Het TF Voetbaltopic.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1816 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 05 november 2019, 22:59

Niet mopperen, Ajax, vooral niet mopperen..... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1817 Bericht door Jim » woensdag 06 november 2019, 06:09

Scheids had de tackle van blind best door de vingers kunnen zien.
Met 1 rode kaart en een pingel was Ajax hard genoeg gestraft.

Ik vind sowieso dat hij de gele kaarten erg gemakkelijk gaf.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1818 Bericht door driver » woensdag 06 november 2019, 07:33

Jim schreef: woensdag 06 november 2019, 06:09 Scheids had de tackle van blind best door de vingers kunnen zien.
Met 1 rode kaart en een pingel was Ajax hard genoeg gestraft.

Ik vind sowieso dat hij de gele kaarten erg gemakkelijk gaf.
De wedstrijd wordt voor Ajax om zeep geholpen na de tweede rode kaart.
Dan met 9 man de 4-4 vast houden was knap.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1819 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 06 november 2019, 08:16

Dus de volgende CL wedstrijd geen Blind en geen Veltman, zie ik dat goed? Wordt dat Lille of de Spanjaarden? Of krijgen ze twee wedsen aan de broek?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1820 Bericht door printen44 » woensdag 06 november 2019, 11:16

Normaal krijgt een speler een wedstrijd schorsing voor een rode kaart. Maar er kunnen redenen zijn, dat er meerdere wedstrijden schorsing volgen. Het hangt af van het rapport van de scheidsrechter en het rapport van de waarnemer van de UEFA. Bij elke wedstrijd is er een UEFA waarnemer. Die schrijft ook een rapport. De club kan uiteraard wel in beroep gaan tegen een schorsing.

Ik vond zelf dat de scheidsrechter de "overtredingen" van Blind en Veltman te zwaar strafte. Blind maakte een normale sliding en Veltman had zijn armen langs het lichaam. De VAR had moeten ingrijpen is mijn mening.

Maar bij de UEFA is de scheidsrechter onschendbaar. Dat leert de geschiedenis. Je kan alleen zien als men niet tevreden is met een scheidsrechter door te kijken of die nog word aangesteld of "mindere" wedstrijden krijgt.

De wedstrijd was wel een spektakel. Neutrale kijkers konden genieten. De poule van Ajax is heel spannend. Drie clubs met elk 7 punten en nog twee wedstrijden te gaan.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1821 Bericht door ron » woensdag 06 november 2019, 12:46

Ajax ziedend: ’We zijn genaaid’

Afbeelding

https://bit.ly/2NYf8NB
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1822 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 07 november 2019, 23:10

AZ had een eitje, simpel gewonnen. Feijenoord had een zware weds maar heeft goed geknokt en met pech een punt af moeten geven. Maar er is duidelijk vooruitgang en vechtlust. Advocaatje leef je nog? Ja, hij is er nog.....

En PSV: van Bommel zal wel de eer aan zichzelf houden. Een lusteloze bende die een pak slaag over zich liet komen. De bekende Bas van Toor staat klaar om de trainingen daar over te nemen en slechter dan Van Bommel, bepaald geen 'heer van voetbalstand' ('verzin een list, Tom Poes...') kan die niet zijn. PSV staat nu derde en krijgt het zwaar.

Maar ik heb mijn verjaardag niet laten verknallen. De Pizza Pollo Extra van pizzeria/grillroom Bella Rita in Makkum kwam om 17 uur en was van grote klasse. De Sauvignon blanc deed de rest deze avond...........

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1823 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 november 2019, 07:25

Bommeltje lacht het weg :mrgreen: . 'Tja, je kunt winnen en je kunt verliezen'. Misschien ziet ie vandaag het licht; een bekende lampenfabriek is in de buurt..... Ik denk dat Bassie en Adriaan het niet beter doen maar wel vrolijker...... Peppi en Kokki anders?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1824 Bericht door driver » maandag 11 november 2019, 09:13

Ze bewaren gewoon de rust zo te zien :mrgreen:
Gisteren ook geen kwade supporters bij terugkomst dus gelatenheid troef daar denk ik.
En ach.. Elf punten achterstand.. T, ken misschien nog.. :giggle:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1825 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 12 november 2019, 22:43

'Collectief snurken' zei de verslaggever toen de Slovenen voorkwamen. Maar 2 pingels en 2 mooie goals deden Oranje toch winnen met 4-1 en de dames zullen wel doorgaan naar de EK in 2021 aan de overkant van de Noordzee. Ik kijk er graag naar.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1826 Bericht door printen44 » woensdag 13 november 2019, 11:58

De dames staan een straatlengte voor in hun poule. Nederland heeft 18 punten uit 6 wedstrijden. De naaste belagers zijn Slovenie met 6 punten uit 5 wedstrijden, Rusland en Kosovo volgen op 6 punten uit 3 wedstrijden. Het doelsaldo van Nederland is 28-3. Ook een straatlengte voorsprong op de achtervolgers.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1827 Bericht door printen44 » zondag 17 november 2019, 16:24

Gisteren naar Oranje gekeken. Ik hield er een dubbel gevoel aan over. Aan de ene kant, "we" hebben ons geplaatst, maar aan de andere was het een wedstrijd waar meer in had gezeten.

De eerste helft zag je nor wel Noord-Ieren voor het doelen van Oranje verschijnen en hadden we het "Oranje-geluk" toen een (onterechte) strafschop huizenhoog over ging. De tweede helft was het alleen Oranje wat de klok sloeg, maar met toch een beetje de handrem erop. Niet verliezen was, volgens mij, de opdracht. De scheids vond ik niet erg goed. De strafschop was onterecht, geen VAR aanwezig, en hij was niet constant. Van erg streng naar "laat e boel maar gaan".

Maar "we" zijn geplaatst en als de kers op de taart, speelt Oranje drie poulewedstrijden in Amsterdam. :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1828 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 26 november 2019, 23:02

Als ik me iets herinner van Juve tegen Atletico dan is het die geweldige indraaier van Dybala in de laatste secondes van de 1e helft. Juve wint terecht met 1-0. In de tweede helft was het niet veel of het moet het afnemend loopvermogen van Ronaldo zijn en ik vraag me af wanneer ze dat monument naar het tweede elftal plaatsen zodat hij naar China of de USA kan.

Vanavond Ajax zonder het centrale duo. Zal me benieuwen of Lille daar misbruik van kan maken. En donderdag weer foebalfeest. Het kan niet op.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1829 Bericht door printen44 » woensdag 27 november 2019, 12:23

Die "onmogelijke" goal van Dybala, zal ik altijd wel onthouden. Het leek op de goal van van Basten in de EK finale tegen Rusland. Em die goal onthouden we, denk ik, wel allemaal. :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1830 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 27 november 2019, 23:03

Ajax heeft wel gezwijnd hoor. Vier keer die Fransozen voor de goal en vier keer de juiste lenzen niet in. Na de sinterklaas-surprise van Ziyech in de tweede minuut dacht ik dat het gebakken was maar dat kwam helaas niet uit. Na de 2-0 was het laatste halfuur een makkie. Die Duitser vond ik prima fluiten.

Enfin, EEN puntje op de 10e is zat tegen de Spanjolen en dan zitten ze bij de laatste 16. En dan een beetje gunstig loten.......

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”