Gardensafari » donderdag 10 januari 2019, 07:16

Mijn schoonmoeder heeft zich bereid verklaard mij daarbij van info te voorzien, dus dat wordt een eenmansdraadje :crazy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”