Gaat Bangkok verhuizen?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gaat Bangkok verhuizen?

#16 Bericht door jumbo » dinsdag 01 oktober 2019, 01:27

Ondertussen en waarschijnlijk in een Bangkok van een andere dimensie wordt gestart met een nieuwe skytrain verbinding tussen twee bestaande locaties :cheesy: :cheesy:

Lekker investeren en dan verhuizen, altijd goed voor de reserves :clap: :clap:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Gaat Bangkok verhuizen?

#17 Bericht door Joep » dinsdag 01 oktober 2019, 03:58

goed voor de werkgelegenheid en de pensioenpot van sommige :cheesy: :cheesy:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gaat Bangkok verhuizen?

#18 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 01 oktober 2019, 08:05

Je kunt niet heel BKK verhuizen. Ik denk dat men alleen het staatsapparaat verhuist zoals Delhi een New Delhi heeft voor het staatsapparaat. En dat treintje trekken ze wel door naar...

Ik zie dit niet tijdens mijn leven gebeuren. Ze zullen eerst gronden aan moeten wijzen die dan gekocht worden door de vriendjes van ... en als die in waarde zijn gestegen koopt de staat het op. Zo ging het toch ook met Swampie?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gaat Bangkok verhuizen?

#19 Bericht door jumbo » dinsdag 01 oktober 2019, 08:51

erik-kuijpers schreef: dinsdag 01 oktober 2019, 08:05 Je kunt niet heel BKK verhuizen. Ik denk dat men alleen het staatsapparaat verhuist zoals Delhi een New Delhi heeft voor het staatsapparaat. En dat treintje trekken ze wel door naar...

Ik zie dit niet tijdens mijn leven gebeuren. Ze zullen eerst gronden aan moeten wijzen die dan gekocht worden door de vriendjes van ... en als die in waarde zijn gestegen koopt de staat het op. Zo ging het toch ook met Swampie?
Stad verzinkt niet door het staatsapparaat
Dus er zullen andere zaken mee moeten...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gaat Bangkok verhuizen?

#20 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 01 oktober 2019, 11:12

De bodem zinkt gewoon, of je er wel of niet bouwt.

Jakarta lost het op, of denkt dat, door 1) de overheid te verhuizen naar Borneo en 2) in zee een dijk te bouwen om water tegen te houden. Mooi, maar op andere delen van Java komt de zee langzaam al de dorpen in. Het is geen oplossing en gaat op de lange duur leiden tot kapitaalvernietiging.

De Thaise overheid zal moeten verhuizen; Nakhon Nayok wordt genoemd en ik hoop dat de bodem daar hard genoeg is. Zelf denk ik aan de Isaan. De business in Bangkok zal ooit gaan lijden door de waterstand en dat is dan jammer voor de investering.....

Bodem zakt, water stijgt, wind neemt toe. Myanmar deed het ook al. Je ontkomt er niet aan.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gaat Bangkok verhuizen?

#21 Bericht door jumbo » woensdag 02 oktober 2019, 08:19

erik-kuijpers schreef: dinsdag 01 oktober 2019, 11:12 De bodem zinkt gewoon, of je er wel of niet bouwt.

Jakarta lost het op, of denkt dat, door 1) de overheid te verhuizen naar Borneo en 2) in zee een dijk te bouwen om water tegen te houden. Mooi, maar op andere delen van Java komt de zee langzaam al de dorpen in. Het is geen oplossing en gaat op de lange duur leiden tot kapitaalvernietiging.

De Thaise overheid zal moeten verhuizen; Nakhon Nayok wordt genoemd en ik hoop dat de bodem daar hard genoeg is. Zelf denk ik aan de Isaan. De business in Bangkok zal ooit gaan lijden door de waterstand en dat is dan jammer voor de investering.....

Bodem zakt, water stijgt, wind neemt toe. Myanmar deed het ook al. Je ontkomt er niet aan.
Google maar even naar de reden van de move in Myanmar....best een aardig verhaal

De Thaise overheid laten verhuizen, hoe hip dan ook, zet 'geen zoden aan de dijk' hehehe
Berijven, infrastructuur en de het moet hoger gebouwen wel
Makkelijke keuze is wat wel en niet zal gebeuren
Toeristische attracties kunnen ze niet verplaatsen dus de infrfastructuur blijft
Kanoren, fabrieken en hotels afschrijven? Dat trekken de bedrijven niet... kwa kosten
Dit betekend dat personeel ook hier blijft

Prayuth had iets verkeerds gegeten toen hij dit opperde, maar dat gebeurt wel meer met hem
BInnen 17 jaar is Thailand een hoog inkomen land, is er ook zo een
Ruime mouwen denk ik

Het is niet zo eenvoudig als je het neerpent....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Gaat Bangkok verhuizen?

#22 Bericht door Joep » woensdag 02 oktober 2019, 08:30

Hoog inkomen land zal wel kloppen voor 5% van de bevolkin.

De rest is gepeupel, die tellen niet mee

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”