Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5521 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 21 mei 2020, 12:19

En hoe 'speciaal' zijn deze lapjes? Ik zie best wel wat huisvlijt en precies ook de lapjes van de Hema.....

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... ork-busted

Politiek indruk maken kent al heel lang geen ethiek meer. De verkiezingen zijn over een jaar en er moet gescoord worden, koste wat het kost.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5522 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 21 mei 2020, 12:54

Kijk me nu eens aan! De apotheek levert nota bene zelf de niet-medische mondlapjes! Nou, daar zullen de tegenstanders wel bovenop springen om landgenoten te verklappen aan de overheid.

Vandaag kakelvers op facebook.

Apotheek Maarheeze: Een mondkapje dragen en toch een leuk SNOETJE?

HET HERBRUIKBARE MONDKAPJE VOOR IEDEREEN
€ 9,90 per stuk

Mondkapjes van stof in wit en in verschillende kleurtjes en designs. Deze mondkapjes kunnen gewassen worden in de wasmachine.Aan de onderkant zit een opening. Hier kunt u zelf een op maat gemaakt filter in doen. Dit zelfgemaakt filter kunt u regelmatig wisselen voor een nieuw. U zou hier bijvoorbeeld keukenrol voor kunnen gebruiken. ( KEUKENROL ?? )

Deze handgemaakte mondbeschermers bieden geen 100% bescherming tegen virussen. Het mondkapje is alleen geschikt voor privégebruik en niet voor de medische zorg. Het mondkapje heeft geen FFP standaard en geen certificering.

Natuurlijk hebben we ook de 'gewone' mondkapjes. Nu weer verkrijgbaar! Per 10 stuks €9,50.

- 3 laags, met ademend filtervlies
- voldoet aan de officiële eisen met betrekking tot het dragen van mondbeschermers
- niet geschikt voor medisch gebruik, alleen particulier.


Zie je wel, zo gek is de regering toch echt niet. Een gewone mondlap voor de burger, een medische lap voor mensen die 24/7 gevaar lopen in ziekenhuizen door close contact. Politieke herriebengels maken overal misbaar over als een kip zonder kop.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5523 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 21 mei 2020, 13:18

Om het af te sluiten deze zonnige dag: Thailand en de VS hebben volgend jaar een vaccin tegen Covid-19. De eerste testen op muizen en cavia's zijn bemoedigend, lees ik vandaag in de BKK Post.

Dus nog een jaartje lapjes gebruiken. Die kunnen daarna naar landen waar de mensen dat vaccin niet kunnen betalen. Met extra keukenrollen, las je net......

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5524 Bericht door wpdl » donderdag 21 mei 2020, 13:38

De bandbreedte van onderwerpen gaat de goede kant uit op het forum :happyno:
Kunnen 'wij' het allemaal nog eens doorlezen hoe het allemaal werkt met die 'lappen'.
Uiteraard weet ron dit allemaal al maar de rest heeft misschien nog wat twijfels na de goed bedoelde en onderbouwde mededelingen van 'Jaap en zijn mannen' uiteraard verwoord door onze 'grote roerganger en zijn team'.
Ben een 'volgeling' van maurice en uiteraard probeer ik dat te combineren met de Thaise regels.
De deur uit zet ik dus zo'n ding op mijn snuit.

Wel of geen mondkapje?

Er zijn veel tegenstrijdige meningen in de media over de mondkapjes of ze wel of niet zouden beschermen tegen het Coronavirus. In sommige landen is het verplicht en in andere, waaronder NL is, wordt het wegens schaarste afgeraden. Onze mening is als volgt: wie een mondkapje draagt verkleint de kans om het virus via druppeltjes uit de mond verder te verspreiden en beschermt hierbij ook zichzelf. De mondmaskers bieden een mogelijkheid om een besmettingsrisico te reduceren bij een correct gebruik, maar garantie is er nooit. De gebruiker is zelf verantwoordelijk om de juiste kennis tot zich te nemen en toe te passen.
Bron safety4you

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het Praathuis

#5525 Bericht door KhunSugar » donderdag 21 mei 2020, 13:46

Liever burgers met onvoldoende bescherming laten lopen dan iets meer voor een masker betalen.
Nu is het mij duidelijk.
Zuinig zijn is de boodschap in Nederland.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5526 Bericht door wpdl » donderdag 21 mei 2020, 13:56

Ja Heer Suiker altijd al geweest daarom hebben wij bijvoorbeeld een andere staatsschuld als sommige buren hoewel je eigenlijk beter een 'arme sloeber' kan zijn als land[je].
Is een biertje ook trouwens sloeber volgens mij.

Hoppa lijk mij lekker wat weet jij er van Heer Suiker.

Afbeelding

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het Praathuis

#5527 Bericht door KhunSugar » donderdag 21 mei 2020, 14:07

wpdl schreef:Ja Heer Suiker altijd al geweest daarom hebben wij bijvoorbeeld een andere staatsschuld als sommige buren hoewel je eigenlijk beter een 'arme sloeber' kan zijn als land[je].
Is een biertje ook trouwens sloeber volgens mij.
In tegenstelling tot wat je zou denken heb ik er geen probleem mee dat jullie overheid verplicht bekeurt als jullie zich degelijk beschermen.

