Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1936 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 31 juli 2021, 06:43

Jumbo, even buiten het onderwerp, belasting betalen in Thailand is geen keuze.

Aangifte doen is een plicht als je inkomen hebt dat in het verdrag tussen TH en het bronland aan TH is toegewezen. Of je daarna daadwerkelijk moet betalen is afhankelijk van de hoogte van het inkomen en de persoonlijke aftrekken, kostenaftrek en de opbouw van de schijven. Het is een misverstand dat je kunt kiezen waar je betaalt; het staat allemaal netjes in de verdragen omschreven. Je kunt wel inkomen in het bronland laten en na het jaar overboeken, dan heet het spaargeld. Zie artikel 1 van de PIT.

Dat er belastingdiensten zijn die je met al je goeie bedoelingen toch wegsturen betekent niet dat je daarna van de verplichtingen bevrijd bent; komt puntje bij paaltje dan herinnert de ambtenaar zich niets....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1937 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 31 juli 2021, 07:11

Lees net dat de TH regering alle onwelgevallig nieuws over corona heeft verboden. Ook al is het waar. De bevolking moet je beter maar geen angst aanpraten.

Men wil duidelijk de pottenkijkers buiten de wet stellen en in het geheim aanklooien want een beter woord heb ik er niet voor.

Dus, meisjes en jongens, halleluja, het gaat prima in Thailand!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1938 Bericht door wpdl » zaterdag 31 juli 2021, 07:21

Er ligt nog een klein kansje voor RT.
Puntje drie lijk mij of je moet je in puntje vier op de lijst kummen zetten. :Whistle:
Puntje twee voldoe je ook eigenlijk,kansen zat :clap:

Vier doelgroepen krijgen Pfizer-vaccin vanaf 9 augustus

De vier doelgroepen zijn:

▪︎ Medische professionals die Covid-19-patiënten behandelen in ziekenhuizen en veldhospitalen in het hele land, die al twee doses andere vaccins hebben gekregen, krijgen een booster-injectie. De CDC heeft 700.000 doses voor deze groep gereserveerd.

▪︎ Mensen ouder dan 60, zwangere vrouwen, kinderen ouder dan 12 jaar en mensen met zeven onderliggende gezondheidsproblemen die in 13 "donkerrode" provincies wonen -- 645.000 doses.

▪︎ Buitenlanders die in Thailand wonen en Thais die naar het buitenland moeten reizen, waarbij prioriteit wordt gegeven aan mensen ouder dan 60 jaar, zwangere vrouwen en mensen met zeven onderliggende gezondheidsproblemen -- 150.000 doses.

▪︎ 5.000 doses worden gereserveerd voor onderzoeksdoeleinden met goedkeuring van de Research Ethics Committee.


Bron The nation

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1939 Bericht door jumbo » zaterdag 31 juli 2021, 09:07

erik-kuijpers schreef: zaterdag 31 juli 2021, 06:43 Jumbo, even buiten het onderwerp, belasting betalen in Thailand is geen keuze.

Aangifte doen is een plicht als je inkomen hebt dat in het verdrag tussen TH en het bronland aan TH is toegewezen. Of je daarna daadwerkelijk moet betalen is afhankelijk van de hoogte van het inkomen en de persoonlijke aftrekken, kostenaftrek en de opbouw van de schijven. Het is een misverstand dat je kunt kiezen waar je betaalt; het staat allemaal netjes in de verdragen omschreven. Je kunt wel inkomen in het bronland laten en na het jaar overboeken, dan heet het spaargeld. Zie artikel 1 van de PIT.

Dat er belastingdiensten zijn die je met al je goeie bedoelingen toch wegsturen betekent niet dat je daarna van de verplichtingen bevrijd bent; komt puntje bij paaltje dan herinnert de ambtenaar zich niets....
Als je je inkomsten een jaar na ontvangst in NL transfereert naar NL wordt het niet belast, dus er is een keuze
Maar om terug te komen op wat je schreef, het geeft je geen immigrant status, we zijn non immigrants
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1940 Bericht door jumbo » zaterdag 31 juli 2021, 09:08

erik-kuijpers schreef: zaterdag 31 juli 2021, 07:11 Lees net dat de TH regering alle onwelgevallig nieuws over corona heeft verboden. Ook al is het waar. De bevolking moet je beter maar geen angst aanpraten.

Men wil duidelijk de pottenkijkers buiten de wet stellen en in het geheim aanklooien want een beter woord heb ik er niet voor.

Dus, meisjes en jongens, halleluja, het gaat prima in Thailand!
Laat ons meelezen, interpretatie en perspectief....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1941 Bericht door jumbo » zaterdag 31 juli 2021, 09:10

wpdl schreef: zaterdag 31 juli 2021, 07:21 Er ligt nog een klein kansje voor RT.
Puntje drie lijk mij of je moet je in puntje vier op de lijst kummen zetten. :Whistle:
Puntje twee voldoe je ook eigenlijk,kansen zat :clap:

Vier doelgroepen krijgen Pfizer-vaccin vanaf 9 augustus

De vier doelgroepen zijn:

▪︎ Medische professionals die Covid-19-patiënten behandelen in ziekenhuizen en veldhospitalen in het hele land, die al twee doses andere vaccins hebben gekregen, krijgen een booster-injectie. De CDC heeft 700.000 doses voor deze groep gereserveerd.

▪︎ Mensen ouder dan 60, zwangere vrouwen, kinderen ouder dan 12 jaar en mensen met zeven onderliggende gezondheidsproblemen die in 13 "donkerrode" provincies wonen -- 645.000 doses.

