Oplichting en online bedreigingen

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Oplichting en online bedreigingen

#1 Bericht door wpdl » woensdag 18 augustus 2021, 00:48

Koninklijke Thaise politie waarschuwt voor oplichting en online bedreigingen

De Royal Thai Police heeft een waarschuwing afgegeven over verschillende vormen van oplichting en online bedreigingen om het publiek bewust te maken, en voegde eraan toe dat mensen voorzichtig moeten zijn met wat er online wordt gepost, aangezien cyberpesten en het verspreiden van nepnieuws strafrechtelijke vervolging kunnen opleveren.

Mensen wordt gevraagd mee te werken en illegale handelingen te melden bij de Thaise Royal Police Hotline door te bellen naar 1599, aldus de Nationale Politie.

1. Cyberpesten – Het verzenden, uploaden of verspreiden van onaangename, schadelijke, misleidende of vervelende inhoud over iemand anders wordt beschouwd als cyberpesten.

2. Onwettige toegang tot computergegevens (hacken) – Hacken is een vorm van frauduleuze activiteit waarbij mensen worden misleid om op links te klikken die hen beloningen of cadeaubonnen, loterijlinks, het vragen om bankgegevens en andere persoonlijke informatie garanderen. Hackers kunnen creditcardgegevens of wachtwoorden verkrijgen.

3. Oplichting bij online winkelen: een veelvoorkomende oplichterij die zich richt op internetshoppers, is dat u niet ontvangt waarvoor u heeft betaald. Wanneer een fraudeur goederen verkoopt, levert hij of zij een beschadigd artikel of een artikel van lage kwaliteit, of helemaal niets. Ze kunnen zich ook voordoen als verkoper om uw creditcard- of bankrekeninggegevens te verkrijgen.

4. Dating- en romantiekzwendel: Oplichters creëren nepprofielen op legitieme datingwebsites. Ze creëren deze profielen om een ​​relatie met u aan te gaan om uw geld en persoonlijke informatie te verkrijgen. De oplichter zal een sterke band met u opbouwen voordat hij om geld vraagt ​​voor de kosten van ziekte, letsel, reizen of een noodgeval in het gezin.

5. Leningzwendel: wanneer een slachtoffer wordt overgehaald om een ​​voorschot te betalen voor een lening, wordt dit een leningzwendel genoemd. In de meeste gevallen zal een persoon reageren op een advertentie voor een snelle lening en wordt zijn aanvraag goedgekeurd, ongeacht zijn kredietgeschiedenis.

6. Nepnieuws: mensen kunnen nepnieuws verspreiden op sociale media met slechte bedoelingen om controverses, haat of paniek onder mensen te creëren.


full story by the thaiger

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Oplichting en online bedreigingen

#2 Bericht door Jim » woensdag 18 augustus 2021, 08:44

Het heeft de koninklijke Thaise politie behaagt om zich bij ons in de 21ste eeuw te voegen :thumbsup:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Oplichting en online bedreigingen

#3 Bericht door wpdl » woensdag 18 augustus 2021, 09:36

Wees blij er zijn er hier zat die nog in de 19de eeuw leven of begin 20ste eeuw

Zag vanmorgen 'nummer zeven' denk ik staan in een landelijke website.
Dochter lief heeft ongevraagd tweehonderddrieënvijftig miljoen Baht [253] overgeschreven naar haar eigen rekening.
Mag er flink wat jaren over nadenken in haar toekomstige privéverblijf op water en brood.
Moeders was het er niet mee eens.

Vraag ik mij toch af hoe moeders daar aan komt...........................

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Oplichting en online bedreigingen

#4 Bericht door Jim » woensdag 18 augustus 2021, 18:41

Ik vraag me ook af welke bank zo lichtzinnig omgaat met het geld van zo'n gefortuneerde klant.
A police investigation revealed that Mawadi was behind the transactions, with the involvement of a number of bank employees. However, according to police, all the money was taken by Mawadi.
Ik ben ooit uren bij de bangkok bank bezig geweest om een nieuw bankboekje aan te vragen nadat ik die verloren was.
paspoort, rijbewijs, credit cards, visum, getuigenis van m'n vrouw etc werden in eerste instantie allemaal geweigerd omdat mijn handtekening lichtjes was veranderd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”