Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Het Praathuis

#4981 Bericht door Adrie » zaterdag 10 augustus 2019, 17:37

ron schreef: donderdag 08 augustus 2019, 11:11 Een tijdje geleden was Jeab hier op de hoek bij de Lidl flesjes water wezen kopen.
Ze zijn wel duur geworden pa,was haar verhaal bij thuiskomst.
Laat ze een setje zien van zes kleine flesjes mineraalwater met bruis........''bijna zes euro "..............roept ze verontwaardigd!

Ik betaal normaal nog niet eens 1 euro voor zes flesjes,maar die nieuwe cassiere zei dat ze per stuk 98 cent zijn.
Dan had je ze toch terug gegeven zeg ik,......
Je hebt toch wel de bon gevraagd Jeab...!?......ja wel gevraagd maar ze zei dat ze die al weggegooid had..........

Nou heb ik al een bloedhekel om geld weg te gooien,maar op deze wijze vind ik het helemaal zo,n stomme manier van handelen.
Je hebt geen poot om op te staan Jeab,als je nog verhaal wilt halen.........
Maar wel meteen bij mij melden dat het gewoon niet mogelijk is dat die zes flesjes 6 euro kosten,
en niet daar ter plaatse op je strepen gaan staan en even laten uitzoeken waar de fout is........ook dit zal wel met dat gezichtsverlies te maken hebben,
Die flesjes moet je uit een champagene glas drinken en net doen of het het beste van het beste water is :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Het Praathuis

#4982 Bericht door pjotter » zondag 11 augustus 2019, 02:26

Klopt, geen poot om op te staan, maar.....Ik had toch wel ff naar die Lidl gaan kijken of dat idd zou kunnen kloppen. Zo niet, het toch ook ff aangekaart.....
ron schreef: donderdag 08 augustus 2019, 11:11 Een tijdje geleden was Jeab hier op de hoek bij de Lidl flesjes water wezen kopen.
Ze zijn wel duur geworden pa,was haar verhaal bij thuiskomst.
Laat ze een setje zien van zes kleine flesjes mineraalwater met bruis........''bijna zes euro "..............roept ze verontwaardigd!

Ik betaal normaal nog niet eens 1 euro voor zes flesjes,maar die nieuwe cassiere zei dat ze per stuk 98 cent zijn.
Dan had je ze toch terug gegeven zeg ik,......
Je hebt toch wel de bon gevraagd Jeab...!?......ja wel gevraagd maar ze zei dat ze die al weggegooid had..........

Nou heb ik al een bloedhekel om geld weg te gooien,maar op deze wijze vind ik het helemaal zo,n stomme manier van handelen.
Je hebt geen poot om op te staan Jeab,als je nog verhaal wilt halen.........
Maar wel meteen bij mij melden dat het gewoon niet mogelijk is dat die zes flesjes 6 euro kosten,
en niet daar ter plaatse op je strepen gaan staan en even laten uitzoeken waar de fout is........ook dit zal wel met dat gezichtsverlies te maken hebben,

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het Praathuis

#4983 Bericht door jumbo » maandag 12 augustus 2019, 02:49

ron schreef: donderdag 08 augustus 2019, 11:11 Een tijdje geleden was Jeab hier op de hoek bij de Lidl flesjes water wezen kopen.
Ze zijn wel duur geworden pa,was haar verhaal bij thuiskomst.
Laat ze een setje zien van zes kleine flesjes mineraalwater met bruis........''bijna zes euro "..............roept ze verontwaardigd!

Ik betaal normaal nog niet eens 1 euro voor zes flesjes,maar die nieuwe cassiere zei dat ze per stuk 98 cent zijn.
Dan had je ze toch terug gegeven zeg ik,......
Je hebt toch wel de bon gevraagd Jeab...!?......ja wel gevraagd maar ze zei dat ze die al weggegooid had..........

Maar wel meteen bij mij melden dat het gewoon niet mogelijk is dat die zes flesjes 6 euro kosten,
en niet daar ter plaatse op je strepen gaan staan en even laten uitzoeken waar de fout is........ook dit zal wel met dat gezichtsverlies te maken hebben,
De verkoop is in de kassa geregistreerd dus kan altijd worden nagezien
weinig met gezichtsverlies maar m.i. meer met onzekerheid en rekenkunde te maken als ze de koers thb vs euro in haar hoofd had dan had ze zonder meer geprotesteerd, neem een makkelijke koers van 40th kwa rekenen
Maar er gaat altijd wel eens iets mis, als dit de schade voor het jaar is dan heb je mazzel
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#4984 Bericht door wpdl » maandag 12 augustus 2019, 07:05

Je hebt toch wel de bon gevraagd Jeab...!?......ja wel gevraagd maar ze zei dat ze die al weggegooid had.
Denk zo maar eens dat alleen een close-up camera nog enig antwoord kan geven.

