Foei Gunther Z.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Foei Gunther Z.

#1 Bericht door wpdl » dinsdag 23 juni 2020, 12:08

Een Duitse man werd op dinsdag (23 juni) gearresteerd in Pathum Thani omdat hij 2241 dagen overstay heeft.

De 61-jarige Gunther Z. had in 2014 voor het laatst een verlenging van zijn retirement visum aangevraagd en nam daarna geen contact op met de immigratiedienst.
Retirement visum wordt verleend voor een periode van 12 maanden en moet jaarlijks worden verlengd.

"Deze operatie maakt deel uit van een dringend beleid van de immigratiepolitiechef Pol luitenant-generaal Sompong Chingduang om buitenlanders die te lang blijven op te sporen en te deporteren om te voorkomen dat ze Thailand gebruiken als basis voor illegale operaties tijdens de sluiting van Covid-19", aldus kolonel Pol. Jaroenphong Khantilo, hoofd van de immigratiepolitie Pathum Thani.

Mensen die informatie hebben over te lang verblijf van buitenlanders worden aangemoedigd om de immigratiepolitiehotline van 1178 te bellen.


Bron nationthailand

Voor diegene die zeggen Ja nu je er over begint zal ook eens naar de datum kijken eerdaags. :Whistle:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Foei Gunther Z.

#2 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 23 juni 2020, 14:31

Zes jaar is ook wel erg gortig! Meneer wordt er uit geknikkerd en krijgt tien jaar ban, denk ik.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Foei Gunther Z.

#3 Bericht door godzilla » dinsdag 23 juni 2020, 16:23

Je kan je afvragen hoe zoiets mogelijk is...
Maar er zijn verschillende mogelijkheden.
Je komt naar thailand met de benodigde bathjes op je rekening.
En ze verdwijnen als sneeuw voor de zon, ...voer voor een anderer topic.
Je krijgt problemen om alles op een rijtje e krijgen, de veranderende thaise wetgeving helpt ook niet echt..
Een beetje gezondheidsproblemen, en een tirak die niet echt behulpzaam is, dan kom je snel in de penarie.
En ja 6 jaar is lang, volgens mij geeft het gewoon aan dat het beleid niet deugd.

Als hij 6 jaar geleden al in de fout was, dan heeft hij nu 6j geprofiteerd om hier te blijven.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Foei Gunther Z.

#4 Bericht door serpay » dinsdag 23 juni 2020, 17:48

de man had inkomen genoeg alleen geen zin de Thaise rompslomp.
volgens de Duitse krant inkomen van boven 10k per maand, euro.....
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Foei Gunther Z.

#5 Bericht door wpdl » woensdag 24 juni 2020, 00:47

De reden van zijn kant uit is in mijn gedachte ook niet echt belangrijk.
Er zijn er meerdere op te noemen met of zonder geld.
En ja de aanwezige Duitsers op pensioen leeftijd hier zitten meestal goed bij kas.
Punt is hoe kan de immigratiepolitie dit zo laten versloffen en dan volgens bericht uiteraard nog met een excuus komen van lik mijn versie.
Dacht dat je 20.000 Baht boete maximaal tegemoet kan zien en een uitwijzing uit Thailand als je je zelf meldt.
Als ze je oppakken is mij onbekend.
Dat die niet meer terug hoeft te komen zal ook wel kloppen.
Ben benieuwd of er nog meer info volgt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Foei Gunther Z.

#6 Bericht door jumbo » woensdag 24 juni 2020, 01:21

wpdl schreef: woensdag 24 juni 2020, 00:47 Punt is hoe kan de immigratiepolitie dit zo laten versloffen en dan volgens bericht uiteraard nog met een excuus komen van lik mijn versie.
Als iemand om wat voor reden dan ook tijdens het jaar voorgoed terugkeert naar thuisland of een ander domicilie verkiest of bijvoorbeeld
omschakelt naar een Non B.....hoe kan de locale immigratie dat weten? Als de betreffende persoon het niet meldt..

Als ze iedereen die niet opnieuw verlengd zouden moeten tracken dan kan het een aardige job worden.
Aan de andere kant, als ze een link zouden hebben met een centrale DBASE met grensovergangen dan zou het makkelijker kunnen worden
Of de 90 dagen meldingen opvolgen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Foei Gunther Z.

#7 Bericht door wpdl » woensdag 24 juni 2020, 01:58

Zoals je al aangeeft als visumhouder andere status of acties doet gaat het er niet makkelijker op worden.
Niettemin zijn er voldoende controle mogelijkheden die niet gelijk 'eng' hoeven te worden.
De 'gewone' politie en immigratie dienst werken nu ook niet echt samen althans hier in mijn regio.
Een keer een controle buiten het kantoor gehad en ja toen zat het dicht bij een razzia qua actie.
Bij de diverse stoplichten zie ik die mannen [politie] dagelijks bromfietsen en wagen naar de kant sturen met vaak ware doodsverachting.
Het laatste wat ze dan vragen is mag ik je visum even zien.
Adres en telefoon is bekend bij immigratiekantoor van de visumhouder simpele controle het jaar erop en het is duidelijk.
Uiteraard dan de partijen die ontbreken.
Niet nodig, mijn ook best maar gaat dan geen excuus aangeven als immigratiedienst wat nergens op slaat.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Foei Gunther Z.

