Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5161 Bericht door wanadee » zaterdag 28 september 2019, 11:55

printen44 schreef: zaterdag 28 september 2019, 11:49 Sinds Greta Thurnberg haar beroemde speech hield, zijn er tientallen commentaren op deze speech beschreven en besproken. In een column vandaag in het AD, gaat Saskia Noort tekeer tegen die "oude witte mannen" die haar afbranden. Andere schrijvers en schrijfsters vinden haar een held of een charlatan. Ze heeft wel de publiciteit die ze wenste.

Helaas kan ik de link van de column van Saskia Noort niet plaatsen, want het is een "premium" artikel. Je moet extra betalen om die online te lezen. Ik las het wel in de papieren versie van het AD. Ik ben abonnee van die krant. Alleen de papieren versie.

Wat ze wel te weeg brengt, is dat jongeren het klimaat serieus nemen. Gisteren was er in Den Haag een klimaatprotest, waar naar schatting 35.000 jongeren aan deelnamen. In Oceanie, Azie en Europa gingen duizenden jongeren de straat op om een roep voor klimaatbeheer te houden. Greta Thunberg inspireert jongeren. Maar ze krijgt ook veel weerstand, met name van, wat Saskia Noort schrijft, "oude witte mannen". In andere werelddelen gaan de jongeren ook de straat op. Zij willen een goed klimaat voor hun en hun toekomstige kinderen.


Het lijkt wel een beetje op de jaren zestig, toen jongeren de straat op gingen om tegen de gevestigde orde te demonstreren. En niet in Nederland alleen. Je kan Greta Thurnberg van alles wel beschuldigen, maar ze spreekt wel de jongeren van de wereld aan. En jongeren zijn nog steeds de mensen van de toekomst. Niet die "oude witte mannen" van Saskia Noort.

Klimaatontkenners en klimaatactivisten zullen er altijd zijn. De een roept dat het meevalt en de anderen schreeuwt het van de daken af dat de aarde ten dode is opgeschreven als er niets veranderd.

Persoonlijk vind ik persoonlijke aanvallen op een persoon, niet het beste antwoord. Maar vaak is de boodschapper de pineut, maar over de boodschap wordt weinig gezegd of geschreven. En meestal door diegene die de boodschap niet leuk vinden.
Als die kinderen zo begaan zijn met het millieu mag je mij uitleggen waarom ze niet op hun vrije dagen demonstreren, waarom ze niet massaal vegetarier worden, hun elektronische speelgoed afschaffen enz.
Is een grote hype aangewakkerd door volwassenen waarvan sommigen er ook een aardige duit aan verdienen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5162 Bericht door ron » zaterdag 28 september 2019, 12:13

Nou,nou,nou..........dat valt mij zwaar tegen van onze nestor die klaarblijkelijk alles denkt te weten,tenminste zijn verhalen lezende....

"Je moet extra betalen om die online te lezen.
Ik las het wel in de papieren versie van het AD.
Ik ben abonnee van die krant. Alleen de papieren versie."


Verbeter het millieu,begin bij jezelf! ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Praathuis

#5163 Bericht door driver » zaterdag 28 september 2019, 12:19

ron schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:13 Nou,nou,nou..........dat valt mij zwaar tegen van onze nestor die klaarblijkelijk alles denkt te weten,tenminste zijn verhalen lezende....

"Je moet extra betalen om die online te lezen.
Ik las het wel in de papieren versie van het AD.
Ik ben abonnee van die krant. Alleen de papieren versie."


Verbeter het millieu,begin bij jezelf! ;)
Mijn idee ook ja. Een keer demonstreren als leuk uitje voor velen denk ik en daarna doet het merendeel alles wslijk weer als vanouds. Enkele fanatiekelingen erbuiten gelaten dan.
In mijn eerdere bericht bedoelde ik met wij zijn geen demonstratie land niet dit soort opkomsten maar zoals in Frankrijk waar dan ik veel steden mensen massaal op komen en draven, snelwegen blokkeren ect. Of dat altijd goed is laat ik in het midden maar ze doen het wel als het erop aan komt vindt ik.

Ik reageerde op Wanadee maar plaats het nu bij bericht van Ron zie ik. Sorry 🙏

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5164 Bericht door wanadee » zaterdag 28 september 2019, 12:23

driver schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:19
ron schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:13 Nou,nou,nou..........dat valt mij zwaar tegen van onze nestor die klaarblijkelijk alles denkt te weten,tenminste zijn verhalen lezende....

"Je moet extra betalen om die online te lezen.
Ik las het wel in de papieren versie van het AD.
Ik ben abonnee van die krant. Alleen de papieren versie."


