Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#31 Bericht door Jim » vrijdag 07 oktober 2016, 16:15

dutch schreef:Vertel dat maar aan de ouders van de talloze Nederlandse soldaten die al vele jaren uitgezonden worden naar allerlei niet-europese landen en daar zijn omgekomen.
Op dit moment zitten nog in Afrika en het midden oosten en waar nog meer onze Europese buitenlandkenners ze naar toe sturen.
Dat er geen wereldvrede is, is nu ook al de schuld van de EU? :giggle:
wanadee schreef:Enige teruggang in economie op korte termijn nemen ze voor lief.
Ik denk dat ze zich in de UK beter zorgen kunnen maken over de lange termijn.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#32 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 08 oktober 2016, 06:18

Jim schreef:
wanadee schreef:Enige teruggang in economie op korte termijn nemen ze voor lief.
Ik denk dat ze zich in de UK beter zorgen kunnen maken over de lange termijn.
Inderdaad, Wanadee. Dat zal zeker gelden voor de korte termijn en is (grotendeels) al verwerkt in de (financiële) markten. Kijk maar eens naar de daling van het pond, welke op de korte termijn nog verder kan dalen. Voor de lange(re) termijn verwacht ik dat de gevolgen slechts beperkt zullen zijn. In dit soort onzekere zaken zie je eerst altijd een heftige reactie in de markt, maar wat zich later ook al weer herstelt en tot normale proporties wordt teruggebracht.

Maar, niet gehinderd door ook maar enig economisch inzicht, heeft onze 'huiseconoom' hier kennelijk een andere mening over.
Wat is hij allemaal wel niet: historicus, Neerlandicus, jurist, politicoloog en econoom? Maar in werkelijkheid stelt het allemaal niks voor. :neus:

Ik denk dat hij in z'n jeugd teveel heeft gekeken naar de Fabeltjeskrant.

https://www.youtube.com/watch?v=M1nm_1jXBao

Daarbij denk ik dat er binnen in hem een hoop onvrede schuil gaat en dat vervolgens moet afreageren in commentaar op alles en nog wat. Ook al is het nog zo onzinnig: het maakt hem allemaal niets uit of beseft hij wellicht niet eens. Het zou beter zijn als hij hiervoor professionele hulp zoekt. Dat zou voor z'n directe omgeving en voor ons vast een stuk plezieriger zijn.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#33 Bericht door wanadee » zaterdag 08 oktober 2016, 07:07

Ik denk eerlijk gezegd dat ze op lange termijn beter af zullen zijn. Zelf alles kunnen beslissen, zelf beslissen waar wel en waar geen subsidie, zelf beslissen of je al dan niet arbeidsmigranten of vluchtelingen binnen haalt. Geen geld meer afdragen aan dat logge bureaucratische brussel/Straatsburg.
Ze kunnen hun land weer besturen zoals zij dat willen. Werkkrachten nodig, grenzen open en zodra er genoeg zijn sluiten die handel. Ben wel een beetje jaloers op ze.
Nederland zal dat niet redden in zijn uppie, wij zijn veel te afhankelijk van andere landen en zijn onze munt al kwijt.

hanshu

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#34 Bericht door hanshu » zaterdag 08 oktober 2016, 08:01

wanadee schreef: Ben wel een beetje jaloers op ze.
Nederland zal dat niet redden in zijn uppie, wij zijn veel te afhankelijk van andere landen en zijn onze munt al kwijt.
Ik heb er nog 100 liggen.....je weet maar nooit. :neus:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#35 Bericht door Jim » zaterdag 08 oktober 2016, 08:41

wanadee schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat ze op lange termijn beter af zullen zijn.
Korte termijn;
1. Ze zitten nog steeds in de EU en het zal nog wel even duren voordat de onderhandelingen zijn afgelopen (maart 2019?)
Ze hebben nu dus nog alle voordelen van het lidmaatschap.
2. pond staat laag -> goed voor de export, goed voor het toerisme

Lange termijn:
1. Schotland en Noord Ierland zeggen misschien bye bye UK?
2. Britse banken verliezen het financiele paspoort
Financiele sector is goed voor 12% van de Britse economie.

