Niet overal het "nieuwe normaal''

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#16 Bericht door KhunSugar » zondag 21 juni 2020, 12:47

Sprekend voor het BE forum waar ik lees, ik citeer:
- goedkoopste vluchten
- goedkoopste overnachting
- goedkoopste eet stalletjes
- afkeer voor double pricing
- enz
Tja, dat zullen de big spenders niet zijn tenzij ze het aan iets of iemand anders spenderen.
Geweten is dat de NLers nog zuiniger zijn, of vergis ik mij? [emoji56]


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#17 Bericht door wpdl » zondag 21 juni 2020, 13:41

ja wij zijn nog zuinig eten mag weinig kosten slapen ook niet liefst een kamer zonder douche dat doe je in het zwembad of de zee, kleding doen wij niet aan oud tafellaken vervanging voor spijkerbroek en onderbroek natuurlijk of baddoek en slippers zijn voldoende.
Eten uiteraard langs de straatkant voor twintig baht en altijd openbaar vervoer goedkoopste uitvoering dus geen ramen en harde banken Thaise stijl.
Betalen voor iets wat in Nederland gratis is stukje ziel maar vooral zaligheid is natuurlijk helemaal van den zotte of het moet over de periode gezien erg goedkoop zijn
Met andere woorden drie per dag minimaal haar zaligheid proeven.
Het moet ergens vandaan komen Heer Suiker die rijkdom en de huur loopt door thuis.
Ik begrijp die Aziaten ook wel kost meer als dat het oplevert in deze bange dagen.
Opzouten met die wereldreizigers ga maar naar de mediterraan stikt van de eilanden daar.
Ik begrijp dat ze in onze zuidelijke deelstaat Vlaanderen ook de zelfde mening nog steeds hebben. ;)

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#18 Bericht door KhunSugar » zondag 21 juni 2020, 13:52

wpdl schreef:ja wij zijn nog zuinig eten mag weinig kosten slapen ook niet liefst een kamer zonder douche dat doe je in het zwembad of de zee, kleding doen wij niet aan oud tafellaken vervanging voor spijkerbroek en onderbroek natuurlijk of baddoek en slippers zijn voldoende.
Eten uiteraard langs de straatkant voor twintig baht en altijd openbaar vervoer goedkoopste uitvoering dus geen ramen en harde banken Thaise stijl.
Betalen voor iets wat in Nederland gratis is stukje ziel maar vooral zaligheid is natuurlijk helemaal van den zotte of het moet over de periode gezien erg goedkoop zijn
Met andere woorden drie per dag minimaal haar zaligheid proeven.
Het moet ergens vandaan komen Heer Suiker die rijkdom en de huur loopt door thuis.
Ik begrijp die Aziaten ook wel kost meer als dat het oplevert in deze bange dagen.
Opzouten met die wereldreizigers ga maar naar de mediterraan stikt van de eilanden daar.
Ik begrijp dat ze in onze zuidelijke deelstaat Vlaanderen ook de zelfde mening nog steeds hebben. ;)
Absoluut en ik had het niet beter kunnen verwoorden.
BE wordt als vanouds een sluis naar het zuiden voor de duizenden caravans uit het noorden.
We kijken er hier allen naar uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#19 Bericht door wpdl » zondag 21 juni 2020, 14:07

Sleurhutten bedoel je vol met voedsel en de rest van de familie bekend begrip maar zijn al de betere toeristen Heer Suiker.
Zo erg is dat toch niet de eerste koffiestop op de parkeerplaats is meestal in noord Frankrijk.
Aardige mensen alleen moeilijk te verstaan.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#20 Bericht door KhunSugar » zondag 21 juni 2020, 14:16

wpdl schreef:Sleurhutten bedoel je vol met voedsel en de rest van de familie bekend begrip maar zijn al de betere toeristen Heer Suiker.
Zo erg is dat toch niet de eerste koffiestop op de parkeerplaats is meestal in noord Frankrijk.
Aardige mensen alleen moeilijk te verstaan.
Ik zag ze voorbijschuiven eind jaren ‘70, ik hoop dat de betere klasse nu al gebruik maakt van een omgebouwd minibusje [emoji604] of gehuurde mobile home en nog enkel halt houden om te tanken [emoji618]️.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#21 Bericht door erik-kuijpers » zondag 21 juni 2020, 14:22

Heer Suiker, een heel oud Duits mopje, vooruit:

Wenn Niederländer mit Ferien gehen, warum liegt dann die Oma aufs Imperial?
Weil der Kofferraum schon voll ist mit Kaffee und Kartoffeln.... :giggle2:
(SE&O)

Daarom hebben wij om ons vakantieadres aan te duiden ook geweldige bestemmingen als
Hintergarten, Rundumhausen en Balkonia.....

En wat tanken betreft, ja, ook ik! In Bastenaken uiteraard. Stukken goedkoper! Pennywise, wij allen. En poundfoolish.....

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Niet overal het "nieuwe normaal''

#22 Bericht door KhunSugar » zondag 21 juni 2020, 14:28

Laat ons hopen dat we snel terug naast de modale Thai kunnen leven in het huis met 5 badkamers waar ons madam mee pronkt en wij mogen betalen.
Het leven kan toch eenvoudig zijn, waar maken we ons druk over?


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Laatst gewijzigd door KhunSugar op zondag 21 juni 2020, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#23 Bericht door wpdl » zondag 21 juni 2020, 14:38

Khaosan Road is al aangepast voor de big spenders omliggende buurten nog even opknappen is dat ook backpackers vrij.

