Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#496 Bericht door ron » dinsdag 31 maart 2020, 17:10

Als er ergens gescheten wordt komen er vaak dezelfde mensen even in de poep roeren,mooi is dat. :thumbsup:
printen44 schreef: dinsdag 31 maart 2020, 15:46 Ik vraag me wel af waarom ere geen reacties waren toen de eerste corona besmette Nederlander bekend was.
Laten we wel wezen, iedereen dacht toen, "ach, het zal wel loslopen".
Niet alleen in Nederland. Kwam erbij dat er net carnaval was geweest in de zuidelijke landen en hier in de zuidelijke provincies.
Ik schreef dit VOOR die eerste NL-patiënt bekend was. :Whistle:
ron schreef: maandag 24 februari 2020, 22:03 Buitenlandse Zaken: negatief reisadvies voor delen Italië vanwege coronavirus

https://bit.ly/2HTrWBW

Nou,begin maar vast met het inslaan van de goede mondkapjes als ik dit zo lees.......... :roll:

Zal niet zo lang meer duren eer NL aan de beurt is.
Ben zeker niet de enigste die niet dacht dat "het wel los zou lopen".....
Dan moet je waarschijnlijk van hogere klasse afkomstig zijn om dit af te wimpelen,
en alleen maar over goed handen wassen te praten of laconiek nog eens 900 studenten
op reis te sturen naar een "verdacht" gebied.
Wat die scholen open houden betreft schreef ik op 1 maart: viewtopic.php?f=2118&t=827532&start=15#p8320423

Helende meesters maken stinkende wonden
:neus:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#497 Bericht door driver » dinsdag 31 maart 2020, 18:05

Rutte meldt nu o.a :

Tot 28 April alles nog dicht zoals nu. Evenementen ect tot 1 Juni als ik het goed onthouden heb.
Zo min mogelijk reizen is het advies ook de Mei vakantie niks inplannen.
Geen lock down dus.
Ik kan nog wat motor blijven rijden in Nederland en in Eemsland in Duitsland wat ik las.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#498 Bericht door ron » dinsdag 31 maart 2020, 18:09

driver schreef: dinsdag 31 maart 2020, 18:05 Rutte meldt nu o.a :

Tot 28 April alles nog dicht zoals nu. Evenementen ect tot 1 Juni als ik het goed onthouden heb.
Zo min mogelijk reizen is het advies ook de Mei vakantie niks inplannen.
Geen lock down dus.
Ik kan nog wat motor blijven rijden in Nederland en in Eemsland in Duitsland wat ik las.
Afbeelding
https://bit.ly/3dNEGcm

Omdat een ieder zich ook aan de regels houdt,op een paar jochies na dan,is dat ook niet echt nodig.......logisch. :roll:

Nog even terugkomend op het politieke akkefietje waar rechtse rakkers als mafketels worden weggezet....
Ikzelf ben niet echt voor een partij of leider....
Gaat mij meer om wie er durft te zeggen waar het op staat.

Het toeslaan van de corona-crisis in ons land was geruime tijd te voorzien.
Al op 28 februari, amper twee maanden na het uitbreken van het virus in China, vroegen FvD en PVV een debat aan
opdat de ernst van de komende situatie breed maatschappelijk duidelijk zou worden
en er mogelijk maatregelen voor de ‘alsdan-situatie’ genomen konden worden.

Tevergeefs, want de kartelpartijen waren er als de kippen bij om de ‘paniekzaaierij’
van Baudet en Wilders c.s. onder het tapijt te vegen.
Wat volgde was een klucht waarin te weinig maatregelen telkens te laat werden ingezet,
steeds weer met bewonderend applaus van het in de achterbannen verzamelde klapvee.

