Het is stil hier

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het is stil hier

#106 Bericht door genesis » zaterdag 17 november 2018, 09:09

godzilla schreef:
KhunSugar schreef:
wpdelange schreef:Wat ik al zij 'manipuleerbaar' nog meer zuil vorming.
Zowel een positief 'like it' als een negatief 'don't like it' zou beter passen als een antwoord te veel moeite is.

Een ieder is welkom lijk mij heb tenslotte nog nooit iets bij de huisregels daar over gelezen dat men dat anders ziet.
En als een ieder de basis van een internetforum begrijpt komt alles goed Heer Suiker maar ja dat was altijd die ander...............
:thumbsup:
Ik snap hier iets niet:
Wie is hier bezig tegen wie en over wat?
Hoi Erik,

Jammer dat je niet op je besluit terug komt, ik mis je aanwezigheid hier, maar respecter je besluit

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het is stil hier

#107 Bericht door genesis » zaterdag 17 november 2018, 09:13

Herbergier schreef:Ik ben toch wel een beetje verrast de heren Printen en Kuijpers ineens hier weer op het Thailandforum te zien, daar heb ik helemaal geen probleem mee hoor, want iedereen met een positief gevoel voor Thailand is hier welkom, maar in de topic van twee jaar geleden "Should I stay or should I go" gaven de heren toch duidelijk aan binnen niet al te lange tijd weer naar Europa te verhuizen, met als een van de meerdere redenen dat een goede zorgverzekering in Thailand te kostbaar werd.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe het de heren is vergaan in Nederland of op misschien wel Cyprus, want daar was een grondig onderzoek naar gedaan, of zijn al jullie mooie plannen niet doorgegaan en wonen jullie nog steeds in het mooie en gezellige Thailand?

http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f=22&t=825705
Ik ben ook geinteresseerd hoe het Kees & Erik vergaan is sindsdien, want ik zou daar graag van leren, vond het toendertijd zo jammer dat de situatie escaleerde en zij beiden vertrokken, was in mijn optiek echt een aderlating voor dit forum :|

Genesis

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Het is stil hier

#108 Bericht door Kees » zaterdag 17 november 2018, 09:23

Ik ben ook geinteresseerd hoe het Kees & Erik vergaan is sindsdien
Zie pagina 4 van deze topic.
Niet klagen, maar dragen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het is stil hier

#109 Bericht door godzilla » zaterdag 17 november 2018, 10:29

Dat doet me weer denken aan een oud mopje, vergeef me als dit het verkeerde topic is...

In zuid afrika is de appartheid officieel afgeschaft...
(oude mop dus)

De buschauffeur zegt tegen iedereen die instapt, vanaf nu is iedereen niet zwart of blank, maar wel blauw!!!
Iedereen stapt schoorvoetend in, en dan volgt de volgende meededeling:

Lichtblauwe vanachter, de donkerblauwe vooraan!!!!

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het is stil hier

#110 Bericht door genesis » zaterdag 17 november 2018, 10:34

Kees schreef:
Ik ben ook geinteresseerd hoe het Kees & Erik vergaan is sindsdien
Zie pagina 4 van deze topic.
Ik doelde meer op hun verloop van afwegingen, planning en uitvoering daarvan, dit was ingrijpend en had tot gevolg grote veranderingen in hun dagelijkse doen & laten

Dat zou in de (verre) toekomst ook mijn pad kunnen worden, dus is zeer nuttig om daar wat van op te steken

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het is stil hier

#111 Bericht door driver » zaterdag 17 november 2018, 20:44

Het is stil hier is momenteel veranderd in :Het is druk hier.

Nieuwe mobfhone dus hopelijk nu geen problemen meer met dat sqr error gedoe.

Thailand en de Farang :Gewoon normaal doen lijkt me en je aanpassen aan 's, lands eer 's, lands wijs en je kunt er prima leven denk ik.
Negatieve Thai tov mij heb ik niet vaak meegemaakt. Maar als het gebeurde toch de jongere generatie.
Nu ben ik amper in Thailand dus maak me er niet druk om.
Wat dat werken betreft of iets wat er op lijkt, Tijdens de verhuizing van Sukanya in Sung Noen naar een andere woonplek heb ik zelf alles gedaan met een taxi busje. Is eerder over geschreven door mij. Van niemand last gehad. Politie post ook diverse malen gepasseerd en alleen maar wat lachen. Thai en Lao die ons ter plekke direct hielpen met uitladen en naar boven sjouwen.

Wat betreft Printen en Prajak is het goed om te lezen dat het beide heren blijkbaar goed gaat.
Verder weinig te melden uiteraard want wij maken in Nederland weinig spannende dingen mee eigenlijk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het is stil hier

#112 Bericht door jumbo » zondag 18 november 2018, 01:55

godzilla schreef:Dat doet me weer denken aan een oud mopje, vergeef me als dit het verkeerde topic is...

