Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4876 Bericht door godzilla » donderdag 25 oktober 2018, 15:00

ron schreef:De "lokeend" was dus niet gestuurd door sweetman, gelukkig maar.
En was heerlijk rustig zo.
Relnichten kunnen beter weg blijven of naar Friesland verhuizen.

Heeft godzilla ook een naam?......
Ah, het was een lokeend, sorry ze, ik had het niet door.
sweetman ken ik niet zegt me niks.
Omdat ik nieuw ben hier mss.
Het spijt me als ik de rust hier verstoor, maar ik vind friesland wel leuk, kben er een paar keer geweest, maar voor de doelen-steeg ben ik nu een beetje te oud geworden.
Daarmee zit ik nu in thailand.
[8)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4877 Bericht door wanadee » donderdag 25 oktober 2018, 15:08

godzilla schreef:
ron schreef:De "lokeend" was dus niet gestuurd door sweetman, gelukkig maar.
En was heerlijk rustig zo.
Relnichten kunnen beter weg blijven of naar Friesland verhuizen.

Heeft godzilla ook een naam?......
Ah, het was een lokeend, sorry ze, ik had het niet door.
sweetman ken ik niet zegt me niks.
Omdat ik nieuw ben hier mss.
Het spijt me als ik de rust hier verstoor, maar ik vind friesland wel leuk, kben er een paar keer geweest, maar voor de doelen-steeg ben ik nu een beetje te oud geworden.
Daarmee zit ik nu in thailand.
[8)
Omdat je net nieuw bent zal ik je op weg helpen :crazy:
Sweet is engels, ook een angelsaksische taal
Man kan zowel engels als nederlands zijn.
Sweet betekent zoet
Man betekent man
Zou me erg tegenvallen als onze zuiderbuur niet uit deze aanwijzinfen kan komen :clap:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4878 Bericht door godzilla » donderdag 25 oktober 2018, 15:18

wanadee schreef:
godzilla schreef:
ron schreef:De "lokeend" was dus niet gestuurd door sweetman, gelukkig maar.
En was heerlijk rustig zo.
Relnichten kunnen beter weg blijven of naar Friesland verhuizen.

Heeft godzilla ook een naam?......
Ah, het was een lokeend, sorry ze, ik had het niet door.
sweetman ken ik niet zegt me niks.
Omdat ik nieuw ben hier mss.
Het spijt me als ik de rust hier verstoor, maar ik vind friesland wel leuk, kben er een paar keer geweest, maar voor de doelen-steeg ben ik nu een beetje te oud geworden.
Daarmee zit ik nu in thailand.
[8)
Omdat je net nieuw bent zal ik je op weg helpen :crazy:
Sweet is engels, ook een angelsaksische taal
Man kan zowel engels als nederlands zijn.
Sweet betekent zoet
Man betekent man
Zou me erg tegenvallen als onze zuiderbuur niet uit deze aanwijzinfen kan komen :clap:
Oeps sorry.
Maar ik ben slecht in raadsels oplossen, maar inderdaad, ik snap hem nu.
Bedankt.
[|)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het Praathuis

#4879 Bericht door Herbergier » vrijdag 26 oktober 2018, 02:16

ron schreef:
wanadee schreef:
Echt een belachelijke toestand hoer herbergier.
Zo hoor je nog eens wat......... :crazy:
Ja Ron, ik probeer hier zo af en toe in het donker iets bij te verdienen als gigolo, maar zodra de dames mij in het licht zien, willen ze dat ik betaal. [|) [|(
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4880 Bericht door wanadee » vrijdag 26 oktober 2018, 08:13

wpdelange schreef:Mijn vraag was ook met geen enkele verplichting Wanadee.