Afbeelding

Als bijvoorbeeld Yasser Feras van GL dezelfde vragen had gesteld als Thierry Baudet,
had hij van mij net zo goed een applaus gehad!
:thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#499 Bericht door wanadee » woensdag 01 april 2020, 01:56

ron schreef: dinsdag 31 maart 2020, 18:09
driver schreef: dinsdag 31 maart 2020, 18:05 Rutte meldt nu o.a :

Tot 28 April alles nog dicht zoals nu. Evenementen ect tot 1 Juni als ik het goed onthouden heb.
Zo min mogelijk reizen is het advies ook de Mei vakantie niks inplannen.
Geen lock down dus.
Ik kan nog wat motor blijven rijden in Nederland en in Eemsland in Duitsland wat ik las.
Afbeelding
https://bit.ly/3dNEGcm

Omdat een ieder zich ook aan de regels houdt,op een paar jochies na dan,is dat ook niet echt nodig.......logisch. :roll:

Nog even terugkomend op het politieke akkefietje waar rechtse rakkers als mafketels worden weggezet....
Ikzelf ben niet echt voor een partij of leider....
Gaat mij meer om wie er durft te zeggen waar het op staat.

Het toeslaan van de corona-crisis in ons land was geruime tijd te voorzien.
Al op 28 februari, amper twee maanden na het uitbreken van het virus in China, vroegen FvD en PVV een debat aan
opdat de ernst van de komende situatie breed maatschappelijk duidelijk zou worden
en er mogelijk maatregelen voor de ‘alsdan-situatie’ genomen konden worden.

Tevergeefs, want de kartelpartijen waren er als de kippen bij om de ‘paniekzaaierij’
van Baudet en Wilders c.s. onder het tapijt te vegen.
Wat volgde was een klucht waarin te weinig maatregelen telkens te laat werden ingezet,
steeds weer met bewonderend applaus van het in de achterbannen verzamelde klapvee.

Afbeelding

Als bijvoorbeeld Yasser Feras van GL dezelfde vragen had gesteld als Thierry Baudet,
had hij van mij net zo goed een applaus gehad!
:thumbsup:

Die extreem linkse gastjes zijn gewoon ziek. Als baudet iemand voor een rijdende trein weg zou trekken zouden ze beweren dat hij niet de persoon wou redden maar wou voorkomen dat de trein zou beschadigen. En het erge is dat ze dat nog zelf geloven ook.
Volgens mij is Baudet 1 van de weinige fractievoorzitters in de kamer die geen vieze spelletjes spelen voor politiek gewin.
Zo langzamerhand is dit toch weer een politiek topic geworden.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#500 Bericht door RuudThai » woensdag 01 april 2020, 02:33

Hee, zomaar een foto van de volgende Nederlandse minister-president hier op dit forum. Leuk! 👍😀

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#501 Bericht door wanadee » woensdag 01 april 2020, 04:04

Het aantal doden en ziekehuisopnames is sinds gister weer fors gestegen. Waarom hoor ik toch steeds mensen zeggen dat het aan het afvlakken is? Om net te doen of het beleid een succes is?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#502 Bericht door Jim » woensdag 01 april 2020, 05:19

wanadee schreef: woensdag 01 april 2020, 04:04 Het aantal doden en ziekehuisopnames is sinds gister weer fors gestegen. Waarom hoor ik toch steeds mensen zeggen dat het aan het afvlakken is?
Omdat het 1 het ander niet uitsluit.
Bij exponentiële groei is er altijd sprake van een groeifactor. Die is ’heel eenvoudig’ uit te leggen. ,,Je kijkt naar het aantal van vandaag, gedeeld door dat van gisteren. Als je dat elke dag doet, en als het getal dat daaruit komt, steeds ongeveer hetzelfde is, noemen we dat de groeifactor.’’ Van 7 tot 21 maart was de groeifactor ongeveer 1,233. Vanaf de 21ste is een nieuw patroon zichtbaar: de groeifactor ligt sindsdien rond de 1,15.

(..)

Hoewel De Lange als ’eenvoudig wiskundige’ voorzichtig is met uitspraken die hij liever overlaat aan epidemiologen, lijkt het erop dat ’social distancing’, het sluiten van scholen, cafés en het afgelasten van evenementen, echt een effect hebben op de epidemie. Al sinds afgelopen zaterdag ziet hij duidelijk hoe de groei van het aantal nieuwe besmettingen vermindert.

https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2 ... um=organic
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#503 Bericht door wanadee » woensdag 01 april 2020, 06:10

Ik zag net op het belgische nieuws dat er een gezond meisje van 12 jaar is overleden aan corona. Schijnt weinig voor te komen maar het zal je kind maar wezen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#504 Bericht door driver » woensdag 01 april 2020, 06:59

. Komt het bij sommige hier nu echt niet op om eens iets te posten zonder dat politieke voorkeur gezwam en misschien eens iets te posten over wat positieve dingen die er ook gebeuren?.
Tis maar een idee hé.