Denk je nog steeds dat ze op lange termijn beter af zullen zijn?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#36 Bericht door wanadee » zaterdag 08 oktober 2016, 09:33

Eigenlijk wel. De eu is een log apparaat, onoverzichtelijk, moeilijk bij te sturen, weinig feeling met de achterban, te veel verschillende belangen. Op korte termijn zullen er wat nadelen zijn voor de britten maar op lange termijn zijn ze beter af. Baas in eigen huis.

Wat er "misschien" gaat gebeuren is koffiedik kijken en die financiele sector zal echt niet in zijn geheel verdwijnen. Verlies dat ze daar draaien zou ik ook op de koop toe nemen als ik in hun schoenen stond.

De eu is veel te log en te groot geworden, hopelijk gaat daar wat veranderennna de brexit al geloof ik dat niet. Hoop mooie woordenndat ze de burger wat serieuzer gaan nemen maar ondertussen dreunt het gewoon door.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#37 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 08 oktober 2016, 22:07

Jim schreef:
wanadee schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat ze op lange termijn beter af zullen zijn.
Korte termijn;
1. Ze zitten nog steeds in de EU en het zal nog wel even duren voordat de onderhandelingen zijn afgelopen (maart 2019?)
Ze hebben nu dus nog alle voordelen van het lidmaatschap.
2. pond staat laag -> goed voor de export, goed voor het toerisme

Lange termijn:
1. Schotland en Noord Ierland zeggen misschien bye bye UK?
2. Britse banken verliezen het financiele paspoort
Financiele sector is goed voor 12% van de Britse economie.

Denk je nog steeds dat ze op lange termijn beter af zullen zijn?
“Elk voordeel heb z’n nadeel” (welke grote voetbalfilosoof heeft dat eens gezegd?). Dit geldt echter eveneens voor het omgekeerde!

Korte termijn;

1. Ze zitten nog steeds in de EU en het zal nog wel even duren voordat de onderhandelingen zijn afgelopen (maart 2019?) Ze hebben nu dus nog alle voordelen van het lidmaatschap.”

Ze willen zo graag uit de EU en stellen hun vertrek dus zo lang mogelijk uit. De ‘voordelen’ waar jij het over hebt laten zich vertalen in het hard gekelderde pond.

“2. pond staat laag -> goed voor de export, goed voor het toerisme”

Toch wel jammer dat je, om te kunnen exporteren, eerst zoveel moet importeren (en vervolgens produceren) met een sterk in waarde gedaalde munt. De stijgende inflatie voor de Britten zal verder stijgen met als gevolg druk op de lonen en veel binnenlandse sociale onrust.
Bedoel je met “goed voor het toerisme” de Brit die met vakantie wil naar buiten het Britse grondgebied? Of de Brit die nu in het buitenland woont en afhankelijk is van z’n in ponden uitgedrukte inkomen en daardoor niet meer in staat is om z’n financiële verplichtingen na te komen zoals de huur of z’n hypotheek en vervolgens een grote stap terug moet zetten qua levensstandaard? Of heb je hier even niet aan gedacht? Die signalen zie ik steeds meer en meer!

Een vakantie voor Europeanen in de UK is dit jaar zo’n 20% goedkoper geworden. De Britse toeristenindustrie vaart hier wel bij: zij ziet ruime kansen om de winstmarge te verhogen.

Ik zie dan ook voor de korte termijn meer nadelen dan voordelen voor de Britten.
Lange termijn:

1. Schotland en Noord Ierland zeggen misschien bye bye UK?”

“Waarzeggen”en “toekomst voorspellen” is een kermisattractie en niet echt aan mij besteedt.

“2. Britse banken verliezen het financiele paspoort”

Wellicht kan Amsterdam hier een graantje van meepikken. Kan er zo bij op de Amsterdamse Zuid As.

En zou er geen leven zijn buiten de EU? Hoe vergaat het Noorwegen en Zwitserland? Toch niet echt armoedige landen dunkt me zo. Deze landen zijn zeker niet slechter uit de economische crisis gekomen dan EU-landen! En waarom zou het dan GB niet gelukken om te leven buiten de EU? Kun je daar een verklaring voor geven?

De Zuid-Europese landen hebben veel meer te leiden gehad van de economische crisis en zijn er nog lang niet bovenop, ondanks de financiële steun vanuit de rest van Europa. Hoe zou dat komen, denk je?

