Paniek in Korat.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Paniek in Korat.

#31 Bericht door Jim » dinsdag 11 februari 2020, 19:47

Ik vind het toch wel wat dat als een sergeant majoor uit het Thaise leger, iemand die beroepshalve heeft geleerd hoe je een persoon op 15 manieren kan doden met een halve kip, postal gaat en 30 mensen dood, dat je dan de schuld probeert te leggen bij video games en televisie.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Paniek in Korat.

#32 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 11 februari 2020, 22:48

Jim schreef: dinsdag 11 februari 2020, 19:47 Ik vind het toch wel wat dat als een sergeant majoor uit het Thaise leger, iemand die beroepshalve heeft geleerd hoe je een persoon op 15 manieren kan doden met een halve kip, postal gaat en 30 mensen dood, dat je dan de schuld probeert te leggen bij video games en televisie.
Heb je helemaal gelijk in. Deze figuur had ook kunnen moorden als ie boekhoudertje was en een wapen illegaal had gekocht. En op de tweede plaats, mensen kunnen zo doordraaien dat ze geen verhoudingen meer zien.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Paniek in Korat.

#33 Bericht door jumbo » woensdag 12 februari 2020, 00:42

Jim schreef: dinsdag 11 februari 2020, 19:47 Ik vind het toch wel wat dat als een sergeant majoor uit het Thaise leger, iemand die beroepshalve heeft geleerd hoe je een persoon op 15 manieren kan doden met een halve kip, postal gaat en 30 mensen dood, dat je dan de schuld probeert te leggen bij video games en televisie.
Dat heeft naar mijn mening ook niemand gedaan... er is alleen geprobeerd een (door medici erkende) link te leggen tussen gepleegd geweld en het geweld dagelijks op TV en in bepaalde vdo games

Je kan dat lijntje doortrekken naar de farang hier, aangezien het geblur al begint bij cigaretten in engels talige films en de misdaad onder elkaar dus veel lager is???? :lol: :lol:

Dat sommigen je sarcasme niet begrijpen is overigens jammer :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Paniek in Korat.

#34 Bericht door wanadee » woensdag 12 februari 2020, 07:59

Volgens deze cijfers is het geweld bij ons, uitgezonderd oorlogen ed, sinds de 15de eeuw tot 1970 afgenomen. Daarna is het weer gestegen.
Dat kan mi verklaard worden door videogames of de massa immigratie die sinds die tijd opkomt.

https://books.google.co.th/books?id=C55 ... DnoECAUQAQ

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Paniek in Korat.

#35 Bericht door Herbergier » woensdag 12 februari 2020, 13:26

Ach, wij speelden vroeger cowboytje en indiaantje op straat en toen schoot je elkaar ook dood met een klapperpistooltje, pijl en boog, of met een elektriciteitsbuis met van papier gedraaide pijltjes, maar dat kan tegenwoordig ook al niet meer, de straten en pleinen staan nu vol met auto's en stel je voor dat je per ongeluk de auto van de buurman een beetje beschadigd, toen zagen we in de stripboekjes en in de films van Roy Rogers en Buffalo Bill dat de goede cowboy de vele schietgevechten altijd won van de boeven en van de indianen, en in de stripboekjes van de Onbekende Stille had de indiaan Tonto ook alleen maar een bijrol als knecht, wij wilden hierdoor toen ook nooit de rol van Tonto spelen.

Afbeelding

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Paniek in Korat.

#36 Bericht door ron » woensdag 12 februari 2020, 13:32

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Paniek in Korat.

#37 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 12 februari 2020, 15:48

En Lucky Luke sloeg Daltons in mekaar en wie kreeg er steeds een pak op zijn billen? Billy Turf? Op TV sloegen Don Camillo en Peppone mekaar op de bek en werden we bang gemaakt voor het grootkapitaal bij Pipo de Clown want die was bang voor de Dikke Deur.....

Nee, geweld komt niet door boekjes. Het zit in de mensen zelf die een tik krijgen ergens van en die in die paniek gekke dingen doen. Maar ja, je zult er maar net lopen.....

In Loey krijgt nu een onderwijzeres op haar falie. Ze vertelde in de les dat de doden in Khorat gebrek aan 'mindfulness' hadden, dus niet nadachten waar ze liepen toen die gek begon te schieten..... Je kunt het nalezen op Khaosod English van vandaag......

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Paniek in Korat.

#38 Bericht door wanadee » donderdag 13 februari 2020, 03:32

erik-kuijpers schreef: woensdag 12 februari 2020, 15:48 En Lucky Luke sloeg Daltons in mekaar en wie kreeg er steeds een pak op zijn billen? Billy Turf? Op TV sloegen Don Camillo en Peppone mekaar op de bek en werden we bang gemaakt voor het grootkapitaal bij Pipo de Clown want die was bang voor de Dikke Deur.....