Verbeter het millieu,begin bij jezelf! ;)
Mijn idee ook ja. Een keer demonstreren als leuk uitje voor velen denk ik en daarna doet het merendeel alles wslijk weer als vanouds. Enkele fanatiekelingen erbuiten gelaten dan.
In mijn eerdere bericht bedoelde ik met wij zijn geen demonstratie land niet dit soort opkomsten maar zoals in Frankrijk waar dan ik veel steden mensen massaal op komen en draven, snelwegen blokkeren ect. Of dat altijd goed is laat ik in het midden maar ze doen het wel als het erop aan komt vindt ik.

Ik reageerde op Wanadee maar plaats het nu bij bericht van Ron zie ik. Sorry 🙏
:evil: :evil: :evil:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5165 Bericht door ron » zaterdag 28 september 2019, 12:28

wanadee schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:23
driver schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:19
ron schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:13 Nou,nou,nou..........dat valt mij zwaar tegen van onze nestor die klaarblijkelijk alles denkt te weten,tenminste zijn verhalen lezende....

"Je moet extra betalen om die online te lezen.
Ik las het wel in de papieren versie van het AD.
Ik ben abonnee van die krant. Alleen de papieren versie."


Verbeter het millieu,begin bij jezelf! ;)
Mijn idee ook ja. Een keer demonstreren als leuk uitje voor velen denk ik en daarna doet het merendeel alles wslijk weer als vanouds. Enkele fanatiekelingen erbuiten gelaten dan.
In mijn eerdere bericht bedoelde ik met wij zijn geen demonstratie land niet dit soort opkomsten maar zoals in Frankrijk waar dan ik veel steden mensen massaal op komen en draven, snelwegen blokkeren ect. Of dat altijd goed is laat ik in het midden maar ze doen het wel als het erop aan komt vindt ik.

Ik reageerde op Wanadee maar plaats het nu bij bericht van Ron zie ik. Sorry 🙏
:evil: :evil: :evil:
:cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5166 Bericht door ron » zaterdag 28 september 2019, 12:50

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5167 Bericht door wanadee » zaterdag 28 september 2019, 13:04

ron schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:50 Afbeelding
:clap:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5168 Bericht door ron » zaterdag 28 september 2019, 13:47

De geleerden van 49 jaar geleden hadden het ook bij het verkeerde eind..... :Whistle:

Afbeelding

"Linksewarhoofder Courant; ‘Ruim’ 100, in plaats van ‘slechts 100 van de 700.000 Friezen:
‘Us’ Urgenda-ezeltsjes, meteen in wierooklucht op de voorpagina"


https://bit.ly/2o7gzzS
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5169 Bericht door wanadee » zaterdag 28 september 2019, 13:57

ron schreef: zaterdag 28 september 2019, 13:47 De geleerden van 49 jaar geleden hadden het ook bij het verkeerde eind..... :Whistle:

Afbeelding

"Linksewarhoofder Courant; ‘Ruim’ 100, in plaats van ‘slechts 100 van de 700.000 Friezen:
‘Us’ Urgenda-ezeltsjes, meteen in wierooklucht op de voorpagina"


https://bit.ly/2o7gzzS
Maar zo gaat het met veel onderwerpen Ron. Een klein clubje fanatieke schreeuwers bepalen de politieke agenda en tegenwoordig ook ons priveleven. Zoals de verandering van onze tradities.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Praathuis

#5170 Bericht door driver » zaterdag 28 september 2019, 14:15

wanadee schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:23
driver schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:19
ron schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:13 Nou,nou,nou..........dat valt mij zwaar tegen van onze nestor die klaarblijkelijk alles denkt te weten,tenminste zijn verhalen lezende....

"Je moet extra betalen om die online te lezen.
Ik las het wel in de papieren versie van het AD.
Ik ben abonnee van die krant. Alleen de papieren versie."


Verbeter het millieu,begin bij jezelf! ;)
Mijn idee ook ja. Een keer demonstreren als leuk uitje voor velen denk ik en daarna doet het merendeel alles wslijk weer als vanouds. Enkele fanatiekelingen erbuiten gelaten dan.
In mijn eerdere bericht bedoelde ik met wij zijn geen demonstratie land niet dit soort opkomsten maar zoals in Frankrijk waar dan ik veel steden mensen massaal op komen en draven, snelwegen blokkeren ect. Of dat altijd goed is laat ik in het midden maar ze doen het wel als het erop aan komt vindt ik.