De 'koffietafel' maar ook het zwembad hoekje is een veel gebruikte netwerk afdeling in de mall maar tegenwoordig ook op meer plekken.
Engelstalige en Duitstalige zijn er bij de vele koffie corners in ruime maten te vinden uiteraard met niks meer als verplichting locatie en ook handig tijdstip.
Vele jaren terug was 'dutch' een paar keer in de week bij de koffietafel te vinden om zijn inzicht en ervaring te delen met Nederlandstalige.
Maar een 'gewoon' praatje was en is uiteraard de rode draad bij de meeste nationaliteiten.
Vanmorgen een ztaaltje van die asohollanders meegemaakt, hoop niet dat jij er daar 1 vannwas Willem :crazy:
Die paar keer dat ik nu gezwommen heb warenner ook een paar hollanders, de 100 kilo plus club, die daar met zijn drietjes een beetje in het water ronddrijven met hun petjes op. Niet mijn soort mensenndus ik heb me verder niet met ze bemoeid en ik praat alleennthais met ta dus zij wisten niet dat ik ook een hollander ben.
Vanmorgen waren we er om half negen, ik trek mijn baantjes en na elk baantje van 100 meter stop ik even een/ twee minuten om ta op weg te helpen in het 1,20 meter gebied. Die kan nog niet goed zwemmen.
Het was zoals gewoonlijk weer heel rustig, en om 9 uur kwam de 100 kilo+ club er in, plaats genoeg in het zwembad maar zij kwamen vlak naast mijn baan kwakkelen, want zwemmenmkan ik het niet noemen.
Ik zwem op de zwarte streep beneden, meestal met mijn hood gedeeltelijk onder water maar ik ben drukke zwembaden gewend dus weet toch altijd wat er voor me zit evt. Ik eindigde op een halve meter afstand vannde 100 kiloclub die inmiddels aan de kant aan het rusten is en toen vroeg 1 van de clubleden in het engels of ik soms dacht dat het hele zwembad van mij was. :clap: ik moest in het midden tussennde strepen zwemmen :cheesy: en dat terwijl het grootste deel van het zwembad leeg was. Ik geef toe dat ik rakelings langs 1tje heen ging maar ik ga niet voor een stel losers aan de kant behalve om een directe confrontatie te voorkomen.
Dus ik zeg tegen die vent “ik dacht toch dat ik hier de hele tijd aan het zwemmen ben, jullie springen er net in”, ook in het engels.
Zegt die vent “hoe lang zwem je hier al dan”
Dus ik “een half uur ongeveer”
Hij “ik al 12 jaar”
Ik “dat zou ik niet zeggen als ik zo naar je kijk” :cheesy: :clap:

1 van de andere clubleden “ een duitser zeker he” dus ik grinnek een beetje en ontken.
Het derde clublid “ scandinavie dan zeker”
Dus ik moest weer ontkennen.

Dus ik ga weer zwemmen, wat geroep negerend , ook niet te verstaan als je hoofd half onder water zit.
Een paar baantjes later passeer ik er weer 1 rakelings toen ik bijna aan de kant was en terwijl ik even uitrustte begon het zooitje weer te murmelen.
Dus ik zeg in het nederlands “k.t hollanders”, waarop 1 van de clubleden zich probeert groot te maken en zegt “dat pik ik niet” en hij maakt aanstalten om naar me toe te komen. Maar bij de anderen begon wat er nog over was van hun hersenen toch weer een beetje te werken en die zegt “volgens mij is het een hollander.”
Waarop de “grote” man vraagt waar ik eigenlijk vandaan kwam. Na mijn reactie in het nederlands dat ik hem dat niet ging vertellen is het verder rustig gebleven. Ze gingen ook voor mij weer weg, volgens mij hebben ze niet langer dan 15 minuten in het water geweekt.

Moet er toch niet aan denken dat ik met dit soort misbaksels geassocieerd zou worden. Ik hoop ook niet dat ze een volgende keer contact proberen te maken want ik ben niet gewend om een blad voor de mond te nemen en dat betekent drie vijanden er bij :crazy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4881 Bericht door wanadee » vrijdag 26 oktober 2018, 08:22

Vanmorgen naar ampheu muuang geweest om daar eennid kaart aannte vragen. Maar dat ging niet, alleen thai kunnen in elke ampheu hun id kaart aanvragen. Farang moeten hem aanvragen in de ampheu waar ze wonen.
Hij vond het wel belachelijk dat ze geen id kaart bij de tabian baan hadden gedaan en wij uitgelegd hoe moeizaam het hier allemaal gaat.
Zijn telefoonnummer gekregen, als ze weer moeilijk doen moeten we hem bellen.
Ben benieuwd.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4882 Bericht door godzilla » zondag 28 oktober 2018, 03:52

wanadee schreef:Vanmorgen naar ampheu muuang geweest om daar eennid kaart aannte vragen. Maar dat ging niet, alleen thai kunnen in elke ampheu hun id kaart aanvragen. Farang moeten hem aanvragen in de ampheu waar ze wonen.
Hij vond het wel belachelijk dat ze geen id kaart bij de tabian baan hadden gedaan en wij uitgelegd hoe moeizaam het hier allemaal gaat.
Zijn telefoonnummer gekregen, als ze weer moeilijk doen moeten we hem bellen.
Ben benieuwd.
Ik had er al een beetje schrik voor dat het niet zou lukken, maar ik verschiet er niet van, al hoopte ik dat het je wel zou lukken.
Maar soit, dat weten we ook weer.

