Trefpunt Azië stopt ermee

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Trefpunt Azië stopt ermee

#1 Bericht door wpdl » zaterdag 05 juni 2021, 01:16

Trefpunt Azië stopt ermee

Nadat in december vorig jaar enkele leden van de redactie hun werkzaamheden neerlegden, trad er bij Trefpunt Azië een nieuw redactieteam aan. Met veel enthousiasme werd de site, die in 2015 tot stand kwam, voortgezet. Ze kreeg een nieuw gezicht, er kwamen enkele nieuwe rubrieken, er werden nieuwe auteurs aangetrokken en de redactie deed haar best elke dag een aardige mix te brengen van actualiteiten, achtergrond- en reisverhalen, opiniestukjes, analyses, leesverhalen, enz.

https://www.trefpuntazie.com/trefpunt-azie-stopt-ermee/

Jammer zeer jammer heb vele jaren Trefpunt mogen lezen met vaak groot plezier.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Trefpunt Azië stopt ermee

#2 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 05 juni 2021, 06:28

Ik heb er 5,5 jaar voor gewerkt en bijna 1.000 artikelen, boekbesprekingen, verhalen en vertalingen uit de internationale pers neergezet en met groot plezier. Maar de kernredactie werd ouder en toen wij met zijn drietjes 222 jaar oud waren zijn we er mee gestopt. De jeugd heeft het klaarblijkelijk niet kunnen behappen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Trefpunt Azië stopt ermee

#3 Bericht door wpdl » zaterdag 05 juni 2021, 12:41

Het was mij bekend dat jij vele berichten daar heb geplaatst.
De vele schrijvers al dan niet professioneel of uit de hand gelopen hobby waren stevig in aantal, bijna tientallen dacht ik.
Ben benieuwd of men die kriebels nog ergens anders gaat uiten.
De leeftijd 'jeugd' zoals jij het omschrijf zijn volgens mij allemaal in leeftijd stevig over de helft in jaren.
Prioriteiten probleempje misschien :Whistle:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Trefpunt Azië stopt ermee

#4 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 05 juni 2021, 15:49

Dat klopt wel; Bert en Antonin zeker, Paul is jonger, de dame erbij ken ik niet. Maar ook met 30 schrijvers red je het niet zoiets aantrekkelijk te houden. Iedere week een knaller pennen is lastig en helemaal als er druk is iets in te leveren. Ik kon in serie maken door de vertalingen van reis- en andere boeken en mijn kennis van andere landen dan Thailand en omgeving. Maar ik zat 7 op 7 dagen te pennen, 4 uur per dag. Aan een GOEIE vertaling zoals uit Khaosod English zit je minstens twee uur en dan moet je hem er nog in zetten.

En kijk hier; kijk in het blog. Dezelfde kring iedere week weer. En dan, hoe aantrekkelijk blijf je? In het zekere blog, een schrijver met de naam inquisiteur: iedere week een verhaal over de Isaan. Ik hoor van anderen: prima verhalen. Ik heb er een slechts gelezen en daarna: de Isaan, daar woon ik zelf, ik heb het wel gelezen nu.

Jammer, weer iets goeds ter ziele.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”