Ik reageerde op Wanadee maar plaats het nu bij bericht van Ron zie ik. Sorry 🙏
:evil: :evil: :evil:
:mrgreen:.. Ik poste weer eens te snel hé ;). Zag het pas toen het onder het bericht van Ron stond. Ik dacht huh?.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Praathuis

#5171 Bericht door printen44 » zaterdag 28 september 2019, 14:20

https://www.ad.nl/buitenland/boze-witte ... fd0c1c8aec

Hier is de link. Kreeg ik toch voor elkaar. [$)
Laatst gewijzigd door printen44 op zaterdag 28 september 2019, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5172 Bericht door wanadee » zaterdag 28 september 2019, 14:20

driver schreef: zaterdag 28 september 2019, 14:15
wanadee schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:23
driver schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:19
:evil: :evil: :evil:
:mrgreen:.. Ik poste weer eens te snel hé ;). Zag het pas toen het onder het bericht van Ron stond. Ik dacht huh?.
Als het maar niet weer gebeurd :neus:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Praathuis

#5173 Bericht door driver » zaterdag 28 september 2019, 14:30

wanadee schreef: zaterdag 28 september 2019, 14:20
driver schreef: zaterdag 28 september 2019, 14:15
wanadee schreef: zaterdag 28 september 2019, 12:23 :mrgreen:.. Ik poste weer eens te snel hé ;). Zag het pas toen het onder het bericht van Ron stond. Ik dacht huh?.
Als het maar niet weer gebeurd :neus:
[|(

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Praathuis

#5174 Bericht door printen44 » zaterdag 28 september 2019, 14:32

wanadee schreef: zaterdag 28 september 2019, 11:55
printen44 schreef: zaterdag 28 september 2019, 11:49 Sinds Greta Thurnberg haar beroemde speech hield, zijn er tientallen commentaren op deze speech beschreven en besproken. In een column vandaag in het AD, gaat Saskia Noort tekeer tegen die "oude witte mannen" die haar afbranden. Andere schrijvers en schrijfsters vinden haar een held of een charlatan. Ze heeft wel de publiciteit die ze wenste.

Helaas kan ik de link van de column van Saskia Noort niet plaatsen, want het is een "premium" artikel. Je moet extra betalen om die online te lezen. Ik las het wel in de papieren versie van het AD. Ik ben abonnee van die krant. Alleen de papieren versie.

Wat ze wel te weeg brengt, is dat jongeren het klimaat serieus nemen. Gisteren was er in Den Haag een klimaatprotest, waar naar schatting 35.000 jongeren aan deelnamen. In Oceanie, Azie en Europa gingen duizenden jongeren de straat op om een roep voor klimaatbeheer te houden. Greta Thunberg inspireert jongeren. Maar ze krijgt ook veel weerstand, met name van, wat Saskia Noort schrijft, "oude witte mannen". In andere werelddelen gaan de jongeren ook de straat op. Zij willen een goed klimaat voor hun en hun toekomstige kinderen.


Het lijkt wel een beetje op de jaren zestig, toen jongeren de straat op gingen om tegen de gevestigde orde te demonstreren. En niet in Nederland alleen. Je kan Greta Thurnberg van alles wel beschuldigen, maar ze spreekt wel de jongeren van de wereld aan. En jongeren zijn nog steeds de mensen van de toekomst. Niet die "oude witte mannen" van Saskia Noort.

Klimaatontkenners en klimaatactivisten zullen er altijd zijn. De een roept dat het meevalt en de anderen schreeuwt het van de daken af dat de aarde ten dode is opgeschreven als er niets veranderd.

Persoonlijk vind ik persoonlijke aanvallen op een persoon, niet het beste antwoord. Maar vaak is de boodschapper de pineut, maar over de boodschap wordt weinig gezegd of geschreven. En meestal door diegene die de boodschap niet leuk vinden.
Als die kinderen zo begaan zijn met het millieu mag je mij uitleggen waarom ze niet op hun vrije dagen demonstreren, waarom ze niet massaal vegetarier worden, hun elektronische speelgoed afschaffen enz.
Is een grote hype aangewakkerd door volwassenen waarvan sommigen er ook een aardige duit aan verdienen.
Wanadee, ik schreef over het nieuws. Dus waarom vraag je aan mij om uit te leggen waarom ze niet demonstreren op hun vrije dag? Ik zou het niet eens weten. Gisteren demonstreerde veel jongeren in redelijk wat landen. Jij mag mij uitleggen waarom de reden dat zij demonstreren fout is. dat wat zij willen, niet goed is om voor te demonstreren. Daan weerleg je de boodschap die deze jongeren brengen. Nogmaals, ga niet de boodschapper te lijf, maar de boodschap. Dat er zeker wat aan de strijkstok blijft hangen bij die of diegene, maar nog jij weerlegd nog steeds niet hun boodschap en waar zij ongelijk hebben om de demonstratie.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5175 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 28 september 2019, 14:40

Het waarom van demonstreren? In Indonesië demonstreren nu studenten tegen een nieuw wetsvoorstel dat seks buiten het huwelijk verbiedt! Kijk, daar krijg je mij ook wel voor naar buiten hoor!

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”