Leuk hoor dat ze aan ons denken met die 'Amsterdammertjes'
Zullen daar wel anders heten.

Bron coconuts

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#24 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 07 juli 2020, 08:47

Thailand gaat langzaam open maar echt vrij ben je niet, lees ik, want men wil Teun Toerist achtervolgen. Met een of meer apps en daarvoor zijn alle politiediensten uitgerukt.

Dus je krijgt bij aankomst een app in je mobiel geladen, denk ik?
Gaat dat op jouw buitenlandse sim of krijg je een Thaise prepaid sim?
Op mijn mobiel kan niks meer bij; wat dan? (Ik ben zo technisch als een strijkplank, zeg ik eerlijk...)
En als ik dat ding uit laat staan?

Ik kan me voorstellen dat je soms wel eens even dat ding uit wilt laten, helemaal als je een extra-massage gaat nemen of iets van dien aard..... Mag dat dan wel of word je daarna opgepakt omdat je mobiel uit was?

Lees mee met onduidelijke zaken.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... k-tourists

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#25 Bericht door Joep » dinsdag 07 juli 2020, 10:52

Ik weet niet of het waar is, maar ik heb horen zeggen dat je in Rusland ieder uur een selfie moet maken en opsturen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#26 Bericht door godzilla » dinsdag 07 juli 2020, 10:58

Joep schreef: dinsdag 07 juli 2020, 10:52 Ik weet niet of het waar is, maar ik heb horen zeggen dat je in Rusland ieder uur een selfie moet maken en opsturen.
Dan zou ik 'fake news' denken.
Wat kan daar in hemelsnaam de bedoeling van zijn?
En dan laat ik de gevolgen van de vodca nog buiten beschouwing...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#27 Bericht door wpdl » dinsdag 07 juli 2020, 13:22

Heb ik horen zeggen :giggle: denk dat, dat de oplossing is [link] makkelijk goedkoop en zo.
Ook heel makkelijk voor vele andere zaken. [ Niet meer te herkennen toeristen of geen legitimatie aanwezig bij aanhouding]
Je moet alleen even je goedkeuring geven op papier tenslotte zijn wij ook maar gewoon zoogdieren en zullen er weinig tot niks van krijgen.
Kan mij nog een discotheek in Rotterdam heel vroeger voor de geest halen die dat had voor vaste klanten had iets met betalingen van consumpties te maken.
Even scannen en klaar iedereen vond het gezegend behalve de Bv.nl natuurlijk.
Soort van 1984 was het en nee niet dat jaartal maar het boek.


injectable tracking

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#28 Bericht door jumbo » woensdag 08 juli 2020, 01:07

Mensen jullie moeten allemaal effe 'bijlezen' op het web
Dit soort apps zijn in EU straks ook de nieuwe norm

Waarom zijn we daar verbaasd over, ik vind het een prima idee dat toeristen
uit risico gebieden worden getracked...
En het werkt 2 kanten op, het is een shortcut om jezelf te melden als je in problemen raakt, Covid of andere...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#29 Bericht door Jim » woensdag 08 juli 2020, 03:52

als je in problemen komt kan je ook de Thaise variant van 112 (555? 😁) bellen natuurlijk daar heb je geen app voor nodig.

Ik denk niet dat ze je in de e.u. kunnen verplichten om met zo'n app rond te lopen.

en inderdaad wie betaalt de kosten van het dataverkeer als je met je Nederlandse sim rondloopt in Thailand.
of krijg je op swampy airport een gratis telefoon met data + app in je handen gedrukt
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#30 Bericht door pjotter » woensdag 08 juli 2020, 05:50

Je haalt een behoorlijk aantal goede punten aan Erik.
Daar dacht ik ook al meteen aan. Laat staan, de enkeling moet ik toegeven, die geen smartphone heeft. Komt die Thailand niet in ?

Jouw laatste alinea is ook wel aardig; wat als je dat ding uit zet. Denk dat ze je dan niet kunnen vinden om een bekeuring te geven, ha ha. Officieël moet je volgens mij ook altijd je paspoort bij je hebben. Moet zeggen dat ze dat de afgelopen 10 jaar ook nooit hebben gevraagd. Dus idd, wat als je dat ding uitzet en/of je gps antenne uit zet (die ik overigens nu ook standaard uit heb staan)
Alleen op de GSM masten tracken is veel te onnauwkeurig.

Laatste maanden bij bezoek aan winkelcentra, tesco etc. hier in Korat moet je ook een app downloaden of je naam en telefoonnummer opschrijven. Doe altijd het laatste. "john Doe, tel 12345678". Nergens ooit gecontroleerd. Schone schijn dus.

We wachten af.
erik-kuijpers schreef: dinsdag 07 juli 2020, 08:47 Thailand gaat langzaam open maar echt vrij ben je niet, lees ik, want men wil Teun Toerist achtervolgen. Met een of meer apps en daarvoor zijn alle politiediensten uitgerukt.

Dus je krijgt bij aankomst een app in je mobiel geladen, denk ik?
Gaat dat op jouw buitenlandse sim of krijg je een Thaise prepaid sim?
Op mijn mobiel kan niks meer bij; wat dan? (Ik ben zo technisch als een strijkplank, zeg ik eerlijk...)
En als ik dat ding uit laat staan?

Ik kan me voorstellen dat je soms wel eens even dat ding uit wilt laten, helemaal als je een extra-massage gaat nemen of iets van dien aard..... Mag dat dan wel of word je daarna opgepakt omdat je mobiel uit was?

Lees mee met onduidelijke zaken.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... k-tourists

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”