▪︎ Buitenlanders die in Thailand wonen en Thais die naar het buitenland moeten reizen, waarbij prioriteit wordt gegeven aan mensen ouder dan 60 jaar, zwangere vrouwen en mensen met zeven onderliggende gezondheidsproblemen -- 150.000 doses.

▪︎ 5.000 doses worden gereserveerd voor onderzoeksdoeleinden met goedkeuring van de Research Ethics Committee.


Bron The nation
Nu nog een adresje en we zijn goed, met 3 miljoen expats (gokje) en waarvan 80% over de 60 wordt het weer een loterij
En ik win nooit iets
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1942 Bericht door wpdl » zaterdag 31 juli 2021, 09:32

Adressen staan er niet bij jumbo :happyno:
De eerste drie punten zijn een correcte keuze nummer vier heb ik toch wat wantrouwen over.

UItvoering, wij zullen zien wat ze er in Augustus er van maken en op welke stand wij staan op 243ste dag van het jaar.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1943 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 31 juli 2021, 10:22

Meelezen, zegt Jumbo! Wel, hier twee uit Google Alerts van vandaag en ik hoop dat ze hier ook leesbaar zijn.

https://www.ft.com/content/01a55669-f9e ... ffec08d19a

https://www.reuters.com/world/asia-paci ... 021-07-30/

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1944 Bericht door jomel17 » zaterdag 31 juli 2021, 14:15

jumbo schreef: zaterdag 31 juli 2021, 09:07
erik-kuijpers schreef: zaterdag 31 juli 2021, 06:43 Jumbo, even buiten het onderwerp, belasting betalen in Thailand is geen keuze.

Aangifte doen is een plicht als je inkomen hebt dat in het verdrag tussen TH en het bronland aan TH is toegewezen. Of je daarna daadwerkelijk moet betalen is afhankelijk van de hoogte van het inkomen en de persoonlijke aftrekken, kostenaftrek en de opbouw van de schijven. Het is een misverstand dat je kunt kiezen waar je betaalt; het staat allemaal netjes in de verdragen omschreven. Je kunt wel inkomen in het bronland laten en na het jaar overboeken, dan heet het spaargeld. Zie artikel 1 van de PIT.

Dat er belastingdiensten zijn die je met al je goeie bedoelingen toch wegsturen betekent niet dat je daarna van de verplichtingen bevrijd bent; komt puntje bij paaltje dan herinnert de ambtenaar zich niets....
Als je je inkomsten een jaar na ontvangst in NL transfereert naar NL wordt het niet belast, dus er is een keuze
Maar om terug te komen op wat je schreef, het geeft je geen immigrant status, we zijn non immigrants
Erik, waar kan ik dat artikel over het spaargeld vinden?
De mensen op mijn belasting kantoortje stellen dat zij niet kunnen controleren of het spaargeld is en belasten alles wat via de bank binnenkomt.
Daarom ben ik ook blij met mijn atmcard van Wise..... :giggle3:
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1945 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 31 juli 2021, 14:52

Jumbo, https://www.rd.go.th/english/6045.html en dan art 1

Portion of income staat er. De adviezen van Lammert de Haan in het andere blog sluiten aan bij de adviezen van de internationale en grote adviseur Mazars in Bangkok waar ik een advies op maat van heb aan een NL-er in TH maar ik ben niet vrij dat af te geven, die man heeft daarvoor betaald.

Er zijn nogal wat NL-ers die hun AOW in NL laten en dat op 5 januari naar TH boeken. Wie durft beweren dat dit income is, op 5 januari? Dat bestaat niet. Maar in het advies staat ook dat belastingambtenaren de regels soms niet kennen en dat dan wat druk nodig is of dreigen met een procedure.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1946 Bericht door jomel17 » zaterdag 31 juli 2021, 15:11

Bedankt Erik, ik was de vraagsteller, niet Jumbo en idd mijn belasting kantoortje weet nergens van... net als Rutte..
หลงรัก

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1947 Bericht door yandre » zaterdag 31 juli 2021, 15:59

nu vandaag mijn eerste vacin gehad in bangkok
erg druk maar goed geregeld een afspraak voor het vacin
astra zenica geen ander. je moet wat oud en diabetic
dus wachten tot eind jaar? geen optie denk
veel mensen zag een 6 tal farang .willen hier nu graag
vacineren in de rode gebieden .

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1948 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 31 juli 2021, 22:01


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1949 Bericht door jumbo » zaterdag 31 juli 2021, 23:35

erik-kuijpers schreef: zaterdag 31 juli 2021, 14:52 Jumbo, https://www.rd.go.th/english/6045.html en dan art 1

Portion of income staat er. De adviezen van Lammert de Haan in het andere blog sluiten aan bij de adviezen van de internationale en grote adviseur Mazars in Bangkok waar ik een advies op maat van heb aan een NL-er in TH maar ik ben niet vrij dat af te geven, die man heeft daarvoor betaald.

Er zijn nogal wat NL-ers die hun AOW in NL laten en dat op 5 januari naar TH boeken. Wie durft beweren dat dit income is, op 5 januari? Dat bestaat niet. Maar in het advies staat ook dat belastingambtenaren de regels soms niet kennen en dat dan wat druk nodig is of dreigen met een procedure.
TAX residency is iets heel anders als immigrant status dat kunnen Lammert en Mazars je wel uitleggen

Tuurlijk is het altijd een uitdaging, maar daar leven we voor
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1950 Bericht door De Beweerder » zondag 01 augustus 2021, 06:38

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”