In zuid afrika is de appartheid officieel afgeschaft...
(oude mop dus)

De buschauffeur zegt tegen iedereen die instapt, vanaf nu is iedereen niet zwart of blank, maar wel blauw!!!
Iedereen stapt schoorvoetend in, en dan volgt de volgende meededeling:

Lichtblauwe vanachter, de donkerblauwe vooraan!!!!
Dacht dat het een Congolees mopje was :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het is stil hier

#113 Bericht door jumbo » zondag 18 november 2018, 01:57

genesis schreef:
Kees schreef:
Ik ben ook geinteresseerd hoe het Kees & Erik vergaan is sindsdien
Zie pagina 4 van deze topic.
Ik doelde meer op hun verloop van afwegingen, planning en uitvoering daarvan, dit was ingrijpend en had tot gevolg grote veranderingen in hun dagelijkse doen & laten

Dat zou in de (verre) toekomst ook mijn pad kunnen worden, dus is zeer nuttig om daar wat van op te steken

Genesis
Idd, mijn gevoel ook Genesis, niet kwa verkassen om welke reden dan ook, maar meer ervaringsoverdracht
Maar de heren hebben besloten hun eerdere informatie al te laten weghalen dus waarom dan verse informatie verstrekken
Ik voed geen narcisme :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het is stil hier

#114 Bericht door jumbo » zondag 18 november 2018, 01:59

wanadee schreef:
KhunSugar schreef:Velen vergeten dat ze in Thailand te gast zijn. Net als migranten dat zijn in NL of BE. Wat ze hier van migranten verwachten, verwachten ze in Thailand ook. Respect moet je verdienen, niet krijgen omdat je centen hebt.
In Thailand gaan leven is weten dat je geen inspraak hebt en best alles braafjes ondergaat, gelezen van een oude ervaringsdeskundige. Ik vrees dat hij gelijk heeft. Vuisten maak je in uw zakken ;-)
Is toch geen vergelijking migranten in nederland of wij in thailand.
Migranten in nederland worden tot in de puntjes verzorgd en hebben wel degelijk inspraak via allerlei gesubsidieerde organen die voor ze in het leven zijn geroepen.
Twee hele verschillende groepen... kan je niet vergelijken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het is stil hier

#115 Bericht door genesis » zondag 18 november 2018, 07:45

We gaan begin volgend jaar de familie bezoeken, dan is het al weer 2 jaar geleden dat we er zijn geweest, kijk er wel naar uit. Omdat we nu een kleine hebben zullen de meeste tijd doorbrengen in het thuisdorp in Chiang Rai, want dat kan oma genieten van haar kleinkind, wat haar plezier zal doen en afleiding geven nu haar echtgenoot net is overladen.

De 'cirkel of life' gaat altijd door, lekker 2 a 3 weken relaxed in het rustige bergdorp zal ook voor ons prettig zijn tov het drukke leven in Nederland met een altijd volle agenda

En omdat we nu een geen motor huren maar een auto vanwege de kleine, kunnen we met zijn allen ook dagjes weg waarbij we oma dan familie laten bezoeken, zal haar goed doen

Genesis

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het is stil hier

#116 Bericht door erik-kuijpers » zondag 18 november 2018, 07:49

jumbo schreef:Maar de heren hebben besloten hun eerdere informatie al te laten weghalen dus waarom dan verse informatie verstrekken.
Welke eerdere informatie Jumbo? Mijn bijna 18.000 berichten staan er allemaal nog in.
Nieuwe bril kopen misschien?

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het is stil hier

#117 Bericht door genesis » zondag 18 november 2018, 07:55

erik-kuijpers schreef:
jumbo schreef:Maar de heren hebben besloten hun eerdere informatie al te laten weghalen dus waarom dan verse informatie verstrekken.
Welke eerdere informatie Jumbo? Mijn bijna 18.000 berichten staan er allemaal nog in.
Nieuwe bril kopen misschien?
Dat klopt, maar het verdere verloop van jouw gekozen pad en het verloop hebben we niet meer meegekregen, ik vond het delen daarvan, de besluitvorming en hoe eea vorm te geven, zeer leerzaam

Ook jouw dagelijkse stukjes vond ik een verrijking op dit forum en leuk om te lezen

Genesis

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het is stil hier

#118 Bericht door erik-kuijpers » zondag 18 november 2018, 08:59

genesis schreef:Dat klopt, maar het verdere verloop van jouw gekozen pad en het verloop hebben we niet meer meegekregen, ik vond het delen daarvan, de besluitvorming en hoe eea vorm te geven, zeer leerzaam. Ook jouw dagelijkse stukjes vond ik een verrijking op dit forum en leuk om te lezen. Genesis
Genesis, dank voor jouw compliment. Het 'verdere verloop' over pas 7 maanden NL (en door een ongeval in de kreukels voor zeker 3 maanden) is te kort voor een goed verhaal. Maar als het af is krijg je het, desnoods via pb.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het is stil hier

#119 Bericht door genesis » zondag 18 november 2018, 09:09

erik-kuijpers schreef:
genesis schreef:Dat klopt, maar het verdere verloop van jouw gekozen pad en het verloop hebben we niet meer meegekregen, ik vond het delen daarvan, de besluitvorming en hoe eea vorm te geven, zeer leerzaam. Ook jouw dagelijkse stukjes vond ik een verrijking op dit forum en leuk om te lezen. Genesis
Genesis, dank voor jouw compliment. Het 'verdere verloop' over pas 7 maanden NL (en door een ongeval in de kreukels voor zeker 3 maanden) is te kort voor een goed verhaal. Maar als het af is krijg je het, desnoods via pb.
Dank je Erik, dat waardeer ik! :thumbsup:

Genesis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het is stil hier

#120 Bericht door jumbo » zondag 18 november 2018, 23:36

erik-kuijpers schreef:
jumbo schreef:Maar de heren hebben besloten hun eerdere informatie al te laten weghalen dus waarom dan verse informatie verstrekken.
Welke eerdere informatie Jumbo? Mijn bijna 18.000 berichten staan er allemaal nog in.
Nieuwe bril kopen misschien?
Reken niet op mij.

Ik heb dit forum verlaten en op mijn verzoek is de account prajak door Chang verwijderd in augustus 2016.
Ik ging uit van bovenstaande informatie en interpreteerde dat je account en derhalve alle berichten waren verwijderd
Bril werkt nog prima....zoekfunctie dus minder :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”