Varkens-Ebola nadert.....

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Varkens-Ebola nadert.....

#1 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 07 juni 2019, 08:23

Ik lees dagelijks Aziatisch Nieuws, tegen de 100 berichten per dag uit 15 landen, en iedere week weer zie ik de African Swine Flu naderbij komen. Cambodja is nu aan de beurt! En dat ligt akelig dichtbij..... Hoogst besmettelijk, er bestaat geen vaccin en geen serum tegen, je kunt alleen maar 'ruimen' wat die landen dan ook doen.

Zover ik heb gelezen is het niet gevaarlijk voor mensen behalve dat straks de prijzen voor varkensvlees omhoog gaan en daarna voor rundvlees en voor kip. Want gegeten moet er worden.....

Lees mee met wat een wereldramp kan worden: https://www.vox.com/2019/6/6/18655460/c ... -pig-ebola

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Varkens-Ebola nadert.....

#2 Bericht door jumbo » zaterdag 08 juni 2019, 03:53

Wat ik begrepen heb uit het nieuws is het niet overdraagbaar naar mensen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Varkens-Ebola nadert.....

#3 Bericht door foppo » zaterdag 08 juni 2019, 06:30

Er zijn ook voordelen:

1) De Europese en vooral de Nederlandse varkensboeren doen goede zaken met de export naar Azië
2) De Aziatische boeren zullen hopelijk(!) lessen leren over hygiëne bij het houden van grote mono culturen zoals varkens.

Maar dat het een ramp kan worden voor de Aziatische vleesboeren is wel zeker.
Om dan maar niet te spreken over de dieren zelf......

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Varkens-Ebola nadert.....

#4 Bericht door Gardensafari » zaterdag 08 juni 2019, 09:45

foppo schreef: zaterdag 08 juni 2019, 06:30 Er zijn ook voordelen:

1) De Europese en vooral de Nederlandse varkensboeren doen goede zaken met de export naar Azië
2) De Aziatische boeren zullen hopelijk(!) lessen leren over hygiëne bij het houden van grote mono culturen zoals varkens.

Maar dat het een ramp kan worden voor de Aziatische vleesboeren is wel zeker.
Om dan maar niet te spreken over de dieren zelf......
Gisteren op het journaal een tevreden Nederlandse boer: zijn varkens leveren steeds meer op, vooral door de sterk gestegen export naar Azië. Daar gingen al veel varkensoren en -staarten naar toe, maar nu ook de betere stukken vlees. Zoals altijd geldt ook hier: de ene z’n dood...
Daarnaast is het probleem in ZO-Azië niet de grote fokkerijen, maar de talloze kleine keuterboertjes en “particulieren” met 1, 2 of 3 varkens die met keukenafval, vaak besmet, worden gevoerd.
Ach, misschien daalt de Baht daardoor eindelijk weer eens een beetje...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Varkens-Ebola nadert.....

#5 Bericht door Adrie » zaterdag 08 juni 2019, 10:21

Daarnaast is het probleem in ZO-Azië niet de grote fokkerijen, maar de talloze kleine keuterboertjes en “particulieren” met 1, 2 of 3 varkens die met keukenafval, vaak besmet, worden gevoerd.
Ach, misschien daalt de Baht daardoor eindelijk weer eens een beetje...
[/quote]


En volgens de actie groepen lekker dier, eyes on animals en marianne T is het schandalig wat er hier gebeurd :(

Voor diegene die in NL wonen>>> vraag je je nooit eens af waarom je hier bijna geen volle varkenswagens meer ziet rijden waar de klaag aan de zijkant uit kwam en de oren en staarten naar buiten kwamen als die staarten niet afgeknipt waren.

Precies ze zijn er nog steeds maar inmiddels dichte bakken met airco aan boord voor de dieren, dus je ziet ze niet meer maar er zijn er veel meer dan je denkt en misschien nog wel meer als ooit tevoren.

Ik rij zelf met pluimvee en die hele onzin met scharreleieren en kippen die buiten moeten lopen maakt het dat deze dieren ook in der eigen stront lopen te pikken, wat dus ook weer in het ei komt.
45 jaar geleden moeste vanuit hygiene alle kippen naar binnen en sinds 2012 is dus de klok ruim 40 jaar terug gezet

Geef mij maar een eitje wat van een legbatterij komt, waar de dieren goed samengesteld voer krijgen en de mest op een band valt.
In Belgie maar ook in andere landen zijn nog steeds van deze systemen maar dan niet een klein hokje waar er 5 of 6 in zitten maar zogenoemde verrijkte kooi systemen waar rond de 30 stuks in zitten en meer ruimte per dier.

Alleen deze eieren zijn niet te koop in de supermarkt, maar worden voor eiproducten gebruikt want eiwit en eigeel komt in heeeeeeeeel veel producten voor

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”