(zucht...) Nog een premieplan.......

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#31 Bericht door Joep » dinsdag 09 juli 2019, 05:17

Natuurlijk gaat het makkelijk om terug te keren naar NL, maar waar ik benieuwd naar ben is het kostenplaatje voor de NL-Staat.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#32 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 09 juli 2019, 06:13

Dan is het kosten en baten, Joep, maar ik kost meer dan ik bijdraag want ik ben op rust en produceer niets behalve mijn hersenactiviteit.

Als je werkt dan produceer je iets en strijkt de staat BTW en winstbelasting op; ik lever niets aan de staat terug voor wat ik krijg behalve dat beetje inkomstenbelasting en volksverzekering over mijn inkomen en de BTW over mijn bestedingen.

Een kosten-baten analyse van Bert Burger maken is verrekte moeilijk!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#33 Bericht door jumbo » dinsdag 09 juli 2019, 07:30

Joep schreef: dinsdag 09 juli 2019, 05:17 Natuurlijk gaat het makkelijk om terug te keren naar NL, maar waar ik benieuwd naar ben is het kostenplaatje voor de NL-Staat.
Het kostenplaatje voor 'onderhoud' is groter, maar het batenplaatje (uitkering/pensioen dat in NL wordt uitgegeven) moet je niet vergeten...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#34 Bericht door wpdl » zondag 01 mei 2022, 01:08

Thailand zal in het derde kwartaal van dit jaar beginnen met het in rekening brengen van een toeristenbelasting van 300 baht voor internationale aankomsten. De vergoeding zal worden gebruikt voor het verstrekken van voordelen zoals verzekeringen en noodhulp aan buitenlandse reizigers.

Chote Trachu, permanent secretaris van het Ministerie van Toerisme en Sport, Thailand Tourism Fee (TTF) zegt dat het systeem tussen augustus en september 2022 door luchtvaartmaatschappijen zal worden geïmplementeerd. De inning van de vergoeding is in overeenstemming met de National Tourism Policy Act van 2008 , die toestemming gaf voor de oprichting van een fonds dat moet worden gefinancierd door vergoedingen die worden geïnd van buitenlandse bezoekers.

Chote zei dat het fonds zal worden gebruikt om toeristische sites te ontwikkelen, een 30-daagse verzekeringsdekking te bieden en toeristen te helpen in noodsituaties zoals ziekte, ongevallen of andere incidenten terwijl ze in Thailand zijn.


full story by royalcoastreview

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#35 Bericht door erik-kuijpers » zondag 01 mei 2022, 07:07

Prima, die 30-daagse verzekeringsdekking. Dan gaat die rare eis van nu er vast wel vanaf? We zullen het zien.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#36 Bericht door jumbo » zondag 01 mei 2022, 10:56

erik-kuijpers schreef: zondag 01 mei 2022, 07:07 Prima, die 30-daagse verzekeringsdekking. Dan gaat die rare eis van nu er vast wel vanaf? We zullen het zien.
dat is volgens de geruchten de bedoeling
Ik dacht dat het al gestart was per 1-1-2022.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#37 Bericht door wpdl » donderdag 05 mei 2022, 01:55

Thailand hoeft nog geen toegangsprijs van 300 baht in te voeren, zegt premier Prayut

De premier van Thailand heeft de introductie van een 'toegangsprijs' van 300 baht voor internationale toeristen die in het koninkrijk aankomen, teruggedraaid.
Sinds Test & Go, Sandbox en andere toegangsbeperkingen op 1 mei zijn opgeheven, heeft Thailand een golf van internationale aankomsten ervaren.
Als het toerisme dit jaar blijft stijgen en het nationaal inkomen aanzienlijk verbetert, is het misschien niet nodig om het inschrijfgeld in te voeren ... toch, volgens premier Prayut Chan-o-Cha.


full story by the thaiger

Dom gejojo :oops: TIT

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#38 Bericht door jumbo » donderdag 05 mei 2022, 06:00

wpdl schreef: donderdag 05 mei 2022, 01:55 Dom gejojo :oops: TIT
Kunnen ze weer een medaille mee binnenhalen.....

Als je ziet wat en hoeveel documenten je moet tekenen als je zoals ik voor 100% verzekerd bent dan
vraag je jezelf af hoe die wanbetalers de deur zijn binnen gekomen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#39 Bericht door wpdl » zondag 17 juli 2022, 12:08


Thailand is niet de enige plaats ter wereld die toeristenbelasting toepast
Bron Tim Newton

Thailand staat op het punt om een ​​aankomstbelasting van 300 baht toe te voegen.
Maar het is niet echt een toeristenbelasting omdat het van toepassing is op ALLE buitenlanders die Thailand binnenkomen, inclusief JIJ.
Geen vrijstellingen, zelfs je werkvergunning of diplomatieke status helpt niet.
Het voorstel, dat naar verwachting in het vierde kwartaal van 2022 van kracht wordt, zal de vorm hebben van een heffing van 300 baht die wordt toegevoegd aan je inkomende vliegtickets.


Ik denk misschien toch wel.
Men heeft even wat andere landen onderzocht en ja er zijn er meer die wat extra centjes vragen OOK de Bv.nl.
Dus het mag.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#40 Bericht door jumbo » maandag 18 juli 2022, 23:09

Het kan nog vreemder

Ik las ergens de break-down van de premie.
Eigenlijk gaat maar 25% vd premie naar de werkelijke ziektekosten veroorzaakt door egoistische en overzekerde expats.immigranten
50% gaat naar tourist developments.......!!!!!!!! Wat heeft deze toeslag daarmee van doen??

Het kan niet belachelijker dat het wordt goedgekeurd

Maar invliegende Thai betalen het ook

Expats en Thai kunnen ze eenvoudig een kickback geven via bijvoorbeeld inkomstenbelasting aangifte o.i.d.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: (zucht...) Nog een premieplan.......

#41 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 19 juli 2022, 06:40

Tja, 75% is vreemd. Die andere 25% is ook vreemd maar te zuinige lieden heb je helaas overal. Zoals laatst die Belgische jongeman die zonder verzekering (geen ziekte-, geen reis-) naar Thailand kwam en op Koh Samui een zwaar ongeluk kreeg. Maar met een klein bedrag zou ik geen moeite hebben.

Trouwens, hoeveel is 300 baht? Heel weinig maar als je de ticketprijzen ziet begrijp ik de commotie wel.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”