List en bedrog van dame achter de kassa om maar niet te vergeten enige naïviteit van de koper.

Heb het hier in Thailand ook wel meegemaakt in diverse andere vormen.

Voorbeeldjes.

Benzine tanken tankstation medewerker opdracht geven voor 1000 Baht in je tank doen dan 500 af tanken en uiteraard 1000 proberen af te rekenen bij 'jou'.
Do-Home geld te weinig terug geven en je zo snel mogelijk bij de kassa weg proberen te krijgen zodat je geen poot meer heb om op te staan.

En zo zullen er nog wel meer van die kruimeldief trucjes zijn.

Kopers maar ook personeel wordt DRIE keer gecontroleerd voor men de deur uit kan en toch flikt men kunstjes die diefstal heten.
Je mag het zeggen hoe daar op te reageren. :Whistle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4985 Bericht door wanadee » maandag 12 augustus 2019, 07:49

De eerste keer dat ik ooit in thailand was op koh chang met mijn vrouw probeerden ze me in een supermarkt pootje te lichten. Ik betaalde met 1000 baht en kreeg van 500 terug. En de juffrouw achter de kassa maar volhouden dat ik met 500 betaald had.
Manager er bij, moest de volgende dag terugkomen dan zouden ze de kas controleren. De volgende dag liep ik binnen en er werd meteen een briefje van 500 in mijn handen gedrukt. De desbetreffende juffrouw heb ik die week niet meer terug gezien.
Laatst gewijzigd door wanadee op maandag 12 augustus 2019, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4986 Bericht door ron » maandag 12 augustus 2019, 08:58

wanadee schreef: maandag 12 augustus 2019, 07:49 De eerste keer dat ik ooit in thailand was op koh chang met mijn vrouw probeerden ze me in een supermarkt pootje te lichten. Ik betaalde met 100 baht en kreeg van 500 terug. En de juffrouw achter de kassa maar volhouden dat ik met 500 betaald had.
Manager er bij, moest de volgende dag terugkomen dan zouden ze de kas controleren. De volgende dag liep ik binnen en er werd meteen een briefje van 500 in mijn handen gedrukt. De desbetreffende juffrouw heb ik die week niet meer terug gezien.
Er gaat iets fout in dit verhaal....... :mrgreen:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4987 Bericht door wanadee » maandag 12 augustus 2019, 09:21

ron schreef: maandag 12 augustus 2019, 08:58
wanadee schreef: maandag 12 augustus 2019, 07:49 De eerste keer dat ik ooit in thailand was op koh chang met mijn vrouw probeerden ze me in een supermarkt pootje te lichten. Ik betaalde met 100 baht en kreeg van 500 terug. En de juffrouw achter de kassa maar volhouden dat ik met 500 betaald had.
Manager er bij, moest de volgende dag terugkomen dan zouden ze de kas controleren. De volgende dag liep ik binnen en er werd meteen een briefje van 500 in mijn handen gedrukt. De desbetreffende juffrouw heb ik die week niet meer terug gezien.
Er gaat iets fout in dit verhaal....... :mrgreen:
:Whistle: :Whistle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4988 Bericht door ron » maandag 12 augustus 2019, 09:37

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4989 Bericht door wanadee » maandag 12 augustus 2019, 09:49

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze al dat geld geven :?:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4990 Bericht door ron » maandag 12 augustus 2019, 10:07

wanadee schreef: maandag 12 augustus 2019, 09:49 Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze al dat geld geven :?:

allemaal "1 centjes" Russische roebels
20 roebel is 0,2732 euro

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4991 Bericht door wanadee » maandag 12 augustus 2019, 10:10

Thanks, mijn russisch is een beetje verroest :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4992 Bericht door ron » maandag 12 augustus 2019, 10:12

wanadee schreef: maandag 12 augustus 2019, 10:10 Thanks, mijn russisch is een beetje verroest :crazy:
Ik was gisteren nog op Rusland :idea:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4993 Bericht door wanadee » maandag 12 augustus 2019, 10:15

In amsterdam zeker?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4994 Bericht door ron » maandag 12 augustus 2019, 10:21

Tuurlijk....... ;)

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4995 Bericht door ron » maandag 12 augustus 2019, 10:56

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”