Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het Praathuis

#5536 Bericht door Herbergier » dinsdag 26 mei 2020, 09:27

ron schreef: maandag 25 mei 2020, 14:47 Mooi is dat als je op maandagmiddag rond 3 uur er achter komt dat het GEEN tweede Pinksterdag is.......
Helemaal er van overtuigd te zijn dat we het lange Pinksterweekend hadden,verontschuldigde ik mij gisteren nog bij een dame in Blaricum
voor mijn werkkloffie die ik aanhad op Eerste Pinksterdag,terwijl ik daar was om wat smeedijzeren stoelen op te halen.
Dat mens zal ook wel gedacht hebben wat een rare vent is dat,hahaha.

Zeg Zondagavond nog tegen Jeab dat ik ons bankstel en tafel niet bij het grofvuil kon zetten omdat de Gemeentereiniging niet werkt op tweede Pinksterdag.
Toen ik die klanten vanmorgen door de straat zag rijden twijfelde ik nog of tweede Pinksterdag geen verplichte vrije dag was,en liet het maar voor wat het was.
Denk net zal eens goochelen naar die vrije dag,aangezien mijn zoon ook sms-te dat hij het te druk had vandaag om bij ons te komen eten..
En dus...........Jaja.......volgende week is het Pinksteren,wat een oetl*l ben ik. :cheesy:

Ook het plaatje wat ik gisteren plaatste had met het vermeende Pinksteren te maken natuurlijk.
Bedoel je een oetlul met of zonder slagroom? :thumbsup: :mrgreen:

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5537 Bericht door ron » dinsdag 26 mei 2020, 15:40

Ziet er lekker uit Joost........ :thumbsup:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5538 Bericht door ron » woensdag 27 mei 2020, 08:08

Als men afgelopen maandag deze uitzending niet heeft gezien,is het wel een aanrader om te bekijken. :thumbsup:

King of the Cruise

De rijke en extravagante Schotse Baron Ronald Busch Reisinger van Inneryne
brengt zijn tijd door op luxe cruiseschepen.
Hij wordt omgeven door luxe en welvaart en wordt 24/7 bediend door het hardwerkende personeel.

Afbeelding

Deze drijvende micro-gemeenschap is aantrekkelijk voor sommigen, maar afstotelijk voor anderen.
In de 2Doc: King of the Cruise volgt documentairemaakster Sophie Dros de Schotse Baron
op één van zijn vele decadente vakantiecruises. Op het eerste gezicht lijkt hij een bombastische man.
Hij schept op over zijn status en extravagante levensverhalen, terwijl hij in zijn schotse kilt
en koninklijke cape over het dek paradeert.
Gaandeweg onderzoekt en ontdekt de documentaire iets groters:
een menselijk verlangen naar erkenning en zichtbaarheid.

Afbeelding

Sophie Dros: ‘De afgesloten arena van een cruiseschip is soms hysterisch, vaak absurd en altijd intrigerend, decadent en contrasterend.
King of the Cruise legt deze wereld onder een vergrootglas.
De Baron heeft meer dan duizend dagen aan boord van cruiseschepen doorgebracht.
Terwijl we hem op een van zijn cruises volgen, graaft deze documentaire naar de kern van wat het is
dat hem tot deze plek aantrekt, en waar zijn verlangen vandaan komt.’

Afbeelding

Het leven op luxe cruiseschepen is voor de meeste mensen een wereld waar ze zich van alles
bij kunnen voorstellen maar die ze nooit zelf zullen beleven.
King of the Cruise biedt een inkijkje in deze wereld.
Overal op het schip worden mensen vermaakt en toch dringt het gevoel van eenzaamheid zich onverbiddelijk op.
Met een excentrieke Baron als middelpunt wordt de kijker meegenomen in het leven op een cruiseschip.