Nee, geweld komt niet door boekjes. Het zit in de mensen zelf die een tik krijgen ergens van en die in die paniek gekke dingen doen. Maar ja, je zult er maar net lopen.....

In Loey krijgt nu een onderwijzeres op haar falie. Ze vertelde in de les dat de doden in Khorat gebrek aan 'mindfulness' hadden, dus niet nadachten waar ze liepen toen die gek begon te schieten..... Je kunt het nalezen op Khaosod English van vandaag......
Zijn wel grappige voorbeelden maar dekt de lading niet. In jouw voorbeelden zit steeds wel een reden/motief, hoe onbenullig ook.
Maar de beslissing om willekeurig mensen/kinderen die je niet kent dood te schieten of dood te rijden met een auto, zit geen enkele logica achter.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Paniek in Korat.

#39 Bericht door Joep » donderdag 13 februari 2020, 04:09

Wat die man gedaan heeft is nooit goed te praten, maar er zit ook een andere kant aan het verhaal.
Die man is niet voor niets doorgedraaid en tot zijn stomme daden over gegaan.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Paniek in Korat.

#40 Bericht door wanadee » donderdag 13 februari 2020, 04:17

Joep schreef: donderdag 13 februari 2020, 04:09 Wat die man gedaan heeft is nooit goed te praten, maar er zit ook een andere kant aan het verhaal.
Die man is niet voor niets doorgedraaid en tot zijn stomme daden over gegaan.
Dat hij na een conflict zijn baas doodschiet kan ik nog inkomen, maar de rest? Op de selfies die hij nam tijdens het bloedbad leek hij ook rustig enntotaal niet gestressed oid

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Paniek in Korat.

#41 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 13 februari 2020, 07:39

Dat hij na een conflict zijn baas doodschiet kan ik nog inkomen, maar de rest? Op de selfies die hij nam tijdens het bloedbad leek hij ook rustig en totaal niet gestressed oid

Dat is de vlaag van waanzin. In Khorat zit een buitenlandse jurist die in een vlaag van waanzin zijn eigen moeder met een mes vermoordde. De man ging in de bajes studeren en is nu officieel advocaat in zijn eigen land. Zover ik weet is hij in Khorat adviserend jurist.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Paniek in Korat.

#42 Bericht door wanadee » donderdag 13 februari 2020, 07:43

erik-kuijpers schreef: donderdag 13 februari 2020, 07:39 Dat hij na een conflict zijn baas doodschiet kan ik nog inkomen, maar de rest? Op de selfies die hij nam tijdens het bloedbad leek hij ook rustig en totaal niet gestressed oid

Dat is de vlaag van waanzin. In Khorat zit een buitenlandse jurist die in een vlaag van waanzin zijn eigen moeder met een mes vermoordde. De man ging in de bajes studeren en is nu officieel advocaat in zijn eigen land. Zover ik weet is hij in Khorat adviserend jurist.
Je bedoeld toch niet Isan Laywers? Want dat is een broodje aap verhaal.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Paniek in Korat.

#43 Bericht door wpdl » donderdag 13 februari 2020, 08:33

Heren heren als het een broodje aap verhaal is, is de opmerking van EK laster [je maakt deze opmerking meerdere keren per jaar] zo niet heeft de man [isaan laywers] zijn straf uitgezeten en moeten mensen het met rust laten.
Dat is de bedoeling van strafrecht in Canada maar ook hier.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Paniek in Korat.

#44 Bericht door wanadee » donderdag 13 februari 2020, 08:35

wpdelange schreef: donderdag 13 februari 2020, 08:33 Heren heren als het een broodje aap verhaal is, is de opmerking van EK laster [je maakt deze opmerking meerdere keren per jaar] zo niet heeft de man [isaan laywers] zijn straf uitgezeten en moeten mensen het met rust laten.
Dat is de bedoeling van strafrecht in Canada maar ook hier.
Een goeie kennis van me in de bankwereld heeft dat uitgezocht ondat hij geen zaken wilde doen met een ex veroordeelde. Verhaal bleek niet te kloppen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Paniek in Korat.

#45 Bericht door wpdl » donderdag 13 februari 2020, 08:42

IK doe ALS ik een jurist nodig heb zaken met hem het verhaal doet de ronde op Google al jaren.
Vragen doe ik het niet zo,n boer ben ik niet beschuldigen ook niet.
Dat doen alleen kleine geesten met een rancuneus denkraam.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”