Big city Bangkok en zijn rotzooi.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#1 Bericht door wpdl » donderdag 18 juni 2020, 13:57

Ze zijn het schijnbaar helemaal zat in Bangkok en gaan de belangstelling om elkaar eens even op hun minder goede manieren aan te spreken anders aanpakken.
Hoewel kan mij ook nog iets van snelheidsduivels en op de stoepen scheuren met je motor voor de geest halen wat ook vermeld wordt.
Even bellen met andere woorden en cashen 8-)
Pak je kansen minderbedeelde gepensioneerde enzoveurt.

Zie je een buurman een wasmachine of matras in de waterwegen van het Venetië van het Oosten dumpen? Bel het stadsbestuur en krijg de helft van de boete betaald, zeiden ambtenaren woensdagavond.
De woordvoerder van Bangkok Metropolitan, Pongsakorn Kwanmuang, schreef woensdag op Facebook dat degenen die rapporteren over khlong-zwerfvuil tot 5.000 baht kunnen worden betaald, de helft van de maximale boete van 10.000 baht. Mensen kunnen zwerfafval melden bij de 24-uurs hotline 1555. Engelstalig is beschikbaar.


Bron en volledig verslag khaosodenglish

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#2 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 18 juni 2020, 14:54

Willem, NL heeft ook kliklijnen maar die zijn allemaal anoniem en betalen niks uit. Hoewel, ik meen dat de belastingdienst wel een dergelijke regeling kan treffen met mensen die fraudeurs aangeven. Zit ik er naast dan horen we dat wel van Lammert.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#3 Bericht door wpdl » donderdag 18 juni 2020, 15:16

Ja klopt het is geen typisch Thaise uitvinding en ook hier zal men je naam hopelijk niet doorspelen voor diegene die denken Dat klopt voor geen meter even melden
Een bonus ter motivatie geeft de burger moed schijnbaar.
En ja de na mij de zondvloed mentaliteit die je hier met regelmaat tegenkomt aangaande vuil storten is hier meer gemeengoed dan toeval.
Jaren zeventig was het in onze thuislanden Nederland België ook heel normaal illegaal en ja legaal hele woonwijken staan op vuilnisbelten in Zuid Holland en elders in het land.
Men kan dit toen en nu ook alleen maar tegengaan met 'hardere' regels helaas luister de mens slecht :oops:
Plekken aanbieden waar men gescheiden vuil kan storten [in containers] zou ook een mooi begin zijn.
Ik hoor lammert zijn beroepservaringen ook graag anoniem natuurlijk hoe men hun fraudeurs onder het tafelkleed blijft houden hoewel dat natuurlijk niks met matrassen en koelkasten van doen heeft.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#4 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 18 juni 2020, 15:45

In onze woonregio in Nongkhai Buiten hebben de dorpen een plek waar je ook grof vuil mag plaatsen. Overigens zijn de mensen zo arm dat men spullen vaak naar het eigen huis neemt..... Wij betalen 20 b/maand voor de ophaaldienst en zo blijft het in het dorp schoon. Maar in het buitengebied kun je precies zien of er iemand verhuisd is of de wasbak heeft vervangen. Daar is het 'pleur maar neer....'.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#5 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 18 juni 2020, 22:45

Willem, over klikken bij de fiscus vind ik een site.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ad_anoniem en er staat een link naar een andere pagina van de dienst.

Ik zie niks over 'klikgeld' maar mogelijk is dat al opgeheven.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#6 Bericht door wpdl » vrijdag 19 juni 2020, 00:55

Het onderwerp geeft in Bangkok aanleiding tot overstromingen Erik omdat men de klongs schijnbaar als de eerste oplossing ziet om spullen die de vuilnisman niet meeneemt kwijt te raken.
En die klongs zijn er juist om overtollig water kwijt te raken.
Denk dat als ze in Nederland gemalen en sluizen dusdanig vervuilen dat het niet meer werkt dat er ook de pleuris wat ongenoegen uitbreekt.
Wij wonen in een van de vele groeiwijken rondom korat en ja je kan zien aan het grofvuil hoeveel verbouwingen er zijn of tuinmannen actief bij de locaties die tegen het grote buitenbos aanliggen.
Soms overnacht zelfs wat dichter bij huis.
Overheid gaat vaak niet verder als een verbodsbord plaatsen periodiek opruiming of per ongeluk staat het in de brand.
In Bangkok met vele miljoenen bewoners geeft het nog grotere problemen met het water.
Dat elkaar de bel om de nek hangen niet de echte oplossing is mogen duidelijk zijn.
Klikgeld lijkt mij van deze tijd vroeger noemde je dat sociale controle en die was gratis ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 19 juni 2020, 02:56

