Het TF Voetbaltopic.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1621 Bericht door printen44 » woensdag 26 juni 2019, 11:00

erik-kuijpers schreef: dinsdag 25 juni 2019, 22:07 Oranje mazzelkonten winnen van de Jappen. Mazzel in het kwadraat, die 11 m net voor tijd. Ik wil ze zien tegen de spaghetti-dames volgende week: een pak slaag, denk ik.
Eerste helft was Oranje de baas. Maar in de tweede helft storte het zaakje in elkaar. Er zat niet een engeltje op de doellat van Oranje, maar wel tien. Ik heb zelden een elftal zo naar beneden zien zakken in de tweede helft. En ik vond die strafschop een minuut voor het einde erg veel mazzel voor de Oranje leeuwinnen, zeg maar Oranjewelpjes. Die hoefde helemaal niet gegeven te worden. Maar scheids en de VAR speelde hier weer een hoofdrol. Overigens vind de het niveau van de scheidsrechters op dit WK, niet erg hoog.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1622 Bericht door Jim » donderdag 27 juni 2019, 04:34

Die bal was er wel in gegaan als die ongelukkige Japanse hem niet met de arm had tegengehouden.
Terechte strafschop imho. Zeker als je 'm vergelijkt met het kadootje dat die Amerikanen tegen Spanje kregen.

Beste team wint niet altijd. Dat is voetbal.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1623 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 27 juni 2019, 22:13

Eindelijk weer eens een weds zonder VAR ingrijpen; nu speelden de Noorsen zo weinig inspirerend dat de Engelsen simpeltjes konden winnen.

Morgen wordt het hopelijk wel een knaller als de gedroomde finale al wordt gespeeld tussen de USA en de Fransen. Dat kan alle kanten op.

Ik zie de Oranjes niet verder komen zaterdag tenzij ze weer zwijn hebben als tegen de Jappies. Maar ja, dan wacht Duitsland verwacht ik. Dan wordt het de TGV voor de Oranjedames..............

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1624 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 28 juni 2019, 22:12

Had op een knaller gehoopt maar het was een dooddoener van 80 minuten tot de Fransen wakker werden. Slecht van man tot man spelen, slechte diepteballen, en de USA-vrouwen doen tik-tak-tik-tak-boem-goal. Nu mogen de Trumpettekes tegen de Engelsen en in de finale tegen de ... tja, dat zien we morgen wel...........

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1625 Bericht door printen44 » zaterdag 29 juni 2019, 11:24

Kan vanmiddag, om 15.00 uur, aftrap Nederland-Italie, 34 graden worden. Dat wordt bikkelen en water drinken. De KNVB had de FIFA gevraagd het tijdstip van de aanvang van de wedstrijd te verschuiven, maar de FIFA gaf geen krimp. Had te maken met contracten her en der...……..

janvanonderen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2018, 06:15

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1626 Bericht door janvanonderen » zaterdag 29 juni 2019, 17:10

erik-kuijpers schreef: dinsdag 25 juni 2019, 22:07 Ik wil ze zien tegen de spaghetti-dames volgende week: een pak slaag, denk ik.
Lekker spaghetti........... :clap: :clap: (2-0)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1627 Bericht door driver » zaterdag 29 juni 2019, 18:43

Onverwachte winst. Klein beetje gezien hier in noord West Spanje op de telefoon.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1628 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 29 juni 2019, 21:34

Ja, de vrouwen zijn knap door. Maar het grootste geschenk kwam daarna..... :giggle: :giggle2: :giggle3:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1629 Bericht door printen44 » zaterdag 29 juni 2019, 21:55

En dat geschenk was, dat Duitland van Zweden verloor. 2-1 werd het. Dus Nederland woensdag tegen Zweden voor een finaleplaats. Ze zullen het moeilijk genoeg krijgen. De Zweden vond ik razendsnel in de counter. Moet ook zeggen dat het niet de dag van de Duitsers was.


Ben woensdag benieuwd wat Oranje kan dien tegen de Zweden...….

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1630 Bericht door serpay » dinsdag 02 juli 2019, 17:37

erik-kuijpers schreef: zaterdag 29 juni 2019, 21:34 Ja, de vrouwen zijn knap door. Maar het grootste geschenk kwam daarna..... :giggle: :giggle2: :giggle3:
toch had ik ze liever tegen de Duitsers gezien.
denk dat ze het nu tegen Zweden een stuk moeilijker krijgen zoniet de wel eens kunnen verliezen.
toch jammer dat iets van 75 jaar terug bij sommige nog steeds speeld :clap: :clap: :clap:
Alfisti rebeli

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1631 Bericht door printen44 » dinsdag 02 juli 2019, 22:07

Vanavond een geweldige wedstrijd gezien, Engeland-USA. USA won met 1-2, maar het was net zo goed andersom kunnen zijn. Engeland kreeg nog een strafschop, maar die pakte de ASU-keepster perfect. De wedstrijd was een prachtige reclame voor het vrouwenvoetbal. De passie spatte er vanaf. :clap: :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1632 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 02 juli 2019, 22:10

Ik mag zeggen dat ik me vanavond buitengewoon verwend heb gevoeld bij Eng-USA. De Engelse dames waren wat balbehandeling betreft duidelijk de minderen van de USA en het missen van de pingel was knullig; zo kan ik dat ook nog wel. USA wint terecht.

En morgen? Ik heb een flesje rood klaar staan en niet alleen voor het voetbal maar ook omdat er een 75-e verjaardag is. Ik hoop natuurlijk dat we morgen 'Van Duitse bloed' horen winnen alleen … in de 16e eeuw toen het Wilhelmus werd geschreven bestond er nog geen Duitsland. Er waren een aantal oorlogvoerende bisdommen en 'Duitse' betekende toen 'Hollands'. 'Diets' is evenwel niet op zijn plaats zoals mensen wel eens denken.

Maar, Printen44, met of zonder Duits bloed, het wordt een finale zondag waar men over 75 jaar nog over spreekt als wij beiden al in twee potjes op de schoorsteen staan.......... :giggle: :giggle2:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1633 Bericht door printen44 » woensdag 03 juli 2019, 10:28

Maar ik ben 1974 nog niet vergeten. [$) [$) [$) [$) [$)

En Wasa knackenbrod, smaakte heerlijk na afloop van Zweden-Duitsland. Die Bratwurst liet ik maar staan...…... [$) [$) [$) [$) [$)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1634 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 03 juli 2019, 15:54

Rode bietjes vanavond en een vette speklap, Printen44, een stevige bodem leggen voor als om 21 uur NL begint tegen de Zweedse vrouwen. De fles rood staat klaar.

Als ik de wedstrijden van Oranje terugroep en met wat ik van de Zweden heb gezien vliegt Oranje er vanavond uit en daar zet ik een loempia op, met sambal uiteraard, als je mee wilt wedden! Dan komen we weer eens een keer in Long Shu bij jou en wie betaalt zien we wel om 23 uur vanavond............ :giggle: :giggle2:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1635 Bericht door printen44 » woensdag 03 juli 2019, 21:03

Het is rust en ik denk dat je gelijk krijgt. [|) [|) [|)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”