En ja wat enkele weken geleden hier dan voorspeld is ongeacht door wie kun je ook blijven herhalen inclusief de reden waarom ect en dat er niks mee of te weinig mee gedaan is . Feit is echter dat je hier op het grote TF zeker wel 10 of zijn het er 20 mensen weet te bereiken :mrgreen:

Al diegenen die nu hier met de stok slaan omdat er eea blijkbaar niet goed is aangepakt of nu nog niet moeten gewoon ffe de landelijke pers of tv programma's benaderen lijkt me misschien dat ze dan hoor en weder hoor krijgen. En vervolgens heel Nederland achter zich proberen te krijgen om misschien met terugwerkende kracht enkele politici of wetenschappers of wie dan ook die gefaald hebben aan te pakken. Veel succes alvast.
Maar hier op TF?.. Druk maken om niets is het hier. Meningen geven, ongenoegen spuien en elkaar wat aanpakken. Eigenlijk net als altijd hier totdat er weer een bezem door gaat bij teveel op de man spelen ;)

Mooi weer nu in Ede en dat is positief.
Lekker rustig hier is ook positief.
Minder luchtvervuiling blijkbaar dat is ook positief.
Minder verkeersdoden nu vgs mij is ook positief.
Gohhh.. Het woord positief kan eigenlijk best wel soms ha, ha. :thumbsup:
Laatst gewijzigd door driver op woensdag 01 april 2020, 07:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#505 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 01 april 2020, 07:03

Nog 28 dagen thuis dus en dan weer ander nieuws. Ik kan me er in vinden.

Dit virus houdt niemand tegen want het is al sinds 20 november in de wereld aan het rondgaan. De eerste zieke in Wuhan op 19 december betekent de eerste besmetting eind november en die mensen lopen overal ter wereld rond als ze nog leven. De mensen die brullen dat de grenzen begin dit jaar dicht hadden gemoeten miskennen de aanwezigheid van besmette mensen vanaf eind november.

Grenzen dicht is geen optie maar dat heb ik al geschreven hier. Nu eens zien wat ze gaan doen met geld voor het zuiden. Dat virus is gezamenlijke smart dus als er geld komt dan voor alle landen in de EU.

Dus nog vier weken rust. Ik red me wel hoor!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#506 Bericht door driver » woensdag 01 april 2020, 07:16

erik-kuijpers schreef: woensdag 01 april 2020, 07:03 Nog 28 dagen thuis dus en dan weer ander nieuws. Ik kan me er in vinden.

Dit virus houdt niemand tegen want het is al sinds 20 november in de wereld aan het rondgaan. De eerste zieke in Wuhan op 19 december betekent de eerste besmetting eind november en die mensen lopen overal ter wereld rond als ze nog leven. De mensen die brullen dat de grenzen begin dit jaar dicht hadden gemoeten miskennen de aanwezigheid van besmette mensen vanaf eind november.

Grenzen dicht is geen optie maar dat heb ik al geschreven hier. Nu eens zien wat ze gaan doen met geld voor het zuiden. Dat virus is gezamenlijke smart dus als er geld komt dan voor alle landen in de EU.

Dus nog vier weken rust. Ik red me wel hoor!
Heb wat betreft de nieuwe of verlengde regels ook geen moeite mee. Ga er vanuit dat Rutte en kompanen het beste met ons voor hebben en wat ik gisteren ook hoorde :Wij, de Nederlandse bevolking moeten niet alles verplicht opgelegd krijgen maar samen eea oplossen en daarom (nog) geen lock down bijvoorbeeld.
Verantwoordelijkheid wordt ook bij ons neergelegd begreep ik dus prima vindt ik.

