Boek: Love, money and obligation

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Boek: Love, money and obligation

#1 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 02 oktober 2019, 15:20

Nu hoor je het eens van een ander: waarom gescheiden Isaan vrouwen een witneus kiezen.

Een boek, ik heb het nog niet gelezen zeg ik eerlijk, waar Khaosod nogal lyrisch over doet en ons witneuzen een veer in de ... steekt. Maar ook de vrouwen want ze trouwen NIET voor het geld (doch ik lees wel eens anders.....).

Lees gerust mee.

http://www.khaosodenglish.com/life/2019 ... e-farangs/

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Boek: Love, money and obligation

#2 Bericht door jumbo » donderdag 03 oktober 2019, 01:23

erik-kuijpers schreef: woensdag 02 oktober 2019, 15:20 Nu hoor je het eens van een ander: waarom gescheiden Isaan vrouwen een witneus kiezen.

Een boek, ik heb het nog niet gelezen zeg ik eerlijk, waar Khaosod nogal lyrisch over doet en ons witneuzen een veer in de ... steekt. Maar ook de vrouwen want ze trouwen NIET voor het geld (doch ik lees wel eens anders.....).

Lees gerust mee.

http://www.khaosodenglish.com/life/2019 ... e-farangs/
De eerste vrouw die een straatarme kerel trouwt moet naar mijn onbescheiden mening nog geboren worden
Wat overigens niet wegneemt dat er relaties zijn in Thailand die vanuit gelijkheid en respect zijn doorgegroeid, net zoals er relaties zijn
waar de man geen Thai spreekt en de vrouw geen Engels; 'Hey, but we are doing fine!!! Really'
Er is ruimte voor alles in onze maatschappij, alles wat je maar gelukkig maakt hoorde ik eens gezegd worden, en zo is het..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Boek: Love, money and obligation

#3 Bericht door driver » donderdag 03 oktober 2019, 04:52

Sukanya had geen idee of deze witneus wel of geen geld had toen ik haar leerde kennen en heeft er ook nooit om gevraagd.
Maar straatarm was ik in ieder geval niet :angel:
Dat kon in het begin ook niet want wij waren toen precies dat stel waarvan zijn No Englisch sprak en ik geen Thais :mrgreen:. Dat laatste nog steeds niet overigens.
Jij, Jumbo en alle anderen uit die tijd hier nog aanwezig hebt /hebben dat een jaar of mwaaa 11geleden nog wel mee gekregen hier ;)
Isaan vrouw is Suk overigens niet want ze komt uit het water gebied Suphan Bury en omstreken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Boek: Love, money and obligation

#4 Bericht door jumbo » donderdag 03 oktober 2019, 04:59

driver schreef: donderdag 03 oktober 2019, 04:52 Sukanya had geen idee of deze witneus wel of geen geld had toen ik haar leerde kennen en heeft er ook nooit om gevraagd.
Maar straatarm was ik in ieder geval niet :angel:
Dat kon in het begin ook niet want wij waren toen precies dat stel waarvan zijn No Englisch sprak en ik geen Thais :mrgreen:. Dat laatste nog steeds niet overigens.
Jij, Jumbo en alle anderen uit die tijd hier nog aanwezig hebt /hebben dat een jaar of mwaaa 11geleden nog wel mee gekregen hier ;)
Isaan vrouw is Suk overigens niet want ze komt uit het water gebied Suphan Bury en omstreken.
Dus in het begin via een tolk??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Boek: Love, money and obligation

#5 Bericht door driver » donderdag 03 oktober 2019, 07:05

jumbo schreef: donderdag 03 oktober 2019, 04:59
driver schreef: donderdag 03 oktober 2019, 04:52 Sukanya had geen idee of deze witneus wel of geen geld had toen ik haar leerde kennen en heeft er ook nooit om gevraagd.
Maar straatarm was ik in ieder geval niet :angel:
Dat kon in het begin ook niet want wij waren toen precies dat stel waarvan zijn No Englisch sprak en ik geen Thais :mrgreen:. Dat laatste nog steeds niet overigens.
Jij, Jumbo en alle anderen uit die tijd hier nog aanwezig hebt /hebben dat een jaar of mwaaa 11geleden nog wel mee gekregen hier ;)
Isaan vrouw is Suk overigens niet want ze komt uit het water gebied Suphan Bury en omstreken.
Dus in het begin via een tolk??
De eerste week met een andere witneus en zijn Thaise vrouw in Cha Am. Ik praten, zij vertalen :mrgreen: Daarna boekjes Thai - Nederlands erbij en in Ubon R. twee dagen met een taxi chauffeur opgetrokken die mijn Engels in Thai vertaalde.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Boek: Love, money and obligation

#6 Bericht door jumbo » donderdag 03 oktober 2019, 07:20

driver schreef: donderdag 03 oktober 2019, 07:05 De eerste week met een andere witneus en zijn Thaise vrouw in Cha Am. Ik praten, zij vertalen :mrgreen: Daarna boekjes Thai - Nederlands erbij en in Ubon R. twee dagen met een taxi chauffeur opgetrokken die mijn Engels in Thai vertaalde.
:thumbsup:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”