Het zal dus nog eens een frustrerend bezoekje worden voor het verkrijgen van je pink id, keep smiling ;)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het Praathuis

#4883 Bericht door Herbergier » zondag 28 oktober 2018, 10:14

godzilla schreef:
wanadee schreef:Vanmorgen naar ampheu muuang geweest om daar eennid kaart aannte vragen. Maar dat ging niet, alleen thai kunnen in elke ampheu hun id kaart aanvragen. Farang moeten hem aanvragen in de ampheu waar ze wonen.
Hij vond het wel belachelijk dat ze geen id kaart bij de tabian baan hadden gedaan en wij uitgelegd hoe moeizaam het hier allemaal gaat.
Zijn telefoonnummer gekregen, als ze weer moeilijk doen moeten we hem bellen.
Ben benieuwd.
Ik had er al een beetje schrik voor dat het niet zou lukken, maar ik verschiet er niet van, al hoopte ik dat het je wel zou lukken.
Maar soit, dat weten we ook weer.

Het zal dus nog eens een frustrerend bezoekje worden voor het verkrijgen van je pink id, keep smiling ;)
Als je in een beetje stad sta ingeschreven valt het allemaal wel mee, daar is het veel makkelijker om een tabian baan en pink ID-card te krijgen, daar hebben ze in de amphur (gemeente huis) meestal een speciale afdeling voor het aanvragen van een tabian baan (blauwe of gele boekje) en een ID-card.

Wel je relatie meenemen, die de Thaise taal machtig is, want hier in mueang Buriram spreekt er op de amphur vrijwel niemand Engels.
Alles van waarde is weerloos.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4884 Bericht door godzilla » zondag 28 oktober 2018, 13:55

Deze namiddag bezoek gehad, ik dacht dat het een beeldje was...
Bleek dat er een echte bruine zeearend op mijn terrastafel was neergestreken.
Ik wilde hier een foto posten maar zie nog niet hoe het moet.
Echt mooi, een jonge vogel denk ik, heb hem wat biefstuk gevoederd dat hij meegrabbelde naar het dak en daar oppeuzelde.
Is nog uren in de buurt gebleven, kon hem naderen tot op 30cm.
Ik ben geen vogel kenner , hopelijk doe ik er niks mis mee.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4885 Bericht door ron » zondag 28 oktober 2018, 16:33

Iedereen trouwens de zomertijd uitgeschakeld?
Dacht eigenlijk dat het forum dit zelf regelde......

ucp.php?i=prefs&mode=personal
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4886 Bericht door godzilla » zondag 28 oktober 2018, 16:42

ron schreef:Iedereen trouwens de zomertijd uitgeschakeld?
Dacht eigenlijk dat het forum dit zelf regelde......

ucp.php?i=prefs&mode=personal

Wat was dat weer, zomertijd en wintertijd, lijkt me lang geleden.
Ook al is het nog maar een jaartje.
Hier is het licht of donker, en kijken ze niet op de klok om te zien of ze moeten gaan eten, (doen ze sowiso als ze honger hebben)
:giggle2:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4887 Bericht door ron » zondag 28 oktober 2018, 16:46

Ze weten niet eens wat een klok is..........
Kijk maar eens of je een klok ergens ziet hangen op straat.......
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4888 Bericht door godzilla » zondag 28 oktober 2018, 16:48

ron schreef:Ze weten niet eens wat een klok is..........
Kijk maar eens of je een klok ergens ziet hangen op straat.......
No way, die zit in hun maag, :geek:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het Praathuis

#4889 Bericht door genesis » maandag 12 november 2018, 08:00

Vreugde & verdriet bestaan dicht naast elkaar, mijn verjaardag viel samen met inauguratie ceremonie tot het Nederlandersschap van mijn vrouw, we waren die dag nog geen 10 minuten op of we krijgen het bericht dat haar vader plotseling was overleden

En de traditie aldaar is ter aarde stelling de 3de dag na overlijden en we konden daar dus niet bij zijn gezien het feit dat alle vluchten voor de komende 5 dagen waren volgeboekt

Dan is het toch wel knudde hoor als je ver weg leeft van je familie :cry:

Genesis

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het Praathuis

#4890 Bericht door Joep » maandag 12 november 2018, 09:24

gecondoleerd en ook gefeliciteerd

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”