Bekijk het hier: https://joop.bnnvara.nl/videos/king-of-the-cruise
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5539 Bericht door ron » vrijdag 29 mei 2020, 09:53

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5540 Bericht door wanadee » vrijdag 29 mei 2020, 10:20

ron schreef: vrijdag 29 mei 2020, 09:53 Afbeelding
Goeie vrijdag vandaag of zoiets?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5541 Bericht door ron » vrijdag 29 mei 2020, 12:35

Het wekenfeest werd in het christendom ‘Pinksteren’ genoemd, naar het Griekse woord ‘pentekostos’ (= vijftigste).
Tijdens Pinksteren wordt herdacht dat de heilige geest (de derde persoon van de Allerheiligste Drie-eenheid)
neerdaalde uit de hemel op de apostelen en andere gelovigen.

Na Jezus’ dood op goede vrijdag en zijn verrijzenis op Pasen,
hadden de apostelen zijn aanwezigheid voor 40 dagen (tot Hemelvaart).
Hij legde hen uit wat de betekenis is van alles wat hij tijdens zijn openbare optreden heeft gedaan.

Op de veertigste dag van Pasen (niet de veertigste dag na Pasen) vond Jezus’ hemelvaart plaats en werden de apostelen alleen achtergelaten.
Hij had wel beloofd dat hij de Heilige Geest, de Geest van God, naar hen zou sturen.
Deze zou de apostelen verder leiden en hen de kracht geven om getuigen te zijn van het evangelie.
Op de vijftigste dag van Pasen, tien dagen na Hemelvaart, kwam de Heilige Geest dan ook over de discipelen.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#5542 Bericht door wanadee » vrijdag 29 mei 2020, 12:40

ron schreef: vrijdag 29 mei 2020, 12:35 Het wekenfeest werd in het christendom ‘Pinksteren’ genoemd, naar het Griekse woord ‘pentekostos’ (= vijftigste).
Tijdens Pinksteren wordt herdacht dat de heilige geest (de derde persoon van de Allerheiligste Drie-eenheid)
neerdaalde uit de hemel op de apostelen en andere gelovigen.

Na Jezus’ dood op goede vrijdag en zijn verrijzenis op Pasen,
hadden de apostelen zijn aanwezigheid voor 40 dagen (tot Hemelvaart).
Hij legde hen uit wat de betekenis is van alles wat hij tijdens zijn openbare optreden heeft gedaan.

Op de veertigste dag van Pasen (niet de veertigste dag na Pasen) vond Jezus’ hemelvaart plaats en werden de apostelen alleen achtergelaten.
Hij had wel beloofd dat hij de Heilige Geest, de Geest van God, naar hen zou sturen.
Deze zou de apostelen verder leiden en hen de kracht geven om getuigen te zijn van het evangelie.
Op de vijftigste dag van Pasen, tien dagen na Hemelvaart, kwam de Heilige Geest dan ook over de discipelen.
Amen :angel:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#5543 Bericht door ron » zaterdag 30 mei 2020, 12:38

Herbergier schreef: zaterdag 30 mei 2020, 03:44 Ik dacht dat jij wel iets anders te doen hebt i.p.v. uit te zoeken en op te schrijven wat de betekenis van Pasen is.
Als het over Onze Lieve Heer gaat Joost,maak ik daar wel even tijd voor vrij.
Ben altijd al fan geweest van Sprookjesfiguren...... :crazy:

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het Praathuis

#5544 Bericht door Herbergier » zondag 31 mei 2020, 03:32

ron schreef: zaterdag 30 mei 2020, 12:38
Herbergier schreef: zaterdag 30 mei 2020, 03:44 Ik dacht dat jij wel iets anders te doen hebt i.p.v. uit te zoeken en op te schrijven wat de betekenis van Pasen is.
Als het over Onze Lieve Heer gaat Joost,maak ik daar wel even tijd voor vrij.
Ben altijd al fan geweest van Sprookjesfiguren...... :crazy:

