Draagmoederschap.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Draagmoederschap.

#1 Bericht door wpdl » zondag 07 februari 2021, 09:40



Een vermeende illegale transnationale organisatie met draagmoederschap die zich voordeed als een schoonmaakbedrijf, werd opgepakt door de cybercrime-politie in Thailand.

Agenten van het Cyber ​​Crime Investigation Bureau vielen 10 locaties binnen die ervan verdacht worden betrokken te zijn bij het illegale transnationale draagmoeder netwerk.
Volgens de commissaris van het bureau, werden Thaise vrouwen via sociale media naar het illegale draagmoeder netwerk gelokt.
Ze kregen elk meer dan 500.000 baht betaald om kinderen te baren voor ouders in het buitenland.

Vorig jaar werd een andere organisatie opgepakt en werd een groot aantal Thaise en Chinese staatsburgers gearresteerd.
Het netwerk zou Thaise vrouwen hebben gebruikt om baby's te baren voor Chinese stellen.


bronnen

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Draagmoederschap.

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 07 februari 2021, 09:53

Alsof er in China niet genoeg wezen zijn om te adopteren! Of zouden dat alleen meisjes zijn? De gevolgen van de éénkindpolitiek zitten in staatsweeshuizen en hun toekomst is onzeker. Toch ontvoeren Chinese mannen vrouwen uit Laos, Vietnam, Myanmar en Pakistan dus ik begrijp het niet helemaal......

Heeft Thailand draagmoederschap verboden? Zo ja dan is die handel verboden en grijpt men terecht in.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Draagmoederschap.

#3 Bericht door Joep » zondag 07 februari 2021, 12:46

Bij een draagmoederschap wordt een eicel van de moeder bevrucht met een zaadcel van de vader in een laboratorium.
Deze wordt dan in de baarmoeder van de draagmoeder geplaatst.
Het kind heeft dan de genen van de vader en moeder, dit is bij adoptie niet het geval.
Zou me geen andere reden kunnen indenken.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Draagmoederschap.

#4 Bericht door wpdl » zondag 07 februari 2021, 13:19

Het staat er eigenlijk niet bij in het artikel of het legaal wel mag Erik.
Maar mijn mond zou open vallen als dat het geval is.
Dit is illegaal en volgens de Thaise wet dus verboden dat is duidelijk.

Het China en hun politiek over de laatste tientallen jaren volg jij beter dan ik in de regel.
Of die kinderen die als tweede geboren zijn in een staatsweeshuis zitten weet ik niet.
Dit ontvoeren waar jij over praat of dat in dit plaatje past van draagmoederschap betwijfel ik ook.

Dat er in de loop van een halve eeuw een scheef gegroeide verhouding tussen man en vrouw is ontstaan in aantal zal het resultaat zijn.
Dat klopt lijk mij maar denk dat een draagmoeder toch een andere reden heeft.

Betaling is trouwens nu niet echt om over na huis te schrijven.
Zeg dat men ongeveer jaar bezig is met zwanger zijn en daarna hun oorspronkelijke lijf weer terug hebben is het dus gedeeld door twaalf ongeveer 40.000 Baht per maand.
Verwijzend naar het bargirls onderwerp zullen er vele gegadigde zijn die dat ook zonder zwanger zijn bij elkaar schrapte in een maand in de betere tijden?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Draagmoederschap.

#5 Bericht door erik-kuijpers » zondag 07 februari 2021, 15:50

Willem, in de eenkindpolitiek waren meisjes ongewenst en werden vermoord of te vondeling gelegd. Daar zitten de weeshuizen vol mee, of zaten, want ze zullen ondertussen wel volwassen zijn. Nu mag je in China 2 kinderen hebben. Van die ontvoeringen zijn er berichten in de internationale pers en ik heb er in Trefpunt een keer over geschreven. Het waren echte ontvoeringen of 'verkochte' bruiden die daarna verwaarloosd werden en niet meer betekenden dan 'mem' en huishoudhulp.....
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op zondag 07 februari 2021, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Draagmoederschap.

#6 Bericht door erik-kuijpers » zondag 07 februari 2021, 16:26


Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Draagmoederschap.

#7 Bericht door erik-kuijpers » zondag 07 februari 2021, 16:34

Betaling is trouwens nu niet echt om over na huis te schrijven.
Zeg dat men ongeveer jaar bezig is met zwanger zijn en daarna hun oorspronkelijke lijf weer terug hebben is het dus gedeeld door twaalf ongeveer 40.000 Baht per maand.
Verwijzend naar het bargirls onderwerp zullen er vele gegadigde zijn die dat ook zonder zwanger zijn bij elkaar schrapte in een maand in de betere tijden?


Voor de armsten is dat wel een hoop centen, Willem, en helemaal nu met dat corona waardoor er veel zonder werk zitten. 40K per maand, mijn gezin doet het met de helft als ik niet in Thailand ben.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Draagmoederschap.

#8 Bericht door wpdl » woensdag 10 februari 2021, 01:26

Je reacties zullen zomaar een kern van waarheid zijn of geweest zijn,
Men zal overal in dat grote land niet zo snel reageren op veranderingen van hogere hand gegeven.
Toch zie ik je reacties als appels en peren zoals ik al eerder aangaf.
Men wil kinderen omdat het mag.
De reden waarom ze voor draagmoederschap kiezen lijken mij op een ander vlak te liggen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”