Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Het Praathuis

#5251 Bericht door Jim » woensdag 23 oktober 2019, 04:37

wanadee schreef: dinsdag 22 oktober 2019, 16:34
Jim schreef: dinsdag 22 oktober 2019, 16:10 Nou ja goed, het is bewezen alleen geloof jij de bewijzen niet.
Zo zullen er ook wel "plastic deniers" zijn de zullen zeggen dat het allemaal wel mee valt met die plastic en jou een "plasticgekkie" noemen.
En zij komen weer met iets die zij belangrijker vinden, zoals aardstralen of 5g of andere onzin.
Jij zegt dat het bewezen is en ik zeg van niet. Plastic en afval zijn duidelijk zichtbaar overal dus dat is een feit. dat jij denkt dat de mens de belangrijkste oorzaak is van evt opwarming is een geloof, geen feit. Net als geloven in jehova, dat is ook een geloof, geen feit.
Wat wel een feit is dat de aarde door de eeuwen heen opgewarmd en afgekoeld is zonder dat er mensen woonden.
Wat ook een feit is dat de magma stromen in de aarde langzamer gaan draaien en het magnetisch veld verschuift en waarschijnlijk over tig jaren positief en negatief omgedraaid zijn. Dat schijnt elke paar miljoen jaar of zo te gebeuren.
Wat ook een feit is dat de warme en koude golfstromen in de zee langzaam maar zeker van plaats veranderen en dat wat koud warmer wordt en warm kouder.
En alle geleerden zeggen dat ze geen idee hebben wat al die veranderingen voor invloed hebben op het klimaat.
Volgens Extinction Rebellion is het eigenlijk al te laat want voor 2025 klimaat neutraal en geen co2 meer uitstoten gaat niet lukken dus dan is de aarde onherroepelijk verloren volgens hen. Welkom bij de doemdenkers. :crazy:
Als ik nou de enige was die het "geloofde" dan had je een punt.
Helaas "gelooft" o.a. de organisatie die mensen op de maan heeft gezet en talloze satellieten in een baan om de aarde heeft gebracht en met deze satellieten de aarde monitort het ook.

Plastic is idd zichtbaar, maar co2 uitstoot ook.
Je kan zelfs exact zien welke co2 uitstoot door de mens komt en welke door natuurlijke processen door de verschillende isotopen van koolstof.

Dat je plastic met je ogen kunt zien is geen argument.
Elk jaar wordt er bijna 13 miljoen ton plastic in de oceanen gedumpt door mensen die blijkbaar denken dat het allemaal wel mee valt.
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... n-oceanen/

Verder gebruik je wat argumenten die uit de verschillende takken van wetenschap komt (geologie, oceanologie) die allemaal waarschuwen voor de door de mens veroorzaakte klimaatverandering.
Je cherry pickt de info die wel in je wereldbeeld past en je negeert de rest.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5252 Bericht door wanadee » woensdag 23 oktober 2019, 05:25

Jim schreef: woensdag 23 oktober 2019, 04:37
wanadee schreef: dinsdag 22 oktober 2019, 16:34
Jim schreef: dinsdag 22 oktober 2019, 16:10 Nou ja goed, het is bewezen alleen geloof jij de bewijzen niet.
Zo zullen er ook wel "plastic deniers" zijn de zullen zeggen dat het allemaal wel mee valt met die plastic en jou een "plasticgekkie" noemen.
En zij komen weer met iets die zij belangrijker vinden, zoals aardstralen of 5g of andere onzin.
Jij zegt dat het bewezen is en ik zeg van niet. Plastic en afval zijn duidelijk zichtbaar overal dus dat is een feit. dat jij denkt dat de mens de belangrijkste oorzaak is van evt opwarming is een geloof, geen feit. Net als geloven in jehova, dat is ook een geloof, geen feit.
Wat wel een feit is dat de aarde door de eeuwen heen opgewarmd en afgekoeld is zonder dat er mensen woonden.
Wat ook een feit is dat de magma stromen in de aarde langzamer gaan draaien en het magnetisch veld verschuift en waarschijnlijk over tig jaren positief en negatief omgedraaid zijn. Dat schijnt elke paar miljoen jaar of zo te gebeuren.
Wat ook een feit is dat de warme en koude golfstromen in de zee langzaam maar zeker van plaats veranderen en dat wat koud warmer wordt en warm kouder.
En alle geleerden zeggen dat ze geen idee hebben wat al die veranderingen voor invloed hebben op het klimaat.
Volgens Extinction Rebellion is het eigenlijk al te laat want voor 2025 klimaat neutraal en geen co2 meer uitstoten gaat niet lukken dus dan is de aarde onherroepelijk verloren volgens hen. Welkom bij de doemdenkers. :crazy:
Als ik nou de enige was die het "geloofde" dan had je een punt.
Helaas "gelooft" o.a. de organisatie die mensen op de maan heeft gezet en talloze satellieten in een baan om de aarde heeft gebracht en met deze satellieten de aarde monitort het ook.
Heb je enig idee hoeveel mensen er in allah, god ed geloven? Is het daarom waar? :giggle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5253 Bericht door ron » woensdag 23 oktober 2019, 07:48