De aanpak en inzet overal is ongekend en zoveel mensen werken zich een slag in de rondte nu ongeacht welke bedrijfstak dat verdient gewoon een positieve benadering vindt ik.
En ja.. Er gaan ongetwijfeld veel bedrijven ten onder dat is onvermijdelijk maar er zijn en komen regelingen dus een groot deel zal ook overleven lijkt me. Veel mensen zullen in de problemen komen maar problemen kunnen ook opgelost worden toch duszz.

Dit raakt ons in Nederland allemaal ons ook nu maar met de juiste insteek en zeker geen politiek gedram maar saamhorigheid komen we er ook wel weer uit.
De vraag is alleen wanneer en hoe komen we er uiteindelijk uit?.

Gezond blijven nu is het motto.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#507 Bericht door RuudThai » woensdag 01 april 2020, 07:23

Het aantal doden veroorzaakt door het Coronavirus is inmiddels gestegen tot boven de 1000.
Afgelopen zondag was er in Op1 een deskundoloog die vertelde dat er 2 jaar geleden in Nederland ruim 10.000 mensen waren overleden aan influenza = griep.
Dat is schijnbaar nooit zoveel in de media onderwerp van gesprek en zorg geweest.
Ik hoop niet dat deze coronagriep dat aantal bereikt maar het relativeert wel enigszins.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#508 Bericht door driver » woensdag 01 april 2020, 07:39

RuudThai schreef: woensdag 01 april 2020, 07:23 Het aantal doden veroorzaakt door het Coronavirus is inmiddels gestegen tot boven de 1000.
Afgelopen zondag was er in Op1 een deskundoloog die vertelde dat er 2 jaar geleden in Nederland ruim 10.000 mensen waren overleden aan influenza = griep.
Dat is schijnbaar nooit zoveel in de media onderwerp van gesprek en zorg geweest.
Ik hoop niet dat deze coronagriep dat aantal bereikt maar het relativeert wel enigszins.
wslijk, althans dat denk ik omdat dit Corona gedoe de hele wereld over gaat dus meer aandacht ervoor dan een dodelijke griep alleen in Nederland.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1581
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#509 Bericht door Herbergier » woensdag 01 april 2020, 07:45

KhunSugar schreef: maandag 30 maart 2020, 12:16 In België [emoji1045] is men te laat en te laks geweest, met een regering met ballen hadden we minstens 50% minder doden gehad.
In Nederland [emoji1179] is het nog erger, jammer en zeer betreurenswaardig.
Persoonlijk zit ik in een lockdown nu voor de derde week idem voor de dochter we doen beiden telewerk. Al onze boodschappen worden aan huis geleverd. Ik ga 1 uur/dag fietsen bij zonnig weer.
Mijn partner haar werkgever kan social distancing garanderen, zij gaat nog werken.
Als ik de berichtgeving volg kan het nog duren tot begin mei.
Onze nationale luchthavens zijn gesloten. Belgen die terugkeren mogen nog binnen en wordt een 14 daagse verplichte quarantaine opgelegd, ook voor zij die ze gaan afhalen.

Zorg goed voor jullie naasten en uzelf.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Als ik dhr Suiker moet geloven is de regering van Nederland meer laks dan de regering van Belgie tov covid-19, maar hoe komt het dan dat er vandaag in de NOS media wordt geschreven dat er in Belgie meer besmettingen zijn dan in Nederland, volgens mij is Belgie een stuk kleiner met veel minder bevolking.

https://localfocus2.appspot.com/5e6f877460e13
Alles van waarde is weerloos.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#510 Bericht door godzilla » woensdag 01 april 2020, 08:29

Het corona virus, is moordend,
Landen als italie en vs die geen weg meer weten met hun lijkkisten, dat spreekt voor zich.
Zelfs al vallen er minder verkeersdoden, en minder doden door smog.
Is de aanpak van nederland correct?
Geen idee, maar het is geen europese aanpak, dat is zeker.
Wie het juist zal hebben zullen we pas later weten.
Ik hoop dat ze de piek in nederland op hun manier aankunnen, maar ze trekken wel andere landen met hun mee.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”