Op de lange(re) termijn zie ik meer voordelen dan nadelen voor de Britten (zeker als je hierin betrekt het navolgende)
Hoe de EU z’n eigen graf aan het graven is

De meeste zondagen bezoek ik klanten in het Westen van het land (Landsmeer en Zaandijk), maar afgelopen zondag had ik een vrije dag en schakelde in in het discussieprogramma Buitenhof. Hierin was te gast de Amerikaanse econoom Joseph Stiglitz (73, Nobelprijswinnaar en hoogleraar economie aan de Columbia University en dus niet de eerste de beste). Dit interview vond plaats in het kader van de promotie van de Nederlandse vertaling van zijn nieuwe boek, getiteld "De euro: hoe de gemeenschappelijke munt de toekomst van Europa bedreigt" (heb ik inmiddels besteld).

Dit boek is te beschouwen als het standaard werk voor iedere euroscepticus. Hierin beschrijft hij de dreigende ondergang van de euro. Europa is ongelijker, instabieler en ontevredener dan ooit. En dat is voornamelijk de schuld van één en dezelfde dader: de euro. In zijn boek beschrijft hij de introductie van de munt en het catastrofale beleid van de Trojka en wat de euro bedreigt.

Zijn boodschap is simpel en volstrekt duidelijk: de euro in deze vorm werkt niet. Het is louter een kwestie van hervormen (meer Europa en dus meer soevereiniteit prijsgeven) of de euro ontmantelen.

Stiglitz: "Als de euro in de huidige vorm al overleeft, komen daar enorme kosten bij kijken: een depressie in de zuidelijke landen, instabiliteit en aanhoudend lage groei in grote delen van het continent. En waarschijnlijk overleeft de muntunie dan een tijdje, om vervolgens alsnog uit elkaar te vallen." Daarbij bedreigt een instabiele EU de wereldeconomie.

Zouden de Britten dan beschikken over een vooruitziende blik? Je zou het haast geloven. Of is het puur intuïtie?

Klik voor het gehele interview op de volgende link (is echt de moeite waard als je geïnteresseerd bent in economie en in de euro) :

http://www.vpro.nl/buitenhof/speel~POMS ... litz~.html

Zijn betoog sluit naadloos aan op dit topic. En dan is het de vraag of we meer soevereiniteit willen prijsgeven of de EU in z’n huidige vorm willen ontmantelen en verder gaan in een meer homogeen deel van Europa (de Noordzee Unie of wellicht nog beter de Noord-West Europese Unie). Ik geef de voorkeur aan het laatste, dus voor het niet nog meer prijsgeven van onze soevereiniteit en nog verdere uitholling van onze democratie. Ook GB heeft voor deze optie gekozen en zal het beslist wel overleven zoals ik eerder al aangaf, gezien ook het betoog van professor Stiglitz. En wellicht zullen ook de Britten wel voelen voor zo’n lichtere vorm van samenwerking, waarbij niet ‘Brussel’ alles bepaald en met meer homogeniteit tussen de deelnemende landen.

Hun grootste bezwaar was overigens het vluchtelingen beleid van de EU. En dit bezwaar wordt door de bevolking van meerdere landen steeds meer en meer gedeeld met een kans dat meer landen, na gehouden verkiezingen, zullen uittreden!

In m’n eerste bijdrage in dit topic gaf ik al aan dat een afsplitsing van Zuid Europa van Noord Europa voor de zuidelijke landen weleens heilzaam zou kunnen werken (daar noemde ik het ‘de reddingsboei’ voor eerstgenoemde landen). Deze zienswijze kun je ook halen uit het interview met professor Stiglitz!

En dan op jouw vraag aan Wanadee terugkomend: "Denk je nog steeds dat ze op lange termijn beter af zullen zijn?", daar meen ik bevestigend op te kunnen antwoorden. Ik denk dat Wanadee daar niet veel anders over zal denken, gezien zijn reeds gedane uitlatingen en dat wij aardig op een lijn zitten, maar dat laat ik graag aan hemzelf over.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#38 Bericht door dutch » zondag 09 oktober 2016, 01:41