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5254 Bericht door wanadee » woensdag 23 oktober 2019, 08:21

ron schreef: woensdag 23 oktober 2019, 07:48 Afbeelding
Ik snap hem niet :oops:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5255 Bericht door ron » woensdag 23 oktober 2019, 09:02

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5256 Bericht door ron » woensdag 23 oktober 2019, 09:33

THAI AIRWAYS VECHT TEGEN ONDERGANG

BANGKOK - Het zwaar verlieslijdende Thai Airways dreigt ten onder te gaan als het personeel niet meewerkt aan de herstructureringsplannen,
zo waarschuwt topman Sumeth Damrongchaitham in een intern bericht.

Afbeelding

https://bit.ly/2W8cQid
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5257 Bericht door wanadee » woensdag 23 oktober 2019, 09:39

Ik ga mijn aandelen verkopen :Whistle:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Het Praathuis

#5258 Bericht door Jim » woensdag 23 oktober 2019, 12:21

wanadee schreef: woensdag 23 oktober 2019, 05:25
Jim schreef: woensdag 23 oktober 2019, 04:37
Als ik nou de enige was die het "geloofde" dan had je een punt.
Helaas "gelooft" o.a. de organisatie die mensen op de maan heeft gezet en talloze satellieten in een baan om de aarde heeft gebracht en met deze satellieten de aarde monitort het ook.
Heb je enig idee hoeveel mensen er in allah, god ed geloven? Is het daarom waar? :giggle:
Moet ik je nu ook nog gaan uitleggen wat het betekent als je iets tussen aanhalingstekens plaatst? :)
Wetenschap is niet gebaseerd op geloof.
Jouw ontkenning van de feiten wel.

Maar goed, we lullen in circeltjes en komen geen stap verder dus ik wens je veel plezier met je samenzweringstheorieën van facebook :thumbsup:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5259 Bericht door wanadee » woensdag 23 oktober 2019, 12:57

Jim schreef: woensdag 23 oktober 2019, 12:21
Maar goed, we lullen in circeltjes en komen geen stap verder dus ik wens je veel plezier met je samenzweringstheorieën van facebook :thumbsup:
En dat is de taktiek van de klimaatgekkies, mensen die tegengas geven weg zetten als samenzweerders of dromerige types. Heb je enig idee hoeveel verschillende scheldwoorden of domme beledigingen je hier en in de post “klimaat” al hebt neergezet? Meestal in het engels.
Waarom zouden mensen die niet in jouw voorspellingen geloven, die daarin gesteund worden door diverse wetenschappers, weggezet moeten worden als samenzweerders of mensen die nog denken dat de aarde plat is en meer van dat soort onzin. Waarschijnlijk onmacht? Heten ze daarom klimaatgekkies?
Of is dat dezelfde domme tactiek die gebruikt wordt om mensen die vinden dat er te veel migranten in nederland komen gelijk weg te zetten als racist. Mensen proberen de mond te snoeren omdat ze bang zijn een verkeerd stempeltje opgedrukt te krijgen van een stel mafketels?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Het Praathuis

#5260 Bericht door Jim » woensdag 23 oktober 2019, 14:41

Zo, dat is er ook weer uit.
Ik hoop dat het oplucht :P
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5261 Bericht door ron » woensdag 23 oktober 2019, 15:03

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5262 Bericht door wanadee » woensdag 23 oktober 2019, 15:20

En nu maar weer wachten op zwarte piet :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5263 Bericht door ron » woensdag 23 oktober 2019, 15:25

De pepernoten liggen hier al weer bijna een maand in de winkels......
Dit jaar gaan we naar Friesland om Klaas en Piet te onthalen,die houden tenminste de traditie in ere. ;)

In Dordt begint het gezeik nu al...

https://bit.ly/2MGzPhq
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5264 Bericht door wanadee » woensdag 23 oktober 2019, 15:36

ron schreef: woensdag 23 oktober 2019, 15:25 De pepernoten liggen hier al weer bijna een maand in de winkels......
Dit jaar gaan we naar Friesland om Klaas en Piet te onthalen,die houden tenminste de traditie in ere. ;)
Friesland boppe :thumbsup: die doen tenminste ook wat tegen die zielepieten.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5265 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 23 oktober 2019, 21:40

Buitengewoon tevreden over Friezen! Ik had in al mijn invalide lompheid de kakpot ontdaan van een montageschroef en krijg nu een nieuwe en hogere pot, 46 cm, voor mijn gammele toestand. Vandaag geplaatst, en morgen komen ze met een nieuwe stortbak want de ouwe wil niet meer in elkaar komen..... Ik moet voor 'verbetering van het comfort' wel 245 neuro betalen maar dan heb ik ook een comfortabele bilsteun zolang ik hier woon.

Dus Frieland Boppe, zeker wel!

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”