In België [emoji1045] zou de overheid dit niet eens durven denken, laat staan luid op zeggen.
Ik draag die vod enkel als ik een bekeuring riskeer, dan wel een chirurgische exemplaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5528 Bericht door wpdl » donderdag 21 mei 2020, 14:56

Een bekeuring slaat ook nergens op Heer Suiker.
Men zou zich maatschappelijk verplicht moeten voelen om een ander te beschermen tegen jou aerosolen de drager van onder andere covid-19.
Maar de BV.nl heeft er zo'n spannend jongensboek van gemaakt dat vele het inmiddels wel begrijpen maar er toch enige twijfel over hebben en er vooral veel tijd verloren is gegaan.
Het zal een stukje cultuur zijn is wel meer de wrijving bij diverse probleempjes.

Afbeelding

Alles zal recht komen en dan gaan wij allemaal victorie vieren want een ieder had gelijk :clap:
Ga nu badderen en nog even TV kijken.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5529 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 21 mei 2020, 15:36

Lees vandaag dat de boete nu al van de baan is, of na 1 juni van de baan gaat. Ik bedoel de mondlapboete in het openbaar vervoer. Het is ook te zot voor woorden om een boete op te leggen als je extra veiligheid inbouwt.

Wat heer Suiker betreft, hij woont toch maar in een mooi en veilig land hoor. Wat las ik nu ergens? Geintje.... :giggle2:

België heeft het minste aantal besmettingen per minister.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5530 Bericht door wanadee » donderdag 21 mei 2020, 15:40

erik-kuijpers schreef: donderdag 21 mei 2020, 15:36 Lees vandaag dat de boete nu al van de baan is, of na 1 juni van de baan gaat. Ik bedoel de mondlapboete in het openbaar vervoer. Het is ook te zot voor woorden om een boete op te leggen als je extra veiligheid inbouwt.

Wat heer Suiker betreft, hij woont toch maar in een mooi en veilig land hoor. Wat las ik nu ergens? Geintje.... :giggle2:

België heeft het minste aantal besmettingen per minister.
Ik meen dat ze daar 8 ministers voor volksgezondheid hebben :cheesy: das pas humor

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het Praathuis

#5531 Bericht door KhunSugar » donderdag 21 mei 2020, 16:03

wanadee schreef:
erik-kuijpers schreef: donderdag 21 mei 2020, 15:36 Lees vandaag dat de boete nu al van de baan is, of na 1 juni van de baan gaat. Ik bedoel de mondlapboete in het openbaar vervoer. Het is ook te zot voor woorden om een boete op te leggen als je extra veiligheid inbouwt.

Wat heer Suiker betreft, hij woont toch maar in een mooi en veilig land hoor. Wat las ik nu ergens? Geintje.... :giggle2:

België heeft het minste aantal besmettingen per minister.
Ik meen dat ze daar 8 ministers voor volksgezondheid hebben :cheesy: das pas humor
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met deze crisis [emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Het Praathuis

#5532 Bericht door Gardensafari » donderdag 21 mei 2020, 23:22

erik-kuijpers schreef: donderdag 21 mei 2020, 15:36 Lees vandaag dat de boete nu al van de baan is, of na 1 juni van de baan gaat. Ik bedoel de mondlapboete in het openbaar vervoer. Het is ook te zot voor woorden om een boete op te leggen als je extra veiligheid inbouwt.

Wat heer Suiker betreft, hij woont toch maar in een mooi en veilig land hoor. Wat las ik nu ergens? Geintje.... :giggle2:

België heeft het minste aantal besmettingen per minister.
Dan heb ik iets gemist. Welke minister in Nederland is dan besmet?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5533 Bericht door wanadee » vrijdag 22 mei 2020, 01:49

Gardensafari schreef: donderdag 21 mei 2020, 23:22
erik-kuijpers schreef: donderdag 21 mei 2020, 15:36 Lees vandaag dat de boete nu al van de baan is, of na 1 juni van de baan gaat. Ik bedoel de mondlapboete in het openbaar vervoer. Het is ook te zot voor woorden om een boete op te leggen als je extra veiligheid inbouwt.

Wat heer Suiker betreft, hij woont toch maar in een mooi en veilig land hoor. Wat las ik nu ergens? Geintje.... :giggle2:

België heeft het minste aantal besmettingen per minister.
Dan heb ik iets gemist. Welke minister in Nederland is dan besmet?
Ook nederlanders hebben humor :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5534 Bericht door ron » zondag 24 mei 2020, 07:07

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5535 Bericht door ron » maandag 25 mei 2020, 14:47

Mooi is dat als je op maandagmiddag rond 3 uur er achter komt dat het GEEN tweede Pinksterdag is.......
Helemaal er van overtuigd te zijn dat we het lange Pinksterweekend hadden,verontschuldigde ik mij gisteren nog bij een dame in Blaricum
voor mijn werkkloffie die ik aanhad op Eerste Pinksterdag,terwijl ik daar was om wat smeedijzeren stoelen op te halen.
Dat mens zal ook wel gedacht hebben wat een rare vent is dat,hahaha.

Zeg Zondagavond nog tegen Jeab dat ik ons bankstel en tafel niet bij het grofvuil kon zetten omdat de Gemeentereiniging niet werkt op tweede Pinksterdag.
Toen ik die klanten vanmorgen door de straat zag rijden twijfelde ik nog of tweede Pinksterdag geen verplichte vrije dag was,en liet het maar voor wat het was.
Denk net zal eens goochelen naar die vrije dag,aangezien mijn zoon ook sms-te dat hij het te druk had vandaag om bij ons te komen eten..
En dus...........Jaja.......volgende week is het Pinksteren,wat een oetl*l ben ik. :cheesy:

Ook het plaatje wat ik gisteren plaatste had met het vermeende Pinksteren te maken natuurlijk.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”