Ben het volkomen met je eens .
Een nieuw soort EEG,maar dan met de Noord-Westelijke landen van Europa zou mij zeer welkom zijn.
Nogmaals die huidige club van Eiro parlementariers is een zich zelfverrijkend (hopelijk) uitstervend ras.
Een grote ,onbekwame dievenclub.
En voor die Euro vinden ze ook wel een oplossing..
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#39 Bericht door wanadee » zondag 09 oktober 2016, 05:32

hanshu schreef:
wanadee schreef: Ben wel een beetje jaloers op ze.
Nederland zal dat niet redden in zijn uppie, wij zijn veel te afhankelijk van andere landen en zijn onze munt al kwijt.
Ik heb er nog 100 liggen.....je weet maar nooit. :neus:
Vooruitziende blik :crazy:

Lammert,
Het lijkt me we een interessant boek en lezen is mijn hobby, ook studieboeken. Maar als het te droog of te technisch wordt dat een leek het niet meer begrijpt haak ik af. Dus als je het gelezen hebt graag een commentaar want ik wil het ook wel lezen als het te doen is.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#40 Bericht door Lammert de Haan » zondag 09 oktober 2016, 13:29

wanadee schreef:
Lammert,
Het lijkt me we een interessant boek en lezen is mijn hobby, ook studieboeken. Maar als het te droog of te technisch wordt dat een leek het niet meer begrijpt haak ik af. Dus als je het gelezen hebt graag een commentaar want ik wil het ook wel lezen als het te doen is.
Zodra het binnen is en ik het heb gelezen stuur ik je een pb.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#41 Bericht door wanadee » zondag 09 oktober 2016, 14:25

Dank je wel :thumbsup:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#42 Bericht door Jim » maandag 10 oktober 2016, 10:37

Lammert de Haan schreef: Ze willen zo graag uit de EU en stellen hun vertrek dus zo lang mogelijk uit. De ‘voordelen’ waar jij het over hebt laten zich vertalen in het hard gekelderde pond.
Als "ze" zo graag uit de EU zouden willen dan hadden "ze" artikel 50 allang in werking gesteld.
“2. pond staat laag -> goed voor de export, goed voor het toerisme”

Toch wel jammer dat je, om te kunnen exporteren, eerst zoveel moet importeren (en vervolgens produceren) met een sterk in waarde gedaalde munt. De stijgende inflatie voor de Britten zal verder stijgen met als gevolg druk op de lonen en veel binnenlandse sociale onrust.
Bedoel je met “goed voor het toerisme” de Brit die met vakantie wil naar buiten het Britse grondgebied? Of de Brit die nu in het buitenland woont en afhankelijk is van z’n in ponden uitgedrukte inkomen en daardoor niet meer in staat is om z’n financiële verplichtingen na te komen zoals de huur of z’n hypotheek en vervolgens een grote stap terug moet zetten qua levensstandaard? Of heb je hier even niet aan gedacht? Die signalen zie ik steeds meer en meer!

Een vakantie voor Europeanen in de UK is dit jaar zo’n 20% goedkoper geworden. De Britse toeristenindustrie vaart hier wel bij: zij ziet ruime kansen om de winstmarge te verhogen.
Ja, zoals ik al zei: goed voor het toerisme.
Het lijkt me nogal voor de hand liggen dat ik hiermee het toerisme in de UK bedoel?!
1. Schotland en Noord Ierland zeggen misschien bye bye UK?”

“Waarzeggen”en “toekomst voorspellen” is een kermisattractie en niet echt aan mij besteedt.
Lezen blijkbaar ook niet.
En zou er geen leven zijn buiten de EU? Hoe vergaat het Noorwegen en Zwitserland? Toch niet echt armoedige landen dunkt me zo. Deze landen zijn zeker niet slechter uit de economische crisis gekomen dan EU-landen! En waarom zou het dan GB niet gelukken om te leven buiten de EU? Kun je daar een verklaring voor geven?
Noorwegen zit in de EER en Zwitserland heeft een apart handelsverdrag waarin het recht van vrij verkeer en goederen van kracht is.
De UK wil dat niet.
De Zuid-Europese landen hebben veel meer te leiden gehad van de economische crisis en zijn er nog lang niet bovenop, ondanks de financiële steun vanuit de rest van Europa. Hoe zou dat komen, denk je?
Omdat we net uit een wereldwijde financiele crisis komen misschien?
<Doem verhaal over het zoveelste einde van de EU.>
Waarzeggen en toekomst voorspellen was toch een kermisattractie die niet aan jou besteed was?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#43 Bericht door Jim » woensdag 29 maart 2017, 10:23

Nou, het is zo ver.
May heeft gisteren haar krabbel gezet.