Groet Ron.
Ik heb 31 jaar lang een avondkroeg (19:00 tot 03:00 uur) gehad in Waalwijk (Brabant), maar op Kerstavond was mijn kroeg gesloten, elk jaar beloofde ik mijn Waalwijkse 2e familie om mee te gaan naar de avondmis en na de mis bij oma thuis worstenbroodjes te eten, maar het is me nooit gelukt, ik ging altijd de middag voor Kerstavond een "paar" biertjes drinken bij een collega, die tot 20:00 uur open was en zodra de avondmis begon lag ik thuis op de bank mijn roes uit te slapen. :angel: :Whistle:
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5545 Bericht door wpdl » maandag 08 juni 2020, 12:31

Steeds meer conservatieve jongeren: “Het linkse gedachtegoed zie ik als een gevaar”

Normaal gesproken zijn jongeren progressiever dan hun ouders, maar bij de laatste generatie is een tegenbeweging gaande: jonge mensen worden weer conservatiever.
Ze vinden aansluiting bij partijen als PVV, Forum voor Democratie, SGP en CDA, schrijft De Stentor.
Uit een negenjaarlijkse studie waarin EU-burgers wordt gevraagd naar hun kijk op gezin, werk, religie en politiek bleek eind vorig jaar dat de Nederlandse jeugd steeds conservatiever wordt.
Dat ontdekte de Tilburgse sociologe Quita Muis.
Jongeren werden lange tijd steeds progressiever tot de generatie die eind jaren negentig werd geboren.
Die denkt over zaken als abortus, religie, familie en seksuele moraal minder tolerant dan eerdere generaties.

https://bit.ly/379O8nr

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Het Praathuis

#5546 Bericht door pjotter » maandag 08 juni 2020, 12:45

Klopt helemaal.

Wie herinnert zich nog de verkiezingsposter van de PSP met een naakte Saskia Holleman, staand in een weiland voor een koe ?
Wordt gewoon verwijderd hoor op Facebook. Ook b.v. topless is helemaal 'uit'.
wpdl schreef: maandag 08 juni 2020, 12:31 Steeds meer conservatieve jongeren: “Het linkse gedachtegoed zie ik als een gevaar”

Normaal gesproken zijn jongeren progressiever dan hun ouders, maar bij de laatste generatie is een tegenbeweging gaande: jonge mensen worden weer conservatiever.
Ze vinden aansluiting bij partijen als PVV, Forum voor Democratie, SGP en CDA, schrijft De Stentor.
Uit een negenjaarlijkse studie waarin EU-burgers wordt gevraagd naar hun kijk op gezin, werk, religie en politiek bleek eind vorig jaar dat de Nederlandse jeugd steeds conservatiever wordt.
Dat ontdekte de Tilburgse sociologe Quita Muis.
Jongeren werden lange tijd steeds progressiever tot de generatie die eind jaren negentig werd geboren.
Die denkt over zaken als abortus, religie, familie en seksuele moraal minder tolerant dan eerdere generaties.

https://bit.ly/379O8nr

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5547 Bericht door wpdl » maandag 08 juni 2020, 12:53

Klopt helemaal.

Wie herinnert zich nog de verkiezingsposter van de PSP met een naakte Saskia Holleman, staand in een weiland voor een koe ?
Wordt gewoon verwijderd hoor op Facebook. Ook b.v. topless is helemaal 'uit'.
Daar heb je al jaren sites voor pjotter die allemaal van dat soort plaatjes hebben ja zelfs filmpjes ;) ;)

Nou vooruit dan even opgezocht Saskia Holleman

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Het Praathuis

#5548 Bericht door pjotter » maandag 08 juni 2020, 13:20

Ben ik nou zo oud of jij zo jong dat je de poster niet kent/herinnert ? Ha ha.
wpdl schreef: maandag 08 juni 2020, 12:53
Klopt helemaal.

Wie herinnert zich nog de verkiezingsposter van de PSP met een naakte Saskia Holleman, staand in een weiland voor een koe ?
Wordt gewoon verwijderd hoor op Facebook. Ook b.v. topless is helemaal 'uit'.
Daar heb je al jaren sites voor pjotter die allemaal van dat soort plaatjes hebben ja zelfs filmpjes ;) ;)

Nou vooruit dan even opgezocht Saskia Holleman

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5549 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 17 oktober 2020, 22:06

Ha! Maanmannetjes!