#8 Bericht door euromonkey » woensdag 24 juni 2020, 04:50

Er zijn veel buitenlanders die hier wonen zonder visums meestal uitgemak zucht of armoede.
Lokale politie is vaak op de hoogte en vind het best zolang je maar geen problemen veroorzaakt.
Het probleem zal groter worden waarneer voor ieder visum verplicht een gezondheidsverzekering nodig is.
Het zou dan zomaar kunnen dat vele besluiten verder te leven als illegale Farang.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Foei Gunther Z.

#9 Bericht door wpdl » woensdag 24 juni 2020, 12:57

Ik vindt het een boute uitspraak euromonkey.
Er zal zo hier en daar best wel een blanke buitenlander westerling lopen die om diverse redenen visumloos is.
Veelal denk ik door een zelfgekozen traject [sex drugs en rock en roll] en dan aan het kortste touwtje trekken.
Feiten over aantallen legaal en illegaal zijn slecht te vinden door mij men haalt het een an ander vaak door elkaar.
Verwachte problematiek bij drempelverhogende visumeisen durf ik al helemaal geen voorspelling over te doen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Foei Gunther Z.

#10 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 24 juni 2020, 15:48

Is dat zo Euromonkey?

Een visum haal je in een ander land en dan kom je TH niet binnen zonder polisgarantie en nu ook niet zonder keuringsbriefje. Ben je niet binnen dan kun je ook geen overstay oplopen. Het gaat dus om mensen met een polis en met een keuringsbriefje die binnen komen.

Nu de verlenging, de extension. Keuringsbriefje? Nog niets van gelezen. Poliscontrole? Daar is nog geen controle op aangekondigd of weet Euromonkey meer dan wij?

Er zullen altijd foetelaars blijven en die lopen een keer tegen de lamp bij een fuik en dan krijgen ze een vlucht naar huis en een ban. Natuurlijk kun je over land stiekem binnen maar pakken ze je daarmee dan ga je de bak ook nog eens in. En als een 'kontzakambtenaar' wordt overgeplaatst dan krijg je een andere en die doet het niet of vraagt dubbel...... Ik zou dat niet riskeren. Maar helaas, er zullen nog veel Gunthertjes volgen.....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Foei Gunther Z.

#11 Bericht door jumbo » donderdag 25 juni 2020, 03:36

Er is altijd een kans dat immigratie de voorwaarden van een visa of verlenging veranderd
Een keuring en/of zkv is geen ondenkbare een optie, veel farang hebben geen verzekering
en als ze wat overkomt gaat het toch ten koste van het ziekenhuis of de staat

Toelaten tot de Social Security, tegen een verhoogde premie (nu 438 thb per maand),
zou een prima oplossing zijn. De verhoogde premie vanwege het verhoogde risico
Met een extra bijlage/polis voor upgrades naar prive kamer etc., maar veel Staats
ziekenhuizen hebben geen prive kamers, alleen zalen..... en dat vind ik pure armoe zoals
ik het gezien heb.

Maar overstay is een beetje ondoordacht, als je hier niet kan blijven, niet kan voldoen aan
redelijke eisen, ga dan naar je thuisland en laat je daar in de watten leggen.
Maar dat schijnt een emotionele stap te zijn, een die voor velen aangeeft dat je andere
leven mislukt is.. bittere pil, zure appel??
Laatst gewijzigd door jumbo op vrijdag 26 juni 2020, 02:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Foei Gunther Z.

#12 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 25 juni 2020, 06:48

Jumbo zegt Toelaten tot de Social Security, tegen een verhoogde premie (nu 438 thb per maand),
zou een prima oplossing zijn. De verhoogde premie vanwege het verhoogde risico
Met een extra bijlage/polis voor upgrades naar prive kamer etc., maar veel Staats
ziekenhuizen hebben geen prive kamers, alleen zalen..... en dat vind ik pure armoe zoals
ik het gezien heb.


Een toeslag op die (lage) premie voor emigranten met een ret of mar extension is een prima zaak en die toeslag mag best fors zijn. Noem 100 euro ofwel 3.500 baht/maand en je maakt iedere emigrant gelukkig. Dan stond ik vooraan in de rij om me aan te melden mits non-selectief want oude emigranten nemen nu eenmaal kwaaltjes mee op die leeftijd.

Wat dan blijft is de beperkte capaciteit in staatsziekenhuizen want je kunt lang niet overal voor alles terecht; mijn huidkanker kon in de staatsziekenhuizen in Nongkhai en Udon Thani niet worden behandeld en ik moest genoegen nemen met de neusdokter of zelf iets zoeken. En dat werd de plastische man in Udon. Tegenwoordig zou ik naar Udon Isaan Cancer Hospital gaan, 15 km zuidelijk van Udon langs de AH-2.

Privé-kamers en kamers-met-twee heb je niet overal. Nongkhai General is daarop een prettige uitzondering, staatsziekenhuis, met een ruim aanbod maar ook dat kan een keer tijdelijk vol zijn en dan wordt het de zaal met 20 of meer. DAT is inderdaad ellendig zoals ik zag toen good old Mart ziek lag in Kuchi Narai (Kalasin) en zijn vrouw Mona op een matje onder zijn bed moest liggen (en de andere familie inclusief houtskool kookstelletjes en matrassen in de gangen....). Daar hadden ze maar een paar aparte kamers.

De kamer voor mij alleen in Nongkhai was 3.500 p.d. en er stond een sofa voor de nacht maar ik had dat niet nodig want de keuken was prima en om 18 uur kwam mijn vrouw met de warme hap en ander lekkers. Met een gebroken poot ben je eigenlijk niet ziek en dan wil een vette hamburger er best wel in......

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”