Noord-Ierland heeft opties
If Northern Ireland opts for reunification it would have the ability to join the European Union as part of the Republic after Brexit, a leaked ministerial letter has indicated.
http://www.independent.co.uk/news/uk/po ... 53346.html
In Schotland lijkt de keuze al gemaakt.
Scottish parliament votes for second independence referendum
MSPs pass motion to give Nicola Sturgeon the authority to begin negotiations with UK parliament on breakaway vote
https://www.theguardian.com/politics/20 ... a-sturgeon
Gelukkig neemt 1 van de veroorzakers iig de verantwoordelijkheid als het misloopt :giggle:
LONDON — Nigel Farage will abandon the UK if Brexit is a disaster, the former UKIP leader said on Monday night.

Farage, who has spent his political life campaigning for Britain to leave the EU, was asked whether he would apologise if Brexit led to huge job losses and economic ruin.

Farage refused to do so, saying that there wasn't a "tradition" of politicians apologising in the UK.

He then added: "If Brexit is a disaster I will go and live abroad. I will go and live somewhere else."

http://uk.businessinsider.com/nigel-far ... &r=UK&IR=T
Jezus, je verzint het toch niet :oops:

En wat denkt deze anti immigratie advocate te gaan doen?
"There is a huge temptation to up sticks and move to America..." he told the Telegraph following Donald Trump's election.
Emigreren! :cheesy: :clap:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#44 Bericht door SiamTon » woensdag 29 maart 2017, 12:03

Voorop gesteld: Ik ben geen econoom en ik heb bijgevolg ook geen verstand van deze zaken. Geld zie ik als iets wat een noodzakelijk kwaad is. Wellicht stel ik nu een 'domme' vraag. Maar ik doe het toch :)

Waarom zou Nederland het niet redden alleen. Ik bedoel:
1) Nederland gaat uit de huidige vorm van de Europese Unie
2) Nederland gaat terug naar de Gulden. En omdat wij Nederlanders opgelicht zijn met de transfer van de Gulden naar de Euro, zou het terecht zijn, dat wij voor elke Euro drie Gulden zouden krijgen.

Voordat wij de Gulden wegsmeten voor de Euro en voordat wij lid werden van de huidige vorm van de Europese Unie, ging het met de Nederlandse economie meer dan prima. En toen deden wij het ook alleen. Dus waarom nu niet? Je ziet het ook aan de landen die niet mee gedaan hebben aan de huidige vorm van de Europese Unie. Ik denk aan Denenmarken, Noorwegen, Zwitserland, etc. Daar draait nog steeds de economie veel beter dan in b.v. Nederland.

Ik denk dat de Gulden na enkele jaren net zo sterk, zo niet sterker is dan de huidige Euro. De Gulden zal waarschijnlijk even veel waard worden als de Euro, zo niet dan meer waard worden.

Er zijn vele voordelen om uit de huidige vorm van de Europese Unie te stappen. B.v. al dat geld wat wij betalen aan Griekenland en aan Europa in zijn algemeenheid. Het verplicht worden gesteld door Brussel om vluchtelingen op te vangen. De regelgeving welke uit Brussel komt. Etc., etc., etc. Natuurlijk de overgang naar de Gulden zal zo zijn hobbels hebben, maar die zullen naar mijn mening slecht (zeer) tijdelijk van aard zijn. Nederland zal er zeer sterk uitkomen. Althans dat is mijn idee.

Oh ja, voordat ik eventueel een tsunamie van terechtwijzingen over mij heen krijg. Bij dezen wil ik duidelijk stellen, dat ik geen standpunt inneem aangaande wel of niet uit de Euro. Ik vraag mij slechts het bovenstaande af.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Moe van de EU: zo zou de Noordzee Unie eruit kunnen zien

#45 Bericht door torkom » woensdag 29 maart 2017, 12:37

""Dear Brits. The day has come. A full nine months after its conception, the Article 50 letter to the European Union is on its way to Brussels. Congratulations. You lot chose to liberate yourselves from EU gag rules that prevent you from running your own democracy."


Jaloers op de Brits... :|
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”