In bijna 30 jaar Thailandervaring en -wonen heb ik daar nooit een maanmannetje gezien! En voor je nu denkt dat ik aan het malen ben: ik bedoel een asbestwerker. Heb wel 2x onze eigen forum-asbest-deskundige thuis gehad en die gaf het advies een soort platen buiten het huis eens te laten nakijken maar de Thaise 'naay chaang', de heer ingenieur, wilde er in gaan boren en zagen en toen liet ik het maar los.

Ik dacht daar aan toen ik deze week een maanmannetje thuis kreeg. Hij wilde binnen twee ramen komen afplakken. Waarom, vraag ik. Omdat er in de KIT asbest zat. Weet ik veel!

Maar OK, doe maar dan. Een hoop tape en plakpapier en twee ramen, keuken en berging, worden afgeplakt en meneer gaat buiten aan de slag met elektrische boor, maanpak en stofzuiger en even later liggen er een paar stukken glas op de grond en zit de stofzuigerzak vol. Het glas wordt vervangen door triplex want over een week of zo krijg ik nieuwe kozijnen, kunststof, en dan is hopelijk asbest geheel verleden tijd.

Heb eens bij Google gekeken naar asbest in kit en ja, dat kan bij woningen van voor 1991. Laat ik er nu zo een hebben! Maar enfin, straks ben ik veilig al zal asbest mij, bijna 74 jaar, niet meer doden. Maar na mij komen anderen.....

Nog even en ik ben uit de troep. Na de kozijnen komt de opvulling van muurspouw en kruipruimte en daarna komt de nieuwe keuken met tegelwerk en aansluiting om op stroom te koken. Dan komen de zonnepanelen en de aanpassing in de meterkast en dan zijn 57 woningen hier up to date. En er komt geen huurverhoging van (wel voor de zonnepanelen maar die leveren ook wat op.)

Nee, Witmarsum is zo gek nog niet!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Praathuis

#5550 Bericht door printen44 » zaterdag 17 oktober 2020, 22:22

erik-kuijpers schreef: zaterdag 17 oktober 2020, 22:06 Ha! Maanmannetjes!

In bijna 30 jaar Thailandervaring en -wonen heb ik daar nooit een maanmannetje gezien! En voor je nu denkt dat ik aan het malen ben: ik bedoel een asbestwerker. Heb wel 2x onze eigen forum-asbest-deskundige thuis gehad en die gaf het advies een soort platen buiten het huis eens te laten nakijken maar de Thaise 'naay chaang', de heer ingenieur, wilde er in gaan boren en zagen en toen liet ik het maar los.

Ik dacht daar aan toen ik deze week een maanmannetje thuis kreeg. Hij wilde binnen twee ramen komen afplakken. Waarom, vraag ik. Omdat er in de KIT asbest zat. Weet ik veel!

Maar OK, doe maar dan. Een hoop tape en plakpapier en twee ramen, keuken en berging, worden afgeplakt en meneer gaat buiten aan de slag met elektrische boor, maanpak en stofzuiger en even later liggen er een paar stukken glas op de grond en zit de stofzuigerzak vol. Het glas wordt vervangen door triplex want over een week of zo krijg ik nieuwe kozijnen, kunststof, en dan is hopelijk asbest geheel verleden tijd.

Heb eens bij Google gekeken naar asbest in kit en ja, dat kan bij woningen van voor 1991. Laat ik er nu zo een hebben! Maar enfin, straks ben ik veilig al zal asbest mij, bijna 74 jaar, niet meer doden. Maar na mij komen anderen.....

Nog even en ik ben uit de troep. Na de kozijnen komt de opvulling van muurspouw en kruipruimte en daarna komt de nieuwe keuken met tegelwerk en aansluiting om op stroom te koken. Dan komen de zonnepanelen en de aanpassing in de meterkast en dan zijn 57 woningen hier up to date. En er komt geen huurverhoging van (wel voor de zonnepanelen maar die leveren ook wat op.)

Nee, Witmarsum is zo gek nog niet!
:clap: :clap: :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”