Ik kan er nog steeds met de pet niet bij dat de klongs binnen en buiten Bangkok en irrigatie kanalen niet systematisch worden geschoond
Dat zou een hoop overlast besparen en kosten voorkomen tijdens overstromingen bijvoorbeeld
Werkkrachten genoeg in de diverse gevangenissen en door C19 ... mooi werk project...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#8 Bericht door Joep » vrijdag 19 juni 2020, 06:59

Wat ik nog minder begrijp is dat iedereen van mening is dat het vuilnisophaal gebeuren in BKK slecht is geregeld.
In de Moo Baans wordt gemiddeld 2x per week vuilnis opgehaald, zit gewoon in het servicetarief wat je jaarlijks betaald.
Bij ons iedere dinsdag en vrijdag. Dinsdag huisvuil, vrijdags ook grotere dingen en tuinafval/snoeiafval.

In de grotere straten, waar de winkels en bedrijfjes zitten wordt dagelijks vuilnis opgehaald. Betalen een een X bedrag voor aan de gemeente. Hoe het in de soi's geregeld is weet ik eigenlijk niet. Weet wel dat die het aan de grote weg kunnen plaatsen.

Bouwpuin wordt bij ons door de aannemer afgevoerd. Waar die dat heen brengt weet ik niet.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#9 Bericht door jumbo » vrijdag 19 juni 2020, 07:32

Joep schreef: vrijdag 19 juni 2020, 06:59 Wat ik nog minder begrijp is dat iedereen van mening is dat het vuilnisophaal gebeuren in BKK slecht is geregeld.
Ik eigenlijk ook wel... mijn ervaringen zijn gelijk aan die van jou

maar de Thai hebben weinig op met milieu en dumpen idd maar raak, jammer, ze komen er wel een keer achter zou je denken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#10 Bericht door Joep » vrijdag 19 juni 2020, 07:51

jumbo schreef: vrijdag 19 juni 2020, 07:32
Joep schreef: vrijdag 19 juni 2020, 06:59 Wat ik nog minder begrijp is dat iedereen van mening is dat het vuilnisophaal gebeuren in BKK slecht is geregeld.
Ik eigenlijk ook wel... mijn ervaringen zijn gelijk aan die van jou
Jij woont toch nagenoeg in de buurt??

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#11 Bericht door jumbo » vrijdag 19 juni 2020, 08:23

Joep schreef: vrijdag 19 juni 2020, 07:51
Jij woont toch nagenoeg in de buurt??
Ramkhamhaeng 164
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#12 Bericht door Joep » vrijdag 19 juni 2020, 08:35

Liap Khlong Song 29 Alley, Khwaeng Bang Chan, Khet Khlong Sam Wa, Krung Thep Maha Nakhon 10510

12 kilometer.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#13 Bericht door wpdl » vrijdag 19 juni 2020, 10:16

@Joep
Wat ik nog minder begrijp is dat iedereen van mening is dat het vuilnisophaal gebeuren in BKK slecht is geregeld.
Het is toch niet pietje Puk van om de hoek die met die mededeling komt volgens mij.
De woordvoerder van Bangkok Metropolitan, Pongsakorn Kwanmuang,........................
En ja ook hier [regio Korat stad] komen ze twee keer in de week voor huisvuil hoewel het schijnbaar vrijblijvend is hier en daar want kampvuurtje maken periodiek is met regelmaat nog heel erg in.
Of natuurlijk als het een beetje veel is of niet echt prettig brandbaar 'ergens anders aanbieden aan de ophaaldiensten'

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Big city Bangkok en zijn rotzooi.

#14 Bericht door jumbo » zaterdag 20 juni 2020, 02:21

Joep schreef: vrijdag 19 juni 2020, 08:35 Liap Khlong Song 29 Alley, Khwaeng Bang Chan, Khet Khlong Sam Wa, Krung Thep Maha Nakhon 10510

12 kilometer.
idd :P om de hoek
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”